Forfatter Emne: Ville DU lade dig microchippe?  (Læst 11644 gange)

politisk ukorrekt

• Gæst
Ville DU lade dig microchippe?
« Dato: Juni 16, 2017, 06:14:29 pm »
Nogle steder i bl.a. Sverige er virksomheder begyndt at microchippe de ansatte. Så de via en microchip indopereret under huden kan få adgang til bestemte døre, indgange og andre ting og sager. Ligeså ved vi jo, at mange microchipper deres hunde og kæledyr.

Nu mener jeg jo, at eliten har en agenda om at microchippe os alle sammen. Det vil nogle af jer sikkert benægte. Så derfor vil jeg fjerne fokus fra, OM de vil microchipe os. Og i stedet spørge jer, om I personligt synes at det er en god idé at microchippe folk?

Hvad ser I som fordele og ulemper ved microchips indopereret i folk?

Ville I selv sige ja til at lade jer microchippe, hvis I f.eks. fik at vide, at i jeres firma er det et krav for at blive ansat eller beholde jobbet?

Selv er jeg mest imod, da jeg ser mange etiske problemer. Men i enkelte tilfælde, kan jeg gå med til det. F.eks. kan jeg godt se fordelen ved at microchippe stærkt demente, så de ikke bliver væk...men der skal være en meget god grund til at gøre det, synes jeg! Jeg er f.eks. stærkt imod, hvis microchips en dag bliver obligatorisk, fordi eliten så måske vil sige, at man kun kan betale gennem en RFID-chip - og at man så SKAL have sådan én for at kunne købe og betale.

Er I slet ikke bange for, at microchips kan blive misbrugt? Tror I f.eks. at hackere kan hacke sig ind på folk og slå dem ihjel (f.eks.), ved at hacke deres microchips? Et andet skrækscenario kunne være, at chippen bryder sammen, så der går ild i folk (en mobil kan vel også bryde sammen).

Dette er mest en etisk diskussion. For eller imod microchips...
« Senest Redigeret: Juni 16, 2017, 06:18:32 pm af politisk ukorrekt »

Anklageren

• Gæst
Sv: Ville DU lade dig microchippe?
« Svar #1 Dato: Juni 16, 2017, 06:26:57 pm »
Jeg synes, at du skal have en.

Det kan bruges til, at du betaler et højere gebyr end de rigtige bankkunder, som i forvejen betaler til at dække bankens almindelige omkostninger ;-)

politisk ukorrekt

• Gæst
« Svar #2 Dato: Juni 16, 2017, 06:30:37 pm »
Jeg synes, at du skal have en.

Det kan bruges til, at du betaler et højere gebyr end de rigtige bankkunder, som i forvejen betaler til at dække bankens almindelige omkostninger ;-)

Ha ha, den er god med dig...

Men jeg går så ud fra, at du ikke selv vil have én. :blum:

bredside

• Gæst
« Svar #3 Dato: Juni 16, 2017, 06:32:39 pm »
Nogle steder i bl.a. Sverige er virksomheder begyndt at microchippe de ansatte. Så de via en microchip indopereret under huden kan få adgang til bestemte døre, indgange og andre ting og sager. Ligeså ved vi jo, at mange microchipper deres hunde og kæledyr.

Nu mener jeg jo, at eliten har en agenda om at microchippe os alle sammen. Det vil nogle af jer sikkert benægte. Så derfor vil jeg fjerne fokus fra, OM de vil microchipe os. Og i stedet spørge jer, om I personligt synes at det er en god idé at microchippe folk?

Hvad ser I som fordele og ulemper ved microchips indopereret i folk?

Ville I selv sige ja til at lade jer microchippe, hvis I f.eks. fik at vide, at i jeres firma er det et krav for at blive ansat eller beholde jobbet?

Selv er jeg mest imod, da jeg ser mange etiske problemer. Men i enkelte tilfælde, kan jeg gå med til det. F.eks. kan jeg godt se fordelen ved at microchippe stærkt demente, så de ikke bliver væk...men der skal være en meget god grund til at gøre det, synes jeg! Jeg er f.eks. stærkt imod, hvis microchips en dag bliver obligatorisk, fordi eliten så måske vil sige, at man kun kan betale gennem en RFID-chip - og at man så SKAL have sådan én for at kunne købe og betale.

Er I slet ikke bange for, at microchips kan blive misbrugt? Tror I f.eks. at hackere kan hacke sig ind på folk og slå dem ihjel (f.eks.), ved at hacke deres microchips? Et andet skrækscenario kunne være, at chippen bryder sammen, så der går ild i folk (en mobil kan vel også bryde sammen).

Dette er mest en etisk diskussion. For eller imod microchips...

Microchips er OK
Man kan sende dem forklæd som udland hjælp til Afrika, og de steder hvor muslimer samles, Lise Nørgaard har vist os vejen, længe leve Lise Nørgaard
Hurra hurra hurra  :dash2:

https://www.avisen.dk/top-lise-noergaard-sammenligner-afrikanere-med-lemmi_449399.aspx

:crigon_01: :crigon_01: :crigon_01: :crigon_01: :crigon_01: :crigon_01: :crigon_01: :crigon_01: :crigon_01: :crigon_01: :crigon_01: :crigon_01: :crigon_01: :crigon_01: :crigon_01: :crigon_01: :crigon_01: :crigon_01: :crigon_01: :crigon_01: :crigon_01: :crigon_01: :crigon_01: :crigon_01: :crigon_01: :crigon_01: :crigon_01: :crigon_01: :crigon_01: :crigon_01: :crigon_01: :crigon_01: :crigon_01: :crigon_01: :crigon_01:

Offline nobody

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Juni 16, 2017, 06:44:36 pm »
På en måde burde det være et krav, alle der kommer ind i Danmark burde i teorien havde en Chips eller finde sig i at gå med en "fodlænke" så længe de er i Danmark, ikke for at forfølge dem, men for at kunne frifinde dem for ting.

Venlig Hilsen Poul Jørgensen

bredside

• Gæst
« Svar #5 Dato: Juni 16, 2017, 06:55:23 pm »
På en måde burde det være et krav, alle der kommer ind i Danmark burde i teorien havde en Chips eller finde sig i at gå med en "fodlænke" så længe de er i Danmark, ikke for at forfølge dem, men for at kunne frifinde dem for ting.

Helt enig
Samt at alle som bevæger sig ud over vores velbevogtede grænser,  Nej da, vores grænser er slet ikke sikker, så skal vi jo alle ha chippies  !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kæft, er du klar med nye batterier?
:JC_doubledown: :JC_doubledown: :JC_doubledown:
« Senest Redigeret: Juni 16, 2017, 06:58:30 pm af bredside »

Tørresnoren

• Gæst
« Svar #6 Dato: Juni 16, 2017, 06:57:02 pm »

Normalt tager jeg hatten af for dine mange kloge svar på dette og hint... :big_grin:

- denne gang kan jeg dog godt forudse nogle små problemer med at få logistikken til at gå op - men smart, DET er det sgu alligevel..!

"Tirsdag ankommer 5.900 turister med krydstogtsskib til Nordhavn.

Og det er bare en ud af mange travle dage i et krydstogts-år der ventes at slå rekorder. Man forventer op imod 850.000 krydstogt-turister i København i år"...
:hyper:

http://nyheder.tv2.dk/lokalt/2017-05-16-nu-begynder-krydstogtsaesonen-for-alvor-i-koebenhavn-det-kan-maerkes-paa-trafikken

- det er dog lidt nemmere i vore lufthavne - der ka' man bare skyde en chip i nakken på dem mens de står og venter ved kuffertbåndet.. :blum:

politisk ukorrekt

• Gæst
« Svar #7 Dato: Juni 16, 2017, 07:03:53 pm »
Et sted, hvor jeg kan se fordelen, er at chips måske kan anvendes som alternativ til fængselsstraf. Så folk kan afsone med chips på sig/i sig - og så slipper de for fængsel. Hvis der er tale om mindre forbrydelser. Så kan de jo f.eks. fortsat gå på arbejde, selvom de er "fængslet". Og samfundet sparer penge, da de ikke skal brødføde personen (der stadig kan forsørge sig selv). Så kan der så være et krav om, at han kun må gå ud i f.eks. 1 time om dagen (f.eks. til og fra arbejde eller når han skal handle).

Men som udgangspunkt er jeg imod, at alle skal chippes. Siger bare, at der er enkelte situationer, hvor fordelene mere end opvejer ulemperne. Måske.

Anklageren

• Gæst
Hvorfor skulle det være bedre end en fodlænke?
« Svar #8 Dato: Juni 16, 2017, 07:35:32 pm »
Et sted, hvor jeg kan se fordelen, er at chips måske kan anvendes som alternativ til fængselsstraf. Så folk kan afsone med chips på sig/i sig - og så slipper de for fængsel. Hvis der er tale om mindre forbrydelser. Så kan de jo f.eks. fortsat gå på arbejde, selvom de er "fængslet". Og samfundet sparer penge, da de ikke skal brødføde personen (der stadig kan forsørge sig selv). Så kan der så være et krav om, at han kun må gå ud i f.eks. 1 time om dagen (f.eks. til og fra arbejde eller når han skal handle).

Men som udgangspunkt er jeg imod, at alle skal chippes. Siger bare, at der er enkelte situationer, hvor fordelene mere end opvejer ulemperne. Måske.

I princippet har man det allerede i forvejen.

http://www.kriminalforsorgen.dk/S%C3%A5dan-foreg%C3%A5r-afsoning-med-fodl%C3%A6nke-6419.aspx

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    9.4%
  • Country: aq
  • Køn: Mand
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Juni 16, 2017, 07:52:38 pm »
Jeg synes det kunne være smart at have en lille chip i fx hånden som indeholdt en personlig kode. Koden skulle så kunne åbne bestemte døre osv., og den skulle desuden være knyttet til en virtuel profil hvor man havde sit virtuelle kørekort, pas, sundhedskort, dankort osv. Så havde man altid det hele på sig, og det ville aldrig blive væk.
Jeg kan ikke se at der skulle være noget uetisk i det. Om man har en kode til sin bankkonto i en chip i fingeren eller om man har koden i magnetstriben på dankortet gør vel ikke den store etiske forskel. Altså chippen skal jo ikke være en gps-tracking-mekanisme der giver myndighederne adgang til at vide hvor du befinder dig eller noget, men bare indeholde en id-kode som kan læses med en scanner.
cuckelicuck

Anklageren

• Gæst
Jeg vidste du kunne
« Svar #10 Dato: Juni 16, 2017, 08:00:22 pm »
Jeg synes det kunne være smart at have en lille chip i fx hånden som indeholdt en personlig kode. Koden skulle så kunne åbne bestemte døre osv., og den skulle desuden være knyttet til en virtuel profil hvor man havde sit virtuelle kørekort, pas, sundhedskort, dankort osv. Så havde man altid det hele på sig, og det ville aldrig blive væk.
Jeg kan ikke se at der skulle være noget uetisk i det. Om man har en kode til sin bankkonto i en chip i fingeren eller om man har koden i magnetstriben på dankortet gør vel ikke den store etiske forskel. Altså chippen skal jo ikke være en gps-tracking-mekanisme der giver myndighederne adgang til at vide hvor du befinder dig eller noget, men bare indeholde en id-kode som kan læses med en scanner.

Du får 50 point for at lave en helt ægte debatkommentar  :smile1:

bredside

• Gæst
« Svar #11 Dato: Juni 16, 2017, 09:12:17 pm »

Du mener en scanner uden GPS, imens de ved hvem du er uden at vide hvor du virkeligt er med hensyn til dine indkøb og foretagende.
Du er bare genialt Torben

Anklageren

• Gæst
« Svar #12 Dato: Juni 16, 2017, 09:20:10 pm »

Du mener en scanner uden GPS, imens de ved hvem du er uden at vide hvor du virkeligt er med hensyn til dine indkøb og foretagende.

Måske får de en mistanke til, hvor han virkelig er uden GPS - fordi "de" selvfølgelig ved, hvor kasseapparatet - eller hvad det nu er - befinder sig.

Torskens kommentar er helt igennem logisk - for ingen behøver at vide, hvor han går hen bagefter.

« Senest Redigeret: Juni 16, 2017, 09:21:46 pm af Anklageren »

bredside

• Gæst
« Svar #13 Dato: Juni 16, 2017, 10:39:19 pm »

Måske får de en mistanke til, hvor han virkelig er uden GPS - fordi "de" selvfølgelig ved, hvor kasseapparatet - eller hvad det nu er - befinder sig.

Torskens kommentar er helt igennem logisk - for ingen behøver at vide, hvor han går hen bagefter.

Torbens svar er efter min overbevisning genialt,  fordi det er genialt.
Alle er glad, ingen ved hvor du er, imens systemet ved præcist hvor du er,  uden det betyder noget, uden tvivl noget som alle ønsker sig livet.
Skræddersyet  efter behov og uden ansvar.
Genialt

politisk ukorrekt

• Gæst
« Svar #14 Dato: Juni 16, 2017, 10:59:19 pm »
Se nu at få sat de der ører på dit foto, David. Du ligner altså en alien uden ører...