Forfatter Emne: Fodring af vilde dyr.  (Læst 529 gange)

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    21%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
Fodring af vilde dyr.
« Dato: Maj 22, 2017, 01:49:19 am »
Jeg gør det aldrig selv. Heller ikke fodring af fugle (i den have som jeg ikke har). For ikke at vænne dyr og fugle til at forbinde mennesker med mad. Og dermed gøre dem nemmere ofre for hunde og katte.

Det er velkendt at de amerikanske myndigheder i nationalparkerne, er efter turister der fodrer bjørne, for så bliver bjørne virkeligt farlige. Men der har været problemer i Tyskland, med folk der fodrer ulve. Man har kunnet registrere på ulvenes adfærd, at de bliver nærgående overfor mennesker.

I Tyskland har man valgt at give nærgående ulve et skud med en gummikugle. Så lærer ulvene at det er forbundet med ubehag at nærme sig menneker.

Men se her på videoen, hvordan nogen har vænnet en søløve til at forbinde mennesker med mad. Og da der ikke var noget at hente, var den ved at tage selv. søløver er rovdyr, med en ordentlig kæft.

http://www.iflscience.com/plants-and-animals/sealion-drags-girl/
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

Offline Tørresnoren

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.4%
  • Country: 00
    • Vis profil
Sv: Fodring af vilde dyr.
« Svar #1 Dato: Maj 22, 2017, 04:36:44 am »
Du har ganske ret mht. de vilde dyr - vildfuglene giver jeg dog lidt 'knas' hele året - måske mest for at ha' fornøjelsen af at studere dem derude, men også fordi visse standfugle bedre overlever vinteren med lidt hjælp - (men stadig unaturligt, selvfølgelig!)

Faktisk kan samme adfærd betragtes blandt visse invasive menneskearter:

- hvis man først begynder at fylde foderbrættet op for alt hvad der kommer rendende, så får disse et unormalt forhold til hvor føden rent faktisk kommer fra - og når der pludselig ikke ER mere at hente, så bliver de aggressive og begynder at tage selv.... :ph34r:

:smile1:
« Senest Redigeret: Maj 22, 2017, 10:42:03 am af Tørresnoren »
'Det er aldrig for sent at leve lykkeligt til sine dages ende'...

Offline Baldr

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • Kvæg dør, slægtninge dør. Hver mand er dødelig.
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Maj 22, 2017, 10:52:59 am »
Ja fy pokker da. Tænk sig, havde vi ikke fodret de stakkels ulve og andre katte-dyr havde de været frie fra vores onde klør.

At mennesket idag er så langt fra naturen at de ikke kan se hvor og hvornår man skal fodre et dyr er en anden sag.
Men naturen er så fantastisk dejlig at den er forholdsvis hurtig til at afregne.

Men din pointe er desværre alt for korrekt. Der er for mange mennesker, der fodre de forkerte dyr.
Jeg forbeholder mig retten til at fodre de dyr jeg vil i mit område. (Lidt til pindsvinet, jordbierne, vilde bier, kattene, hundene, hestene, køerne, grisene, fårene, gederne, hønsene, og ja små fuglene.)

Det er nemt for jer by-mennesker at distancere jer fra naturen, men vi er nogen der ikke vil :) Og vi skal nok blande os uden om jeres destruktive adfærd, hvis i bare holder jer væk fra vores område ;)
"En omrejsende skal aldrig rejse ubevæbnet men have sine våben klar. Han ved aldrig når han behøver et spyd, eller hvad ondskab han møder på sin vej."

Offline Trådløse-Anna

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Kvinde
  • Tror på en fremtid uden de bl?s indblanding, :))
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Maj 22, 2017, 11:06:16 am »
Du har ganske ret mht. de vilde dyr - vildfuglene giver jeg dog lidt 'knas' hele året - måske mest for at ha' fornøjelsen af at studere dem derude, men også fordi visse standfugle bedre overlever vinteren med lidt hjælp - (men stadig unaturligt, selvfølgelig!)

Faktisk kan den samme problematik betragtes blandt visse menneskearter...

- hvis man først begynder at fylde foderbrættet op for alt hvad der kommer rendende, så får disse et unormalt forhold til hvor føden rent faktisk kommer fra - og når der pludselig ikke ER mere at hente, så bliver de aggressive og begynder at tage selv.... :ph34r:

Fik man liige listet lidt politik ind i fugleverdenen? - meen der er jo heller ikke så mange `fugle´ der kommer rendende (medmindre man bor i nærheden af strudsefarm,)  :girl_smile:
« Senest Redigeret: Maj 22, 2017, 11:09:48 am af Trådløse-Anna »
<3 <3
Støttemedlem af brovte-banden, :)

Offline Baldr

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Kvæg dør, slægtninge dør. Hver mand er dødelig.
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Maj 22, 2017, 11:18:21 am »

Faktisk kan den samme problematik betragtes blandt visse menneskearter...

Fik man liige listet lidt politik ind i fugleverdenen? - meen der er jo heller ikke så mange `fugle´ der kommer rendende (medmindre man bor i nærheden af strudsefarm,)  :girl_smile:

Den havde jeg så ikke lige set. Men pointen er korrekt ikke desto mindre.

Kig på lande som Etiopien m.v. Der får du ikke bedre empirisk bevis for påstanden. (At man ikke skal fodre med sin samvittighed som eneste begrundelse.)
"En omrejsende skal aldrig rejse ubevæbnet men have sine våben klar. Han ved aldrig når han behøver et spyd, eller hvad ondskab han møder på sin vej."