Forfatter Emne: Hvem er du?  (Læst 757 gange)

Offline Lunavecchia (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    14.4%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
Hvem er du?
« Dato: April 01, 2017, 04:15:51 pm »
Sjov lille uforpligtende test "Hvem er du fra Danmarkshistorien?"

http://www.dr.dk/historie/danmarkshistorien/hvemerdu

Jeg er Grauballemanden :-)
I'm a Troll

Offline politisk ukorrekt

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.8%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Selvfølgelig styrer aliens da verden.
    • Vis profil
Sv: Hvem er du?
« Svar #1 Dato: April 01, 2017, 04:19:53 pm »
Jeg blev H.C. Andersen. Den siger:

Du er jo nærmest H.C. Andersens dobbeltgænger i nutiden! Du er kreativ, eminent til at formulere dig og har et stort intellektuelt overskud. Til gengæld har du også meget slatne ben og tynde arme.

De flabede vil nok hævde, at det passer meget godt med mine - synes nogle - fantasifulde historier om aliens, reptilians o.s.v. :hyper:

Ved nu ikke helt med hensyn til tynde arme og slatne ben. Men det er da sandt, at jeg mest er den boglige type og ikke den fysiske håndværkertype. Men jeg cykler da 20-25 km. hver dag, så helt inaktiv er jeg dog ikke. Men det er så også noget, jeg har tvunget mig til efter nogle år, hvor jeg netop var alt for fysisk doven. Så det er sandt, at det egentlig ikke ligger naturligt til mig at være fysisk aktiv. Jeg er mere lommefilosoffen, der hellere vil sidde stille og filosofere over livet og skrive og debattere o.s.v.
« Senest Redigeret: April 01, 2017, 04:26:20 pm af politisk ukorrekt »
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    12.6%
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: April 01, 2017, 04:51:10 pm »
Margrete d. 1.
Norge og Sverige pas på...

Offline Evalu

• Hyper medlem
  • Activity:
    5%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: April 01, 2017, 06:01:40 pm »
Grauballemanden.......................men jeg holder mig nu også ganske godt.................. i betragtning af alderen.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    97.4%
  • Country: gl
    • Vis profil
Selvhad :-)
« Svar #4 Dato: April 01, 2017, 07:53:35 pm »
Christian d. 4. - og jeg har altid anset ham for at være en af de ringeste konger  :big_grin:
Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: April 01, 2017, 10:01:37 pm »
Resultat: Historieskriveren Saxo!
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    15%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: April 01, 2017, 10:48:40 pm »
Margrete d. 1.

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
  • Country: bs
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: April 02, 2017, 12:17:32 am »
Christian d. 4.
Og ja, jeg ville bygge mig en carport selv hvis det skulle blive nødvendigt.
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
    • Vis profil
Sv: Selvhad :-)
« Svar #8 Dato: April 02, 2017, 12:18:44 am »
Christian d. 4. - og jeg har altid anset ham for at være en af de ringeste konger  :big_grin:
Ringeste?
Han var sgu da en af de kløgtigste.
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    97.4%
    • Vis profil
Han gjorde Danmark mindre
« Svar #9 Dato: April 02, 2017, 08:46:09 am »
Ringeste?

Jeg lægger vægt på, at han gjorde Danmark mindre.

Hvis man vil føre krig, så bør man investere tilstrækkeligt i krigen til at vinde - og ikke bruge pengene på at bygge.

Christian den fjerdes regeringstid var præget af militære nederlag, økonomisk tilbagegang, og Sverige overtog positionen som den ledende magt i Norden.

« Senest Redigeret: April 02, 2017, 01:35:31 pm af Anklageren »
Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline politisk ukorrekt

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.8%
  • Selvfølgelig styrer aliens da verden.
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: April 02, 2017, 12:44:08 pm »
Margrete d. 1.

Hun må have været meget klog, siden både dig og GuBBi blev hende. I to Mensa-kandidater. :blum:

Må dog indrømme, at jeg ikke ved noget om hende rigtigt. Kan ikke engang huske, hvornår hun regerede. Nå, det kan vel Googles...

Citér
Margrete I (Margrete Valdemarsdatter; født marts 1353, død 28. oktober 1412[1]) var regent for Danmark (1375-1412), Norge (1388-1412) og Sverige (1389-1412). Hun er grundlæggeren af Kalmarunionen og Danmarks første kvindelige monark af gavn.

Ja, okay, det er jo også 900 år siden, næsten. Så ikke så sært, hvis jeg ikke rigtigt ved så meget om hende. Og det er jo 30 år siden, jeg havde historie sidst. :hyper:

Historisk uinteresseret er jeg dog ingenlunde. Blot er sådan noget som kongerækken ikke noget, jeg har gidet bruge tid og energi på at lære udenad. Den slags kan jo bare slås op. Ikke noget man behøver have i hovedet, hvis I spørger mig.
« Senest Redigeret: April 02, 2017, 12:47:22 pm af politisk ukorrekt »
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    97.4%
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: April 02, 2017, 01:39:24 pm »
Margrethe 1. var Danmarks bedste regent nogen sinde, som samlede Norden.

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
    • Vis profil
Sv: Han gjorde Danmark mindre
« Svar #12 Dato: April 02, 2017, 01:45:34 pm »
Ringeste?

Jeg lægger vægt på, at han gjorde Danmark mindre.

Hvis man vil føre krig, så bør man investere tilstrækkeligt i krigen til at vinde - og ikke bruge pengene på at bygge.

Christian den fjerdes regeringstid var præget af militære nederlag, økonomisk tilbagegang, og Sverige overtog positionen som den ledende magt i Norden.

Netop bygningerne er det jeg sætter stor pris på.

Offline ak31

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.4%
  • Tigermanden der døde
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: April 03, 2017, 05:58:20 pm »
Resultat: Kvindeforkæmperen Nina Bang!
Tigermanden nu igen i fuld kamplyst

Smil, og verden smiler igen.

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    12.6%
    • Vis profil
Sv: Selvhad :-)
« Svar #14 Dato: April 03, 2017, 08:51:52 pm »
Ringeste?

Jeg slutter mig til koret der mener han var en katastrofe. Han blev konstant involveret i krige han ikke kunne vinde, og opbyggede et elendigt forhold til Sverige der i denne periode blev en stormagt. Tabet af Skåne Halland og Blekinge kan spores direkte tilbage til beslutninger han traf.
Han var bare god til at iscenesætte sig selv, og byggede e masse bygninger for de penge han vandt under sin første krig (og eneste sejr nogensinde) i Kalmar krigen. Da han Arvede Danmark-Norge var det et af Europas stærke og fremadgående riger, og da han efterlod det, var det i armod, slået og ydmyget i en serie af håbløse krige. Aldrig igen blev Danmark så magtfuldt som det havde været da Christian d. 4 arvede det.