Forfatter Emne: Kørselsfradraget .  (Læst 2512 gange)

Offline nobody (OP)

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
Kørselsfradraget .
« Dato: Juni 11, 2017, 06:11:46 am »
Er kørselsfradraget ikke i virkeligheden bare et skjult statstilskud til virksomhederne ?.

Virksomhederne har klumpet sig sammen i København, hvor de slipper billigere i skatter og afgifter, vel vidne at der ikke er nogen arbejdskraft at få i København.

Venlig Hilsen Poul Jørgensen

sekundar

• Gæst
Sv: Kørselsfradraget .
« Svar #1 Dato: Juni 11, 2017, 10:38:48 am »
Næh, de har lagt sig der fordi der b.la er lufthavnen.

Selvfølgelig er der arbejdskraft, selv om der er en stor ubrugelig masse af sociale tabere, så er der nogen af dem de kan bruge, højtuddannede styre jo mod byerne.

Offline nobody (OP)

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Juni 11, 2017, 12:36:31 pm »
Sekundar.

Noget siger mig at der også er en lufthavn i Holeby på Lolland, jeg høre hver eneste dag fly fra den lufthavn, så det er ingen undskyldning.

Arbejder fra København skal næsten havde det doble i løn som dem fra F.eks Lolland, og du betaler deres transport Via. skatten/skattefradraget, virksomhederne mener det er billigere at 1.000-mennesker rejser fra "Lolland" til København hver dag, end at chefen køre til Lolland hver dag, det kan umuligt passe.

sekundar

• Gæst
« Svar #3 Dato: Juni 11, 2017, 12:45:48 pm »
Sekundar.

Noget siger mig at der også er en lufthavn i Holeby på Lolland, jeg høre hver eneste dag fly fra den lufthavn, så det er ingen undskyldning.

Arbejder fra København skal næsten havde det doble i løn som dem fra F.eks Lolland, og du betaler deres transport Via. skatten/skattefradraget, virksomhederne mener det er billigere at 1.000-mennesker rejser fra "Lolland" til København hver dag, end at chefen køre til Lolland hver dag, det kan umuligt passe.

Men ikke som den på Amager.

Hvor du har det vrøvl fra at lønnen er dobbelt så stor i Københavns området ved jeg ikke, i mit fag er forskellen kun 1200 kr.
Nu er kørsels fradrag den billigste måde at få fleksibilitet på, så de småpenge over lever jeg nok.

Virksomheder lægge sig der hvor de mener de kan få den kvalificerede arbejdskraft de har brug for, og det har de så vurderet ikke er på Lolland.

Offline nobody (OP)

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Juni 11, 2017, 03:03:20 pm »
Sekundar.

Jeg er bange for at du tager fejl, virksomhederne lægger sig der hvor de slipper billigst i skatter og afgifter, de vil desværre skide på hvor mange timer du eller andre skal bruge på landevejene hver eneste dag, og hvad det koster, staten/du betaler jo gladeligt.

I de gode gamle dage, der gik/cyklede folk på arbejdet, og de levede godt, en mand kunne forsørge en hel familie, i dag skal begge forældre gå/køre i flere timer hver dag for at komme på arbejdet og "familien" har mindre hver måned efter skatter og afgifter.

Og hvad er der så sket de sidste 40-år?, jo alle virksomhederne er flyttet til stor-byerne, hvilket så betyder at der hvert år skal bruges milliarder-Kr på motorveje, toge, færger Osv., som i sidste ende er noget DU kommer til at betale igennem skatten, der er lige kommet en ny "hurtig-færge" til Danmark, er det fordi du skal hurtigere på ferie, næhe, det er fordi så kan du hurtigere komme på arbejdet, og "skattefar" betaler hele gildet Via. skattefradraget, hvilket vil sige at dem der ikke udnytter de fradrag skal betale for dig, pengene skal jo ind på en eller anden måde, ikke ?.

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Juni 11, 2017, 03:11:51 pm »
Jeg ved ikke, hvad det er for virksomheder, som flytter til storbyerne, men kom endelig med nogle eksempler!

Tværtimod er adskillige industrivirksomheder og andre store arbejdspladser i København lukket og slukket. B&W for eksempel, og det gælder i øvrigt de fleste skibsværfter. Bryggerierne Carlsberg og Tuborg, samt Coca Cola i Glostrup lukket og produktionen flyttet til Fredericia.

Men fortæl, fortæl hvilke virksomheder, der er flyttet til storbyerne!

I'm a Troll

Offline nobody (OP)

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Juni 11, 2017, 03:28:04 pm »
   Lunavecchia.

MAN/B&W lukkede først deres afdeling i Holeby, Carlsberg og Tuborgs grunde blev så dyre at det kunne betale sig for dem at flytte på "landet", Coca Cola lå i Tåstrup og var/er et amerikansk firma som ikke vil betale skat i Danmark, så skattemæssigt er det lige meget hvor det ligger.

Det er måske ikke så meget at virksomhederne flytter, men mere at nye virksomheder starter op i København, alt skal køres til København, det eneste der kommer ud af København er affald fra virksomhederne, som så spredes ud på markerne på Lolland.

Venlig hilsen Poul Jørgensen

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Juni 11, 2017, 04:58:31 pm »
   Lunavecchia.

Carlsberg og Tuborgs grunde blev så dyre at det kunne betale sig for dem at flytte på "landet", Coca Cola lå i Tåstrup og var/er et amerikansk firma som ikke vil betale skat i Danmark, så skattemæssigt er det lige meget hvor det ligger.

Lad nu være med at kloge dig på noget, du ikke har forstand på!
Coca Cola lå i Glostrup.
http://www.business.dk/diverse/coca-colas-lukker-tapperi

Og fabrikken i Glostrup var siden 2001 ejet af Carlsberg.
http://borsen.dk/nyheder/generelt/artikel/1/29986/carlsberg_koeber_coca_cola_tapperierne.html

Du ævler og bævler simpelthen.
I'm a Troll

Tørresnoren

• Gæst
« Svar #8 Dato: Juni 11, 2017, 05:11:47 pm »

Lad nu være med at kloge dig på noget, du ikke har forstand på!
Coca Cola lå i Glostrup.
http://www.business.dk/diverse/coca-colas-lukker-tapperi

Og fabrikken i Glostrup var siden 2001 ejet af Carlsberg.
http://borsen.dk/nyheder/generelt/artikel/1/29986/carlsberg_koeber_coca_cola_tapperierne.html

Du ævler og bævler simpelthen.

Ja, tænk at være SÅ ufattelig 'klog'.... :big_grin:

- nå, det ender da i hvert fald på -'strup'... :ROFL:

http://www.az-danmark.com/virksomhed/coca_cola_tapperierne_as_glostrup_hov_fabriksparken_7___9

« Senest Redigeret: Juni 11, 2017, 05:43:07 pm af Tørresnoren »

Tørresnoren

• Gæst
« Svar #9 Dato: Juni 11, 2017, 05:29:03 pm »

Det er måske ikke så meget at virksomhederne flytter, men mere at nye virksomheder starter op i København, alt skal køres til København, det eneste der kommer ud af København er affald fra virksomhederne, som så spredes ud på markerne på Lolland.

Bla-bla-bla.. - Hovedet under armen - det er hvad du har..!  :blum:

https://www.idag.dk/article/view/431941/tendens_nu_flytter_virksomhederne_vaek_fra_landets_storste_byer#

Offline nobody (OP)

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: Juni 11, 2017, 05:52:23 pm »
   Lunavecchia.

I gamle dage, dengang der var 6-arbejdsdage i en uge, der lå det godt-nok i Tåstrup, og dog    Lunavecchia , måske kan du havde ret, der var et eller andet med kommunegrænsen, den delte industribyen op i 2 forskellige kommuner, jeg arbejdede meget på Golgata og det lå i Tåstrup, på den ene side af vejen og Cola lå på den anden side af vejen.

Jeg cyklede tit fra L.Værløse til min Moster i Tåstrup da jeg var 8-10-år, ja engang cyklede jeg helt ud til Amager til min far på hans arbejde, der var jeg 9-år, og jeg skal lige love dig for at han blev gal, ikke over at jeg havde kørt så langt, men igennem København, nå men nok om det:).

Jeg har et helt andet problem, der er kommet en ny kat ind i min garage, den er meget bange og meget sulten, men :( , den er kommet meget tilskade, jeg tror den er blevet kørt ned, og den bør aflives, men jeg kan ikke komme i nærheden af den og den vil ikke gå i en fælde, hvem skal jeg havde fat i, eller hvad skal jeg gøre, den er kommet så meget tilskade, at jeg ved den dør af det, der er store huller i den og den lider meget, så hjælp mig lige med dette.

Tørresnoren

• Gæst
« Svar #11 Dato: Juni 11, 2017, 06:26:12 pm »
jeg arbejdede meget på Golgata og det lå i Tåstrup, på den ene side af vejen og Cola lå på den anden side af vejen.

- COLGATE-Palmolive lå ligeledes i 'Fabriksparken' - (Smedeland 9) i G-L-O-S-T-R-U-P

- og der lå de fra 1963 til 2005 hvor de lukkede biksen... :ROFL:

Colgate-Palmolive var 1963-2005 beliggende i Industricentrum Herstedøster (Fabriksparken), der er det første planlagte industriområde i Københavns periferi.
 Her blev der udarbejdet fælles retningslinjer for bebyggelse, skiltning, beplantning m.v. Fælles for udtrykket for mange af virksomhederne var fabriks- og montagehallerne, der som store blokke rager op over de flade én-etages administrationsbygninger.
 Anlægget for Colgate-Palmolive skilte sig i sin oprindelige skikkelse ud med store fritstående siloer, bl.a. et karakteristisk vaskepulvertårn, og skorstene i forskellige størrelser og materialer, der synliggjorde produktionsprocessen.
 I 2005 flyttede Colgate-Palmolive produktionen til Frankrig og vaskepulvertårnet nedrevet. Siden har resten af bygningerne ventet på nye udfordringer.

Opførelsesdata

Årstal: 1964 - 1965
 Bygningsændringer og ombygninger:
Produktion og administration er flyttet til hhv. Frankrig og Kongens Lyngby i 2005. Vaskepulvertårnet er herefter nedrevet og de øvrige bygninger stadigvis tomme 2013.

Adresse

Smedeland 9, Albertslund
DK-2600 Glostrup

http://www.arkark.dk/building.aspx?buildingid=2695

Taastrup har ALDRIG været Glostrup - og Glostrup har ALDRIG været Taastrup....!

- gå du hellere ud og kig til katten... :Cherna_29: :JC_ghey:

« Senest Redigeret: Juni 11, 2017, 06:31:50 pm af Tørresnoren »

Offline Nikon

• Nyt medlem
  • *
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: Juni 11, 2017, 06:27:34 pm »
   Lunavecchia.

I gamle dage, dengang der var 6-arbejdsdage i en uge, der lå det godt-nok i Tåstrup, og dog    Lunavecchia , måske kan du havde ret, der var et eller andet med kommunegrænsen, den delte industribyen op i 2 forskellige kommuner, jeg arbejdede meget på Golgata og det lå i Tåstrup, på den ene side af vejen og Cola lå på den anden side af vejen.

Jeg cyklede tit fra L.Værløse til min Moster i Tåstrup da jeg var 8-10-år, ja engang cyklede jeg helt ud til Amager til min far på hans arbejde, der var jeg 9-år, og jeg skal lige love dig for at han blev gal, ikke over at jeg havde kørt så langt, men igennem København, nå men nok om det:).

Jeg har et helt andet problem, der er kommet en ny kat ind i min garage, den er meget bange og meget sulten, men :( , den er kommet meget tilskade, jeg tror den er blevet kørt ned, og den bør aflives, men jeg kan ikke komme i nærheden af den og den vil ikke gå i en fælde, hvem skal jeg havde fat i, eller hvad skal jeg gøre, den er kommet så meget tilskade, at jeg ved den dør af det, der er store huller i den og den lider meget, så hjælp mig lige med dette.

Så ringer man 1812 din sinke!

Offline nobody (OP)

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: Juni 11, 2017, 06:43:06 pm »
Nikon.

Tro det eller ej, men TAK Nikon, jeg viste ikke det, men tak :) , de kommer senere her i dag og prøver at fange den kat, så tak :).

Offline måneskin

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.8%
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: Juni 11, 2017, 06:49:43 pm »
Ha du er sgu sjov Nobody , først er han meldt for injurie , og en stor idiot , og nu er du ved at takke over , er den nu sand den historie .  :ohmy: