Forfatter Emne: israelske soldater døde  (Læst 2932 gange)

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.8%
  • Country: aq
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Sv: israelske soldater døde
« Svar #15 Dato: Maj 04, 2017, 01:28:59 pm »
Men for at hun ikke skal vække liderlige lyster blandt saudi-arabiske TV-seere, har man valgt at pixelere hendes hår.

Prøv lige at se ham liderbukken bagved hende. Det blik på hendes hår. :hyper:

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
    • Vis profil
Kære Carlo
« Svar #16 Dato: Maj 04, 2017, 01:52:09 pm »
Israel er en religion, men det er jøder ikke.

Anklager, så skulle de soldaterpiger jeg bringer billede af, altså være nogle sjældne undtagelser blandt jødiske kvinder, der ikke bærer islamisk tørklæde.

Nu har vi en del debatttører her på siden, der går op i koranlæsning. Og nu har vi dig der går op i Talmudlæsning. I er sq da sjove.
Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: 00
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
Sv: Kære Carlo
« Svar #17 Dato: Maj 04, 2017, 03:45:31 pm »

Jeg fatter det ikke. Men tilbage. Er de piger på billedet en sjælden undtagelse fra at jødiske kvinder altid bærer islamisk tørklæde?
HVAD RAGER DET OS, hvad Reformskifteren mener. Der bliver ingen dialog, imødekommenhed eller kompromiser.

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    3.4%
  • Country: dk
    • Vis profil
    • Der er så meget kvinder ikke forstår
« Svar #18 Dato: Maj 04, 2017, 03:46:30 pm »

Øhhh ... nå  :ohmy:
Israel er sgu da ikke en religion Anklager.
Nu må du stille flasken fra dig og være lidt mere seriøs.
Filosofi er forsøget på i et mørkt rum at fange en sort kat, der slet ikke er der.
Teologi er forsøget på i et mørkt rum at fange en sort kat, der slet ikke er der, mens man råber: “Jeg har den” –

Pablo Cruz

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: Maj 04, 2017, 04:10:44 pm »
Øhhh ... nå  :ohmy:
Israel er sgu da ikke en religion Anklager.

Og så her i fredningstiden for rensdyr. Sikke noget.

Men hvad mener du? Er de piger på billedet en sjælden undtagelse fra at jødiske kvinder altid bærer islamisk tørklæde?

Eller skal Anklageren en tur på tørresnoren?
HVAD RAGER DET OS, hvad Reformskifteren mener. Der bliver ingen dialog, imødekommenhed eller kompromiser.

Offline Evalu

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.2%
    • Vis profil
« Svar #20 Dato: Maj 04, 2017, 05:11:30 pm »
Anklager, så skulle de soldaterpiger jeg bringer billede af, altså være nogle sjældne undtagelser blandt jødiske kvinder, der ikke bærer islamisk tørklæde.

Det er ortodokse jødiske kvinder, der bruger tørklæde eller paryk til at dække håret.
https://www.religion.dk/sp%C3%B8rg-om-religion/hvorfor-skal-j%C3%B8diske-kvinder-b%C3%A6re-paryk

Når dine israelske soldaterpiger ikke bærer tørklæde, er det nok fordi Israel ikke har haft værnepligt for ortodokse jøder; men der er vedtaget en lov, om at ortodokse jøder fra 2018 har værnepligt.
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/ortodokse-j%C3%B8der-f%C3%A5r-v%C3%A6rnepligt

Offline Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    3.6%
  • En´ oneliner kan sige mere end 1000 ord ...
    • Vis profil
« Svar #21 Dato: Maj 04, 2017, 05:32:38 pm »
Men tilbage til emnet, som er israelske soldater. Her er nogen. Hvis jeg var soldat i en fjendlig hær, der stod overfor dem, ville jeg desertere omgående.

Jeg ville nok overgive mig omgående!! ...  :hyper:
Vågner, vågner Danske Helte, springer op og spænder bælte ...

Offline Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    3.6%
  • En´ oneliner kan sige mere end 1000 ord ...
    • Vis profil
« Svar #22 Dato: Maj 04, 2017, 05:35:36 pm »

Men hvad mener du? Er de piger på billedet en sjælden undtagelse fra at jødiske kvinder altid bærer islamisk tørklæde?

Eller skal Anklageren en tur på tørresnoren?

Det kunne jo være han var galt underrettet ...  :rolleyes: :whistle:
Vågner, vågner Danske Helte, springer op og spænder bælte ...

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #23 Dato: Maj 04, 2017, 07:31:56 pm »
Det er ortodokse jødiske kvinder, der bruger tørklæde eller paryk til at dække håret.

Ja, ja, ja, ja, ja. Det ved jeg godt. Men det er at finde et marginalt fænomen til at understøtte en på stand om noget generelt. Jeg spørger en gang til. Er de piger på billedet en sjælden undtagelse fra at jødiske kvinder altid bærer islamisk tørklæde?

Offline Evalu

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.2%
    • Vis profil
« Svar #24 Dato: Maj 04, 2017, 08:13:51 pm »

Ja, ja, ja, ja, ja. Det ved jeg godt. Men det er at finde et marginalt fænomen til at understøtte en på stand om noget generelt. Jeg spørger en gang til. Er de piger på billedet en sjælden undtagelse fra at jødiske kvinder altid bærer islamisk tørklæde?

Jeg vil da gerne gentage mig selv:  Det er ortodokse jødiske kvinder, der bruger tørklæde eller paryk til at dække håret.

Hvis nogen har påstået, at alle jødiske kvinder altid bærer islamiske tørklæder, så må du naturligvis spørge vedkommende igen.

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    14.2%
    • Vis profil
« Svar #25 Dato: Maj 04, 2017, 09:55:42 pm »

https://www.religion.dk/sp%C3%B8rg-om-religion/hvorfor-skal-j%C3%B8diske-kvinder-b%C3%A6re-paryk

Når dine israelske soldaterpiger ikke bærer tørklæde, er det nok fordi Israel ikke har haft værnepligt for ortodokse jøder; men der er vedtaget en lov, om at ortodokse jøder fra 2018 har værnepligt.
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/ortodokse-j%C3%B8der-f%C3%A5r-v%C3%A6rnepligt

Det er da noget kønnene, end tørklæderne !

Næsten ligesom Lone Hertz

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #26 Dato: Maj 05, 2017, 12:45:08 am »
Hahahaha. Formålet med det islamiske tørklæde er at bæreren skal være så grim som mulig, for ikke at friste vantroende mænd. Der er andre end mig der synes det lykkes glimrende og her er en muslimsk kvinde der synes at det er fortvivlende, at hun er så grim at ingen engang vil voldtage hende. Surt show.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #27 Dato: Maj 05, 2017, 12:47:43 am »
Her et billede mere af kvindelige israelske soldater. Selvfølgelig kan man ikke udelukkke at der er mange tusind kvindelige israelske soldater ved siden af, med islamisk tørklæde, som bare ikke er i billedfeltet.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #28 Dato: Maj 05, 2017, 12:51:46 am »
Jeg vil da gerne gentage mig selv:  Det er ortodokse jødiske kvinder, der bruger tørklæde eller paryk til at dække håret.

Ja, men det er så marginalt, at det betyder intet. Det svarer til, at der måske har været et tilfælde blandt Jehovas Vidner, at en pige har været under pres for at gifte sig med en anden Jehovas Vidne, og så påstå at danskerne også udøver tvangsægteskaber. Og at vi derfor er som muslimerne.

Citér
Hvis nogen har påstået, at alle jødiske kvinder altid bærer islamiske tørklæder, så må du naturligvis spørge vedkommende igen.

Det er også derfor jeg spørger så ihærdigt. Jeg ved ikke hvad den pågældende debattør egentlig mente, men de billeder jeg har bragt må mane enhver påstand i jorden.
« Senest Redigeret: Maj 05, 2017, 01:17:46 am af Carlo »

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
    • Vis profil
Sikke da noget sludder og vrøvl
« Svar #29 Dato: Maj 05, 2017, 01:50:52 am »

Ja, men det er så marginalt, at det betyder intet.

Du minder mest om Anti-rød her, for man bliver heldigvis forskånet for det stereotype syn på jøder blandt nationalisterne.

Du plastrer også debatten til med store billeder - helt ligesom Anti-rød - der også bruger billeder som argumenter  :big_grin:

På det europæiske kontinent er der ikke mange ortodokse jøder, og det skyldes Hitler.

Ellers fylder de meget. Ud over de mere almindelige ortodokse jøder, er der 10% haredi-jøder i Israel, som mange kalder ultra-ortodokse. De er altså ekstreme, og de har en fertilitetsrate på 6,1 - det er vildt højt - så deres andel vokser meget hurtigt.

https://en.wikipedia.org/wiki/Haredi_Judaism#Military

10% er altså dobbelt så mange, som der er muslimer i Danmark - så du virker forvirret, når du kalder det marginalt (når man sammenligner med, hvordan du skaber dig over muslimerne)  :smile1:

Der er som sagt andre ortodokse jøder end haredi jøderne, og 17 procent af befolkningen i Israel definerer sig selv som ortodokse jøder.

« Senest Redigeret: Maj 05, 2017, 02:00:18 am af Anklageren »
Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor