Forfatter Emne: Små 2000 afviste asylansøgere - pist væk!  (Læst 516 gange)

Front Helle

• Gæst
Små 2000 afviste asylansøgere - pist væk!
« Dato: April 12, 2017, 09:43:08 am »
Stockholm-terroristen Rakhmat Akilov fra Usbekistan havde fået afslag på asyl i Sverige og skulle have forladt Sverige i januar.
Men...?
Tuneseren Anis Amri, manden bag terroranslaget på julemarkedet i Berlin, havde fået afslag på asyl i Tyskland.

Ikke underligt, hvis der er høj fokus på afviste asylansøgere med muslimsk baggrund og illegale personer - også i Danmark!

Rigspolitiet oplyser, at 1.960 afviste asylansøgere per 17/3 var efterlyst herhjemme. Myndighederne aner ikke, hvor de er....

I folketinget kører der som sædvanlig noget samrådsindkaldelses-snak.
Peter Kofod Poulsen, retsordfører for DF,  har i den anledning en - efter min mening - mærkelig vag udtalelse, når han siger, at "vi skal i fremtiden frihedsberøve flere af de asylansøgere, der er afviste, så vi kan sikre os, at de bliver sendt hjem."

"Flere af"...? Hvordan forestiller han sig en udvælgelse? Hvad mener han egentlig?

Jeg synes da, at man skulle arrestere samtlige, når/hvis man finder dem i Danmark, få opklaret om de har lavet noget kriminelt og derefter ellers få dem smidt ud af vores land. De HAR fået deres afslag, så de har intet at gøre her.

Men små 2000, som man ikke aner, hvor er ... det virker altså ubehageligt på mig.
Vi ved til brækgrænseoverskridelse, hvad Brovtekartellet mener - men hvad mener du?

« Senest Redigeret: April 12, 2017, 10:04:15 am af Front Helle »

Anklageren

• Gæst
Hvis man ikke er ond
« Svar #1 Dato: April 12, 2017, 11:08:39 am »
Det lyder sandsynligt, at afviste asylansøgere kan være frustrerede og mere udsatte for at blive radikaliserede - men er det en god grund til, at de ikke skal behandles grundlovs
mæssigt og menneskeligt?

Det skal ses i lyset af, at der indtil videre kun har været ét terrorangreb i Danmark af denne type - og at gerningsmanden, Omar Abdel Hamid El-Hussein var en dansk-palæstinenser, som er født i Vordingborg og opvokset i København.

Overfladisk
Du må gerne forklare, hvortil man skal udvise sådan nogen som de statsløse palæstinensere, som oprindelig stammer fra Israel, hvorfra deres forfædre flygtede i 1947-48.

Israel vil under ingen omstændigheder tage imod dem, og det er der heller ingen andre lande, som vil. Desuden har de som statsløse ikke noget pas, så de kan slet ikke rejse over grænser, hvis de bliver kontrollerede af myndighederne. De kommer ikke ind.

Du kan selv prøve at rejse rundt i verden uden pas, hvis du er i tvivl om problemerne ved at være statsløs.

Front Helle

• Gæst
Sv: Hvem er "de onde"?
« Svar #2 Dato: April 12, 2017, 11:45:37 am »
Anklageren:
Citér
Du må gerne forklare, hvortil man skal udvise sådan nogen som de statsløse palæstinensere, som oprindelig stammer fra Israel, hvorfra deres forfædre flygtede i 1947-48.

Der er cirka 10-11 millioner "palæstinensere" i verden, over halvdelen har intet statsborgerskab. Din løsning på det er selvfølgelig, at de skal bo i Danmark, for det er så synd for dem.
Mit svar er, at selvfølgelig skal vi aldrig det, fordi verden ikke er dansk rets-område.
Så kommer den med konventionerne nok - der er jeg enig med dem, der siger, at konventionerne betyder i Danmark det, som de radikale og EL vil have dem til. Ergo skal de opsiges snarest.

"Palæstinenserne" er fortrinsvis "sunitter" (sunnimuslimer), omend der eksisterer et kristent mindretal.
"Palæstinensere" bruges til at referere til et arabisk-talende folk, hvis familie stammer fra Palæstina-området, og "palæstinensisk sprog" er en arabisk dialekt.

Citér
Israel vil under ingen omstændigheder tage imod dem, og det er der heller ingen andre lande, som vil. Desuden har de som statsløse ikke noget pas, så de kan slet ikke rejse over grænser, hvis de bliver kontrollerede af myndighederne. De kommer ikke ind.

Pi-iv!
Nå, de kan slet ikke rejse over grænser. Næh, måske ikke på legal vis. Men der er noget, jeg ikke kan komme bort fra: Livet er for en del af dem sikkert ikke let - men hvordan i alverden bliver det Danmarks problem?

Jeg er så "ond", at jeg ikke gider høre om, at "statsløse-konventionen siger...."

Hvad angår "godhed", som må være modsætningen, holder du dig unægtelig anderledes tilbage, når det gælder danske/nordiske mennesker. Især de mange ofre for muslimske voldtægter.

Anklageren

• Gæst
« Svar #3 Dato: April 12, 2017, 11:56:25 am »
Hvis jeg må få lov til at tale for mig selv, så har det aldrig været en af mine bevæggrunde, at det er synd for flygtningene - og det gælder i øvrigt også kriminelle.

Jeg går ind for et retssamfund og menneskerettighederne af helt andre grunde, hvor tryghed vægter meget tungt.

De vigtigste menneskerettigheder er indeholdt i den danske Grundlov (som indeholder de mest danske værdier), og der har menneskerettighederne stået nedskrevet 100 år før konventionerne så dagens lys.

Hvis du i øvrigt er i tvivl om, hvor danske mine holdninger er, så står der i fortalen til Valdemar Sejrs Jyske Lov fra marts 1241: "Det er kongens og landets høvdingers opgave at overvåge domme og gøre ret og frelse dem, der tvinges med uret, såsom enker og værgeløse børn, pilgrimme og udlændinge og fattige - dem overgår der tiest uret ...".

Anklageren:
Citér

Der er cirka 10-11 millioner "palæstinensere" i verden, over halvdelen har intet statsborgerskab. Din løsning på det er selvfølgelig, at de skal bo i Danmark, for det er så synd for dem.
Mit svar er, at selvfølgelig skal vi aldrig det, fordi verden ikke er dansk rets-område.
Så kommer den med konventionerne nok - der er jeg enig med dem, der siger, at konventionerne betyder i Danmark det, som de radikale og EL vil have dem til. Ergo skal de opsiges snarest.

"Palæstinenserne" er fortrinsvis "sunitter" (sunnimuslimer), omend der eksisterer et kristent mindretal.
"Palæstinensere" bruges til at referere til et arabisk-talende folk, hvis familie stammer fra Palæstina-området, og "palæstinensisk sprog" er en arabisk dialekt.

Citér

Pi-iv!
Nå, de kan slet ikke rejse over grænser. Næh, måske ikke på legal vis. Men der er noget, jeg ikke kan komme bort fra: Livet er for en del af dem sikkert ikke let - men hvordan i alverden bliver det Danmarks problem?

Jeg er så "ond", at jeg ikke gider høre om, at "statsløse-konventionen siger...."

Hvad angår "godhed", som må være modsætningen, holder du dig unægtelig anderledes tilbage, når det gælder danske/nordiske mennesker. Især de mange ofre for muslimske voldtægter.

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    3.4%
    • Vis profil
Sv: Små 2000 afviste asylansøgere - pist væk!
« Svar #4 Dato: April 12, 2017, 12:02:43 pm »

Anklageren

Citér
Israel vil under ingen omstændigheder tage imod dem, og det er der heller ingen andre lande, som vil.

Efter de to terrorangreb i København, hvor formodentlig én gerningsmand har såret flere politibetjente og skudt og dræbt to civile, heriblandt en 37-årig jøde, siger Israels premierminister, Benjamin Netanyahu, søndag, at Europas jøder er velkomne i Israel. Det skriver det israelske medie Haaretz.

»Jøder er blevet dræbt på europæisk jord, bare fordi de er jøder. Denne bølge af angreb vil fortsætte. Jeg siger til Europas jøder - Israel er jeres hjem,« siger premierministeren på sit ugentlige kabinetmøde i Jerusalem.

https://www.b.dk/globalt/israels-leder-kalder-joeder-hjem-efter-koebenhavn-attentater

Anklageren

• Gæst
« Svar #5 Dato: April 12, 2017, 12:33:59 pm »

Pi-iv!

Nu er sagen bare en helt anden - og det er, at palæstinenserne allerede er i landet - og at de danske myndigheder ikke kan udvise de statsløse, fordi ingen lande vil tage imod dem (da de ikke har et pas eller hjemland).

Det er så dette, som du burde forklare i stedet for at forsøge at bestemme, hvad jeg mener. Det er pivfalskt, for jeg ønsker ikke palæstinensere til landet. Jeg forholder mig til situationen, som den er.

« Senest Redigeret: April 12, 2017, 12:48:57 pm af Anklageren »

Anklageren

• Gæst
Sv: Små 2000 afviste asylansøgere - pist væk!
« Svar #6 Dato: April 12, 2017, 12:36:44 pm »

Anklageren

Citér
Israel vil under ingen omstændigheder tage imod dem, og det er der heller ingen andre lande, som vil.

Efter de to terrorangreb i København, hvor formodentlig én gerningsmand har såret flere politibetjente og skudt og dræbt to civile, heriblandt en 37-årig jøde, siger Israels premierminister, Benjamin Netanyahu, søndag, at Europas jøder er velkomne i Israel. Det skriver det israelske medie Haaretz.

»Jøder er blevet dræbt på europæisk jord, bare fordi de er jøder. Denne bølge af angreb vil fortsætte. Jeg siger til Europas jøder - Israel er jeres hjem,« siger premierministeren på sit ugentlige kabinetmøde i Jerusalem.

https://www.b.dk/globalt/israels-leder-kalder-joeder-hjem-efter-koebenhavn-attentater

Ja - det er meget sørgeligt, at situationen omkring Israels dannelse er så dårlig, men vi skal vel ikke udkæmpe jødernes kampe udover at holde justits i Danmark?

Det gik ret hurtigt galt da jøderne startede indvandringen til "Palæstina" efter 1870. Indvandring i større målestok er altid problematisk.

« Senest Redigeret: April 12, 2017, 01:08:07 pm af Anklageren »