Forfatter Emne: Fredens religion slår til atter engang  (Læst 6766 gange)

Evalu

• Gæst
Sv: Fredens religion slår til atter engang
« Svar #45 Dato: Juni 05, 2017, 03:33:48 pm »
Evalu. du er undskyldt, jeg er sikker på - du ikke så jeg skrev:

Citér
Nu har vi en anden situation, ISLAM vil overtage verden, men det sætter ikke ateisterne fri for, at have skabt krige.

Citér
ISLAM er = HAD / ONDSKAB, men man kan vel ikke sige, Europa er i krig ?

Jo da. Det har jeg skam set. Her er dit indlæg:

RELIGION: At det 20. århundrede var det mest sekulariserede og ateistiske århundrede i menneskehedens historie og samtidig også et af de mest blodige, taler stærkt imod sammenhængen imellem religion og krig og vold

https://www.kristeligt-dagblad.dk/debat/sammenh%C3%A6ngen-mellem-religion-og-krig-er-en-skr%C3%B8ne

Ingen af det 20. århundredes store krige som Første eller Anden Verdenskrig, Boerkrigen, Koreakrigen, Vietnamkrigen eller den kolde krig udsprang af religion. Det var heller ikke religiøse ledere, der stod for de store overgreb imod mennesker i nyere tid.

Citat slut

ISLAM er = HAD / ONDSKAB, men man kan vel ikke sige, Europa er i krig ?

Du citerer fra- og linker - til et debatindlæg, hvor der hævdes, at der ikke er sammenhæng mellem religion og krig og vold.................og så hævder du, at "ISLAM er = HAD / ONDSKAB" og at "ISLAM vil overtage verden.

Nu må du altså bestemme dig, Lyjse: Er religion skyld i krig og vold, eller er religion ikke skyld i krig og vold?

Offline DerRudi

• Hyper medlem
  • Activity:
    15%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
« Svar #46 Dato: Juni 05, 2017, 04:04:00 pm »
Evalu,
er islam slet og ret en religion, ikke andet?
Danmark muhammedanerfrit!

Anklageren

• Gæst
Den intellektuelle sovs
« Svar #47 Dato: Juni 05, 2017, 04:22:11 pm »
Det er i sig selv helt ligegyldigt om islam udover at være en religion også er en ideologi.

Det kan man også sige at kristendommen og andre religioner gør. Kristendommen var ikke nået langt, hvis den ingen idéer indeholdt.

Vi er altså ude i noget intellektuelt bavl her - og det skyldes især, at vi aldrig får præciseret, hvad ideologien islam indeholder.

- der bliver bare vævet en uklar intellektuel sovs om nazisme - men nazismen indeholder forskellige ideologiske elementer.

Islam har f.eks. ikke en fører - så hvad er det mere præcist???

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #48 Dato: Juni 05, 2017, 04:24:14 pm »
Nu henviser jeg igen, til et indlæg, denne gang fra Jyllandsposten

http://jyllands-posten.dk/debat/blogs/mikaeljalving/ECE8298607/Hvis-bare-islam-var-en-religion/

Hvis islam var en religion som andre religioner, så kunne vi nøjes med at tro på den eller afvise den. Der ville foreligge et eksistentielt valg – som med kristendommen.

Det ville være den enkeltes suveræne valg, dvs. et samvittighedsspørgsmål, en trossag.

Men islam er meget mere end en religion. [i]Det er vision for et islamisk samfund, det er en revolution med tilhørende undertrykkelse, vold, sekterisk borgerkrig og folkemord
[/b], hvilket samtidig er grunden til, at intellektuelle som Carsten Jensen, der ikke forstod, hvad kommunismen var, før den forsvandt fra verdenshistorien, heller ikke forstår, at islam er en politisk bevægelse.

Islam er meget mere end en religion – og noget helt andet end kristendom.[/i]

Citat slut

Men så er der sikkert noget galt med enten avisen eller

Forfatter
Mikael Jalving er en dansk journalist, historiker, debattør, forfatter, foredragsholder og politisk kommentator
.

Jeg syntes det var et godt lærerigt indlæg !

Evalu

• Gæst
« Svar #49 Dato: Juni 05, 2017, 04:31:36 pm »
Nu henviser jeg igen, til et indlæg, denne gang fra Jyllandsposten

http://jyllands-posten.dk/debat/blogs/mikaeljalving/ECE8298607/Hvis-bare-islam-var-en-religion/

Hvis islam var en religion som andre religioner, så kunne vi nøjes med at tro på den eller afvise den. Der ville foreligge et eksistentielt valg – som med kristendommen.

Det ville være den enkeltes suveræne valg, dvs. et samvittighedsspørgsmål, en trossag.

Men islam er meget mere end en religion. [i]Det er vision for et islamisk samfund, det er en revolution med tilhørende undertrykkelse, vold, sekterisk borgerkrig og folkemord
[/b], hvilket samtidig er grunden til, at intellektuelle som Carsten Jensen, der ikke forstod, hvad kommunismen var, før den forsvandt fra verdenshistorien, heller ikke forstår, at islam er en politisk bevægelse.

Islam er meget mere end en religion – og noget helt andet end kristendom.[/i]

Citat slut

Men så er der sikkert noget galt med enten avisen eller

Forfatter
Mikael Jalving er en dansk journalist, historiker, debattør, forfatter, foredragsholder og politisk kommentator
.

Jeg syntes det var et godt lærerigt indlæg !

Er religion skyld i krig og vold, eller er religion ikke skyld i krig og vold?

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.6%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #50 Dato: Juni 05, 2017, 04:38:09 pm »
Lyjse, det du kalder dokumentation, er det normale mennesker kalder for partsindlæg, og indtil videre er partsindlæg det eneste, du hiver op af hatten.

I'm a Troll

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #51 Dato: Juni 05, 2017, 04:40:27 pm »
ISLAM er skyld i terror / vold og undertrykkelse, krig i de muslimske lande - men jeg kan regne ud, at du ikke har læst indlægget, hvor der også henvises til en bog, du sikkert kunne have "glæde af" at læse

http://www.peoplespress.dk/produkt/sort-land.html

Offline DerRudi

• Hyper medlem
  • Activity:
    15%
  • Køn: Mand
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
Sv: Rendestenssovs er værst
« Svar #52 Dato: Juni 05, 2017, 04:42:39 pm »
Anklageren:
Citér
Det er i sig selv helt ligegyldigt, om islam udover at være en religion også er en ideologi.

Nej, det er nærmere det vigtigste. Hvis islam blot var en religion som så mange andre, havde vi været meget skidt foruden i Europa. Og vi på Din-debat havde været fri for at se dine patetiske forsøg på at få det til at se ud som om det var tilfældet.
Mange års debat har handlet om, hvorvidt man definerer islam som religion eller ideologi, underligt nok - og dog, man kan godt forstå (hvis man er frigjort fra brovtelogik), at muslimerne har det bedst med, at omgivelserne hjælper dem med at dække sig ind under grundloven som - religion.
Hvis beslutningstagerne definerede islam som ideologi, ville muslimerne ikke i samme grad kunne nyde eller kræve lovens beskyttelse. Så det er såmænd smart nok.

Men islam er og bliver en politisk ideologi. Og den er nok den værste verden endnu har set.

Citér
Det kan man også sige om kristendommen og andre religioner.

Nej man kan da ikke. Kristendommen savner helt det totalitære. I kristendommen skelner man mellem det verdslige og det åndelige. (Undskyld hvis jeg lyder for intellektuel.) Populært sagt plejer man at udtrykke det, at "man giver Gud, hvad Guds er og kejseren hvad kejserens er." Det er derfor, vi ikke blander religion og politik, og derfor vi har folkestyre/demokrati. Noget der er totalt uforenligt med islam!

Der er islam stik modsat. Der er én pærevælling, hvor tilhængerne befales at indrette sig efter de regler som lovreligionen - og det vil sige "Allah" - har fastsat. Der er regler for alverdens ting og derfor ingen frihed.

Men nu skal vi nok høre om, at der var blod og ballade i DGT (jødernes bibel). Det afstår jeg på forhånd fra at deltage i. Jeg forstår hverken rendestens-bavl eller brovtelogik.    :big_grin: 
Danmark muhammedanerfrit!

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #53 Dato: Juni 05, 2017, 04:44:48 pm »
Lyjse, det du kalder dokumentation, er det normale mennesker kalder for partsindlæg, og indtil videre er partsindlæg det eneste, du hiver op af hatten.

Så en mand som Jalving  -  cand.mag. en ph.d. i historie ved European University Institute i Firenze, har ikke begreb om noget  :dash2:

Evalu

• Gæst
« Svar #54 Dato: Juni 05, 2017, 04:46:10 pm »
ISLAM er skyld i terror / vold og undertrykkelse, krig i de muslimske lande - men jeg kan regne ud, at du ikke har læst indlægget, hvor der også henvises til en bog, du sikkert kunne have "glæde af" at læse

Muslimer er ikke ateister og du hævder jo, at det er ateisterne, der er problemet.

Kan du bestemme dig?

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #55 Dato: Juni 05, 2017, 04:55:44 pm »

Muslimer er ikke ateister og du hævder jo, at det er ateisterne, der er problemet.

Kan du bestemme dig?

Du er godt nok langt ude Evalu, men forhold dig til det jeg skriver, og lad være med at manipulere med mine svar - TAK !!

Landboen :

Citér
AL religion bør forbydes i det offentlige rum.

Mig:

Citér
Du skulle have skrevet: AL terrorisme skulle forbydes !

Og så er fanden løs  :hyper:

Landboen
Citér
Du skal ikke bestemme hvad jeg skal, eller ikke skal , skrive.

Evalu

• Gæst
« Svar #56 Dato: Juni 05, 2017, 04:59:31 pm »

Du er godt nok langt ude Evalu, men forhold dig til det jeg skriver, og lad være med at manipulere med mine svar - TAK !!

Jeg forholder mig netop til det, som du skriver, og derfor spørger jeg:

Kan du bestemme dig?

Anklageren

• Gæst
Det er utroligt, som du vrøvler
« Svar #57 Dato: Juni 05, 2017, 05:14:29 pm »
Læg godt mærke til de pseudo-intellektuelle nationalisters tomme retorik.

Her stiller du det op, som om islam enten er en religion eller en ideologi - og det gør du præcist der, hvor du påstår, at det ville gøre en stor forskel, hvis beslutningstagerne definerede islam som en ideologi i stedet for en religion.

Så væver du noget om, at muslimerne så ikke i samme grad kunne nyde eller kræve lovens beskyttelse.

Det er altså noget intellektuelt bavl - at man pludselig ikke skulle kalde nogen, som tror på en Gud for tilhængere af en religion - når danskerne ellers altid har brugt sproget på den måde siden Arilds tid.

Her er Holbergs replik fra den politiske kandestøber for en gangs skyld helt på sin plads: "En sten kan ikke flyve. Morlille kan ikke flyve. Ergo er morlille en sten"  :big_grin:

Anklageren:
Citér
Det er i sig selv helt ligegyldigt, om islam udover at være en religion også er en ideologi.

Nej, det er nærmere det vigtigste. Hvis islam blot var en religion som så mange andre, havde vi været meget skidt foruden i Europa. Og vi på Din-debat havde været fri for at se dine patetiske forsøg på at få det til at se ud som om det var tilfældet.
Mange års debat har handlet om, hvorvidt man definerer islam som religion eller ideologi, underligt nok - og dog, man kan godt forstå (hvis man er frigjort fra brovtelogik), at muslimerne har det bedst med, at omgivelserne hjælper dem med at dække sig ind under grundloven som - religion.
Hvis beslutningstagerne definerede islam som ideologi, ville muslimerne ikke i samme grad kunne nyde eller kræve lovens beskyttelse. Så det er såmænd smart nok.

Men islam er og bliver en politisk ideologi. Og den er nok den værste verden endnu har set.

Citér
Det kan man også sige om kristendommen og andre religioner.

Nej man kan da ikke. Kristendommen savner helt det totalitære. I kristendommen skelner man mellem det verdslige og det åndelige. (Undskyld hvis jeg lyder for intellektuel.) Populært sagt plejer man at udtrykke det, at "man giver Gud, hvad Guds er og kejseren hvad kejserens er." Det er derfor, vi ikke blander religion og politik, og derfor vi har folkestyre/demokrati. Noget der er totalt uforenligt med islam!

Der er islam stik modsat. Der er én pærevælling, hvor tilhængerne befales at indrette sig efter de regler som lovreligionen - og det vil sige "Allah" - har fastsat. Der er regler for alverdens ting og derfor ingen frihed.

Men nu skal vi nok høre om, at der var blod og ballade i DGT (jødernes bibel). Det afstår jeg på forhånd fra at deltage i. Jeg forstår hverken rendestens-bavl eller brovtelogik.    :big_grin:

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #58 Dato: Juni 05, 2017, 06:19:03 pm »
Og så syntes Evalu også, at det er et beskidt arbejde, at bekæmpe terror.. hvis hendes galskab kan hjælpe hende, til at få det bedre, så har jeg "en bred ryg"  :connie_1:

Jeg har aldrig sagt, at det var beskidt arbejde, at bekæmpe terror:

Alle bør stå sammen og bekæmpe terror; men jeg kan ikke se, hvorfor ateisterne skulle gøre det beskidte arbejde for dig i din religionskrig mod muslimer.

Du må til gengæld gerne forklare, hvorfor du vil bekæmpe Islam, når du mener, at det er ateisme, der er skyld i krig og vold.

Evalu

Citér
Alle bør stå sammen og bekæmpe terror; men jeg kan ikke se, hvorfor ateisterne skulle gøre det beskidte arbejde for dig i din religionskrig mod muslimer.

Mon ikke vi skal slutte nu Evalu - jeg syntes det spam du lagde, til en ny debattør, siger en del om dig..og du manipulerer med det jeg skriver, jeg har brugt rigelig tid på dig nu.

Jeg håber du tør åbne de links - jeg har lagt, og at du bliver så meget klogere !!

Evalu

• Gæst
« Svar #59 Dato: Juni 05, 2017, 06:54:29 pm »

Mon ikke vi skal slutte nu Evalu - jeg syntes det spam du lagde, til en ny debattør, siger en del om dig..og du manipulerer med det jeg skriver, jeg har brugt rigelig tid på dig nu.

Jeg håber du tør åbne de links - jeg har lagt, og at du bliver så meget klogere !!

Jeg har givet en ny debatør 2 gode råd. Det er ikke spam.

Jeg manipulerer ikke med det, som du skriver. Jeg gør dig bare opmærksom på, hvad du har skrevet; men du nægter at forholde dig til det, som du selv har skrevet.

Vedrørende dine links, så er du ofte blevet sur, når jeg har vist dig indholdet af dine links, så det vil jeg da forskåne dig for (indtil videre). :smile1: