Forfatter Emne: Motionerer du nok?  (Læst 1189 gange)

Offline Trådløse-Anna

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
  • Tror på en fremtid uden de bl?s indblanding, :))
    • Vis profil
Motioner ved at tæve din kone-
« Svar #15 Dato: Juni 17, 2017, 12:19:29 pm »
PU skribler::> at feministerne har sejret ad h. til.

Så måske skulle vi mænd slå os sammen og danne en forening. Machoisterne eller maskulinisterne eller noget i den stil. 

Du kan jo se i statistikkerne  hvor mange mishandlede qvinder der sidder på kvindehjemmene, der  har `man´ vist ikke sejret ad hells til :girl_sad:
« Senest Redigeret: Juni 17, 2017, 12:25:11 pm af Trådløse-Anna »
<3 <3
Støttemedlem af brovte-banden, :)

Offline politisk ukorrekt (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.8%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Selvfølgelig styrer aliens da verden.
    • Vis profil
Sv: Motioner ved at tæve din kone-
« Svar #16 Dato: Juni 17, 2017, 12:41:49 pm »
PU skribler::> at feministerne har sejret ad h. til.

Så måske skulle vi mænd slå os sammen og danne en forening. Machoisterne eller maskulinisterne eller noget i den stil. 

Du kan jo se i statistikkerne  hvor mange mishandlede qvinder der sidder på kvindehjemmene, der  har `man´ vist ikke sejret ad hells til :girl_sad:

Der findes lige så mange mænd der mishandles af kvinder. De kaldes tøffelhelte. Blot er der her tale om psykisk mishandling og ikke fysisk. :yes:

Dog anerkender jeg, at der findes kvinder, der får tæv af mænd. Men de fleste kvinder opsøger selv den slags forhold, fordi Peter Lundin-typen af mange kvinder - underligt nok - anses som hot.

Jeg tror, at grunden til, at nogle kvinder opsøger den slags mænd, er, at der ikke er ret mange rigtige mænd tilbage. Så de kvinder, der vil hav en rigtig mand, bliver desperate og tager hvem som helst, der minder lidt om en gorilla i sin fremtoning. :hyper:
« Senest Redigeret: Juni 17, 2017, 12:43:57 pm af politisk ukorrekt »
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

Offline Trådløse-Anna

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: Juni 17, 2017, 12:50:58 pm »
PU skrev::>
de kvinder, der vil have en rigtig mand, bliver desperate og tager hvem som helst, der minder lidt om en gorilla i sin fremtoning

SÅ må denne `mand´ jo være det helt rigtige,   :girl_smile:

:girl_haha:
« Senest Redigeret: Juni 17, 2017, 12:53:36 pm af Trådløse-Anna »
<3 <3

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    14.4%
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: Juni 17, 2017, 01:47:37 pm »
PU skrev::>
de kvinder, der vil have en rigtig mand, bliver desperate og tager hvem som helst, der minder lidt om en gorilla i sin fremtoning

SÅ må denne `mand´ jo være det helt rigtige,   :girl_smile:

Så skal man dælendyleme også være desperat  :negative:
I'm a Troll

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.8%
    • Vis profil
Sv: Motionerer du nok?
« Svar #19 Dato: Juni 17, 2017, 06:54:14 pm »
Dagens motion. En 25 km. cykeltur rundt i Aalborg, mest i Hasseris-området, da der er gode bakker at cykle på der - og så er der stille og roligt i Hasseris, så der er ikke så meget generende tung trafik. For Buff Dude´s skyld sørgede jeg nemlig for at få et par bakker på, så pulsen kom lidt op (tog igen den 65 meter høje bakke op til Mølleparken og ved toppen nåede pulsen da op på 155). Og for at det ikke skulle blive for meget søndagskørsel, sørgede jeg også for at holde den over 20 km. i timen det meste af tiden (dog ikke opad bakke).
« Senest Redigeret: Juni 17, 2017, 07:00:27 pm af politisk ukorrekt »
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

sekundar

• Gæst
« Svar #20 Dato: Juni 17, 2017, 08:52:12 pm »
De kloge sundhedsguruer mener jo, at man skal røre sig mindst ½ time om dagen. Som MINIMUM. Det er bedre med en time til halvanden. Og de siger også, at man bør gå mindst 10.000 skridt om dagen.

Lever du op til sundhedsguruernes anbefalinger? Og hvilken type for motion dyrker du?

Jeg indrømmer, at jeg ikke er i nærheden af de 10.000 skridt. Synes det er temmelig langt at skulle gå. Det svarer jo til at gå 6-7 km. om dagen og det har jeg stort set aldrig gjort. Ikke siden jeg var i starten af 20´erne og spillede fodbold. Jeg kan dog godt finde på at gå små ture på 2-3 km. Men længere går jeg aldrig. Hvorfor gå så langt, hvis man har en cykel?

Ja, for jeg cykler så til gengæld en del. I snit i hvert fald 20 km. om dagen. I går dog kun 15 km, men så gik jeg så netop for en gangs skyld 3 km. om aftenen i stedet. Men der er også dage, hvor jeg cykler 30-40 km.

Så jeg lever NOGENLUNDE op til anbefalingerne, i hvert fald med hensyn til at tiden. Jeg rører mig nok mindst en time hver dag. Men de 10.000 skridt når jeg altså slet ikke.

Jeg har dog selv kunnet mærke en forskel fra, når jeg har været inaktiv og til, når jeg har motioneret mere regelmæssigt. Da jeg var ung og var gået ud af gymnasiet, havde jeg taget ti kg. på, fordi jeg var stresset med alle de lektier o.s.v. Men så meldte jeg mig til en sportshøjskole og tabte de ti kg. igen.

For to år siden opdagede jeg, at min kondi var blevet elendig, fordi jeg i 2-3 år havde droppet næsten al motion. Pludselig blev jeg forpustet bare ved at cykle. 10 km. i roligt tempo. Så har jeg siden cyklet de der 20 km. i snit hver dag og kondien er da blevet bedre nu. Nu kan jeg igen sagtens cykle en 10-15 km. uden at blive forpustet, medmindre jeg ligefrem bevidst okser derudad. Der er dog stadig et stykke vej til min ungdoms form. Da jeg var i 20´erne kunne jeg af og til finde på at cykle. 70-80 km. i ét stræk. Min rekord er en tur på 130 km, jeg en dag cyklede. Det orker jeg ikke helt i dag. Men mindre kan vel også gøre det.

Med en hvilepuls på 39, ja det har jeg bevis på.

Offline Trådløse-Anna

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #21 Dato: Juni 17, 2017, 08:55:41 pm »
Jeg kan bedst li bakkerne når det går nedad og på lige vej skal der helst være medvind men det er desv også en tung cykel jeg har, det en gl everton m 3 gear, man burde ha en rigtig racer m/alustel og hele svineriet men det koster-  :girl_sad:

Der er jo også denne::>

En el cykel topfart heele 25 km/t  :girl_blum2:

Men hvem kan lige finde 10.000 til det?  :girl_cray3:
« Senest Redigeret: Juni 17, 2017, 08:58:56 pm af Trådløse-Anna »
<3 <3

bredside

• Gæst
« Svar #22 Dato: Juni 17, 2017, 09:49:40 pm »
Jeg kan bedst li bakkerne når det går nedad og på lige vej skal der helst være medvind men det er desv også en tung cykel jeg har, det en gl everton m 3 gear, man burde ha en rigtig racer m/alustel og hele svineriet men det koster-  :girl_sad:

Der er jo også denne::>

En el cykel topfart heele 25 km/t  :girl_blum2:

Men hvem kan lige finde 10.000 til det?  :girl_cray3:

En ældrecheck og så er den hjemme.

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.8%
    • Vis profil
« Svar #23 Dato: Juni 17, 2017, 10:36:29 pm »
Cyklen har rigtigt meget at sige. Én ting er om man er i god form og kan træde til. Men hvis man ikke har en ordentlig cykel, er det svært at cykle hurtigt. Og svært at komme opad stejle bakker.

Når jeg skal cykle opad stejle bakker, bruger jeg altid min mountainbike, for den er beregnet til det. Bruger jeg min bycykel, som er en almindelig herrecykel med kun tre gear, så kan jeg altså ikke komme op ad de stejleste bakker, kun de halvstejle. Men mtb´en klarer også de stejle.

Det er klart, at hvis man hedder Jakob Fuglsang og er i monsterform, så kan man selvfølgelig også komme op ad en stejl bakke på en havelåge af en cykel. Men en som jeg, der er i moderat form, skal have en ordentlig cykel for at klare de stejle stigninger. Og de der stejle bakker, jeg kører lidt rundt på for tiden, de har en stigningsprocent på i snit ca. 6-8%. Det er ret strejlt. Dog er de bakker så kun mellem 300 meter og 1000 meter lange (alt efter hvilken af dem jeg tager), men stejlheden gør, at man som almindelig motionist nok får pulsen lidt op.

Der er dog to bakker i byen, jeg endnu ikke er i form til at klare. Den ene er Frydendalsvej, som på det stejleste stykke stiger med 17%. Der skal jeg lige i lidt bedre form for at tage den. Den anden er Naurvej, som er en ganske vist kun ca. 400 meter lang bakke, men den er monsterstejl og dræbende (ca. 10 procent i snit, hvilket er stejlere end Alpe d´Huez - dog er den så slet ikke så lang). Det er dog et år siden jeg sidst tog den og der nåede jeg kun næsten toppen. Jeg overvejer dog at tage den igen snart, fordi jeg har en fornemmelse af, at min form er en tand bedre end sidste år. Så måske kan jeg klare Naurvej nu? Hmm....

Jeg håber på snart at være tilbage ved formen fra 2011. Der var der jo VM i cykling i København. Og der vandt jeg faktisk tilskuerkonkurrencen ved VM. :blum: Der blev nemlig samtidig med VM afholdt en konkurrence for alle tilskuerne, hvor de skulle konkurrere om at køre hurtigst op ad Mount Ventoux (det skaldede bjerg). Altså på en simulatorcykel. Og jeg VANDT - nr. 1. ud af 300 deltagere ca. :yes: Jeg fik en VM-trøje i præmie, som jeg stadig har hængende. Det var faktisk ret sjovt, fordi de fleste deltagere var unge mænd og unge drenge. Og så kom bessefar her og slog dem alle sammen. Hold kæft de gloede noget. :hyper:
« Senest Redigeret: Juni 17, 2017, 10:49:51 pm af politisk ukorrekt »

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    14.4%
    • Vis profil
« Svar #24 Dato: Juni 18, 2017, 12:59:24 am »
Ja, jeg har det ligesom Anna; nedad bakke og medvind passer mig bedst.
Jeg cykler ikke så meget som tidligere, da jeg arbejdede, og især når havesæsonen starter, kan jeg mærke, at jeg ikke har cyklet dagligt om vinteren.
Det er lidt flovt, men på de første ture til haven på Amager i år har jeg været nødt til at trække over Langebro i stiv kuling. Jeg gider ikke at pine mig selv ;-)

Men tillykke med præmien Politisk Ukorrekt, selv om det hverken var tusinder eller millioner, der trillede ind på kontoen :-)
I'm a Troll

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.8%
    • Vis profil
« Svar #25 Dato: Juni 18, 2017, 01:23:49 am »
Ja, jeg har det ligesom Anna; nedad bakke og medvind passer mig bedst.
Jeg cykler ikke så meget som tidligere, da jeg arbejdede, og især når havesæsonen starter, kan jeg mærke, at jeg ikke har cyklet dagligt om vinteren.
Det er lidt flovt, men på de første ture til haven på Amager i år har jeg været nødt til at trække over Langebro i stiv kuling. Jeg gider ikke at pine mig selv ;-)

Men tillykke med præmien Politisk Ukorrekt, selv om det hverken var tusinder eller millioner, der trillede ind på kontoen :-)

Der er ellers ikke særligt bakket i København. Der er vel kun Valby bakke i selve København og så Bellahøj med lidt god vilje. Ellers er Kbh. nærmest fladt som en pandekage. Men det er også det, som gør, at Kbh. er en fin pendlerby for cyklister, fordi det er nemt at komme frem.

Næh, du skulle prøve de jyske byer. Her har vi mange store bakker. Alene her i Aalborg er der ti bakker, der er større end Valby bakke. :yes: - Til gengæld er det så lidt hårdt at være pendlercyklist i f.eks. Aalborg eller Århus. F.eks. de unge her i Aalborg, der bor inde i midtbyen, men skal ud på universitetet hver morgen, ja, de skal cykle over en ca. 45 meter høj bakke for at komme derud (Humlebakken hedder den, den er ca. 15 meter højere end Valby Bakke, så den kan godt være lidt strid). Det gætter jeg på kan blive lidt surt for dem i længden. Især om vinteren. Men så tager de måske bussen.

Frydendalsvej er ikke særligt lang, men det er Aalborgs stejleste bakke. Jeg har prøvet den og da jeg kørte nedad, blev jeg nødt til at bremse konstant, ellers var jeg faldet forover. Vildt stejl! Hvis man ikke bremser, så kommer man sikkert hurtigt op på 70-80 km. i timen nedad. :hyper:

Mener også at Frydendalsvej er Nordjyllands stejleste gade, hvis jeg ikke husker helt forkert.

Og i Vejle er det vist helt slemt (har dog aldrig boet der). Det skulle efter sigende være det rene eldorado for danske cykelmotionister på grund af de mange store bakker. Århus er også hård at cykle i. Da jeg studerede i byen, boede jeg oppe på toppen af en 100 meter høj bakke. Så den cyklede jeg opad hver dag hjem fra skole. Det gav sandelig god kondi. Til gengæld var det meget hurtigt at komme ned på skolen om morgenen. Tog nærmest kun 6-7 minutter nedad den lange bakke. Opad tog det så mere end dobbelt så lang tid.

Danmarks stejleste gade ligger i Vejle. Det er denne her. Den er så stejl, at der er trapper opad bakken:

« Senest Redigeret: Juni 18, 2017, 01:38:55 am af politisk ukorrekt »

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    14.4%
    • Vis profil
« Svar #26 Dato: Juni 18, 2017, 01:42:38 am »
Der er såmænd bakker nok i yderkvartererne i København, men måske knap så stejle som dem, du nævner. Lersø Park Alle er bakke op og bakke ned det meste af vejen - den vej kørte jeg på mit sidste job, men det er da sandt nok, at i den egentlige by, er der temmelig fladt.De har sikkert jævnet det hele ud i tidernes morgen.
Som barn boede jeg et stykke udenfor Roskilde, og i nogle år cyklede jeg til skole i Roskilde - ikke med min helt gode vilje - og da fik jeg en aversion mod bakker, der gik opad (også selv om halvdelen af dem gik den modsatte vej).
I'm a Troll

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.8%
    • Vis profil
« Svar #27 Dato: Juni 18, 2017, 01:50:36 am »
Der er såmænd bakker nok i yderkvartererne i København, men måske knap så stejle som dem, du nævner. Lersø Park Alle er bakke op og bakke ned det meste af vejen - den vej kørte jeg på mit sidste job, men det er da sandt nok, at i den egentlige by, er der temmelig fladt.De har sikkert jævnet det hele ud i tidernes morgen.
Som barn boede jeg et stykke udenfor Roskilde, og i nogle år cyklede jeg til skole i Roskilde - ikke med min helt gode vilje - og da fik jeg en aversion mod bakker, der gik opad (også selv om halvdelen af dem gik den modsatte vej).

Ja, ok, nu talte jeg om selve Kbh. Det er rigtigt, at der er ret bakket i Roskilde.

Og kommer man nord for København, så er der også en del bakker. Klampenborg husker jeg har en ret lang og sej en af slagsen. Også oppe omkring Holte og Farum er der da lidt bakker. VM i 2011 blev netop afholdt omkring Holte (der hvor jeg vandt tilskuerkonkurrencen - den eneste konkurrence jeg har vundet i cykling).

Ellers er der også den kunstige bakke Herstedhøje. Den cyklede jeg tit på, da jeg boede i Kbh. Jeg har altid godt kunnet lide at udfordre bakker på cykel. Men nu er jeg også lidt en cykelsportsentusiast. Har dog aldrig selv cyklet i klub og sådan, men har da hele mit voksne liv altid pendlet meget på cykel. Samt cyklet moderat lange cykelture for motionens skyld.

Jeg erindrer også den lange bakke ved Søborg Hovedgade. Den er ikke ret stejl, men den er meget lang. Et par km. mener jeg. Så den kunne da også give lidt motion.
« Senest Redigeret: Juni 18, 2017, 01:52:15 am af politisk ukorrekt »

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    97%
  • Country: gl
    • Vis profil
« Svar #28 Dato: Juni 18, 2017, 10:28:52 am »
Du har en mountain bike, så her i Grønland ville du komme i super form.

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.8%
    • Vis profil
« Svar #29 Dato: Juni 19, 2017, 12:18:49 am »
Du har en mountain bike, så her i Grønland ville du komme i super form.

Så er spørgsmålet bare om der er til et cykle på Grønland.

Jeg kan dog se på Google Earth at i Nuuk er der mange små bakker på de asfalterede veje. Så det er sikkert en fin bjergby for motionscyklister. Men vejene er vel ret glatte om vinteren, så man risikere at styrte nedad bakken.

I dag fik jeg præcist cyklet 40 km. Dog fordelt på tre ture på grund af varmen (der var 26 grader hér i dag). Ja, så gad jeg altså ikke cykle én lang tur, så jeg tog tre ture på h.h.v. 13, 17 og 10 km. Henholdsvis kl. 10, kl. 14 og kl. 20. På grund af varmen gad jeg dog ikke så mange bakker i dag, for det bliver for hårdt at køre opad stejle bakker, når man i forvejen er helt svedig i varmen. Så i dag blev det mest kørsel på flade veje. :yes:

Det er machomand Buff Dude sikkert ikke imponeret af, han mener jo at man skal køre med puls 180 konstant, så man rigtigt kan få en superkondi af intensiv træning. Men jeg ser nu sådan på det, at når der er megavarmt, så orker jeg altså ikke intensiv træning. Så hellere tage det stille og roligt og køre lidt længere (men mindre intensivt).
« Senest Redigeret: Juni 19, 2017, 12:26:53 am af politisk ukorrekt »