Forfatter Emne: Dyrker I sport eller har I dyrket sport?  (Læst 462 gange)

Offline politisk ukorrekt (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.6%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Selvfølgelig styrer aliens da verden.
    • Vis profil
Dyrker I sport eller har I dyrket sport?
« Dato: April 25, 2017, 01:21:33 pm »
Dyrker nogen herinde sport eller HAR dyrket sport? Og i så fald hvilken sport? Og hvor gode er I eller har I været? Nogen der har vundet nogle medaljer af nogen art eller vundet nogle konkurrencer?

Må selv starte med at svare...

Dyrker du nogen sport?
Ikke i klub, da jeg ikke gider faste rammer og tidspunkter. Men jeg cykler mellem 15 og 30 km. stort set hver dag året rundt. Ellers går jeg en enkelt tur hist og her.

Har du dyrket nogen sport tidligere?
Som dreng gik jeg da til både tennis og fodbold og jeg har også en kort overgang spillet håndbold.

Var du god til sport?
Jeg har altid været motorisk lidt kejtet og aldrig været elegant til sport. Men jeg har altid været en fighter. Så det gjorde, at jeg tit klarede mig på viljen, hvor andre havde mere talent. Typisk trænede jeg dobbelt så hårdt som de andre, så jeg alligevel blev lige så gode som dem eller bedre, selvom de var mere talentfulde. Men jeg havde nu aldrig talent nok til at blive supergod til noget som helst.

Har du vundet noget i sport?

En smule. Jeg har været jysk mester i fodbold i 17-18 års-alderen (var man of the match i finalen og guldmedaljen har jeg skam da stadig hængende herhjemme :yes:). To gange er jeg også blevet kåret til årets spiller på mit fodboldhold. I tennis vandt jeg aldrig nogen medalje, da jeg var for talentløs. Men jeg vandt da nogle kampe hist og her på grund af god fight. Derudover har jeg vundet et par gange i atletik ved skolens idrætsdag. Jeg husker, at jeg blev skolemester både på 60 meter og på 100 meter. Satte som 15 årig personlig rekord på 100 meter med 12,5 sekunder og personlig rekord på 60 meter med 7,6 sekunder, så vidt jeg husker. I dag kan jeg selvfølgelig slet ikke løbe så hurtigt. Det er noget man kan, når man er ung. Nå ja, så har jeg engang vundet en cykelsimulatorkonkurrence på Rådhuspladsen. Da der var VM i København i 2011 var der sådan en konkurrence for tilskuerne, hvor alle kunne prøve at køre i 3 minutter op ad et bjerg på en simulatorcykel. Af samtlige ca. 300 deltagere var jeg den hurtigste. Jeg vandt en VM-trøje, som jeg skam stadig har hængende i skabet. :yes: Jeg var faktisk lidt stolt af, at jeg som moden mand den dag slog en masse unge gutter. Da konkurrencen var åben for alle aldre. Der var mange teenagere med og ingen af dem kunne køre fra mig. Det var ret morsomt at få præmien bagefter, fordi alle de unge fyre stod og måbede da halvgamle jeg her havde slået dem alle sammen. Tror nok de var lidt flove ha ha. Sidst, men ikke mindst, at løbe langt har jeg aldrig brudt mig så meget om. Men én gang har jeg da gennemført Limfjordsløbet oppe i Vodskov, hvor jeg løb 14 km på lidt over en time. Ja, dengang var kondien en smule bedre end i dag. Men jeg var nu bedre til at løbe kort og hurtigt end jeg var til at løbe langt. Var mere sprintertypen som ung.
« Senest Redigeret: April 25, 2017, 01:32:07 pm af politisk ukorrekt »
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
  • Country: bs
    • Vis profil
Sv: Dyrker I sport eller har I dyrket sport?
« Svar #1 Dato: April 25, 2017, 02:46:07 pm »
Nej.
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

Offline Tørresnoren

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.6%
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: April 25, 2017, 04:47:40 pm »
Som yngre stod den på ishockey, boksning og fodbold-light...

- i dag står den på rigeligt med gåture, almindeligt hobby- og have-knokleri...

SKAL jeg endelig kaste mig over egentlig sport - så er vi nok mest ovre i:

:big_grin:

'Det er aldrig for sent at leve lykkeligt til sine dages ende'...

Offline Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.6%
  • Country: dk
  • En´ oneliner kan sige mere end 1000 ord ...
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: April 25, 2017, 07:43:41 pm »
Som yngre stod den på ishockey, boksning og fodbold-light...

- i dag står den på rigeligt med gåture, almindeligt hobby- og have-knokleri...

SKAL jeg endelig kaste mig over egentlig sport - så er vi nok mest ovre i:

:big_grin:

Konen og jeg plejer at dele en plade Dvs, Jeg stikker en plade ... Og hun deler den ... På fjæsbog ...   :big_grin: ... Nej, spøg til side, min favoRit er denne-->

:blum: :blum:
« Senest Redigeret: April 25, 2017, 07:46:12 pm af Debatsvinet »
Vågner, vågner Danske Helte, springer op og spænder bælte ...

Offline Tørresnoren

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.6%
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: April 26, 2017, 04:59:32 am »
Nej, spøg til side, min favoRit er denne-->

Jeg har forsøgt mig med denne her - med smag af skummende øl, kommen-kringler, tyrolermusik og trivelige damer med store overarme - den gav dog en frygtelig hovedpine..!  :hyper:

'Det er aldrig for sent at leve lykkeligt til sine dages ende'...

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.6%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: April 27, 2017, 12:55:25 am »
Ja, okay, nu gik der vist rittersport i den. Og jeg ved jo også, at de fleste herinde er oppe i alderen og ikke kan forventes at dyrke sport længere. Bortset fra en gåtur måske, men det tæller vel også med? Jeg dyrker jo heller ikke rigtigt sport mere. Så hvis I ikke dyrker sport længere, kunne I måske fortælle om DENGANG, I gjorde det.

Tørresnorren, var du professionel bokser? Vandt du nogle medaljer?

Og hvor langt nåede du i ishockey? KSF? Rødovre? Rungsted?

I kan selvfølgelig bare fortælle det i neutrale vendinger, hvis I ikke vil have jeres navn frem. Måske er der ægte gamle sportsstjerner herinde he he

Nogen stjerne blev jeg aldrig selv, dertil var talentet for begrænset. Men har som nævnt længere oppe alligevel haft sjov nok med den sport, jeg har dyrket. På amatør- og hyggeplan. Da jeg var 14 år troede jeg stadig på at jeg kunne blive professionel fodboldspiller, men da jeg så nåede 16-17 års-alderen, kunne jeg godt se, at talentet ikke helt var stort nok. Men stadig vandt jeg da et par pokaler og medaljer på det bondefodbold-plan, hvor jeg spillede. Men der er da et par okay sportsmænd i familien. Min ene granfætter spiller fodbold i 2. division. Og en anden granfætter, jeg har, har lige været med ved VM i sin sportsgren. Navnet nævner jeg dog ikke, da han er rimelig kendt og af og til har været på tv.
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.6%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Juni 29, 2017, 11:38:43 pm »
Her på det sidste er jeg begyndt for sjovt at køre en smule mountainbike. Jeg plejer jo at cykle 20-30 km. om dagen. De sidste tre uger har jeg dog holdt snittet på 30 km. pr. dag. Og for at variere er jeg begyndt også at køre lidt på mountainbike-baner. Det er dog noget hårdere at cykle på en sådan bane end det er at cykle på asfalt. Så jeg vil sige, at hvis jeg cykler 5 km. på et mountainbikespor, synes jeg at jeg bliver lige så træt som at af cykle 20 km. på asfalt. Fordi mountainbike er så intenst. Op og ned hele tiden. Og man kører skiftesvis på grus, sand, træsplinter, rødder, græs o.s.v. Og i mountainbike kan man aldrig slappe helt af. Man skal altid bruge masser af kræfter på grund af det ujævne underlag. Og også mentalt e det hårdere, fordi man skal være mere vågen, da det er farligere. Et øjebliks uopmærksomhed i et sving eller ned ad en bakke og man styrter (havde også et styrt i sidste uge, hvor jeg dog slap med et par hudafskrabninger - fordi jeg kom til at bremse for hårdt ned ad en bakke, så jeg ryg ud over styret - men jeg nåede at tage fra i faldet, så jeg kun slog armene lidt).

Nå, professionel mountainbikerytter bliver jeg aldrig. Så skulle jeg være startet som ung. Men det er da en god motionsform. Cykling på en mere afvekslende og intens måde.

Så dygtig som de to her bliver jeg helt sikkert aldrig (dette er dog downhill, altså en slags styrtløb på mountainbike...ret vildt at se på):

https://www.youtube.com/watch?v=_OiiB7ne_U4&list=LL9uM2ZnWwL6r8mrYCBbgY5Q&index=12

Når jeg cykler, er det mere noget i dén her stil. Mere stille og roligt- men det giver da stadig god motion:

https://www.youtube.com/watch?v=P65HMlqcZF8&t=36s

Machomanden Buff Dude mente jo, at jeg ikke cykler intenst nok. Så tænke jeg, at mtb er en god måde at få mere intensitet over min cykling på. For på mtb-ruter er min puls stort set konstant 130+, fordi det er så hårdt og intenst. Hvorimod når jeg cykler på asfalt, kan man jo tit cykle med en puls på kun 110-120, fordi det ikke er helt så hårdt og intenst. Så mtb er bedre konditionstræning - men også hårdere end almindelig cykling. :yes:
« Senest Redigeret: Juni 30, 2017, 12:10:18 am af politisk ukorrekt »