Forfatter Emne: SF suspenderer Özlem - og vil have hende til at holde mund  (Læst 1971 gange)

Kenneth

• Gæst
SF suspenderer Özlem - og vil have hende til at holde mund
« Dato: Juni 30, 2012, 10:39:03 am »
Özlem Cekic er blevet suspenderet fra sin ordfører poster i SF, efter at hun ikke vil stemme for den aftale, som regeringen har indgået med V og K. Hun må heller ikke udtale sig mere på SF's vegne

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article1784374.ece

Syntes det er godt, at Özlem ikke lade sig gå på af SF!

Hun skifter nok til enhedslisten inden længe ?

Syntes i at hun bare skulle holde mund, og blive i SF, eller syntes i det er godt, hun siger hvad hun mener ?

Offline sun^lady

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
Sv: SF suspenderer Özlem - og vil have hende til at holde mund
« Svar #1 Dato: Juni 30, 2012, 10:18:18 pm »
Jeg synes det er rigtig godt at hun står ved sine meningers mod, og ikke lader sig banke på plads af SF. Hun er den eneste politiker jeg kan have bare den mindste respekt for lige nu. Synes ellers de alle sammen er en flok indspiste, magtliderlige og navlebeskuende flok får hele bundtet. Blå som rød.

Offline puffin

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
  • Køn: Mand
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Juli 01, 2012, 08:39:20 pm »
Jeg kan da have stor respekt for Öslams agerende. Hun står for sine synspunkter.
Dog når man er medlem af et parti som er i regering medfører det dog også visse forpligtigelser. Man kan ikke i forhandlinger med de andre partier først gå med på en beslutning og siden når det kommer til stykket pludselig begynde at stemme mod det fælles foreslag - i hvert fald ikke når det drejer sig om et væsentligt element.

Man kan dog stille sig det spørgsmål om SF ikke havde solgt ud af sin politik i for stor grad for at komme overens med de radikale og forblive i regeringen. Jeg er nok af den opfattelse at SF burde have trukket sig.
Mvh
puffin

Offline sun^lady

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Juli 02, 2012, 09:12:15 am »
Jeg kan da have stor respekt for Öslams agerende. Hun står for sine synspunkter.
Dog når man er medlem af et parti som er i regering medfører det dog også visse forpligtigelser. Man kan ikke i forhandlinger med de andre partier først gå med på en beslutning og siden når det kommer til stykket pludselig begynde at stemme mod det fælles foreslag - i hvert fald ikke når det drejer sig om et væsentligt element.

Man kan dog stille sig det spørgsmål om SF ikke havde solgt ud af sin politik i for stor grad for at komme overens med de radikale og forblive i regeringen. Jeg er nok af den opfattelse at SF burde have trukket sig.

Når et parti i den grad går imod sin egen politik, må det være på sin plads at nogen i partiet står af. Alene for at kunne se sig selv i spejlet om morgenen.

I betragtning af at SF ellers hylder princippet om at enhver skal stemme efter sin egen overbevisning, synes jeg jo nok det skurre slemt, at de SÅ kraftigt har kaldt til orden. SF har i den grad solgt ud, og det kommer til at koste.

Offline puffin

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Juli 02, 2012, 06:42:34 pm »
Som hovedregel mener jeg nok at hvis man ikke er enig med et parti i dets hovedpunkter burde man overveje sit medlemskab. I dette tilfælde går SF dog faktisk imod sit eget program og alene af den grund burde ledelse have overvejet hvilke konsekvenser det ville medføre hvis de accepterede et skatteforlig som det der lå på bordet. Det er dog heller ikke rimeligt at tro at ET parti kan få sin vilje på alle punkter hvorfor man også på visse punkter må acceptere at sluge kameler for at få sit program igennem på andre punkter. Repræsentanterne for partiet må acceptere dette til en vis grænse for at få det bedst mulige for at få sine synspunkter igennem.

Jeg må dog (som gammel SF'er) også indrømme at den grænse her var overtrådt - så jo jeg er egentlig enig med dig her  ;)
Mvh
puffin

Offline Rudolf

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Juli 02, 2012, 07:32:14 pm »
Fadæsen skete nok ved regeringsdannelsen.

S og SF var så forhippede på at få VKO vippet af pinden. Det var jeg såmænd også.

Men vælgerne gav De Radikale lige bestemt så meget magt at de kunne bestemme (og det tror jeg stadig de gør)
Og de Radikale havde allerede inden valget indgået en aftale med de konservaTIVE, oM et bredt samarbejde hen over midten.

måske for at forhindre begge partier i at dykke under spærregrænsen. Resultatet ser vi nu, og de eneste der har tjent på det indtil nu er Enhedslisten - og den kan ikke bruge det til noget.

Vi kan skælde ud på politikerne, men vi skal blot huske, at det er os selv - vælgere der har sammensat folketinget.
Jeg behøver ikke af få ret - bare jeg får min vilje