Forfatter Emne: Muslimerne har fået lov til at dominere dansk lov  (Læst 641 gange)

Anklageren

• Gæst
Muslimerne har fået lov til at dominere dansk lov
« Dato: Maj 27, 2017, 12:29:19 pm »
Som et eksempel kan nævnes, at efter Danske Lov fra 1683 skulle manden mindst være 20 år og kvinden 16 for st kunne blive gift.

Kongen kunne imidlertid lave dispensation fra loven ved at udstede et såkaldt Kongebrev.

Loven blev revideret mange gange, men kongebrevet bestod. Kongebrevet var altså indbegrebet af dansk kultur, men det fik ikke lov til at overleve muslimernes indmarch.

Islamofoberne ændrer de gamle danske værdier - fordi muslimerne får dem til at skifte de danske værdier ud, så de bliver tilpasset de nye tider.

Jeg ved ikke, om det er et godt eksempel, men der er mange andre danske værdier, som udskiftes i disse år til "ære" for muslimerne.

Før var venlighed en dansk dyd, men den værdi er også under angreb.

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
Sv: Muslimerne har fået lov til at dominere dansk lov
« Svar #1 Dato: Maj 27, 2017, 01:12:28 pm »
Citér
Jeg ved ikke, om det er et godt eksempel, men der er mange andre danske værdier, som udskiftes i disse år til "ære" for muslimerne.

Ja, der er rigeligt at "tage af" .. hvornår mon vi må have flerkoneri ?

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    1.8%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Maj 27, 2017, 01:22:59 pm »
Som et eksempel kan nævnes, at efter Danske Lov fra 1683 skulle manden mindst være 20 år og kvinden 16 for st kunne blive gift.

Kongen kunne imidlertid lave dispensation fra loven ved at udstede et såkaldt Kongebrev.
Ægteskab mellem beslægtede var heller ikke helt ualmindeligt tidligere. Det vi nu om dage kalder fætter/kusine-ægteskaber. Hertil krævedes også en allernådigste kongelig tilladelse, og den blev uddelt med rund hånd.
I'm a Troll

Anklageren

• Gæst
« Svar #3 Dato: Maj 28, 2017, 12:43:08 am »
Citér

Ja, der er rigeligt at "tage af" .. hvornår mon vi må have flerkoneri ?

Det tør jeg ikke sige, men jeg har engang haft tre kærester på samme tid - og det var ikke hemmeligt for nogen som helst  :smile1: