Forfatter Emne: To ting ved Trump administrationen, som falder mig for brystet  (Læst 1941 gange)

Anklageren

• Gæst
Trumpcare

Præsidenten har fået et forslag gennem kongressen, som mindst vil afskære 24 millioner amerikanere fra en sygeforsikring. Hvor mange der vil dø på grund af mangel på lægehjælp, er der ingen beregninger over.

Det siger sig selv, hvorfor jeg er utilfreds med, at milliardærerne skal have skattelettelser på bekostning af den lavere middelklasses helbred.

Forurening - Trump er storbyaffald, som ingen kendskab har til naturen, og det mærkes på hans holdninger.

Præsidenten har igen gjort det lovligt at forurene vandløb med mineaffald i et forsøg på at genindføre kulkraftværker. Man kan sagtens forhindre udvaskning af okker, men det er ikke gratis (som det jo er at forurene).

Vi kender også okkerforureningen i Danmark fra brydningen af brunkul i Jylland, som for længst er ophørt. Det var en af de store belastninger for laksebestanden, som næsten uddøde. I USA foregår det i stor skala, og okkeren som udvaskes af mineaffaldet sætter sig på fiskenes og smådyrenes gæller og kvæler dem. Planterne dør af okkerudfældningerne og forsuringen af vandløbene.

Man kender også okkeren som et farvestof, og betydningen af ordet stammer fra græsk ochros, ”bleggul” eller ”gusten”. Det er en naturligt forekommende jernforbindelse og har været brugt siden hulemaleriernes tid som rødt, brunt eller gult farvestof. Det er et meget almindeligt stof og er derfor et prisbilligt farvestof.

Det er bare ikke naturligt, at så meget udvaskes fra mineaffaldet på så kort tid. Her vandløbsforurening fra en nærliggende kulmine i Montana.

Der er selvfølgelig også problemer med luftforurening fra afbrændingen af kul.

Offline Danskpartisten

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: 00
    • Vis profil
Sv: To ting ved Trump administrationen, som falder mig for brystet
« Svar #1 Dato: Maj 08, 2017, 11:45:26 am »
Ankagleren kalder Trump for en fiasko fordi han ikke fik Trumpcare igemmen. Nu hvor han fik det igemmen så er Trump også en fiasko?

Med hensyn til miljøet så er jeg enig med dig derfor er der ikke noget at være uenig med dig i. Jeg er også tilhænger ligesom dig tilhænger af en mere grøn politik derfor vil jeg ikke forsvare dette
Ønsker du heller ikke at danskerne kommer i mindretal i Danmark? Og mener du også at hellig krig som Tyrkiet vil have er en dårlig ide? Så gå ind på stemdansk.dk og bliv stiller for Danskernes Parti

Anklageren

• Gæst
Om kæft-trit-og-retning pippet fra Danskpartisten
« Svar #2 Dato: Maj 08, 2017, 11:59:39 am »
Trumpcare er en fiasko, fordi mindst 24 millioner mindre bliver sygeforsikret (sammenlignet med Obamacare).

Du er sikkert ligeglad med, om befolkningen får mulighed for lægebehandling, men det er jeg ikke. Trump viser sig helt klart at være på milliardærernes side, når der skal spares så meget på sundhedsområdet.

Desuden er det slet ikke sikkert, at Trump får sygeforsikringen gennemført, fordi ordningen også skal konfirmeres i Senatet.

« Senest Redigeret: Maj 08, 2017, 12:04:44 pm af Anklageren »

Offline El_Nino

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.4%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • Vejen skal altid være snorlige og fremad
    • Vis profil
Sv: Om kæft-trit-og-retning pippet fra Danskpartisten
« Svar #3 Dato: Maj 08, 2017, 06:50:14 pm »
Trumpcare er en fiasko, fordi mindst 24 millioner mindre bliver sygeforsikret (sammenlignet med Obamacare).

Du er sikkert ligeglad med, om befolkningen får mulighed for lægebehandling, men det er jeg ikke. Trump viser sig helt klart at være på milliardærernes side, når der skal spares så meget på sundhedsområdet.

Desuden er det slet ikke sikkert, at Trump får sygeforsikringen gennemført, fordi ordningen også skal konfirmeres i Senatet.
Men er det nu egentligt ikke noget ligegyldigt - du kan jo ikke røre en skid ved det, solvom du men det er jeg ikke - og hvad vil du så gøre?
Tænk altid én gang til over det, før du gør det!

Anklageren

• Gæst
Jeg ved ikke, hvad solvom er
« Svar #4 Dato: Maj 08, 2017, 08:08:40 pm »
Men er det nu egentligt ikke noget ligegyldigt - du kan jo ikke røre en skid ved det, solvom du men det er jeg ikke - og hvad vil du så gøre?

Du kan jo heller ikke gøre en skid ved indvandringen - og alt det andet - så jeg forstår ikke din kommentar.

Ingen af os er diktator.
« Senest Redigeret: Maj 08, 2017, 08:19:01 pm af Anklageren »

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    66.8%
  • Dialektisk materialist.
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Maj 08, 2017, 11:43:42 pm »
Præsidenten har fået et forslag gennem kongressen, som mindst vil afskære 24 millioner amerikanere fra en sygeforsikring.

Amerikanerne vil dø med en højere hastighed end da NS-regimet i Tyskland udryddede jøder i gaskamre. Hvor mange kan de have gjort has på på en god dag? Et par tusind måske? Der vil dø mange flere amerikanere dagligt af mangel på medicinsk behandling.
anti-rød: "Det er muligt at udvinde energien fra Co2."

Offline DerRudi

• Hyper medlem
  • Activity:
    13.6%
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Maj 09, 2017, 09:59:23 am »
Løgne-Carlo:
Citér
Amerikanerne vil dø med en højere hastighed end da NS-regimet i Tyskland udryddede jøder i gaskamre. Hvor mange kan de have gjort has på på en god dag? Et par tusind måske? Der vil dø mange flere amerikanere dagligt af mangel på medicinsk behandling.

Moderne krematorier kan brænde op til 23 lig pr. dag. For de koksdrevne krematorier i Birkenau (tilknyttet Auschwitz) lå den maksimale dagkapacitet efter bl.a. amerikanske eksperters udsagn på 5 lig pr. ovn.
Selv hvis krematorierne i Birkenau havde virket fejlfrit og konstant (det gjorde de ikke), havde man under hele krigen højst kunnet brænde 150.000 lig.

Hvad mon Carlos favoritløgn er mht., hvad der skete med alle de andre? Var det ikke 4 millioner, de skrev på mindepladen indtil en "ubetydelig rettelse" for cirka 25 år siden, hvor der pludselig en morgen stod 1,1 million....

"Et par tusind" om dagen! Yack, yack, yack!!
Danmark muhammedanerfrit!

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.4%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Maj 09, 2017, 12:42:29 pm »
Der var ellers en interessant udsendelse på DRK i går. En dokumentar om blandt andet befrielsen af KZ-lejren Dachau. Men det er selvfølgelig ikke noget for Holocaust-benægtere.
I'm a Troll

Offline Danskpartisten

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Maj 09, 2017, 01:17:30 pm »
Når det gælder holocaust så er det svært at finde ud at hvad der er sandt og falsk da både holocaustbenægterne og holocausttroende kommer med løgne. En løgn som holocausttroende har sagt i langt tid er at der døde 5 millioner ikke jøder. Men det tal 11 millioner (5 millioner ikke jøder døde) er blivet brugt for at få folk der ikke er jøder til at huske holocaust. Det er ikke et tal baseret på fakta
http://www.jta.org/2017/01/31/news-opinion/united-states/remember-the-11-million-why-an-inflated-victims-tally-irks-holocaust-historians JTA (Jewish Telegraphic Agency) er en kilde man kan stole på og ingen vil påstå at de er nynazister på nogen områder. Om 6 millioner tallet så er sandt når 5 millioner tallet ikke er ved jeg ikke men jeg ved at tallet 6 millioner er blivet brugt mange gange før http://balder.org/judea/Six-Million-140-Occurrences-Of-The-Word-Holocaust-And-The-Number-6,000,000-Before-The-Nuremberg-Trials-Began.php
140 Occurrences Of The Word Holocaust
&
The Number 6,000,000 Before The Nuremberg Trials Began

Nogen holocaustbenægtere prøver så at få nazisterne til at virker 100% udskyldige og at alle i KZ-lejerne døde af tyfus og ingen af dem bliv dræbt af nazisterne af forskillige metodere (tortur, gasset, skudt osv) det er også løgn men jeg tror tallet er tættere på 1 million i alt (både jøder og ikke jøder tilsammen) end 11 millioner

Ønsker du heller ikke at danskerne kommer i mindretal i Danmark? Og mener du også at hellig krig som Tyrkiet vil have er en dårlig ide? Så gå ind på stemdansk.dk og bliv stiller for Danskernes Parti

Offline Danskpartisten

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Maj 09, 2017, 01:24:11 pm »
Og USHMM siger også at ingen bliv gasset i Dachau. Fra USHMM
There is no credible evidence that the gas chamber in Barrack X was used to murder human beings
https://www.ushmm.org/wlc/en/article.php?ModuleId=10005214
Men forholdene i Dachau var stadig meget dårlige selvom ingen mennesker bliv gasset der. Hvis man virkelig keder sig så læs noget fra begge sider (den artikel ovenover og den nedenunder) om Dachau. Det er meget svært at finde sandheden
https://www.inconvenienthistory.com/3/4/3162 en artikel fra en benægterside om Dachau gaskammeret. Jeg var ikke i Dachau så jeg ved ikke hvem der taler sandt. Jeg ved dog at når både holocausttroende og benægtere siger at ingen mennesker bliv gasset i Dachau så er det sandt at ingen mennesker bliv gasset i Dachau

Anklageren

• Gæst
Citat
« Svar #10 Dato: Maj 09, 2017, 01:36:18 pm »
»Det er benægternes tvangstanke, at man sammenligner nazisternes afbrænding med almindelig kremation, som den foregår i et dansk krematorium i dag, hvor formålet er at give de efterladte en fin og ensartet aske med hjem.«

»Man skal i stedet sammenligne med industriel masseafbrænding. Det er lidt makabert, men det er faktisk meget lig incineratorer, som man kender fra landbruget, hvor man brænder dyrelig. Brænder det hele tiden, skal man ikke tilføre så meget brændstof, og man får en højere gennemsnitstemperatur, end når man lukker ned mellem hver kremation for ikke at blande de dødes aske.«

»Desuden går lidt under halvdelen af tiden i krematorier i dag reelt med at brænde området omkring brystkassen. Men hvis man tager en jernstang og slår til den i småstykker, når den ligger tilbage i gløderne - og samtidig indfører nye lig, inden de forrige er helt færdig-kremerede - kan du få kremationstiden speedet markant op. Og det ved vi, at Sonderkommandoen gjorde. De overlevende omtaler det mange gange som at 'røre i ligene'.«

»Endelig er et andet mærkeligt faktum, at når du kremerer et lig, så tilføjer det mere energi til forbrændingsprocessen, end det tager. Kremerer du kontinuerligt, kan du komme i en situation, hvor du ikke længere behøver at føje næring til processen, men kan nøjes med meget små mængder koks, som de gjorde i Auschwitz.«

http://videnskab.dk/kultur-samfund/holocaust-dode-mennesker-braender-hurtigt

Offline nobody

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Maj 09, 2017, 01:38:08 pm »
Anklageren.

Hvem er du?, profilen "Anklageren" er jo ikke din profil, det er en du har taget fra en anden/hacket.

Poul Jørgensen

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.4%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: Maj 09, 2017, 02:06:20 pm »
Anklageren.

Hvem er du?, profilen "Anklageren" er jo ikke din profil, det er en du har taget fra en anden/hacket.

Poul Jørgensen

Hold nu kæft med din paranoia og dine beskyldninger mod enhver profil herpå stedet!
I'm a Troll

Anklageren

• Gæst
Her er alle andre end dig anonyme
« Svar #13 Dato: Maj 09, 2017, 02:09:18 pm »
Anklageren.

Poul Jørgensen

I starten debatterede jeg under navnet "Dommeren" på DR-debat, og da det blev for ufrit, skiftede jeg til SOL-debat - hvor profilnavnet "Dommeren" desværre allerede var optaget - og så skiftede jeg til "Anklageren".

Jeg gider altså ikke at forsvare dig, som jeg gjorde for længe siden, for du beder på en måde selv om den behandling, som du får.

Nu er det snart mange år siden, og i alle de år har jeg udelukkende debatteret under profilnavnet: "Anklageren" - og det har jeg gjort - fordi jeg sagtens kan klare mig i debatten, så jeg har ikke haft nogen tilskyndelse til at foretage mig andet.

Du kan så ikke klare dig selv

Desuden virker du fuldstændig forvirret på debatten, og går alt for højt op i profil-halløj'et. Det skaber ris til din egen røv.

Når alt kommer til alt, så er der alle andre end dig anonyme - så ingen ved, hvem de er.

« Senest Redigeret: Maj 09, 2017, 02:28:49 pm af Anklageren »

Anklageren

• Gæst
En ting ved DerRudis argumentation, som falder mig for brystet
« Svar #14 Dato: Maj 09, 2017, 02:22:45 pm »

Moderne krematorier kan brænde op til 23 lig pr. dag. For de koksdrevne krematorier i Birkenau (tilknyttet Auschwitz) lå den maksimale dagkapacitet efter bl.a. amerikanske eksperters udsagn på 5 lig pr. ovn.
Selv hvis krematorierne i Birkenau havde virket fejlfrit og konstant (det gjorde de ikke), havde man under hele krigen højst kunnet brænde 150.000 lig.

Det er ikke rimeligt at sammenligne med krematorier i dag, hvor formålet er at levere fin hvid aske til urnerne.

Hvis man absolut skal sammenligne med noget i dag, så må det være Incineratorer, som man bruger til industrielt afbrænding af døde dyr.

Jeg har fundet en, som sikkert er mere højteknologisk end dem de brugte i Birkenau, så den sætter vel en slags overgrænse for, hvad der var muligt.

En enkelt ovn har en kapacitet til at brænde op til 3.000 tons døde dyr om dagen, og det svarer til 1.095.000 tons om året.

Nu tror jeg slet ikke at ovnene i Birkenau havde den kapacitet, men dit argument om, hvad der var muligt falder pladask til jorden.

http://www.sswm.info/content/incineration-large-scale