Forfatter Emne: Den vilde og frigjorte tid i 70´erne. Nogle anekdoter?  (Læst 1000 gange)

Syl

• Gæst
Sv: Den vilde og frigjorte tid i 70´erne. Nogle anekdoter?
« Svar #15 Dato: Maj 10, 2017, 12:38:27 pm »
Hvor mange gange skal jeg gentage at folk her tydeligvis har troet jeg var en anden?

Som en 7-8 årig badede man også blandet skolerne (60'erne) indtil 3-5 klasse (?) i hvert fald der hvor jeg gik i skole. Men jeg kan selvfølgelig ikke huske præcis hvor gammel/hvilken klasse det gik over til køns-opdelt badning.

Din oplevelse af "det mærkelige ægtepar" og "hipperne i Thy-lejren" som nogle særlinge matcher mere min oplevelse af alt det i 70'erne hvor jeg blev voksen.
Personligt blev oprøret mest til at høre den nye musik og vidrebringe en anden opdragelse end den kæft-trit-retning jeg selv fik med fysisk afstraffelse.

Aids-80'erne mente man mest hørte til i homofile kredse, i hvert fald der hvor jeg kom.
Det var først i midt 90'erne at hetro-sex også blev fedtet ind i det.

P.U fortalte også på et tidspunkt han rykkede til København fordi der var friere bøssemiljø, så det passer meget godt.

Hvordan er vejret i Aarhus?

Offline Idiot

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: Maj 10, 2017, 01:03:00 pm »
P.U fortalte også på et tidspunkt han rykkede til København fordi der var friere bøssemiljø, så det passer meget godt.
Vejret er fint tak. Lidt grå dog.
Jeg håber ikke det går til person fnidder (eller konspirations-debat) at kommentere, at jeg tror det er en joke. Han har tidligere kaldt arrangementer for homo-ligeret for satanisk propaganda.
Men hvis han har eksperimenteret i 80'erne forklarer det at han 10 år tidligere oplevede aids-problemer end en som var i fast forhold og gift i 80'erne.
« Senest Redigeret: Maj 10, 2017, 01:06:01 pm af Idiot »

Syl

• Gæst
« Svar #17 Dato: Maj 10, 2017, 01:19:15 pm »
Jeg håber ikke det går til person fnidder (eller konspirations-debat) at kommentere, at jeg tror det er en joke. Han har tidligere kaldt arrangementer for homo-ligeret for satanisk propaganda.
Men hvis han har eksperimenteret i 80'erne forklarer det at han 10 år tidligere oplevede aids-problemer end en som var i fast forhold og gift i 80'erne.

Samme her,men så slipper man for den larm faldskærmsudspringere vil lave frem mod weekenden.

Det gør det måske nok, her er ikke en tråd uden personfnidder. 

Offline politisk ukorrekt (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    9.6%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Selvfølgelig styrer aliens da verden.
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: Maj 10, 2017, 01:24:48 pm »

Jeg har altså intet imod homoseksuelle og homoseksualitet.

MEN jeg har et problem med, at der efter min opfattelse hersker en agenda om at feminisere mænd og frarøve dem deres maskulinitet. En feministisk agenda, som overdyrker den bløde mand på bekostning af rigtige mænd. En agenda, der startede i 70´erne, hvor drenge blev afmaskuliniseret og bedt om at sidde på deres flade i stedet for at være rigtige drenge, som vælter rundt i mudderpølen og fjoller rundt. Den slags adfærd pillede feministerne helt fra datidens drenge, så vi fik en generation af afmaskuliniserede vattede mænd.

Men det har intet at gøre med at være imod homoseksuelle. Jeg bryder mig bare ikke om den der agenda om bevidst at frarøve mænd deres naturlige instinkter.

Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

Offline Idiot

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: Maj 10, 2017, 01:44:59 pm »
[...]
Nå.
Din kritik af arrangementer for lige-rettigheder til homoseksuelle og sidestilling af det med satanisme og en ond agenda får det ellers til at virke som du er imod dem.

Som en mande-rettigheds forekæmper syntes jeg dit syn på maskulinitet lyder primitiv og mest minder om noget fra middelalderen. At mænd som opfører sig roligt til undervisning ikke er "maskuline". Eller fordi de ikke er ude og slås i mudder men hellere vil vinde i Skak.
Kommentaren med at frarøve "naturlige instinkter" lyder som en af de der fortidslævn som vil have kvinderne tilbage til børnepasning og kødgryderne.
Men du er selvfølgelig ikke kommet med konkrete eksempler og det er nok mere til en anden debat.

HA

• Gæst
« Svar #20 Dato: Maj 10, 2017, 02:36:47 pm »
Jeg var myndig midt i 70'erne.
Det er sjovt som at se andre husker dem så forskelligt som jeg gør.

I begyndelsen af 70'erne var jeg mindreårig.
I skolen efter en weekend fortalte Alex at han og Thomas havde været med Peter og hans forældre til stranden... og her havde Peters mor solbadet og badet topløs. Siden da blev der hver weekend i en lang periode cyklet til stranden hvor vi gemte os i klitterne og håbede på at se bryster.
... men ingen held. Alle de badende kvinder beholdt badetøjet på.

Året efter var den store nyhed som rygtedes i klassen at der var kvinder der var begyndt at solbade topløse i deres kollonihaver - og nogen af dem kunne ses igennem hække eller hegn. Herefter var de små fritids-haver yderst besøgte af desperarte teenagere.
Samme år var de første rygter om Kristina og Anne som var totalt sluts. De havde haft sex.

Igennem efter folkeskolen kom de første personlige erotiske oplevelser. Det rygtedes at Inger fra klassen til gymnastik var blevet spottet barberet.

På hjemme fronten - eller rettere gaden - var det Peters forældre der efterhånden var blevet hele vejens "rygte emne". De var nudister. Mærkelige. Og der var set en anden mand som havde besøgt Peters mor og hun var da "løs på tråden". Og man kunne da ikke have flere partnere, det var sådan noget der kun hørte hippie kollektiver til og ikke respektable folk.

Samtlige unge kvinder jeg var sammen med i 70'erne havde et begrænset antal partnere og anså "nøgen bevægelsen" og sex med mange som noget Hippie-fjol som de grinede lidt af.
Der var opbakning til intentionen bag kvinde-frigørelsen og bh brændingerne... selvom de ikke selv havde lyst til at løbe topløse omkring og mente det mere var en symbolsk handling for at provokere.

Og Kondomer blev brugt hver eneste gang. Ikke for frygt for aids, men af frygt for at skulle blive enlig mor ansvarlig for noget afkom.

Så jeg er overrasket over at alle andre husker 70'erne helt anderledes end jeg gør.

Ja, den fantastiske historie lyder jo som noget Anklageren har postet andre gange fra andre profiler:

http://www.din-debat.dk/index.php?topic=5594.msg72793#msg72793

https://sol.dk/debat/selvom-det-er-mange-%C3%A5r-siden

En tilfældighed? Næppe. "Anklageren" er nettets største troll! :bad:

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
    • Vis profil
« Svar #21 Dato: Maj 10, 2017, 02:52:26 pm »

En tilfældighed? Næppe. "Anklageren" er nettets største troll! :bad:

Eller den mest interessante at stalke  :yes:

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline nobody

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #22 Dato: Maj 10, 2017, 03:29:19 pm »
Anklageren.

"Eller den mest interessante at stalke.", et eller andet siger mig, at du har glemt mig :( , uanset hvad jeg skriver, så får jeg på puklen.

Venlig Hilsen Poul Jørgensen

Offline måneskin

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #23 Dato: Maj 10, 2017, 03:36:44 pm »
Jeg troede ikke du ville tale med en falsk profil , Anklagerens profil er jo hacket , så du ved ikke , om det er Erik eller Ieet der gemmer sig der.

HA

• Gæst
« Svar #24 Dato: Maj 10, 2017, 10:21:52 pm »
Anklageren skrev:
Det er så skønt at høre om andre mænds soldater-tid. Jeg husker eksempelvis Bjarne og Tom, der blev snuppet i at sutte hinandens pikke. Dem var der ingen, der talte med resten af tiden. Det var en skræmmende oplevelse at se dem blive socialt udstødt.

Kærlig hilsen Albert Johansen

:bad:

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    21.4%
  • Country: 00
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #25 Dato: Maj 13, 2017, 08:55:47 pm »
Har du selv nogle lumre fortællinger fra gamle dage? Det behøver ikke være noget, du selv har oplevet. Det kan også være noget, du har hørt fra andre enten på anden eller tredje hånd. Eller noget du har set på tv eller læst i medierne.

Jeg har ikke oplevet noget personligt.

Men en forskel i forhold til tidligere tider, var at folks øgede frigjorthed, medførte mindre misbrug. Folk begyndte at finde sig i mindre.

Uha, hvad min stedfar fortæller fra 50'erne. Skulle en pige have et job dengang, så indebar det en tur på ryggen med formanden. Og meget værre ting. Voldtægt var dagens orden. Det var pigens egen skyld. De holdninger skete der et skift af, op gennem 60'erne. Uhyggelige ting der må være foregået, da jeg gik i de små klasser i skolen, men som jeg intet anede om, før min stedfar fortalte mig om dem 55 år senere.
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.