I tidernes morgen rejste jeg i Polen med mand og børn. Her lærte vi hurtigt at have en rulle toiletpapir med i mors taske.
I Thailand, og sikkert også andre steder, benytter man slet ikke toiletpapir, men der hænger en lille bruser med kraftig stråle ved toilettet, som man benytter efter brugen. Superhygienisk, synes jeg.
Mens jeg stadig var 'in business' leverede jeg til den SAMME kunde to eksemplarer af dette smarte toiletsæde med tempereret douche og efterfølgende lufttørring af den sarte popo:https://www.completvvs.dk/duravit-sensowash-durastyle-e-by-starck-m/-bidet-615557100/- uden at bryde nogle regler omkring diskretion, så kan jeg da fortælle at kunden faktisk var en meget kendt dansker - som af mange sjovt nok bliver betegnet som et stort røvhul..!
Dem er der jo mange af. Så det hint kan vi ikke bruge til så meget.... (for at anvende Trådløse´s lallede smiley).Hihi- Lige DENNE smiley har jeg aldrig nogen sinde brugt, Før nu!-
Og når vi nu alligevel er derude, på badeværelset - den evige tvist om toiletbrættet, skal mænd "lære" at slå det ned når de har været der?Personligt er jeg bedøvende ligeglad - her i huset er det ikke, og bliver aldrig til et problem eller en diskussion.
Hvis du ikke har opdaget det endnu, er du sandsynligvis ikke gift, for kvinder har ikke forstand på toiletruller Som man kan se, har toiletrullens opfinder helt forkert fat i, hvordan en toiletrulle skal hænge. Papiret skal selvfølgelig hænge ned langs væggen, for så kan man let rykke toiletpapir af med én hånd. Man klemmer bare rullen fast imod væggen med hånden og rykker papiret af med fingrene.Hvordan hænger den hjemme hos dig - er det konen, der bestemmer?
Det er så bare ikke af hygiejniske årsager det er sådan.Det skyldes i stedet at deres afløbssystemer slet ikke er dimensioneret til at kunne tage toiletpapir.
Så du har helt ret, - jeg finder det også mere hygiejnisk at vaske sig bagi, end at smøre lort rundt i hele rumpetten med et stykke papir, -
her er forklaringen.Den skal hænge så papiret vender væk fra vægen af, mange toiletpapirholdere har et "låg", som skal beskytte rullen imod vand, og hvis man vender rullen med papiret imod vægen, så låser låget papiret så det knækker.Og hvis papiret hænger ned af vægen, og en går i bad på samme badeværelse, så bliver vægen fugtig og papiret klister fast på vægen.Venlig Hilsen Poul Jørgensen