Forfatter Emne: DerRudi og Lyjse er nervøs for at gå ud efter klokken 20  (Læst 4162 gange)

Offline Danskpartisten

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: 00
    • Vis profil
Sv: DerRudi og Lyjse er nervøs for at gå ud efter klokken 20
« Svar #60 Dato: Juni 19, 2017, 10:13:39 pm »
Vi ved dog også denne ting:

I Danmark har der kun været mulighed for at stemme på den tyrkiske ambassade i København står der i artiklen ovenfor

Derfor er der helt sikkert et antal af erdugaltilhængere som ikke har stemt som jeg siger ovenfor
1: Dem der bor i Jylland/Fyn og ikke gider tage til KBH for at stemme

Vi ved dog ikke hvor mange det er
Ønsker du heller ikke at danskerne kommer i mindretal i Danmark? Og mener du også at hellig krig som Tyrkiet vil have er en dårlig ide? Så gå ind på stemdansk.dk og bliv stiller for Danskernes Parti

Anklageren

• Gæst
Godt
« Svar #61 Dato: Juni 19, 2017, 10:23:41 pm »
Så er vi altså enige om, at du alligevel ikke ved, hvor mange der støtter Erdogan.

Der var dog særlig få, der stemte om forfatningen, som Erdogan havde lagt hele sin sjæl i.

Vi ved dog også denne ting:

I Danmark har der kun været mulighed for at stemme på den tyrkiske ambassade i København står der i artiklen ovenfor

Derfor er der helt sikkert et antal af erdugaltilhængere som ikke har stemt som jeg siger ovenfor

Vi ved dog ikke hvor mange det er

Offline Danskpartisten

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #62 Dato: Juni 19, 2017, 10:44:01 pm »
Så er vi altså enige om, at du alligevel ikke ved, hvor mange der støtter Erdogan.
Ja. Og jeg går ud fra at vi også er enig i at du heller ikke ved, hvor mange der støtter ErduGal

Der var dog særlig få, der stemte om forfatningen, som Erdogan havde lagt hele sin sjæl i.
Jeg siger det igen.
Det alene gør at mange i Jylland/Fyn er sofavælger. Men det forklarer rigtigt nok ikke alle dem som ikke stemte men det forklarer nogen af dem. Med ''nogen'' så ved ingen af os om de svarer til 5%, 10%, 20% eller 30% eller et helt andet tal. Jeg gætter på at det påvirker ca 15% men det er rent gætværk fra min side
Ønsker du heller ikke at danskerne kommer i mindretal i Danmark? Og mener du også at hellig krig som Tyrkiet vil have er en dårlig ide? Så gå ind på stemdansk.dk og bliv stiller for Danskernes Parti

Anklageren

• Gæst
« Svar #63 Dato: Juni 19, 2017, 11:08:45 pm »

Jeg siger det igen.
Det alene gør at mange i Jylland/Fyn er sofavælger. Men det forklarer rigtigt nok ikke alle dem som ikke stemte men det forklarer nogen af dem. Med ''nogen'' så ved ingen af os om de svarer til 5%, 10%, 20% eller 30% eller et helt andet tal. Jeg gætter på at det påvirker ca 15% men det er rent gætværk fra min side

Jeg siger det så også igen.

Det var også sådan, at dem der boede i Jylland/Fyn ikke gad tage til KBH for at stemme ved det tyrkiske parlamentsvalg i 2015 - hvor valgdeltagelsen alligevel var 8 procentpoint højere.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    27%
  • Køn: Mand
  • Dialektisk materialist og ateist.
    • Vis profil
« Svar #64 Dato: Juni 20, 2017, 05:50:08 am »
Jeg ønsker ikke borgerkrig men med den politik der kommer så er der ingen tvivl om at den kommer

Du skal bare se at når tiden for borgerkrigen, vil "vi" have langt vigtigere ting at se til, med klimaforandringer, forurening og udtømning af naturens ressourcer.

I Ætiopien er de ved at bygge en dæmning over Nilen, der skal overrisle Ætiopiens landbrug og gartneri. Meget vel - for ætioperne. Men længere oppe af Nilens løb er der 86 millioner ægyptere, der er piskeafhængige af Nilens vand. Når der bliver mindre vand i Nilen vil mange af dem ønske undfangelsen i deres moders liv, gjort om. Men hvis bare et par millioner af de håbløse muslimske eksistenser, vil sætte kursen mod Europa, vil der være løjer og lagkage.
Vi kan godt selv læse nyheder!

Offline Danskpartisten

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #65 Dato: Juni 20, 2017, 07:59:02 am »
Derfor skal befolkningen dernede falde massivt. Jeg er enig her

Offline Massey

• Senior medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #66 Dato: Juni 20, 2017, 10:40:50 am »
For at undersøge, om det er blevet farligere at færdes, kan jeg ikke finde nogen bedre målestik end antallet af drab.

For det første er drab den groveste form for vold der eksisterer, og for det andet bliver drab altid efterforsket grundigt. Desuden kan man ikke overse en død borger som har været offer for vold, så der er næsten ingen mørketal.

Som man kan se, har antallet af drab varieret - men det ser altså ikke ud til, at der er en underliggende tendens til en stigning.

Det er noget psykologisk
Når faren ikke er reel, så må man søge årsagen til, at nogen er blevet nervøse andre steder.

Der er endda nogen, som tror på, at vi er på vej ind i en borgerkrig, og de forsøger at tale den ultimative vold i vejret. Alt andet lige, så er det altså umuligt at forestille sig en borgerkrig uden at antallet af drab stiger.

Der er altså noget, som tyder på, at det er de briller, som man ser virkeligheden igennem, der har forandret sig. I menneskets natur ligger der en latent evne til at reagere intersubjektivt.

Mars-panikken for 79 år siden
Et af de værste tilfælde var panikken omkring Klodernes Kamp. Den 30 oktober 1938 blev mange amerikanere nervøse eller panikslagne mens de lyttede til et realistisk et-times live-program som skildrede en fiktiv Mars-landing på Wilmuth Farm i den lille landsby Grovers Mill i New Jersey.

"Invasionen" fra Mars er et testamente over den bemærkelsesværdige styrke der ligger i forventning og opfattelsesevne.

Det er også klart, at det ikke nyttede noget at tale om logik til de mennesker, der for så mange år siden gik i selvsving.

Men den grove vold er tiltaget, og der er færre anmeldelser, så alle med mere end to brikker er bekymre over den udvikling.
Nu  er jeg tidligere Fængselfunktionær, så du skal ikke prøve og belære mig om hvem der sidder inde.

Anklageren

• Gæst
Livet var ikke en dans på roser i gamle dage
« Svar #67 Dato: Juni 20, 2017, 11:02:06 am »

Men den grove vold er tiltaget, og der er færre anmeldelser, så alle med mere end to brikker er bekymre over den udvikling.
Nu  er jeg tidligere Fængselfunktionær, så du skal ikke prøve og belære mig om hvem der sidder inde.

Jeg vil pege på, at drab er den groveste form for vold

Derfor tror jeg ikke rigtigt på, at den grove vold er steget.

Jeg har dog set argumentet før, og det er også lettere at argumentere for det, end det er mht. drab. Det er bare en slags Marathon-debat, som ikke rigtig kommer ud af stedet.

Mht at du er tidligere fængselsfunktionær, så tror jeg i almindelighed ikke på, at eksperter er de eneste, som det er værd at lytte til.

Især ikke nogen, som er stensikker på, at de er de eneste, som kender selveste sandheden (at livet aldrig har været værre).

Også fængselsfunktionærer er forskellige, og de er ikke DF'ere alle sammen.
« Senest Redigeret: Juni 20, 2017, 11:19:05 am af Anklageren »

Offline Massey

• Senior medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #68 Dato: Juni 20, 2017, 11:19:40 am »

Jeg vil pege på, at drab er den groveste form for vold

Derfor tror jeg ikke rigtigt på, at den grove vold er steget.

Jeg har dog set argumentet før, og det er også lettere at argumentere for det, end det er mht. drab. Det er bare en slags Marathon-debat, som ikke rigtigt kommer ud af stedet.

Mht at du er tidligere fængselsfunktionær, så tror jeg i almindelighed ikke på, at eksperter er de eneste, som det er værd at lytte til.

Især ikke nogen, som er stensikker på, at de er de eneste, som kender selveste sandheden.

Også fængselsfunktionærer er forskellige, og de er ikke DF'ere alle sammen.

Hvis du starter med at læse nyheder dagligt, så kan du bedre følge med.
Selvfølgelig er fængselsfunktionærene forskellige, det er dine lærerkollegaer vel også. Eller er i SF er alle sammen, på nær dig, der har forvildet sig til et "arbejderparti", du har jo god tid til andet en lærer gerning lader det til.

Klientellet på Vridsløse og Vestre er sort, meget sort, og respektløst
Jeg er glad for jeg havde min tjenestemandspension i ryggen så jeg kunne gå andre veje., så heldige er de nye ikke.
Allerede dengang fik vi særundervisning på skolen i Lunde, men det ved du selvfølgelig ikke noget om.
Men der skortede det ikke advarseler allerede dengang, selvfølgelig har det været episoder med danske indsatte, men der er mere ballade med de andre, især overfor kvindelige funktionærer.

Anklageren

• Gæst
« Svar #69 Dato: Juni 20, 2017, 11:24:08 am »
Selvfølgelig er fængselsfunktionærene forskellige, det er dine lærerkollegaer vel også. Eller er i SF er alle sammen, på nær dig, der har forvildet sig til et "arbejderparti", du har jo god tid til andet en lærer gerning lader det til.

Jeg er glad for jeg havde min tjenestemandspension i ryggen så jeg kunne gå andre veje., så heldige er de nye ikke.
Allerede dengang fik vi særundervisning på skolen i Lunde, men det ved du selvfølgelig ikke noget om.
Men der skortede det ikke advarseler allerede dengang, selvfølgelig har det været episoder med danske indsatte, men der er mere ballade med de andre, især overfor kvindelige funktionærer.

Det ville undre mig mere, hvis det ikke var problematisk at være fængselsfunktionær.

Hvad fik dig til at vælge sådan et lortejob?

Nogen skal jo være det, men hvorfor lige dig?

Offline Massey

• Senior medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #70 Dato: Juni 20, 2017, 11:31:56 am »

Det ville undre mig mere, hvis det ikke var problematisk at være fængselsfunktionær.

Jeg var ung og naiv, og troede jeg kunne gøre en forskel.
Og der var de ikke så overrepræsenteret som nu.
« Senest Redigeret: Juni 20, 2017, 11:41:27 am af Massey »

Offline El_Nino

• Hyper medlem
  • Activity:
    4%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • Vejen skal altid være snorlige og fremad
    • Vis profil
« Svar #71 Dato: Juni 20, 2017, 08:00:21 pm »

Jeg var ung og naiv, og troede jeg kunne gøre en forskel.
Og der var de ikke så overrepræsenteret som nu.

------og hvem er du så lige - har du været her før? Hvis så hvad hed du, eller du bare en døgnflue??
Tænk altid én gang til over det, før du gør det!