Forfatter Emne: Tabere, voldsmænd, misbrugere og deres udseende.  (Læst 1631 gange)

Offline homofaber (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
  • Country: 00
    • Vis profil
Tabere, voldsmænd, misbrugere og deres udseende.
« Dato: Juli 15, 2012, 06:52:07 pm »
Jeg sidder og læser artiklen om den mishandlet Tobias og ser billedet af forældrene og tænker - måske lidt (meget) fordomsfuldt - man kan sgu næsten se, de ikke er i stand til at tage vare på så meget som en dukke. Rene ligner en typisk bad boy på grænsen til en voldspsykopat og hun ligner en, der ikke har meget båndbredte i hovedet.
Og så kom er jeg til at tænke; hvorfor er det lige, at man kan se, at nogle personer har en personlighed, der bare ikke er normal, hvorfor kan man se, at visse narkomaner og alkoholikere bare har det her karakteristiske udseende. Blikket i øjnene på de her farlige mænd.

Jeg ved det, jeg er ude i et farligt emne på grænsen til at generalisere, men jeg prøver sgu...

http://ekstrabladet.dk/112/article1784340.ece
It is a common mistake to theorize before one has data. Insensibly one begins to twist facts to suit theories, instead of theories to suit facts.

Offline Sif

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
Sv: Tabere, voldsmænd, misbrugere og deres udseende.
« Svar #1 Dato: Juli 15, 2012, 07:22:12 pm »
Jeg vil give di ret i, at mange narkomaner og alkoholiker har et hærget udsende pga. deres misbrug.

Men der er så også en del man overhovedet ikke kan se det på.

At tro man kan se folks personlighed i deres udsende vil være en stor fejl.

Der findes utallige eksempler på bønremishandler, der ser fuldstændig "normale" ud.

Offline Jezeus

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Juli 15, 2012, 09:42:53 pm »
Well, frenologi, læren om at indre, mentale træk, kan aflæses af de ydre, fysiske træk, blev miskrediteret helt tilbage i 1800-tallet, hvor de videnskabelige standarder endda var noget lavere end i dag. Jeg kan nu også godt tage mig selv i at spekulere i folks intelligens, personlighed, moral osv. med udgangspunkt i deres udseende, men ved nærmere eftertanke er det typisk noget jeg efterrationaliserende gør efter at være blevet gjort bekendt med deres adfærd, og hvis der opstår en idé om hvordan eksempelvis voldskriminelle ser ud, skyldes det nok mestendels en slags "confirmation bias", hvor de indtryk, der bekræfter fordommen, forstærkes og huskes bedre, mens modstridende indtryk negligeres eller bortforklares.
"There’s class warfare all right, but it’s my class, the rich class, that’s making war, and we’re winning." - Warren Buffett

Offline Rudolf

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Juli 15, 2012, 10:13:51 pm »
Man skal ikke skue hunden på hårene.

Selvfølgelig er der folk der er så hærgede at det kan ses, men der er også mange typer der måske ser lidt sære ud.

Jeg husker da jeg mødte som soldat kom der en ung mand fra Struer. Han lignede en gorilla. Det var så grelt, så nogen var inde på, at han meget hellere måtte være dødfødt.
Han så heller ikke for klog ud. Vi syntes synd for ham.

1 uge senere kunne vi slet ikke forstå de tanker vi havde haft om ham. Han var den bedste kammerat man kunne tænke sig og han var både kvik, klog og sjov - alle tiders fyr
Jeg behøver ikke af få ret - bare jeg får min vilje

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
  • Country: bs
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Juli 16, 2012, 12:33:58 pm »
Man kan tage fejl.... Det lærete vi da vi flyttede ind i vores forrige bopæl.
En af vores kommende naboer lignede umiddelbart en af de der "jeg slår dig ned hvis du kigger forkert på mig-typer"....
Han er verdens fredeligeste fyr. Dyreelsker om en hals. Slet ikke den bisse vi fik ved førstegangs indtryk.
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

Offline PU

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Danskernes Parti
« Svar #5 Dato: Juli 17, 2012, 04:47:54 pm »
Man kan ikke altid se på en person, om vedkommende har sadistiske, pædofile eller psykopatiske egenskaber. Men man kan tit se på folk at der er et eller andet galt. Frenologien er sådan en videnskab, som har tolket en anelse mere end der var videnskabeligt basis for, men det betyder ikke at der kan være grund til at forske i hovedformer, særligt nu hvor man kan bruge bioteknologien som supplement.

Jeg synes dog ikke man kan se noget ud fra faderens billede. Måske er det mere det kronragede hoved, som kan få nogle tanker i gang hos nogle. Men han ligner ikke en man skal pisse på. ;)
Iøvrigt mener jeg, at vi skal hjemsende de fremmede.

Offline Jezeus

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Juli 18, 2012, 02:36:13 am »
Jeg er nu glad for at dine intellektuelle forgængeres forsøg på at genoplive frenologien blev kortvarigt. Min alpinoide hovedform havde sandsynligvis ikke levnet mig store chancer i deres kraniometrisk hierarkiserede samfund.
« Senest Redigeret: Juli 18, 2012, 02:37:54 am af Jezeus »
"There’s class warfare all right, but it’s my class, the rich class, that’s making war, and we’re winning." - Warren Buffett

Offline PU

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Danskernes Parti
« Svar #7 Dato: August 09, 2012, 06:30:42 pm »
Jeg er nu glad for at dine intellektuelle forgængeres forsøg på at genoplive frenologien blev kortvarigt. Min alpinoide hovedform havde sandsynligvis ikke levnet mig store chancer i deres kraniometrisk hierarkiserede samfund.

Som flodhesten Dolph ville sige: "du duer ikke til opbygningen af fremtidens samfund!!"
Iøvrigt mener jeg, at vi skal hjemsende de fremmede.