Forfatter Emne: Champions League-finalen 2017: Juventus-Real Madrid: Hvem vinder?  (Læst 2401 gange)

Offline politisk ukorrekt (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    10.6%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Selvfølgelig styrer aliens da verden.
    • Vis profil
Lørdag den 3. juni er der Champions League-finale i fodbold. Den spilles på Millenium Stadium i Cardiff mellem to af Europas mest traditionsrige klubber, Juventus fra Torino i Italien og Real Madrid fra Spanien. Ja, faktisk var der ved årtusindeskiftet en officiel kåring, hvor Real Madrid blev kåret til århundredets fodboldklub. Juventus blev nr. 2. Så det er vel nærmest de to største klubber fra det forrige århundrede, der mødes. Større kamp fås ikke!

Hvis nogen nu indvender, at Barcelona har da vundet mere end Juventus og bla bla bla, så er mit svar: JA, NU har de. Men jeg taler om INDTIL år 2000. Da blev Juventus regnet som den næstmest vindende klub i verden efter Real. De seneste tyve års tørke i Europa, hvor Juve ikke har vundet noget siden 1996 har dog betydet, at de siden 2000 er blevet overhalet af et par klubber. Men det er en anden sag.

Har I noget bud på hvem der vinder?

Jeg synes, at det er svært at spå om. I år forventer jeg en meget tæt og spændende finale. Jeg vil sige, at det er stort set 50-50. Men lad mig pege på, hvad der peger i hver sin retning:

REAL MADRID VINDER FORDI....

- de har Ronaldo, verdens måske bedste fodboldspiller, sammen med Messi. Ronaldo scorer hver gang, stort set, så at have ham på holdet er næsten som at starte kampen foran 1-0. Og desuden har Ronaldo ALTID scoret, når han har spillet mod Juventus. Jeg husker fire kampe. Og i dem alle scorede Ronaldo.
- de har det dyreste hold og nok også de største stjerner. Deres budget er noget højere end Juventus´.
- Real er sejrsvante i Champions League og har rekorden med hele 11 sejre i denne turnering. Juventus har kun vundet to gange. Så traditionerne taler i Reals favør. Det kan nemlig godt betyde noget psykologisk, at et hold er vant til at vinde. De har prøvet det før og kender vejen.
- Juventus har et finalekompleks. De har faktisk været i finalen hele otte gange. Men har tabt de seks gange. De plejer at få gummeben i finalen. Gør de også det denne gang? I de otte finaler Juventus har spillet i denne turnering, er det aldrig lykkedes dem at score mere end ét mål. Noget tyndt, må man sige!
- Real har en opadgående formkurve og har spillet fantastisk de sidste par måneder. Og de får formentlig også de skadede Carvajal og Bale klar til finalen. Så er spørgsmålet dog, om træner Zidane tør stille med dem?

JUVENTUS VINDER FORDI...

- de må være mere sultne end Real. Spanierne har vundet turneringen to ud af de sidste tre gange og ubevidst kan de godt være lidt mætte. Italienerne har ikke vundet turneringen i hele 21 år. Så de må lige have de 5% ekstra sult, der godt kan blive afgørende i en sådan kamp.
- Juventus har måske verdens bedste forsvar. I målet har de legenden Buffon og foran ham det italienske landsholds superforsvar Bonucci, Barzagli og Chiellini. Er der nogle, der kan dæmme op for Ronaldo og Real Madrid er det netop DEM...
- de overtroiske hæfter sig ved, at intet hold nogensinde har vundet Champions League to gange i træk, siden turneringen blev indført i 1991-1992 (før det hed det Mesterholdenes Turnering). Og da Real Madrid jo vandt sidste år, skulle statistikken dermed tale imod at de vinder i år! Omvendt er statistikker jo til for at bryde. Men bliver det i år? En anden pudsig statistik er, at Real Madrid aldrig har vundet Champions League i ulige årstal, men flere gange i lige årstal. I år er det 2017, altså et ulige årstal. De overtroiske hævder igen, at det betyder, at Real ikke kan vinde i år.
- Juventus er også i ret god form og har supergod selvtillid efter at have vundet både det italienske mesterskab og den italienske pokalturnering indenfor de sidste par uger. De må føle, at de har vinger i øjeblikket. Og den entusiasme kan godt give dem det rygstød, der betyder sejr på lørdag.
- Juventus har de senere år været Real Madrid´s onde ånd. Faktisk har Juventus vundet tre ud af de sidste fire gange, de har mødtes i Champions League. Intet andet hold har så god en statistik mod Real Madrid. Så italienerne har krammet på dem.

Skal det langt om længe lykkes Juventus at vinde Champions League, efter at de har tabt hele fire finaler i træk siden den seneste sejr i 1996?

ELLER løber Real Madrid igen igen med sejren?

Jeg har meget svært ved at tippe kampen. Men jeg tror det bliver en et-målssejr til én af siderne. Måske endda efter forlænget spilletid eller straffesparkskonkurrence. En ren gyser.

Jeg håber på Juventus, da Real nu har vundet to ud af de sidste tre år. Jeg under italienerne sejren. Derfor tipper jeg nok lidt med hjertet, når jeg siger 2-1 til Juventus. For i virkeligheden kan det lige så godt gå den anden vej. Men jeg fornemmer, at Juves større sult efter sejren godt kan blive udslagsgivende. Selvom det er en svær balancegang for dem. For de kan også risikere at blive overtændte....

Hvordan tror I kampen ender? Og man må godt tippe, selvom man ikke er fodboldekspert. :yes:

« Senest Redigeret: Maj 31, 2017, 11:45:21 pm af politisk ukorrekt »
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
  • Country: bs
    • Vis profil
Sv: Champions League-finalen 2017: Juventus-Real Madrid: Hvem vinder?
« Svar #1 Dato: Juni 01, 2017, 06:56:05 am »
Det hold der scorer flest mål vinder 😁
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

Offline Trådløse-Anna

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
  • Tror på en fremtid uden de bl?s indblanding, :))
    • Vis profil
Med fare for at fornærme sports-tosserne her,
« Svar #2 Dato: Juni 01, 2017, 08:47:27 am »
En bekendt til mig sagde engang::> `Det er ikke sport mere, det er kun forretning´ - Det er ikke mere::> `Lad den bedste mand vinde´ det er::> `Lad den bedste aftale vinde´

Gider heller ikke mere se Tour de epo, de kører alligevel rundt på et eller andet opkvikkende trods kontrol,  Gælder nok også mange andre sportsgrene :girl_sad:
« Senest Redigeret: Juni 01, 2017, 08:52:42 am af Trådløse-Anna »
<3 <3
Støttemedlem af brovte-banden, :)

Joy O

• Gæst
« Svar #3 Dato: Juni 01, 2017, 08:54:08 am »
En bekendt til sagde engang::> `Det er ikke sport mere, det er kun forretning´ - Det er ikke mere::> `Lad den bedste mand vinde´ det er::> `Lad den bedste aftale vinde´

Gider heller ikke mere se Tour de epo, de kører alligevel rundt på et eller andet opkvikkende trods kontrol,  :girl_sad:

Jeg er bare helt enig.
Men du glemmer formålet, sport er stadigvæk uhyre vigtigt for utroligt mange unge mennesker, og dermed har sport sin berettigelse mener jeg.

Personligt hepper jeg næsten altid på "the underdog" og det må være Juve.
Jeg vil dog ikke se kampen.

Offline Trådløse-Anna

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
  • Tror på en fremtid uden de bl?s indblanding, :))
    • Vis profil
Med fare for at fornærme sports-tosserne her,
« Svar #4 Dato: Juni 01, 2017, 09:00:50 am »
Det har du ret i Joy O, der er de unge mennesker, de bliver tabt, de lærer fra starten af at det KUN drejer sig om at vinde, vinde og vinde - engang drejede det sig ikke så meget om at vinde men om at DELTAGE    -    NU er det bare  kommercielt, der er PENGE i l*rtet-  :girl_blum2:
« Senest Redigeret: Juni 01, 2017, 09:03:10 am af Trådløse-Anna »
<3 <3
Støttemedlem af brovte-banden, :)

Joy O

• Gæst
Sv: Med fare for at fornærme sports-tosserne her,
« Svar #5 Dato: Juni 01, 2017, 09:31:20 am »
Det har du ret i Joy O, der er de unge mennesker, de bliver tabt, de lærer fra starten af at det KUN drejer sig om at vinde, vinde og vinde - engang drejede det sig ikke så meget om at vinde men om at DELTAGE    -    NU er det bare  kommercielt, der er PENGE i l*rtet-  :girl_blum2:

En af de mest vigtige ting man lærer som supporter, er at tabe ,o)

• Hyper medlem
  • Activity:
    10.6%
    • Vis profil
Sv: Med fare for at fornærme sports-tosserne her,
« Svar #6 Dato: Juni 01, 2017, 10:15:18 am »
En bekendt til mig sagde engang::> `Det er ikke sport mere, det er kun forretning´ - Det er ikke mere::> `Lad den bedste mand vinde´ det er::> `Lad den bedste aftale vinde´

Gider heller ikke mere se Tour de epo, de kører alligevel rundt på et eller andet opkvikkende trods kontrol,  Gælder nok også mange andre sportsgrene :girl_sad:

Jeg er da enig så langt, at jeg også synes, at der er kommet alt alt for mange penge ind i sport, og især i fodbold. De beløb, som topspillerne tjener, er jo helt absurde og en hån imod almindelige lønmodtagere. Ronaldo og Messi tjener mere på én dag end en fabriksarbejder tjener på et helt år. Det synes jeg IKKE er rimeligt og så er jeg sådan set ligeglad med, hvor dygtige fodboldspillere de er.

Fodbold var mere charmerende i gamle dage, da penge ikke betød helt så meget. Det var først i 90´erne, at det løb helt løbsk. Og de seneste ti år er lønningerne i fodbold jo blevet helt absurde. Men i 70´erne var der mere rimelighed over det. Topspillere tjente da fedt, men alligevel ikke beløb, som man ligefrem blev forarget over det. De fik måske 3-4 millioner om året. Rigtigt mange penge, men trods alt ikke de svimlende beløb, de tjener i dag. Det betød jo også, at der ikke var så stor forskel på de rige og fattige klubber dengang. Og derfor var der flere klubber, der kunne være med i toppen. I dag er det altid de samme 5-10 klubber, som kæmper om sejren i Champions League. Det kan godt blive lidt ensformigt. I disse år er det jo hele tiden de samme hold, der når til semfinalerne og finalen. Real Madrid, Barcelona, Bayern München, Juventus og Atletico Madrid. De skiftes bare til at komme i finalen. Men de seneste år er der ikke andre end disse hold, der for alvor har kunnet blande sig i toppen. Manchester City, Dortmund og Monaco har så også været med fremme, men det har været engangsforestillinger. Og City og Monaco er i øvrigt også stinkende rige (Dortmund knapt så rig).

CHAMPIONS LEAGUE-FINALEN DE SIDSTE FEM ÅR:

2013 FC Bayern München, Tyskland - Borussia Dortmund, Tyskland 2-1
2014 Real Madrid CF, Spanien - Atlético de Madrid, Spanien  4-1
2015 FC Barcelona, Spanien - Juventus FC, Italien  3-1
2016 Real Madrid CF, Spanien 1-1 - Atlético de Madrid,Spanien 1-1, Real vandt 5-3 efter straffe.
2017 Juventus FC, Italien - Real Madrid CF, Spanien ?-?

Som det ses, er Dortmund det eneste hold udover de fem store, der har været i finalen de sidste fem år. De andre har så skiftedes til at komme i finalen. Det siger lidt om, at det er svært at bide skeer med de der 4-5 allerstørste klubber.

I 70´erne og 80´erne var det mere fascinerende, fordi der ikke var så stor forskel på klubberne. Så selv nordiske hold som Brøndby eller IFK Göteborg kunne bide skeer med de store. Brøndby spillede jo flere gange op med de store klubber i slutningen af 80´erne og i starten af 90´erne. IFK Göteborg vandt UEFA CUP´en to gange i 80´erne og var også to gange (så vidt jeg husker) i semifinalen i Champions League, som dog dengang hed Mesterholdenes Turnering. I dag er det stort set utopi at et nordisk hold kan nå langt i de europæiske klubturneringer. Og det er egentlig lidt kedeligt.....

« Senest Redigeret: Juni 01, 2017, 10:23:39 am af politisk ukorrekt »
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

• Hyper medlem
  • Activity:
    10.6%
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Juni 01, 2017, 12:04:17 pm »
Kommende Buff Dudes skal huske at pro-Fodbold betegnes som hård cardio og man bør opjustere sit kcal indtag hvis man skal spille en kamp.
som tilskuer skal du være opmærksom på at alkohol vil mindske dine gains i mindst 24 timer og indeholder mange kcal så du bør justere dit indtag de næste 2 dage.

Selv amatørfodbold giver da en vis kalorieforbrænding.

Da jeg stoppede med at spille fodbold i sin tid, tog jeg ti kg. på indenfor et år! Så det viser jo, at selv fodbold på lavere niveauer er god motion og forbrænding.

Jeg begyndte så senere at cykle i stedet for at opveje det motionstab jeg fik. Så den dag i dag cykler jeg ca. hvad der svarer til TO Tour de France om året. D.v.s. ca. 7000 km. om året. Det lyder af meget, men egentlig er det sådan set bare ca. 20 km. i snit om dagen. I sommerhalvåret er det typisk 25-30 km, og i vinterhalvåret måske 15 km. Selv i snestorm får jeg cyklet mindst 10 km. (en mountainbike kan godt cykle, selvom det sner). Men det er bare almindelig motionistcykling i et stabilt, ikke alt for forcerende tempo. Men det er da nok til, at jeg er holdt op med at tage på. Taber mig endda en smule, tror jeg (men ikke meget)...
« Senest Redigeret: Juni 01, 2017, 12:12:49 pm af politisk ukorrekt »

• Hyper medlem
  • Activity:
    10.6%
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Juni 03, 2017, 10:39:51 am »
De forventede holdopstillinger til aftenens kamp:

JUVENTUS (system 4-2-3-1):

Buffon
Barzagli
Bonucci
Chiellini
Alex Sandro
Khedira
Pjanic
Dani Alves
Dybala
Mandzukic
Higuaín

Juventus har dermed alle mand klar, minus reserven Sturaro, der blev skadet under træningen i forgårs. Så Juve er i stærkeste opstilling. Barzagli går formentlig ind på højre back, da han er defensivt stærkere end Alves og derfor bedre kan stoppe Ronaldo og kompagni. Alves placeres så højt oppe i højre side i stedet for som en slags hængende angriber.

REAL MADRID (system 4-3-1-2):

Navas
Carvajal
Varane
Ramos
Marcelo
Modric
Casemiro
Kroos
Isco
Ronaldo
Benzema

Real er også i stærkeste opstilling. Dog spiller Isco formentlig i stedet for Bale, da Bale ikke er helt på toppen endnu efter en skade. Bale sidder dog på bænken. Det er vigtigt for Real, at Carvajal nåede at blive klar, for reserven Danilo er langt svagere.

Umiddelbart er holdene meget jævnbyrdige. Juventus er lidt stærkere i forsvaret, i hvert fald mand for mand. Real er så stærkest på midtbanen. I angrebet er der også en lille overvægt til Real, men kun på grund af Ronaldo. Så alt i alt er Real nok KNEBNE favoritter.

Men jeg har bare en fornemmelse af, at Juventus godt kan vinde i aften. Fordi jeg tror, de har 5% mere motivation, da de ikke har vundet turneringen i 21 år. Real vandt jo også sidste år. Og motivation betyder jo meget i en sådan kamp.
« Senest Redigeret: Juni 03, 2017, 10:44:59 am af politisk ukorrekt »

Offline nobody

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Juni 03, 2017, 12:01:52 pm »
Penge har ødelagt sporten, jeg fatter ikke almindelige folk vil betale mange penge for F.eks at komme ind og se en fodboldt kamp, vel vidne at de 22-mand for hver kamp får langt over en almindelig årsløn for 2 gange 45-minutters "arbejde"/optrædende.

Der har været mange forsøg på at få en TV-kanal op og køre som kun viste sport, men ingen gider betale for at se det på TV, så de bruger penge fra andre programmer for at få sporten til at løbe rundt, det er jo meget forkert, men dem som vil se sport råber så højt at dem der laver programmerne tror der er mange :( .

Venlig Hilsen Poul Jørgensen

• Hyper medlem
  • Activity:
    10.6%
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: Juni 13, 2017, 11:08:04 pm »
Kampen blev ikke så spændende som ventet. Juventus holdt jo kun én halvleg. Det ligner dem ikke sådan at gå helt ned. Men en cadeau til Real for at være knivskarpe, da det gjaldt. Juventus spillede en fin første halvleg, men det var som om, at de mentalt gik ned efter Reals heldige 2-1 mål. Der er de for sårbare rent mentalt i forhold til Real, der har mere erfaring fra den slags store finaler....

Som service til mine italienske seere, har jeg udgivet denne video, hvor jeg giver årskarakterne til Juventus´spillere:

https://www.youtube.com/watch?v=o7gEmDr7A70

« Senest Redigeret: Juni 13, 2017, 11:10:04 pm af politisk ukorrekt »

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
    • Vis profil
Jeg kan helle ikke se, hvorfor man skulle holde med nogen i dag, hvor den der har råd til at købe de dyreste spillere fra andre lande vinder.

Man kan vel ikke holde så meget af penge, at man hepper på dem?
Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?