Forfatter Emne: Danmark kåret som et af de mest islamiske lande  (Læst 291 gange)

Offline Allah ved bedst (OP)

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0.8%
    • Vis profil
Danmark kåret som et af de mest islamiske lande
« Dato: Maj 10, 2017, 06:54:24 pm »
Danmark er med flere længders forspring mere loyal over for Koranens kerneværdier end muslimske lande som Saudi-Arabien og Qatar. Rent faktisk findes der kun ét land, hvor islams værdier trives bedre end herhjemme, og det er Irland.

:heart: :Cherna_29:

https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/2014-06-21/danmark-k%C3%A5ret-som-et-af-de-mest-islamiske-lande

:JC_doubleup:

Offline Tørresnoren

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.6%
  • Country: 00
    • Vis profil
Sv: Danmark kåret som et af de mest islamiske lande
« Svar #1 Dato: Maj 10, 2017, 07:02:25 pm »
Allah tiders nyhed..!!

'Det er aldrig for sent at leve lykkeligt til sine dages ende'...

Vio.line

• Gæst
« Svar #2 Dato: Maj 10, 2017, 07:16:17 pm »
Allah tiders nyhed..!!

Skide godt billede

Offline puffin

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
  • Køn: Mand
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Maj 10, 2017, 08:19:10 pm »
Eller for at vende artiklens argumentation 180 grader: Den styreform der bedst kan beskrive islams grundværdier er de vestlige demokratier ;-)
Mvh
puffin

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    30.4%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Maj 10, 2017, 10:06:00 pm »
Den styreform der bedst kan beskrive islams grundværdier er de vestlige demokratier ;-)

De islamiske grundværdier er håndhævelsen af æren og udøvelsen af den despotiske livsform. Muslimer, og de muslimske sindelag, er totalt uskikkede til demokrati. Demokrati kan kun være noget muslimerne nasser på.
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    12.8%
  • Country: dk
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Maj 10, 2017, 11:08:34 pm »
Sikke en bunke koloslal bullshit!
Der er så mange ting galt her at jeg nærmest ikke ved hvor jeg skal starte. Jeg var nærmest sikker på at denne her liste af lande måtte bero på en MARKANT anderledes udlægning af islamiske kerneværdier end de fleste ville læse udfra koranen, så jeg fandt originalkilden. Link her: http://hossein-askari.com/wordpress/wp-content/uploads/islamicity-index.pdf

Og det er som jeg mistænkte. Hele denne bizarre liste kan udledes af følgende paragraf hvor han definerer hvilke økonomiske kerneværdier i et samfund han mener er islamiske. Og det er vanvittigt så langt han skyder fra målet:
Citér
Islam is a rules-based religion. Unlike most other major religions, Islam explicitly affords detailed economic guidelines for creating a successful and just economic system. It is generally accepted that the central economic tenant of Islam is to develop a prosperous economic and egalitarian social structure in which all people (men and women) can maximize their intellectual capacity, preserve and promote their health, and actively contribute to the economic and social development of society. Economic development and growth, along with social justice, are the foundational elements of an Islamic economic system. It is presumed that governments and individuals are obligated to use their reason to formulate and implement strategies that enhance, and simultaneously eliminate factors hindering, society’s intellectual development, economic progress, and social freedom.

tl;dr: Islam handler lige økonomiske muligheder for alle, og en retfærdig fordeling af ressourcer.

Jeg ved ikke om jeg skal grine eller græde. Bemærk at han ikke et eneste sted i den svada giver en kilde, og at han istedet bruger vage og tvetydige hentydninger til sine påstande; "It is generally accepted that...", "It is presumed that...".
Men det værste er dog t han påstår at Islamisk økonomi skulle skabe lige muligheder mellem mennesker, endda mand og kvinde. Det er fucking løgn! Og jeg kan bevise det: I koranen 4:11, står der sort på hvidt, at en kvinde skal arve det halve af hvad en mand arver. Det er sjovt nok præcis samme ratio som i en anden surah (2:282), der handler om at fører vidner. Koranen etablerer over enhver tvivl at en kvindes værd er præcis det halve af en mands. Jeg kender ikke til andre religioner der matematisk fastslår dens sexisme.
Udover det er der hele spørgsmålet om hvorvidt den lige mulighed nu er, for der er bestemt ikke religionsfrihed i koranen, og i et kristent land som Danmark ville kristne ifølge islamisk lovgivning skulle betale jizyah, som det er fastsat i Koranen 9:29. Så lige økonomiske muligheder, min bare røv!

Hans fremgangsmåde til den her liste er følgende: Han nedskriver en række økonomiske forhold som HAN SELV mener er ideelle, påstår at de kommer fra islam (han gider ikke engang bruge tiden på at qoute-mine stoffet), og TADAH! se hvor dejlig islamisk lovgivning i virkeligheden er, og hvor forenelig den er med vestlige værdier.

Hvis islam rent faktisk havde de værdier han påstår er det pudsigt som ikke et eneste muslimsk land i verden til dato har forfulgt de værdier!

For at gøre min holdning klar: Hvis du er muslim og i en eller anden grad har lyst til at overholde de mere eller mindre elendige regler indenfor islam, er det helt fint med mig. Og hvis du kan finde ud af at genfortolke koranens indhold, så de værste udskejelser forsvinder, så meget desto bedre. Gør hvad der gør dig lykkelig. Men du skal ikke lyve om dens indhold, og du skal ikke forsøge at presse det ned over andre.
« Senest Redigeret: Maj 10, 2017, 11:40:36 pm af GuBBi »