Mænd, kvinder og alle de andre > Familie, børn og parforhold

Islam tillader ikke ægteskabelig vold

(1/3) > >>

Nigermanden:
Der var et superfjols herinde, som oprettede en tråd om at muslimer accepterer hustruvold. Typisk for debatten i Danmark, at mange desværre tror på sådan noget.

Nu skal jeg fortælle jer, hvordan det virkelig ser ud.

"De kvinder, I frygter er stridige, skal I [først] snakke til, [ellers] lade dem være alene i sengen og [til sidst] slå. Hvis de så adlyder jer, skal I ikke søge noget imod dem. Allah er ophøjet og stor." (Surat al-Nisa, kap. 4, v. 34.)

Det er det vers, mange hadere af Islam har henvist til, for at ville påstå det ovennævnte.
Men man skal forstå verset i rette kontest. Verset omhandler koner, der er "nashiza" (stridige) i den forstand, at de er nedrige og udviser flirtende adfærd overfor andre mænd. "Slå" skal her forstås som et prik en med et lille stykke træ (10-12 cm), nærmest som at prikke nogen på skulderen med en blyant. 

Andet er det ikke. Det kan også hænde, at den muslimske kone skubber manden væk fra sig en dag, hvor hun er sur. Er det også vold?
Helt ærligt. Mon ikke staten tit og ofte skulle blande sig uden om små ægteskabelige uoverensstemmelser?    :aww:  :fear:  :heart2:

Anklageren:
Ikke desto mindre er der et forholdsvis meget højt antal kvinder af anden etnisk baggrund på landets kvindekrisecentre.

Det kan man ikke bortforklare.

Du lider generelt af den alvorlige fejl, at du lyver - og at alle kan se det.

Man når ikke langt med at fornægte fakta - fordi ingen anser det, som man siger eller skriver, for at være troværdigt.

Ikke-vestlige borgeres kriminalitetsrate er også markant højere end gennemsnittets.

Debatsvinet:

--- Citat fra: Nigermanden efter Juni 18, 2017, 11:50:51 am --- Det kan også hænde, at den muslimske kone skubber manden væk fra sig en dag, hvor hun er sur. uoverensstemmelser?    :aww:  :fear: 

--- Afslutning på citat ---
Jeg er sikker på at der er kontant afregning fra manden i den situation ... :ermm:

Det er nok derfor at konen ser sådan Ud dagen efter ... :ermm:

For at skjule dette !!

Når en muslim skriver ordet: Love ser det sådan ud:

Nigermanden:
Debatsvinet,

Dit svar virker falsk. Jeg har en meget stor mistanke om, at den forslåede pige på de nederste billeder ikke er muslim og intet har at gøre med det øverste billede. Hvorfor skulle jeg tro det?
Kan du dokumentere, at hun er en muslimsk kone, hvis mand har slået hende?

Det ser ud som klassisk billedsvindel, du der leverer. Hvis jeg har ret, skulle du skamme dig.   :aww:

Debatsvinet:
Du har da ret! .... De billeder er da sikkert lige så ægte som du er ægte muslim! ... :ahappy:

Meen vi ved jo alle hvor voldelige den muslimske kultur er så hvorfor ikke ?? ...  :sick:  :pinch:

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version