Forfatter Emne: Motionerer du nok?  (Læst 1191 gange)

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    97%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Sv: Motionerer du nok?
« Svar #30 Dato: Juni 19, 2017, 03:43:39 am »
Du har en mountain bike, så her i Grønland ville du komme i super form.

Så er spørgsmålet bare om der er til et cykle på Grønland.

Jeg kan dog se på Google Earth at i Nuuk er der mange små bakker på de asfalterede veje. Så det er sikkert en fin bjergby for motionscyklister. Men vejene er vel ret glatte om vinteren, så man risikere at styrte nedad bakken.

I dag fik jeg præcist cyklet 40 km. Dog fordelt på tre ture på grund af varmen (der var 26 grader hér i dag). Ja, så gad jeg altså ikke cykle én lang tur, så jeg tog tre ture på h.h.v. 13, 17 og 10 km. Henholdsvis kl. 10, kl. 14 og kl. 20. På grund af varmen gad jeg dog ikke så mange bakker i dag, for det bliver for hårdt at køre opad stejle bakker, når man i forvejen er helt svedig i varmen. Så i dag blev det mest kørsel på flade veje. :yes:

Det er machomand Buff Dude sikkert ikke imponeret af, han mener jo at man skal køre med puls 180 konstant, så man rigtigt kan få en superkondi af intensiv træning. Men jeg ser nu sådan på det, at når der er megavarmt, så orker jeg altså ikke intensiv træning. Så hellere tage det stille og roligt og køre lidt længere (men mindre intensivt).

Jamen hans slags kender jeg godt, men det bliver som regel pillet af dem i Grønland  :smile1:

Jeg har haft nogen kammerater med jægersoldat idealer, og en af dem fik mig engang lokket til at tage på hundeslæde tur og sove i telt ved -40 grader uden opvarmning. Brrr brrr.

Det gør jeg aldrig mere. Jeg tror jeg skulle med som en slag sikkerhed, fordi jeg er en praktisk natur, som finder løsninger, hvis det går galt. Ikke at de ville indrømme det, for jeg havde ikke deres idealer, men vi vidste det jo godt alle tre. Nu kører jeg ikke hundeslæde mere, for der er meget arbejde ved at have 10-15 hunde, og de kan godt tage noget foder fra, når de skal arbejde. Det er kort sagt besværligt og dyrt, men da også en fornøjelse helt ud over det sædvanlige de timer man kører. På årsplan er det nu ikke vildt mange timer man får kørt, i forhold til det besvær, der er - og de penge, det koster.

Dengang tog jeg også på vandretur. 3o kilometer gennem fjeldet - op i 5oo m højde og så ned til fjorden igen. Så fangede vi 30 kilo ørreder og tog dem på nakken 30 kilometer hjem. Jeg var jo heller ikke engang fyldt 60 dengang  :smile1:

I dag gælder det jagt, hvis jeg går op i fjeldet.

Nå - det var cykling. Jeg bor ikke i Nuuk, men længere nordpå, og jeg har en "damecykel" - en orange Mustang med 7 gear. Her er rigelig med bakker, men 7 gear er nok til, at jeg kan køre op de fleste steder.

Det har taget sin tid at vænne sig til stigningerne, når man går. Når man kommer nede fra fladlandet i Vejle, hvor jeg er vokset op, så aser man op af bakkerne. Der er da nogen seje bakker i Vejle, men de er ikke over 50 meter høje.  Jeg så i øvrigt godt, at du bragte et billede af Chr. Winthersvej, hvor jeg gik med aviser for mange år siden. Når man går i fjeldet, så er det alligevel noget helt andet, og tilvænningen består i, at man sætter forventningerne ned til hastigheden. Det er en mental proces, som har taget mig lang tid at vænne mig til.

Når først man er nået så langt, så får man meget mere fornøjelse ud af at gå. Der er jo laaangt op.

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline Trådløse-Anna

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
  • Tror på en fremtid uden de bl?s indblanding, :))
    • Vis profil
« Svar #31 Dato: Juni 19, 2017, 10:09:47 am »
cykling er en direkte vej til skader. ????????????? Det er jeg og andre uenig i

Man har fundet ud af at løb stresser kroppen for meget og så går det ud over knæene, selv om min gl roadrunner er en ældre sag og temmelig tung så kan jeg tydeligt mærke forskel fra dengang jeg løb og så da jeg gik over til havelåge - Øh cykel, mener jeg,  :girl_blum2:

Kort fortalt-->> mine knæ fik det bedre   :girl_smile:

Må vel hellere smide et link ind -->

Uddrag fra link--> Løb er hårdt for kroppen
Løb er den sportsgren, der indebærer størst risiko for overbelastningsskader. Du har især risiko for at få en skade i knæ, underben og ankler.

https://www.google.dk/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwi00tmjvcnUAhVDJpoKHXs9BmoQFggoMAE&url=http%3A%2F%2Fvorespuls.dk%2Fartikel%2Floeb-undgaa-skade&usg=AFQjCNFgosrOw9JL8Sb_-MHprSL-rrW_WQ&sig2=9btA7L6KWiT_d-F0P4NX0Q

Ta bare den Buff,
« Senest Redigeret: Juni 19, 2017, 10:32:28 am af Trådløse-Anna »
<3 <3
Støttemedlem af brovte-banden, :)

Offline politisk ukorrekt (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.6%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Selvfølgelig styrer aliens da verden.
    • Vis profil
« Svar #32 Dato: Juni 19, 2017, 11:20:59 am »
Jeg har en hemmelighed. Jeg hader faktisk at cykle og mener at cykling er en direkte vej til skader. Jeg er heller ikke dum nok til at tage risiko i -40.
Jeg benyttede vejret i weekenden til at løbe ekstra og holdt salt i måltiderne højt for at holde på vandet. Det virker dumt for mig at cykle i timevis i stedet for at gå efter maksimalt udbytte.

Der er vi så forskellige. Jeg hader at løbe.

Da jeg boede i Kbh., løb jeg en del ovre i Søndermarken (ved Zoo). Der løb jeg tit en 5-6 km. Men på et tidspunkt begyndte jeg at døje meget med skader. Først ondt i skinnebenet og siden knæsmerter. Det endte med, at jeg kun kunne løbe 1-2 km, inden jeg fik smerter. Og siden har jeg ikke løbet. Så hvis jeg er på BEN, så går jeg en tur. Og ellers cykler jeg.

Så jeg har nu den erfaring, at det er løb, der har givet mig skaderne, ikke så meget cykling (ved cykling er det blevet til et par hudafskrabninger plus to tænder, der blev slået ud ved et styrt, så helt risikofrit er det jo ikke at cykle).
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.