Forfatter Emne: tyrefægtning  (Læst 862 gange)

Offline selvi (OP)

• Fuld medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
tyrefægtning
« Dato: Marts 22, 2017, 11:24:28 am »
skal vi blande os i det og forsøge stoppe det. eller skal vi acceptere det er Spaniens kultur?

Offline kirstenelisabeth

• Senior medlem
  • Activity:
    1.4%
    • Vis profil
Sv: tyrefægtning
« Svar #1 Dato: Marts 23, 2017, 03:20:46 pm »
Jeg synes godt, at man kan deltage i underskriftsindsamlinger mod tyrefægtning.

Jeg synes det er uhyggeligt, at nogle mennesker morer sig med at pine dyr ihjel.

Offline selvi (OP)

• Fuld medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Marts 23, 2017, 05:41:37 pm »
enig

hvordan kan det være kultur?

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.2%
  • Country: 00
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Marts 23, 2017, 06:36:41 pm »
I Danmark er det "kultur at drikke sig pivstiv når Juleøllen "sættes fri", med deraf følgende ulykker, slagsmål, nogle gange drab/mord osv.
Skal vi starte en underskriftindsamling for at stoppe den slags?

Jeg er IKKE tilhænger af tyrefægtning, eller anden form for mishandling af dyr.

politisk ukorrekt

• Gæst
« Svar #4 Dato: Marts 24, 2017, 01:31:21 am »
Jeg bryder mig heller ikke om tyrefægtning. Men spørgsmålet er bare, hvor meget vi skal blande os i andres skikke og kulturer?

Som Landboen nævner ovenover, er der vel også ting ved vor egen kultur, der er diskutable og moralsk mindre ophøjede. Som de unges alkoholkultur, som efter min mening er ret vanvittig sammenlignet med andre landes alkoholkultur. Unge i Danmark har en meget usund tendens til at drikke sig fra sans og samling weekend efter weekend. Det synes jeg heller ikke er noget, vi behøver være specielt stolte over. Så ikke alt, hvad der er ÅH, SÅ DANSK, behøver være noget at stræbe efter at bevare.

Men det er selvfølgelig udmærket, at vi forsøger at påvirke Spanien til at forbyde tyrefægtning. Men så skal vi også acceptere, at der er andre lande, der forsøger at påvirke os. Noget for noget. Vil vi blande os i deres anliggender, må vi også påregne, at andre vil forsøge at påvirke os på områder, hvor vi moralsk set gør nogle diskutable ting. For vi må ikke tro, at vi nødvendigvis er så meget bedre end de andre på alle områder.

Så mit svar bliver, at det er fint nok, at vi blander os. Men vi skal bare ikke tro, at vi har patent på sandheden.

Allan

• Gæst
« Svar #5 Dato: Marts 24, 2017, 02:55:48 pm »
For mig at se, er det de påståede pinsler før 'kampen' der er værst.

Når det er sagt, så anser jeg tyrefægtning for det bedste der kan overgå ....tyren. Han får lov at kæmpe, pruste, trampe i jorden og hvirvle støv op, for at vise sin styrke. Alt det som han er skabt til. Kamp.
Alternativet er en indhegning, for livstid, kun afbrudt af ture på et lad, hen til en 'Ko-litta-dukke' hvis eneste lighed med en rigtig hun, er lugten. Ingen kamp for hendes gunst, ingen hovedstød mod en rival. Ikke en skid, andet end en 'selv-spiller'. Og det er ikke engang en særlig go' én. Skulle man opponere noget, er det "klargøringen" af dyret. Ikke selve kampen. Det er heller ikke altid tyren taber.

• Gæst
« Svar #6 Dato: Marts 24, 2017, 06:14:56 pm »

Offline Me

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Marts 24, 2017, 08:19:03 pm »
Ja Tørresnoren, det ser ud til at han fik en røvfuld. :biggrin:
Altid glad for at hjælpe. :smile:

Offline El_Nino

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.2%
  • Vejen skal altid være snorlige og fremad
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Marts 24, 2017, 09:58:48 pm »
For mig at se, er det de påståede pinsler før 'kampen' der er værst.

Når det er sagt, så anser jeg tyrefægtning for det bedste der kan overgå ....tyren. Han får lov at kæmpe, pruste, trampe i jorden og hvirvle støv op, for at vise sin styrke. Alt det som han er skabt til. Kamp.
Alternativet er en indhegning, for livstid, kun afbrudt af ture på et lad, hen til en 'Ko-litta-dukke' hvis eneste lighed med en rigtig hun, er lugten. Ingen kamp for hendes gunst, ingen hovedstød mod en rival. Ikke en skid, andet end en 'selv-spiller'. Og det er ikke engang en særlig go' én. Skulle man opponere noget, er det "klargøringen" af dyret. Ikke selve kampen. Det er heller ikke altid tyren taber.

Allan hvad fanden  du er - gå hjem og luk din profil -  asap :Laie_2: :Laie_5:
Tænk altid én gang til over det, før du gør det!

Allan

• Gæst
« Svar #9 Dato: Marts 25, 2017, 10:36:03 am »
Whut..??
Hvis man ikke deler synspunkt med dig, så er det bare ud af røret..??
Mærkværdig primitiv adfærd.

Offline El_Nino

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.2%
  • Vejen skal altid være snorlige og fremad
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: Marts 25, 2017, 07:03:45 pm »
Whut..??
Hvis man ikke deler synspunkt med dig, så er det bare ud af røret..??
Mærkværdig primitiv adfærd.

Nej ALLAN - men dit ligeesom "forsvar" for denne dyremishandling - som det jo egentligt er, fik mit pis i kog - ikke at jeg ikke kan diskutere, og se en diskussion fra anden side, men jeg syntes du overskred :focus: :drag_02:
Tænk altid én gang til over det, før du gør det!

Offline selvi (OP)

• Fuld medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Marts 26, 2017, 12:19:58 pm »
Jeg bryder mig heller ikke om tyrefægtning. Men spørgsmålet er bare, hvor meget vi skal blande os i andres skikke og kulturer?

Som Landboen nævner ovenover, er der vel også ting ved vor egen kultur, der er diskutable og moralsk mindre ophøjede. Som de unges alkoholkultur, som efter min mening er ret vanvittig sammenlignet med andre landes alkoholkultur. Unge i Danmark har en meget usund tendens til at drikke sig fra sans og samling weekend efter weekend. Det synes jeg heller ikke er noget, vi behøver være specielt stolte over. Så ikke alt, hvad der er ÅH, SÅ DANSK, behøver være noget at stræbe efter at bevare.

Men det er selvfølgelig udmærket, at vi forsøger at påvirke Spanien til at forbyde tyrefægtning. Men så skal vi også acceptere, at der er andre lande, der forsøger at påvirke os. Noget for noget. Vil vi blande os i deres anliggender, må vi også påregne, at andre vil forsøge at påvirke os på områder, hvor vi moralsk set gør nogle diskutable ting. For vi må ikke tro, at vi nødvendigvis er så meget bedre end de andre på alle områder.

Så mit svar bliver, at det er fint nok, at vi blander os. Men vi skal bare ikke tro, at vi har patent på sandheden.

så du mener vi skal lade det ske fodi det er syg kultur?

kultur eeller ej, er det mord og mishandling.. hvorfor ikke stoppe det?

Allan

• Gæst
« Svar #12 Dato: Marts 26, 2017, 01:42:36 pm »
"Nej ALLAN - men dit ligeesom "forsvar" for denne dyremishandling - som det jo egentligt er, fik mit pis i kog - ikke at jeg ikke kan diskutere, og se en diskussion fra anden side, men jeg syntes du overskred"

Hvis du nu var i stand til at tænke med hjernen, istedet for følelserne ville dit 'pis' hurtigt sænke temperaturen til under kogepunktet. En tilstand som jeg har dig mistænkt for at pleje lidt for meget.
Jeg forsvarer jo netop IKKE dyremishandlingen, som foregår FØR tyren bliver sendt i ringen. Selve kampen er ikke dyremishandling, uanset hvordan du vender og drejer det. Alternativet, som er indespærring hele livet og brug som avlsdyr, det er dyremishandling. Jeg kan forstå at du går helhjertet ind for dette. Eller hur ?

Hvordan tror du det ser ud, når dyr kæmper, ude i naturen ?