Forfatter Emne: 5x BSOD  (Læst 478 gange)

Offline Baldr (OP)

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • Kvæg dør, slægtninge dør. Hver mand er dødelig.
    • Vis profil
5x BSOD
« Dato: Maj 26, 2017, 01:27:50 pm »
Alt fra WHEA, Machine Check Error, IRQ, Bad System Config og andet gøgl.

Systemet har kørt fejlfrit, brugeren har så installeret et DVD drev og et GFX kort.
Dette er taget fra, kabling kontrolleret, BIOS nulstillet og opdateret, re-installeret windows 10. (Og fejlen kommer så igen.)

Har skiftet bundkortet uden resultat. Tror det har noget at gøre med strømstyrringen, men har forsøgt at give CPU'en mere og mindre strøm, har også forsøgt at slå diverse Turbo/OC/Hyperthreading fra, med mindre resultater. (Kan boote, kan komme ind i styresystemet i 10-15 min, hvorefter fejlen kommer.)

Tænker det er en defekt PSU måske CPU? (Har dog ikke lige nogen på lager af den størrelse, så tips og tricks modtages gerne, inden jeg tager reservedele hjem.

På forhånd tak!
"En omrejsende skal aldrig rejse ubevæbnet men have sine våben klar. Han ved aldrig når han behøver et spyd, eller hvad ondskab han møder på sin vej."

Offline Me

• Hyper medlem
  • Activity:
    25%
    • Vis profil
Sv: 5x BSOD
« Svar #1 Dato: Maj 26, 2017, 04:38:34 pm »
Det er noget der tyder på at det er din PSU som har varmeproblemer når den har været belastet i de 10-15 min, som du skriver.

Hvis du har en Linux på en usb pind kan du jo prøve at starte op pc'n med den og se om der kommer nogle fejlmeldinger med den.

Linuxsystemet vil kunne køre lidt længere tid før du får en fejlmelding da det ikke belaster systemet så meget.
Altid glad for at hjælpe. :smile:

Offline Baldr (OP)

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Maj 26, 2017, 04:41:54 pm »
Det er noget der tyder på at det er din PSU som har varmeproblemer når den har været belastet i de 10-15 min, som du skriver.

Hvis du har en Linux på en usb pind kan du jo prøve at starte op pc'n med den og se om der kommer nogle fejlmeldinger med den.

Linuxsystemet vil kunne køre lidt længere tid før du får en fejlmelding da det ikke belaster systemet så meget.

CPU Temp er stabil på 25-30 grader. (Rettelse; Så ikke du skrev PSU.)
Er sikker på det er noget strømstyring... Kan sagtens re-installere, lige så snart den booter første gang og vi har gennemført standard indstillinger (brugerdefineret i mit tilfælde.) så begynder showet, har overvejet at knalde noget windows 7 eller linux på den.
Det er så bare underligt at fejlen først kommer 2-3 mdr. efter systemet har kørt uden fejl.
Har også en sag åben ved Intel, men de er min første Intel CPU jeg så har mistet... (Installere et par hundrede om året.)
"En omrejsende skal aldrig rejse ubevæbnet men have sine våben klar. Han ved aldrig når han behøver et spyd, eller hvad ondskab han møder på sin vej."

Offline Me

• Hyper medlem
  • Activity:
    25%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Maj 26, 2017, 04:58:48 pm »
Jeg tror ikke at det er en CPU fejl, det er mere en PSU fejl (varmeproblem).

Har selv prøvet noget lignende som du beskriver her.

Prøv med en Linux på en bootabel usbpind. :smile:

Offline Baldr (OP)

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Maj 26, 2017, 05:01:31 pm »
Jeg tror ikke at det er en CPU fejl, det er mere en PSU fejl (varmeproblem).

Har selv prøvet noget lignende som du beskriver her.

Prøv med en Linux på en bootabel usbpind. :smile:

Har UBC booter den lige op.
Men stadig underligt, det er en helt ny PSU (EVGA Supernova.)

Offline Me

• Hyper medlem
  • Activity:
    25%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Maj 26, 2017, 05:06:36 pm »
Men stadig underligt, det er en helt ny PSU (EVGA Supernova.)

Selv jeg kan have mine fejler. :biggrin:  :yes: