Forfatter Emne: "Brobyggeren" Asmaa Abdol-Hamid tjener kassen  (Læst 1087 gange)

• Gæst
Sv: "Brobyggeren" Asmaa Abdol-Hamid tjener kassen
« Svar #45 Dato: Marts 08, 2017, 12:55:37 pm »
Grundloven er 168 år gammel til juni. Det i 1953 var ændringer i den oprindelige, ligesom også i 1915.
Men rigtigt at nutids-politikere har blæst på grundloven, når de har accepteret indvandring (indtrængning) af hundrede tusinder tilhængere af det værste
tankesæt, verden har set. Jeg mener virkelig, at islamismen er styggere end både stalinisme/maoisme og tysk fascisme.

De har også blæst på den, når de har accepteret og endda tilskyndet EF/EUs overherredømme i visse sager.
« Senest Redigeret: Marts 08, 2017, 02:34:55 pm af BannerFøreren »

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Jeg er kun delvist enig
« Svar #46 Dato: Marts 08, 2017, 04:53:10 pm »
Grundloven er 168 år gammel til juni. Det i 1953 var ændringer i den oprindelige, ligesom også i 1915.
Men rigtigt at nutids-politikere har blæst på grundloven, når de har accepteret indvandring (indtrængning) af hundrede tusinder tilhængere af det værste
tankesæt, verden har set. Jeg mener virkelig, at islamismen er styggere end både stalinisme/maoisme og tysk fascisme.

De har også blæst på den, når de har accepteret og endda tilskyndet EF/EUs overherredømme i visse sager.

Man har jo i almindelighed udskrevet folkeafstemning, når der har været afgivet suverænitet. Hvorfor skulle det stride imod Grundloven?

Jeg har tænkt, at man nok følger Grundlovens bogstav, når man tildeler dansk indfødsret - men ikke Grundlovens ånd.

Jeg har ihvertfald haft den fornemmelse, at grundlovsfædrene har forestillet sig en individuel behandling, når jeg har læst § 44: Ingen udlænding kan få indfødsret uden ved lov - og ikke at det har været meningen, at man stemmer om over tusind hver gang.

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?