Forfatter Emne: Hvad er sexchikane og har du selv oplevet det?  (Læst 300 gange)

Offline politisk ukorrekt (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    11.6%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Selvfølgelig styrer aliens da verden.
    • Vis profil
Hvad er sexchikane og har du selv oplevet det?
« Dato: April 27, 2017, 12:55:37 pm »
I forbindelse med en anden tråd, jeg oprettede, om en kvindelig politiker, der anklager mandlige kollegaer for at udøve sexchikane imod hende, så vil jeg egentlig gerne høre om din-debat-panelet´s holdninger til og erfaringer med sexchikane. Så jeg stiller nogle spørgsmål her:

1. Har du selv oplevet sexchikane på din arbejdsplads eller i et studiemiljø?
2. Hvem udøvede sexchikanen. En mand eller en kvinde?
3. Hvor går grænsen mellem uskyldige kærlige berøringer/bemærkninger og så direkte sexchikane. Er der forskel på, hvordan mænd og kvinder opfatter disse grænser?
4. Har du eller nogen du kender nogensinde brugt sex som middel til at opnå noget på en arbejdsplads? Har du som smuk kvinde brugt dine attributer til at opnå forfremmelse? Eller har du som grim, men magtfuld mand udnyttet din magtposition til at få noget sex, du ikke ellers ville have fået? Eller kender du til folk, der har udnyttet seksualitet eller magt til at få enten forfremmelse eller god sex.
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
  • Country: bs
    • Vis profil
Sv: Hvad er sexchikane og har du selv oplevet det?
« Svar #1 Dato: April 27, 2017, 05:46:25 pm »
I forbindelse med en anden tråd, jeg oprettede, om en kvindelig politiker, der anklager mandlige kollegaer for at udøve sexchikane imod hende, så vil jeg egentlig gerne høre om din-debat-panelet´s holdninger til og erfaringer med sexchikane. Så jeg stiller nogle spørgsmål her:

1. Har du selv oplevet sexchikane på din arbejdsplads eller i et studiemiljø?
2. Hvem udøvede sexchikanen. En mand eller en kvinde?
3. Hvor går grænsen mellem uskyldige kærlige berøringer/bemærkninger og så direkte sexchikane. Er der forskel på, hvordan mænd og kvinder opfatter disse grænser?
4. Har du eller nogen du kender nogensinde brugt sex som middel til at opnå noget på en arbejdsplads? Har du som smuk kvinde brugt dine attributer til at opnå forfremmelse? Eller har du som grim, men magtfuld mand udnyttet din magtposition til at få noget sex, du ikke ellers ville have fået? Eller kender du til folk, der har udnyttet seksualitet eller magt til at få enten forfremmelse eller god sex.

1. Nej
2. ...
3. Grænsen går der, hvor den enkelte føler sine grænser overskredet.
     Der er INGEN der skal hverken røre mig "kærligt" eller klappe mig i røven - så får de en syngende lussing retur omgående.
Eneste undtagelse er min husbond - naturligvis.
4. Nej.
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

Offline politisk ukorrekt (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    11.6%
  • Selvfølgelig styrer aliens da verden.
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: April 27, 2017, 07:01:53 pm »
Okay, nu hvor Landboen har svaret på emnet, vil jeg også gerne svare selv...

1. Ikke noget groft, men måske lidt antydninger. Sådan en subtil form, hvor man godt kan fornemme, at chefen er lidt glad for kønne piger, uden at han dog går langt over grænsen. Men hvor man måske fornemmer, at han dog nok giver kønne piger særbehandling (er venligere overfor dem end os andre, giver dem længere snor o.s.v.).

Nå jo, jeg kommer også i tanker om, at jeg i gymnasietiden havde en kvindelig lærerinde, der virkede ret glad for os - dengang - unge drenge. Hun kom af og til med smålumre hentydninger og antydninger overfor drengene. F.eks. "du er jo en rigtig flot ung mand" og andre bemærkninger, som kunne virke lidt upassende fra en ca. 45 årig lærerindes side at fyre af overfor 16-17 årige drenge. Men det var også bare i subtil form, men det var også MÅDEN, hun sagde det på. Blinkede f.eks. smigrende med øjnene, mens hun sagde det, som om hun var ude på at score én. :yes:

Jeg husker også fra 13-14 års-alderen en kvindelig pædagog på ca. 35 år (milf-typen). Hun var også én, der gik lige til grænsen. Nogle gange kom hun og ville kramme midt i det hele og jeg husker, at jeg syntes hun var ret nærgående. Jeg tvivler på, at en mandlig pædagog var sluppet afsted med den opførsel overfor en 13-14 årig pige. Men når det var en kvinde, ja, så kaldte man det vist bare moderlig omsorg. Men den omsorg viste hun altid lige tilfældigvis overfor alle 13-14 årige drenge, hun kom i nærheden af. Så i dag i bagklogskabens klare lys, vil jeg mene, at hun var lidt lummer. Men igen: en kvinde slipper jo afsted med den slags. :hyper:

2. En mand i 50´erne, men kun subtil form overfor visse unge kvinder. Og ovennævnte kvindelige gymnasielærerinde i 40´erne og kvindelige milf-pædagog i 30´erne.

3. Jeg er sådan set enig med Landboen i, at grænsen fastsættes der, hvor den enkelte føler at grænsen overskrides. Eneste problem med denne definition er så, at den er upræcis, for hvad der er ok for mig, er måske ikke okay for min kollega - eller omvendt. Det er her folk må udvise plig og fingerspidsfornemmelse for at fornemme og mærke, hvor den enkeltes grænse går.

4. Ikke noget jeg sådan personligt har oplevet specielt. Men når man følger med i medierne, fornemmer man da nogle gange, at nogle kvinder har kneppet sig til tops. Det kan f.eks. være forretningsmandens langt yngre kone, der er meget barmfager, men ikke specielt intelligent. Men i og med, at hun nu er gift med den rige forretningsmand, så kommer hun jo ind i nogle attraktive miljøer, som andre ikke har adgang til. Og er det fair, at hun kun har fået adgang dertil ved at udnytte sin krop og sine attributter, når hun derudover intet specielt kan eller evner? Janni Spies er et klassisk eksempel. Hun var aldrig kommet til magt og penge, hvis hun ikke havde ladet sig forføre af en gammel gris. Omvendt gælder også modsatte argument. Simon Spies havde aldrig fået unge piger, hvis han ikke havde været styrtende rig, med den fedladne korpus han var udstyrret med. :blum:
« Senest Redigeret: April 27, 2017, 07:14:36 pm af politisk ukorrekt »
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    26.8%
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Maj 06, 2017, 12:34:00 pm »
     Der er INGEN der skal hverken røre mig "kærligt" eller klappe mig i røven - så får de en syngende lussing retur omgående.

Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.