Forfatter Emne: Ramadanen: der tager man fasten alvorligt  (Læst 441 gange)

Nigermanden

• Gæst
Ramadanen: der tager man fasten alvorligt
« Dato: Maj 20, 2017, 07:37:43 am »
Om en uges tid starter den muslimske faste - Ramadanen.

https://www.google.dk/?gws_rd=ssl#q=hvad+er+ramadanen

Det er egentlig mærkeligt, at den faste (lavn) der stadig eksisterer her i landet som et levn fra den kristne epoke ikke indebærer noget seriøst.
Ikke for at kritisere negativt, men var det ikke en idé at undersøge, hvad en faste indebærer? De fleste danskere lader deres børn hamre på en trætønde med et billede af en kat på - og så kan de måske vinde noget. Rent Lykkehjulet eller Millionær efter min mening.

Faste betyder noget.
Se på muslimernes Ramadan. Her tages faste alvorligt, og det synes jeg egentlig indgyder respekt.

Jeg gad nok vide, om Ramadan omtales og forklares i den danske folkeskole?

Offline politisk ukorrekt

• Hyper medlem
  • Activity:
    9.4%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Selvfølgelig styrer aliens da verden.
    • Vis profil
Sv: Ramadanen: der tager man fasten alvorligt
« Svar #1 Dato: Maj 20, 2017, 10:27:16 am »
Om en uges tid starter den muslimske faste - Ramadanen.

https://www.google.dk/?gws_rd=ssl#q=hvad+er+ramadanen

Det er egentlig mærkeligt, at den faste (lavn) der stadig eksisterer her i landet som et levn fra den kristne epoke ikke indebærer noget seriøst.
Ikke for at kritisere negativt, men var det ikke en idé at undersøge, hvad en faste indebærer? De fleste danskere lader deres børn hamre på en trætønde med et billede af en kat på - og så kan de måske vinde noget. Rent Lykkehjulet eller Millionær efter min mening.

Faste betyder noget.
Se på muslimernes Ramadan. Her tages faste alvorligt, og det synes jeg egentlig indgyder respekt.

Jeg gad nok vide, om Ramadan omtales og forklares i den danske folkeskole?

Holder du egentlig selv Ramadan, hr. Tiger.... øhm, Nigermand?

Personligt ville jeg aldrig kunne gennemføre en ramadan. Jeg er typen der bliver svimmel, hvis jeg ikke får mad til tiden. Ikke alle mennesker er skabt til at faste.

Derudover synes jeg det er lidt pjattet at faste. Fordi lige så snart solen går ned, så æder folk jo som vilde dyr. Så i virkeligheden æder den ok alligevel lige så meget som alle andre, selv under fasten.
« Senest Redigeret: Maj 20, 2017, 10:28:47 am af politisk ukorrekt »
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

Nigermanden

• Gæst
« Svar #2 Dato: Maj 20, 2017, 10:56:07 am »
politisk ukorrekt:
Citér
Personligt ville jeg aldrig kunne gennemføre en ramadan. Jeg er typen der bliver svimmel, hvis jeg ikke får mad til tiden. Ikke alle mennesker er skabt til at faste.

Derudover synes jeg det er lidt pjattet at faste. Fordi lige så snart solen går ned, så æder folk jo som vilde dyr. Så i virkeligheden æder den ok alligevel lige så meget som alle andre, selv under fasten.

Noget tyder på, at du forveksler faste med en slankekur!
Du kan med fordel slå ordene faste og ramadan op. Det med at du bliver svimmel, ahr der lyder du lidt pylret til at være en voksen mand.
Men der forudsætter jeg selvfølgelig, at du er sund og rask, ikke alle kan faste.   :aww: :Cherna_29:

Offline politisk ukorrekt

• Hyper medlem
  • Activity:
    9.4%
  • Selvfølgelig styrer aliens da verden.
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Maj 20, 2017, 12:18:42 pm »
politisk ukorrekt:
Citér

Noget tyder på, at du forveksler faste med en slankekur!
Du kan med fordel slå ordene faste og ramadan op. Det med at du bliver svimmel, ahr der lyder du lidt pylret til at være en voksen mand.
Men der forudsætter jeg selvfølgelig, at du er sund og rask, ikke alle kan faste.   :aww: :Cherna_29:

Synes jeg er ok frisk. Men seriøst, jeg kan ikke gå 20 timer i træk uden at få noget at spise. 10 timer er grænsen for mig. Derfor nul ramadan og faste til mig.
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

Offline El_Nino

• Hyper medlem
  • Activity:
    11%
  • Country: dk
  • Vejen skal altid være snorlige og fremad
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Maj 20, 2017, 07:59:10 pm »
Sikkert også derfor Muhamzene ER SÅ BINDEGALE! :LaieA_045: :LaieA_050: :LaieA_056:
Tænk altid én gang til over det, før du gør det!

Offline Baldr

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Kvæg dør, slægtninge dør. Hver mand er dødelig.
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Maj 21, 2017, 10:28:23 pm »
Det er sundt at faste, det burde vi alle gøre en til to gange om året.
Kroppen har ikke godt af at forbrænde føde konstant. Vi kan snildt gå et par uger uden at spise. (man skal lige have styr på salt og mineral balancer m.v. og ikke være svækket.)
"En omrejsende skal aldrig rejse ubevæbnet men have sine våben klar. Han ved aldrig når han behøver et spyd, eller hvad ondskab han møder på sin vej."

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    11.4%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Maj 21, 2017, 10:57:17 pm »
De plejer bare at gøre det at de begynder at sove om dagen og så være vågne og spise som de plejer om natten. Prøv at lægge mærke til når ramadanen begynder at der er fyldt med muhamzer, både børn, unge og gamle, i gaderne om aftenen.

Offline Baldr

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Maj 21, 2017, 10:59:48 pm »
De plejer bare at gøre det at de begynder at sove om dagen og så være vågne og spise som de plejer om natten. Prøv at lægge mærke til når ramadanen begynder at der er fyldt med muhamzer, både børn, unge og gamle, i gaderne om aftenen.

Hvilket gør det hele lidt formålsløst og uhensigtsmæssigt.
Men som vi ser med mange kristne, er det mere kulturen og traditionen der holdes i hævd, og så ignoreres formålet og hensigten ellers lystigt.
"En omrejsende skal aldrig rejse ubevæbnet men have sine våben klar. Han ved aldrig når han behøver et spyd, eller hvad ondskab han møder på sin vej."

Joy O

• Gæst
« Svar #8 Dato: Maj 21, 2017, 11:01:14 pm »

Nej føj da Torsten, hvad bilder de sig ind 

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    11.4%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Maj 21, 2017, 11:07:25 pm »
Det er snyd, er det.

Joy O

• Gæst
« Svar #10 Dato: Maj 21, 2017, 11:14:56 pm »
Det er snyd, er det.

Lidt som at være kristent på papir og aldrig tage til Guds hus.

Offline Baldr

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Maj 21, 2017, 11:16:23 pm »
Det er snyd, er det.

Guds hus?
Din kirke er der hvor du samles med dine nærmeste.
Byggede Jesus kirker?

Joy O

• Gæst
« Svar #12 Dato: Maj 21, 2017, 11:21:14 pm »
Det er snyd, er det.

Guds hus?
Din kirke er der hvor du samles med dine nærmeste.
Byggede Jesus kirker?

Lidt ironisk må man vel godt være når Ramadan bliver sortpeberen ,o

Offline Fynbokvinde

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: Maj 22, 2017, 08:30:44 pm »
Det er sundt at faste, det burde vi alle gøre en til to gange om året.
Kroppen har ikke godt af at forbrænde føde konstant. Vi kan snildt gå et par uger uden at spise. (man skal lige have styr på salt og mineral balancer m.v. og ikke være svækket.)

Sådan som muslimer under ramadanen starter en mindre fest hver aften efter solnedgang, har det jo ikke noget med en udrensningskur at gøre.

Og det med at det er for at vise de fattige sympati, har da heller ingen værdi. De fattige bliver da ikke bedre stillet af det. Jeg har forslået de muslimer jeg kender, at de istedet skulle give de fattige penge via et godt projekt for at komme ud af fattigdom.

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.6%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: Maj 22, 2017, 08:50:51 pm »
Oprindelsen til Fasten i kristendommen ligger vel i Jesus, som tilbragte 40 dage i ørkenen, men under alle omstændigheder noget, som er opstået i Mellemøsten, hvor man ikke har den store forskel på længden af nat og dag, som vi har her i vores del af verden - og tilsvarende på den sydlige halvkugle, går jeg ud fra.

Det er adskillige hundrede år siden, Fasten er praktiseret i de protestantiske lande, hvor Fastelavn var sidste mulighed for at skeje ud inden de 40 dages faste, som vist først og fremmest indebar, at man ikke måtte spise kød.
For størsteparten af befolkningen var det vist heller ikke det store problem, at man måtte undvære kødet, for det gjorde man alligevel de fleste af ugens dage, hvor hovedmenuen stod på grød, brød og søbemad.
I'm a Troll