Forfatter Emne: Ville DU lade dig microchippe?  (Læst 12993 gange)

Offline Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • En´ oneliner kan sige mere end 1000 ord ...
    • Vis profil
Sv: Ville DU få foretaget det hvide snit ??...
« Svar #60 Dato: Juni 19, 2017, 08:33:32 pm »
Mon ikke du skulle smutte en tur ind på Sol igen ?? ... :ermm:

De savner dig sikkert ... :spiteful:  :whistle:
Vågner, vågner Danske Helte, springer op og spænder bælte ...

Offline måneskin

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.4%
    • Vis profil
Sv: Ville DU lade dig microchippe?
« Svar #61 Dato: Juni 20, 2017, 07:48:36 am »
Har du fundet ud af hvem der er hvem , Nobody , for det er da i dag du skal på besøg .  :ohmy:  Og har du set at Gubbi har været her , og rydde op. :big_grin:

Offline MarieS

• Nyt medlem
  • *
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #62 Dato: Juni 20, 2017, 07:59:25 am »
Har du fundet ud af hvem der er hvem , Nobody , for det er da i dag du skal på besøg .  :ohmy:  Og har du set at Gubbi har været her , og rydde op. :big_grin:

Selvfølgelig går han ikke på "besøg" .
Han æder angstmedicin som du kan æde bolcher, han skal helst have en 10-12 stykker i ryggen , før han tør skubbe en ned af trappen for at redder søster fra hendes luderadfærd.

Han skulle bare vide hvem der har ham i kikkerten, så ville han besætte Maribo panserbase til han fik politibeskyttelse.

Men sjovt var det sgu dn tosse flegnede over en hjemmeside med billeder fra Krønges byfeste, og de sinke straks beskyldt fotografen for at være den  der jager ham.

Den sinke er bange for sin egen skygge.

Offline Massey

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: 00
    • Vis profil
« Svar #63 Dato: Juni 20, 2017, 10:35:37 am »
Nogle steder i bl.a. Sverige er virksomheder begyndt at microchippe de ansatte. Så de via en microchip indopereret under huden kan få adgang til bestemte døre, indgange og andre ting og sager. Ligeså ved vi jo, at mange microchipper deres hunde og kæledyr.

Nu mener jeg jo, at eliten har en agenda om at microchippe os alle sammen. Det vil nogle af jer sikkert benægte. Så derfor vil jeg fjerne fokus fra, OM de vil microchipe os. Og i stedet spørge jer, om I personligt synes at det er en god idé at microchippe folk?

Hvad ser I som fordele og ulemper ved microchips indopereret i folk?

Ville I selv sige ja til at lade jer microchippe, hvis I f.eks. fik at vide, at i jeres firma er det et krav for at blive ansat eller beholde jobbet?

Selv er jeg mest imod, da jeg ser mange etiske problemer. Men i enkelte tilfælde, kan jeg gå med til det. F.eks. kan jeg godt se fordelen ved at microchippe stærkt demente, så de ikke bliver væk...men der skal være en meget god grund til at gøre det, synes jeg! Jeg er f.eks. stærkt imod, hvis microchips en dag bliver obligatorisk, fordi eliten så måske vil sige, at man kun kan betale gennem en RFID-chip - og at man så SKAL have sådan én for at kunne købe og betale.

Er I slet ikke bange for, at microchips kan blive misbrugt? Tror I f.eks. at hackere kan hacke sig ind på folk og slå dem ihjel (f.eks.), ved at hacke deres microchips? Et andet skrækscenario kunne være, at chippen bryder sammen, så der går ild i folk (en mobil kan vel også bryde sammen).

Dette er mest en etisk diskussion. For eller imod microchips...

Det er ikke tale om flere steder,men Epicenter i Stockholm,og nej jeg vil ikke rende rundt med chip, det er for usikkert som du også er inde på.

Offline nobody

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #64 Dato: Juni 20, 2017, 10:57:59 am »
Prøv at forestille jer, at du havde en Chips som "fortalte" en "lukket" PCèr hvor du var 24/7/365, og som kunne give besked hvis der skete dig noget, hvis du fik en blodprop, hvis du blev slået ihjel, en PCèr som så kunne sige hvem der var i nærheden af dig, selvfølgeligt kunne du så ikke tillade dig at begår kriminalitet for så ville du jo bare blive hentet af politiet, men det kan de jo i dag Via. din Tlf, altså se hvem der er hvor på et bestemt tidspunkt, og det gør de.

Jeg er for en Chips, men jeg er også bange for den magt man giver andre, ( den tysk/amerikanske film om en brandstation fra 70èrne) og den måde magten blev misbrugt på, men der er vi i dag, alt hvad du gør på nettet bliver gemt, også hvem du er, også selvom at du bruger et "TOR" Osv. netværk, i dag ved "de" hvem du er og hvor du er når du er på nettet, så hvis det kan gavne sikkerheden så vil jeg sige ja til en Chips, hvis det kun er for at få magt så siger jeg nej til en Chips, alt kan misbruges.

Venlig Hilsen Poul Jørgensen

politisk ukorrekt

• Gæst
« Svar #65 Dato: Juni 20, 2017, 11:24:48 am »
Men sjovt var det sgu dn tosse flegnede over en hjemmeside med billeder fra Krønges byfeste, og de sinke straks beskyldt fotografen for at være den  der jager ham.

Den sinke er bange for sin egen skygge.

Jeg takker i hvert fald for det spændende billedgalleri fra byfesten i Krønge. Sjældent har jeg før fået så godt et indblik i landsbytossernes dagligdag på Lolland. Og som forventet ser de på billederne lettere alkoholiserede ud hele bundtet, sådan som de sidder og bæller Maribo øl i sig. :blum:

Men billederne bekræftede mig også i, at dybest set er de nu nok ret harmløse i virkeligheden. De keder sig bare lidt dernede på Lowland og så bliver de nødt til at drikke lidt og lave lidt rav i gaden indbyrdes for at holde kedsomheden ud. Men mange af dem ser jo meget flinke ud på billederne. :yes:

Når jeg ser de billeder, tænker jeg tilbage på min barndom. Den ældre generation i min hjemby var nemlig lidt samme typer som tosserne i Krønge. En del af dem fedladne, en del af dem mere eller mindre alkoholiserede, nogle var dramaqueens. Der var også til tider intriger. MEN på bunden var de nu gode nok de fleste af dem. De kedede sig bare og havde derfor brug for at skabe lidt kunstigt drama for at gøre dagligdagen mere interessant. Men det er sjovt, at når jeg ser de billeder fra Krønge´s byfest, så er det lige før, at jeg kan få alle typerne til at passe på typer, jeg selv mødte i min barndom i min egen landsby. :yes:

Én af disse landsbytosser lever endnu - som den vistnok eneste i flokken, for de andre mener jeg er døde. Han er ca. 90 år gammel i dag og stadig en tosse (han er et rigtigt brokhoved, brokker sig over alt og alle. Skriver læserbreve hver dag o.s.v. Gad vide om han også er herinde? Aner det ikke, men han ville passe fint herinde!). Jeg så ham sidste år på det lokale stadion til en bondekamp, mens han - som 90 årig - stod og svinede dommeren til. Han har ikke forandret sig en tøddel siden han var 40-50 år. Stadig en tosse. Men nu meget underholdende. Jeg tog også en snak med ham, fordi han kan altid tage lidt sjov og i det mindste er han da ikke kedelig.

« Senest Redigeret: Juni 20, 2017, 11:33:28 am af politisk ukorrekt »

Offline måneskin

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.4%
    • Vis profil
« Svar #66 Dato: Juni 20, 2017, 11:36:47 am »
Jeg vil da også takke for galleriet , af dem fra Krønge , selvom at det var mig der havde smidt dem ind på Solen , siger Nobody jo . Men stadig forstår jeg ikke at han skulle skabe sig tosset over billederne , når de ligger fremme på nettet .     Men det er altså ikke mig der får besøg af Nobody i dag.

politisk ukorrekt

• Gæst
« Svar #67 Dato: Juni 20, 2017, 11:39:10 am »
Jeg vil da også takke for galleriet , af dem fra Krønge , selvom at det var mig der havde smidt dem ind på Solen , siger Nobody jo . Men stadig forstår jeg ikke at han skulle skabe sig tosset over billederne , når de ligger fremme på nettet .     Men det er altså ikke mig der får besøg af Nobody i dag.

Ja, det er bare at gå ind på Krønge by´s hjemmside. Der ligger masser af billeder helt fra 1996 og til i dag. Hr. PJ er også med på et par af billederne (mener jeg at kunne se, men måske tager jeg fejl). Olsen, MariS, Smeden o.s.v. er muligvis også med på dem, selvom jeg jo ikke helt ved, hvem der er hvem. Jo, smeden er nem at regne ud. Ligner da skam en typisk smed. :blum:

I min barndomsby havde vi også en type som ham smeden. Han var så bare ikke smed, men købmand. Men helt samme type - samme vom og det hele. :yes:

politisk ukorrekt

• Gæst
« Svar #68 Dato: Juni 20, 2017, 11:53:03 am »
Olsen er en væmmelig karl. Han har ved flere lejligheder skudt min faders stalddørslampe ned for han kunne ramme den fra hans baghave med kiggertsigte. En rigtig modbydelig karl som vi har haft betjent Preben nede hos mange gange. Men de er jo gamle soldaterkammerater så der sker ikke en klam dromedarskid.

Kender kun hr. Olsen fra SOL. Han virker som en spøjs type. Faktisk vil jeg mene, at han minder om Krønges svar på Ammefar. :hyper:

Ka do føl maj? Ja ka føl daj!

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    13.8%
  • Country: aq
  • Køn: Mand
    • Vis profil
« Svar #69 Dato: Juni 20, 2017, 11:56:14 am »

Ja, det er bare at gå ind på Krønge by´s hjemmside. Der ligger masser af billeder helt fra 1996 og til i dag. Hr. PJ er også med på et par af billederne (mener jeg at kunne se, men måske tager jeg fejl). Olsen, MariS, Smeden o.s.v. er muligvis også med på dem, selvom jeg jo ikke helt ved, hvem der er hvem. Jo, smeden er nem at regne ud. Ligner da skam en typisk smed. :blum:

I min barndomsby havde vi også en type som ham smeden. Han var så bare ikke smed, men købmand. Men helt samme type - samme vom og det hele. :yes:

Jeg synes ikke jeg kan se Poul på nogen af billederne, men det er måske fordi jeg ikke kan kende ham. Jeg har kun set det lille glimt man får af ham i den video med motorbåden.

Offline MarieS

• Nyt medlem
  • *
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #70 Dato: Juni 20, 2017, 12:09:30 pm »

Ingen tror ham, han anmelder, det sammen gjorde jeg, jeg skrev til dem at de skulle være obs på Bøjes Mondeo.

SE  hvem de troede meste på

"Jeg anmeldte et tyveri, jeg sendte politiet billeder og et video-klip af tyven, som kørte i en Mercedes, politiet har så ikke kunne finde tyven, politiet har i deres journal skrevet at tyven kørte i en Mondero, nu har jeg så fundet den Mercedes og jeg ved den bliver flyttet i morgen på en autotraler, men politiet gider ikke se på sagen, hvad gør man så "lille-mor" ?. Venlig Hilsen Poul Jørgensen"

Jeg har hakket det fra hans fjæsebog.eller var det i virkelighedn bare fordi idioten sendte migen venneanmodning bare fordi jeg jeg lod som om jeg troede på hans løgnhistorie om det banale trafikuheld, gæt selv

Offline MarieS

• Nyt medlem
  • *
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #71 Dato: Juni 20, 2017, 12:15:38 pm »
Prøv at forestille jer, at du havde en Chips som "fortalte" en "lukket" PCèr hvor du var 24/7/365, og som kunne give besked hvis der skete dig noget, hvis du fik en blodprop, hvis du blev slået ihjel, en PCèr som så kunne sige hvem der var i nærheden af dig, selvfølgeligt kunne du så ikke tillade dig at begår kriminalitet for så ville du jo bare blive hentet af politiet, men det kan de jo i dag Via. din Tlf, altså se hvem der er hvor på et bestemt tidspunkt, og det gør de.

Jeg er for en Chips, men jeg er også bange for den magt man giver andre, ( den tysk/amerikanske film om en brandstation fra 70èrne) og den måde magten blev misbrugt på, men der er vi i dag, alt hvad du gør på nettet bliver gemt, også hvem du er, også selvom at du bruger et "TOR" Osv. netværk, i dag ved "de" hvem du er og hvor du er når du er på nettet, så hvis det kan gavne sikkerheden så vil jeg sige ja til en Chips, hvis det kun er for at få magt så siger jeg nej til en Chips, alt kan misbruges.

Så kan jeg  hakke din chips, og lukke den. Lige som jeg kan med din Ip adresse, men så kan jeg ikke jorde dig. Og du må kunne lide det siden du kommer tilbage efter mere, det er den enste respons du får her. De "rigtig debattøre der bare nøjes med at stalke andre profiler end dig, det er synd du har skrevet sammen med flere 1000 af os så du ikke aner hvem der har din Ip adresse.

Apropos adresse, jeg ser søster lussing er flyttet til hende med de underlige øjne i Nykøbing F, jeg fandt aldrig ud af om det er hende eller hende i Næstved " Claus" pillede ved, fik du en lussing for at offenrtliggøre det? Eller hende i Hundested? Hvor er den sidste??
« Senest Redigeret: Juni 20, 2017, 12:20:21 pm af MariS »

politisk ukorrekt

• Gæst
« Svar #72 Dato: Juni 20, 2017, 12:58:28 pm »
Lad dog vær med at opmuntre folk som bare er her for at chikanere debatten og andre.

De er her jo alligevel, så kan vi lige så godt få lidt sjov og spas ud af det. Og i øvrigt skriver jeg selv venligt til PJ, så jeg synes ikke jeg mobber ham. Forsøger selv at glatte lidt ud mellem parterne, når de sidder og skændes. :yes:

Dog vil jeg da indrømme, at det er lidt spændende med landsbylivet i Krønge. Sikke mange sjove typer, der er dernede. :blum:

Offline nobody

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #73 Dato: Juni 20, 2017, 03:51:38 pm »
Politisk Ukorrekt.

Det er et forsamlingshus som holder 3-5-fester om året, jeg har så kun været der en/to gang, jeg kan Pga. ulykkerne i 1985 ikke være sammen med mange mennesker, men det er rigtigt hyggeligt, og der er ingen billeder af mig eller min søn.

Så det er rent fantasi det "trolden" skriver, men OK!, det er nok en gammel syg mand der sidder i en lille lejlighed på 2èn sal og keder sin røv i laser, en som ingen gider se ind til.

politisk ukorrekt

• Gæst
« Svar #74 Dato: Juni 20, 2017, 03:55:19 pm »
Politisk Ukorrekt.

Det er et forsamlingshus som holder 3-5-fester om året, jeg har så kun været der en/to gang, jeg kan Pga. ulykkerne i 1985 ikke være sammen med mange mennesker, men det er rigtigt hyggeligt, og der er ingen billeder af mig eller min søn.

Så det er rent fantasi det "trolden" skriver, men OK!, det er nok en gammel syg mand der sidder i en lille lejlighed på 2èn sal og keder sin røv i laser, en som ingen gider se ind til.

Hvad så med personerne Olsen, Måneskin, MariS, flixtor o.s.v.? Er det personer, der eksisterer i virkeligheden i Krønge eller tror du også bare, at de er fantasipersoner?

Eller eksisterer de typer virkeligt i Krønge? :hyper: