Forfatter Emne: Et af livets store problemer er, hvordan toiletrullen skal hænge  (Læst 1486 gange)

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    30%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
Sv: Et af livets store problemer er, hvordan toiletrullen skal hænge
« Svar #15 Dato: April 02, 2017, 03:06:08 am »
I tidernes morgen rejste jeg i Polen med mand og børn. Her lærte vi hurtigt at have en rulle toiletpapir med i mors taske.

Det skal man også i dagens Rusland og Ukraine. Altid have en rulle toiletpapir på sig. Medmindre man kun bor på turisthotellerne.
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    7.8%
  • Country: ph
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: April 02, 2017, 06:55:44 am »
I Thailand, og sikkert også andre steder, benytter man slet ikke toiletpapir, men der hænger en lille bruser med kraftig stråle ved toilettet, som man benytter efter brugen. Superhygienisk, synes jeg.

Det er så bare ikke af hygiejniske årsager det er sådan.

Det skyldes i stedet at deres afløbssystemer slet ikke er dimensioneret til at kunne tage toiletpapir.

Hvis der ikke er en af de små brusere, er der i stedet en spand vand og en lille øse, - noget toiletpapir til at tørre vandet væk når man har vasket rumpetten, - og en spand til at smide det våde toiletpapir i.

Så du har helt ret, - jeg finder det også mere hygiejnisk at vaske sig bagi, end at smøre lort rundt i hele rumpetten med et stykke papir, - men det er altså ikke derfor bruseren/vandspanden oprindeligt er der, men fordi afløbene ikke er dimensioneret til papir.

Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    97.4%
  • Country: gl
    • Vis profil
Kom ægget først - eller hønen
« Svar #17 Dato: April 02, 2017, 08:43:37 am »
- eller også er afløbene ikke dimensioneret til toiletpapir, fordi de bruger en lille bruser.
Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline Tørresnoren

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.6%
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: April 02, 2017, 08:58:43 am »
Mens jeg stadig var 'in business' leverede jeg til den SAMME kunde to eksemplarer af dette smarte toiletsæde med tempereret douche og efterfølgende lufttørring af den sarte popo:

https://www.completvvs.dk/duravit-sensowash-durastyle-e-by-starck-m/-bidet-615557100/

- uden at bryde nogle regler omkring diskretion, så kan jeg da fortælle at kunden faktisk var en meget kendt dansker - som af mange sjovt nok bliver betegnet som et stort røvhul..!  :big_grin:

'Det er aldrig for sent at leve lykkeligt til sine dages ende'...

Offline politisk ukorrekt

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.6%
  • Selvfølgelig styrer aliens da verden.
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: April 02, 2017, 12:30:40 pm »
Må også indrømme, at jeg aldrig har tænkt nærmere over dette fantastisk vigtige og spændende emne (or NOT). Har vist ikke nogen fast vane med at vende det på en bestemt måde. Det er som jeg lige tilfældigvis har fat i rullen. Så nogle gange vender den udad, andre inad. Og jeg finder det ligegyldigt. Lige nu hænger den slet ikke på væggen, men står på hylden ude i badeværelset. Så det er ikke engang altid at jeg gider hænge den op. Men det er f.eks. lige nu fordi, at jeg går rundt og er lidt småforkølet. Så er det nemmest, hvis rullen ikke hænger fast noget sted, men at den er løs, så man kan tage den med rundt, så man ikke skal rende 20 meter, hver gang man skal snuse næsen.

Hermed fik jeg alligevel givet min mening til dette utroligt vigtige emne. Men okay, der skal vel også være plads til at diskutere de mere dagligdags ting. Ikke alt kan være om konspirationsteorier og indvandring.
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

Offline politisk ukorrekt

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.6%
  • Selvfølgelig styrer aliens da verden.
    • Vis profil
« Svar #20 Dato: April 02, 2017, 12:33:58 pm »
Mens jeg stadig var 'in business' leverede jeg til den SAMME kunde to eksemplarer af dette smarte toiletsæde med tempereret douche og efterfølgende lufttørring af den sarte popo:

https://www.completvvs.dk/duravit-sensowash-durastyle-e-by-starck-m/-bidet-615557100/

- uden at bryde nogle regler omkring diskretion, så kan jeg da fortælle at kunden faktisk var en meget kendt dansker - som af mange sjovt nok bliver betegnet som et stort røvhul..!  :big_grin:

Dem er der jo mange af. Så det hint kan vi ikke bruge til så meget.... :almirena_04: (for at anvende Trådløse´s lallede smiley).

Bud kunne dog være:

Reimer Bo
Stein Bagger
Anders Fogh
Jens Albinus

- lever fint op til betegnelsen i hvert fald. Ok, Bagger og Fogh har jeg ikke mødt, så det er ud fra deres fremtræden på tv. Men de to andre har jeg mødt og jeg fandt dem begge ret arrogante.

Et par kendisser, jeg har mødt, som jeg fandt sympatiske, er f.eks. Jørn Hjorting, Basim og den tidligere Brøndby-spiller Peter Foldgast. Så dem kan det nok ikke være. Jørn og Erna Hjorting har jeg ekspederet et par gange i en butik og de virker lige så flinke irl som på tv. Basim har jeg også mødt et par gange (da han var teenager og han færdedes tæt på min daværende arbejdsplads). Han er lige så meget nede på jorden og smilende, som han er på tv.
« Senest Redigeret: April 02, 2017, 12:39:25 pm af politisk ukorrekt »
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

Offline Trådløse-Anna

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
  • Tror på en fremtid uden de bl?s indblanding, :))
    • Vis profil
« Svar #21 Dato: April 02, 2017, 03:07:42 pm »

Dem er der jo mange af. Så det hint kan vi ikke bruge til så meget.... :almirena_04: (for at anvende Trådløse´s lallede smiley).

Hihi-  Lige DENNE :almirena_04: smiley har jeg aldrig nogen sinde brugt,  :girl_smile:

Før nu!-  :girl_smile:

« Senest Redigeret: April 02, 2017, 05:28:00 pm af Trådløse-Anna »
<3 <3
Støttemedlem af brovte-banden, :)

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
  • Country: bs
    • Vis profil
« Svar #22 Dato: April 03, 2017, 11:53:33 am »
Nej nej nej, anklager! Her er du helt galt på den. Papiret skal naturligvis hænge VÆK fra vægen så man kan tage papir hurtigt og med mindst muligt modstand, og dermed larm fra toiletpapirholderen. Du kan stadig fjerne papiret med én hånd, det kræver bare et hurtigt ryg, som alle børn burde lære i børnehaven.
Den ENESTE undskyldning for at gøre det på din måde, er hvis man har en kat. For de kan have en fest med sådan en toiletrulle.

Og mens vi er ved toiletpapir:
Folde eller krølle?

Enig i at den rulle skal hænge væk fra væggen.

Uenig i at katten kun kan have en fest med toiletrullen når den hænger sådan.
Enhver normal kat kan da feste med rullen uanset hvilken vej den hænger!  :big_grin:

Når det er sagt/skrevet, så må jeg også indrømme, at det gør vores kat aldrig.
Faktisk laver han aldrig ulykker.
Han er vist den mest velopdragne, eller kedelige, kat vi nogensinde har oplevet.

Og når vi nu alligevel er derude, på badeværelset - den evige tvist om toiletbrættet, skal mænd "lære" at slå det ned når de har været der?
Personligt er jeg bedøvende ligeglad - her i huset er det ikke, og bliver aldrig til et problem eller en diskussion.

Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

Offline El_Nino

• Hyper medlem
  • Activity:
    9.4%
  • Vejen skal altid være snorlige og fremad
    • Vis profil
« Svar #23 Dato: April 04, 2017, 07:50:53 pm »

Postet af: Landboen

« Dato: April 03, 2017, 11:53:33 am »

citat
Citér
Og når vi nu alligevel er derude, på badeværelset - den evige tvist om toiletbrættet, skal mænd "lære" at slå det ned når de har været der?
Personligt er jeg bedøvende ligeglad - her i huset er det ikke, og bliver aldrig til et problem eller en diskussion
.

Helt enig - jeg bestemmer nemlig her i min lejlighed - ingen anden skal komme og fortælle hvad jeg skal gøre med det infame bræt - op eller ej - jeg er nemlig alene OG MEGA GLAD FOR DET!! Skal egentligt kun spørge mit kreditkort, om jeg kan det og det - ingen anden!! :JC_hurrah: :JC_kilroy:
Tænk altid én gang til over det, før du gør det!

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    97.4%
    • Vis profil
« Svar #24 Dato: April 05, 2017, 12:59:18 am »
Nu har jeg prøvet at lægge mærke til, hvad jeg gør - og jeg slår brættet ned.

Jeg ved ikke om det ville give konflikt, hvis jeg ikke gør det. Det må prøves :-)

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline ak31

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.4%
  • Tigermanden der døde
    • Vis profil
« Svar #25 Dato: April 05, 2017, 08:22:56 am »
Her i huset har vi ingen problemer om brættet er oppe eller nede.
Manden har fået lov til at have sine motorblade i en kurv ude på badeværelset.
Han finder det åbenbart behageligt at sidde ned og læse.  :heart2:
Tigermanden nu igen i fuld kamplyst

Smil, og verden smiler igen.

Offline tiptitux

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #26 Dato: April 05, 2017, 09:36:17 am »
Hvis du ikke har opdaget det endnu, er du sandsynligvis ikke gift, for kvinder har ikke forstand på toiletruller  :smile1:

Som man kan se, har toiletrullens opfinder helt forkert fat i, hvordan en toiletrulle skal hænge.

Papiret skal selvfølgelig hænge ned langs væggen, for så kan man let rykke toiletpapir af med én hånd. Man klemmer bare rullen fast imod væggen med hånden og rykker papiret af med fingrene.

Hvordan hænger den hjemme hos dig - er det konen, der bestemmer?

Uendelig skide ligegyldigt, bare der er mere på rullen.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    30%
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #27 Dato: April 15, 2017, 02:00:09 am »
Det er så bare ikke af hygiejniske årsager det er sådan.

Det skyldes i stedet at deres afløbssystemer slet ikke er dimensioneret til at kunne tage toiletpapir.

Sådan også i Rusland og sikkert også i mange andre lande. Men der bruger man toiletpapir alligevel og smider det brugt toiletpapir i en spand ved siden af toilettet. Men værre endnu: russiske toiletter, efter hvad jeg har set i privatboliger, er et lille rum med guldtæppe og tapet på væggen. I et rum ved siden af er der et badekar, med en masse opstablet habengut. For mig er det en vild, livsfarlig kamp at tage bad der.

Ikke underligt at Rusland befolkningstal falder med 800 000 om året. For det dræber enhver lyst til sex. + det svineri fra skraldespanden, som jeg ikke tør tænke på hvad spreder.

Vent bare. Det bliver meget værre. F eks de offentlige toiletter når man kommer lidt ud på landet. og så er der de "offentlig" toiletter i byerne. Der er nogle gamle koner der lejer latriner ud. latrinen skylles ikke ud, men de tager latrinen med og bruger som gødning i deres kolonihave. Forbudt i DK siden 1924 og de kommunistiske myndigheder kendte godt sundhedsriskoen og de gjorde hvad de kunne for at kloakere.

Citér
Så du har helt ret, - jeg finder det også mere hygiejnisk at vaske sig bagi, end at smøre lort rundt i hele rumpetten med et stykke papir, -

Sådan har jeg det også. Jeg undrer mig over charterkvæget i Thailand. Jeg var oppe på et værelse på en turistresort i Thailand og der var den lille bruser ikke.
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

Offline nobody

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #28 Dato: April 15, 2017, 09:02:53 am »
her er forklaringen.

Den skal hænge så papiret vender væk fra vægen af, mange toiletpapirholdere har et "låg", som skal beskytte rullen imod vand, og hvis man vender rullen med papiret imod vægen, så låser låget papiret så det knækker.

Og hvis papiret hænger ned af vægen, og en går i bad på samme badeværelse, så bliver vægen fugtig og papiret klister fast på vægen.

Venlig Hilsen Poul Jørgensen

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    97.4%
    • Vis profil
9 minutters karantæne, inden der kan hives nyt toiletpapir
« Svar #29 Dato: April 15, 2017, 12:29:11 pm »
Ansigtsgenkendelse er det nye våben mod overforbrug af toiletpapir på et offentligt toilet i Beijing i Kina.

70 centimeter toiletpapir

Så meget får du udleveret af en ansigtsgenkendende 3D-scanner på et offentligt toilet i den kinesiske hovedstad. Hvis du vil have mere, skal du vente 9 minutter, inden maskinen giver dig lov til at få udleveret

Det højteknologiske system er blevet indført for at mindske forbruget af toiletpapir.

I en afstemning på TV2 synes 46%, at det er en god ide med 3D-scannere på offentlige toiletter. Kan det være dem, der er vant til at bruge offentlige toiletter?

http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-04-15-beijing-sparer-paa-toiletpapiret-9-minutters-karantaene-inden-der-kan-hives-nyt