Forfatter Emne: Knalder unge kvinder sig til tops i dagens Danmark?  (Læst 302 gange)

Offline politisk ukorrekt (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.4%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Selvfølgelig styrer aliens da verden.
    • Vis profil
Knalder unge kvinder sig til tops i dagens Danmark?
« Dato: April 27, 2017, 11:11:21 am »
Et ungt medlem af Nyborg´s byråd står nu frem og påstår, at hun ofte er udsat for sexchikane fra lokalpolitikere. Hun hævder, at hun ofte får klask i røven og at hun bliver beskyldt for at knalde sig til tops...

http://nyheder.tv2.dk/lokalt/2017-04-26-kritiserer-byraadskolleger-for-sexchikane-jeg-faar-klask-i-roeven

Hvad mener din-debat-panelet? Tror I, at der er noget om snakken og er mandlige byrådsmedlemmer i Nyborg nogle grise, der ikke kan holde fingrene for dem selv? Eller er den unge kvinde bare ude på opmærksomhed med denne historie?

Personligt undrer det mig, at hun ikke har konfronteret de mænd, som gør dette. I stedet for at komme med en så generel og anonym anklage på tv. Hun skyder med spredehagl og rammer dermed indirekte alle mandlige politikere i Nyborg, som mistænkeliggøres, fordi hun ikke i stedet for konfronterer den enkelte mand med disse påståede handlinger.

Det er også interessant, at hun beskyldes for at knalde sig til tops. Jeg tror, at der muligvis kan være noget om, at visse kvinder i dansk politik og erhvervsliv har knaldet sig til tops. Tror din-debat-panelet, at der er noget om snakken? At nogle kvinder udnytter deres udseende og attributter til at komme frem i livet?

I denne artikel i netavisen Pio (socialdemokratisk), skriver hun denne interessante passage:

http://piopio.dk/du-knalder-dig-nok-til-tops/

Citér
”Du knalder dig til tops” er en kommentar jeg ofte hører både fra partikammerater og politiske modstandere. Hvis jeg har været sammen med en mand, der er ”over” mig i hierarkiet, så bliver det lynhurtigt opfattet af andre, som om det er fordi jeg vil manipulere ham til få mig frem i rækkerne. Og hvis ikke det er mig der er i gang med at knalde mig op af karrierestigen, så er det sikkert ham, der har udnyttet sin position til at få sex med et nærmest viljeløst let offer.

Jeg hæfter mig især ved, at hun faktisk indrømmer, at hun af og til er sammen med mænd, der er over hende i hierarkiet. Så hun er jo lidt dobbeltmoralsk. Hun klager over sexchikanen fra ældre mænd i Byrådet, men indrømmer samtidig, at hun af og til faktisk ER sammen med den type mænd. Det vil jo sige, at hun faktisk knalder sig selv frem i hierarkiet, selvom det netop er denne påstand, hun harcelerer over. Her er hun lidt hyklerisk. Hun vil ikke beskyldes for at knalde sig frem, men indrømmer samtidig at hun af og til er sammen med mænd over hende i hierarkiet. Hermed gør hun jo netop sig selv sårbar for den slags anklager. :yes:

Jeg husker min tidligere chef. Han indrømmede en dag direkte overfor mig, at hvis der var to kvinder til samtale og de var bare nogenlunde lige kvalificerede, så tog han altid den smukkeste. Well, i det mindste var han da ærlig. Jeg undrede mig også undertiden over, at de fleste kvinder i det firma var i starten af 20´erne og lignede fotomodeller. De grimme havde chefen sorteret fra. :yes:

« Senest Redigeret: April 27, 2017, 11:28:30 am af politisk ukorrekt »
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    99.2%
  • Country: gl
    • Vis profil
Sv: Knalder unge kvinder sig til tops i dagens Danmark?
« Svar #1 Dato: April 27, 2017, 12:07:26 pm »
En politiker bliver valgt - så hvis hun skal knalde sig til tops blandt vælgerne, så har hun da noget at få tiden til at gå med ....
Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline politisk ukorrekt (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.4%
  • Selvfølgelig styrer aliens da verden.
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: April 27, 2017, 12:46:39 pm »
En politiker bliver valgt - så hvis hun skal knalde sig til tops blandt vælgerne, så har hun da noget at få tiden til at gå med ....

Man kan vel godt knalde sig til tops indenfor et parti? Der er poster indenfor et parti, der besættes uden at vælgerne spørges. Ordførerposter o.s.v.

Men i forhold til især mandlige vælgere, kan det sikkert også give nogle stemmer at være smuk eller have store kasser. Lene Espersen er et eksempel på en kvinde, der aldrig har haft nogle gode argumenter, men som på mystisk vis blev toppolitiker. Sikkert fordi hun havde store kasser og gerne luftede dem offentligt.
« Senest Redigeret: April 27, 2017, 12:48:25 pm af politisk ukorrekt »
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

Offline DF-112

• Fuld medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
Din datter er radikal
« Svar #3 Dato: April 27, 2017, 01:15:50 pm »

Indrøm det dog!

http://ekstrabladet.dk/112/borgmesters-anklage-kvindelige-ansatte-havde-sex-med-asylboern-i-deres-fritid/6369194

:hyper: :hyper: :hyper:

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    99.2%
  • Country: gl
    • Vis profil
-
« Svar #4 Dato: April 27, 2017, 01:22:27 pm »
Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline Tørresnoren

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.6%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: April 27, 2017, 01:45:46 pm »

- ak ja, i dag ville jeg nok betragte den slags snusk som et klart frynsegode...  :almirena_04::big_grin:
'Det er aldrig for sent at leve lykkeligt til sine dages ende'...