Forfatter Emne: SØREN KAM-program på DR-k  (Læst 853 gange)

Offline DerRudi (OP)

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
SØREN KAM-program på DR-k
« Dato: April 12, 2017, 08:05:51 pm »
DR-K i aften klokken 20:30 - 21:30 - et
program om Waffen SS-elitesoldaten SØREN KAM.

http://www.dr.dk/om-dr/programmer-og-koncerter/fra-rigmandssoen-i-charlottenlund-til-nazistisk-rockstar

Der er klip med, som aldrig har været vist før.
Manner, Manner!

speechless

• Gæst
Sv: SØREN KAM-program på DR-k
« Svar #1 Dato: April 12, 2017, 08:35:05 pm »

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
    • Vis profil
Nazisternes modterror
« Svar #2 Dato: April 12, 2017, 09:46:26 pm »
Søren Kam var en morder
Søren Kam deltog i mordet på Clemmensen i 1943 sammen med to andre danske SS'ere: Jørgen Valdemar Bitsch og Knud Flemming Helweg-Larsen.

Helweg-Larsen blev dømt og henrettet under retsopgøret for mordet på Carl Henrik Clemmensen, som han begik 1943 sammen med Søren Kam og Bitsch (der forsvandt sporløst for myndighederne).

Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

sekundar

• Gæst
Sv: Nazisternes modterror
« Svar #3 Dato: April 13, 2017, 08:31:28 am »
Søren Kam var en morder
Søren Kam deltog i mordet på Clemmensen i 1943 sammen med to andre danske SS'ere: Jørgen Valdemar Bitsch og Knud Flemming Helweg-Larsen.

Helweg-Larsen blev dømt og henrettet under retsopgøret for mordet på Carl Henrik Clemmensen, som han begik 1943 sammen med Søren Kam og Bitsch (der forsvandt sporløst for myndighederne).

Ham her har nok mere blod på hænderne, http://dengang.dk/artikler/4031

BannerFøreren

• Gæst
Sv: Måske kan du ikke se dansk tv
« Svar #4 Dato: April 13, 2017, 10:19:27 am »
Anklageren:
Citér

Du forestillede dig, at drabet ikke blev nævnt i en udsendelse af en times varighed - om netop Søren Kam? (Sic!)

Offline DerRudi (OP)

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
Sv: Buhl - stikkernes bagmand
« Svar #5 Dato: April 13, 2017, 10:33:27 am »
sekundar:
Citér

Jeg giver dig ret, hvis du synes det var skandaløst og hæsligt ud over alle grænser, at V. Buhl blev gjort til statsminister i maj 1945, han der med sine berygtede taler om at angive landsmænd, hvis man blot havde mistanke om, at de medvirkede til sabotage, med rette kan kaldes stikkernes bagmand.
(Men det siger så også noget om, at modstandsbevægelsen må have haft kludedukke-repræsentanter med, da "befrielsesregeringen" blev dannet!)

Jeg har personlig talt med tre gamle modstandsfolk (alle døde for længst), der alle fortalte, at det værste lige efter besættelsen var, at Buhl blev statsminister. Som den ene af dem sagde til mig: "Det var som at få en spytklat lige i fjæset. Da overvejede jeg virkelig at emigrere til Argentina eller sådan noget, for jeg havde sgu ikke kæmpet med livet som indsats for at se den lede forræder som statsminister!"

Ud fra min viden om den tid, mener jeg at Buhl burde have været henrettet. Ligesom nordmændene gjorde ved Vidkun Quisling.
Manner, Manner!

Offline DF-112

• Fuld medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
Anklageren er nok på jagt!
« Svar #6 Dato: April 13, 2017, 01:10:07 pm »
sekundar:
Citér

Jeg giver dig ret, hvis du synes det var skandaløst og hæsligt ud over alle grænser, at V. Buhl blev gjort til statsminister i maj 1945, han der med sine berygtede taler om at angive landsmænd, hvis man blot havde mistanke om, at de medvirkede til sabotage, med rette kan kaldes stikkernes bagmand.
(Men det siger så også noget om, at modstandsbevægelsen må have haft kludedukke-repræsentanter med, da "befrielsesregeringen" blev dannet!)

Jeg har personlig talt med tre gamle modstandsfolk (alle døde for længst), der alle fortalte, at det værste lige efter besættelsen var, at Buhl blev statsminister. Som den ene af dem sagde til mig: "Det var som at få en spytklat lige i fjæset. Da overvejede jeg virkelig at emigrere til Argentina eller sådan noget, for jeg havde sgu ikke kæmpet med livet som indsats for at se den lede forræder som statsminister!"

Ud fra min viden om den tid, mener jeg at Buhl burde have været henrettet. Ligesom nordmændene gjorde ved Vidkun Quisling.

Jagten på gode historier - som den RADIGALE datter syntes om!

:blum:

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: April 13, 2017, 02:16:50 pm »
Hvem er den RADIGALE datter???

Offline Brok

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: 00
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: April 13, 2017, 02:56:13 pm »
Ja vi skal godt nok tilbage i historien, hvis vi skal have noget til debatten.

Offline DF-112

• Fuld medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: April 13, 2017, 07:05:54 pm »

""Ja - nogle partier gik tilbage, og desværre huggede Enhedslisten og de Radikale nogen af vores.
At tænke sig, at min egen datter, som ellers har været formand for DSU i en større dansk by, har stemt på Margrethe Vestager [:)]
Pyt -- det vigtigste er, hvem der har magten.""

https://sol.dk/debat/hvad-er-der-sket-med-anklageren

:blum: :hyper:

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Landsbytosserne
« Svar #10 Dato: April 13, 2017, 07:21:11 pm »
At man kan være så dum, at man i dag bringer noget om at min datter for 6 år siden stemte på de Radikale viser bare, hvor store tosser der deltager her.

Tror du også, jeg mener, det betyder noget i dag?

- men jeg takker da for den enorme flid og interesse for min person  :big_grin: :big_grin: :big_grin:

speechless

• Gæst
« Svar #11 Dato: April 13, 2017, 07:55:46 pm »
Trump har kopieret din stil
https://www.nytimes.com/2015/10/06/us/politics/how-donald-trump-uses-twitter.html

quote author=DF-112 link=topic=5689.msg74145#msg74145 date=1492103154]

""Ja - nogle partier gik tilbage, og desværre huggede Enhedslisten og de Radikale nogen af vores.
At tænke sig, at min egen datter, som ellers har været formand for DSU i en større dansk by, har stemt på Margrethe Vestager [:)]
Pyt -- det vigtigste er, hvem der har magten.""

https://sol.dk/debat/hvad-er-der-sket-med-anklageren

:blum: :hyper:
[/quote]

Offline DF-112

• Fuld medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
Sv: Landsbytosserne
« Svar #12 Dato: April 14, 2017, 08:20:16 am »
At man kan være så dum, at man i dag bringer noget om at min datter for 6 år siden stemte på de Radikale viser bare, hvor store tosser der deltager her.

Tror du også, jeg mener, det betyder noget i dag?

- men jeg takker da for den enorme flid og interesse for min person  :big_grin: :big_grin: :big_grin:

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    86.6%
  • Country: 00
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: April 14, 2017, 08:42:42 am »

Det må siges. Jeg gad godt se den bogmærkesamling der skal til for at holde styr på alt det folk har skrevet indtil for mindst 6 år siden. Den må være grundig.
Licensnægteren: "Charlottesville er ingen ting i forhold til hvad der kommer i Sverige fra NMR fremover."

Offline DF-112

• Fuld medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: April 14, 2017, 12:20:21 pm »

Det må siges. Jeg gad godt se den bogmærkesamling der skal til for at holde styr på alt det folk har skrevet indtil for mindst 6 år siden. Den må være grundig.

Hvad rager det os?