Forfatter Emne: Eksempel på skaden som Konspirationsteorier giver  (Læst 14693 gange)

Offline Evalu

• Hyper medlem
  • Activity:
    5%
  • Country: 00
    • Vis profil
Sv: Eksempel på skaden som Konspirationsteorier giver
« Svar #75 Dato: Marts 12, 2017, 07:19:18 pm »
Evalu... dæmoner er uønskede kræfter, som behandlerne forsøger at undgå :

http://www.spiritueltcenter.dk/artikler/beskyttelse

Fra artiklen, som du linker til:
citat:
"Her må vi have med i vore betragtninger at der er meget stor forskel på de valg der er truffet af sjælen før vi inkarnerer, samt årsagen til at vi inkarnerer. Er vi her for at ændre gamle mønstre eller arbejde gennem de gamle kirke eller andre grupperinger?
Eller er vi teoretikere eller praktikere?
Hører vi til jordens faste udviklings-gruppe og hvilken Ashramisk gruppe virker vi gennem?"
citat slut

Et link til en "roterende-fis-i-kasketten-hjemmeside"  beviser ikke noget.

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    5%
    • Vis profil
« Svar #76 Dato: Marts 12, 2017, 09:01:51 pm »
Evalu
Citér
"roterende-fis-i-kasketten"

Eller også får de det - mindfulness -  det er samme surdej - hele den alternative verden !

Offline Evalu

• Hyper medlem
  • Activity:
    5%
    • Vis profil
« Svar #77 Dato: Marts 12, 2017, 09:18:46 pm »
Evalu
Citér
"roterende-fis-i-kasketten"

Eller også får de det - mindfulness -  det er samme surdej - hele den alternative verden !

..................... og alligevel henter du dine "beviser" fra den:

Evalu... det var helt bevidst, at jeg ikke henviste til kristne hjemmesider, men beviserne kan du godt få igen.

http://www.sunshineyoga.dk/spirituel-meditation/

Efter meditationen sørger vi for at lukke godt af til den åndelige verden igen.

Mindfulness-Akademiet.dk

Hans enkle, direkte og brugbare lære afslører, hvordan åndelige energi kan inspirere ..

http://www.visdomsnettet.dk/a-84-6/

Er det farligt at meditere? Det vil ikke være noget problem at finde kvalificerede kilder, der advarer mod meditation, men det er vigtigt at vide hvorfor, de advarer. Meditation bliver farlig, når man mediterer uden formål. Undlader du at målrette din bevidsthed, risikerer du at åbne for ukontrolleret indstrømning af energi og uønskede kræfter.
Det er med andre ord farligt at gøre sindet tomt.

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    5%
    • Vis profil
« Svar #78 Dato: Marts 12, 2017, 09:45:46 pm »
Evalu

Citér
og alligevel henter du dine "beviser" fra den:

Ja selvfølgelig lægger jeg beviser, hvordan skulle jeg ellers kunne overbevise jer - om faren ved, at dyrke den slags ???????

Offline Evalu

• Hyper medlem
  • Activity:
    5%
    • Vis profil
« Svar #79 Dato: Marts 12, 2017, 09:54:55 pm »
Evalu

Citér

Ja selvfølgelig lægger jeg beviser, hvordan skulle jeg ellers kunne overbevise jer - om faren ved, at dyrke den slags ???????

Du må da vide, at du ikke kan bevise, at dæmoner eksisterer, Lyjse.

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    5%
    • Vis profil
« Svar #80 Dato: Marts 13, 2017, 08:03:28 am »
Evalu

Citér

Du må da vide, at du ikke kan bevise, at dæmoner eksisterer, Lyjse.

Nu tror jeg jo på, hvad Jesus siger, fordi jeg er kristen - hvad du tror - ved jeg ikke.

Dæmon/dæmoner er nævnt ca. 35 gange i Bibelen, og Jesus sagde:
 v8  Helbred syge, opvæk døde, gør spedalske rene, driv dæmoner ud. I har fået det for intet, giv det for intet. Matt.10

Offline Evalu

• Hyper medlem
  • Activity:
    5%
    • Vis profil
« Svar #81 Dato: Marts 13, 2017, 08:44:56 am »
Nu tror jeg jo på, hvad Jesus siger, fordi jeg er kristen - hvad du tror - ved jeg ikke.

Dæmon/dæmoner er nævnt ca. 35 gange i Bibelen, og Jesus sagde:
 v8  Helbred syge, opvæk døde, gør spedalske rene, driv dæmoner ud. I har fået det for intet, giv det for intet. Matt.10

Kristen tro er ikke en målestok, som er beregnet til at dømme andre efter.
Kristen tro er en målestok, som man kan bedømme sig selv efter.

Du har skrevet dette:
I den åndelige verden findes både den gode = Jesus, og den onde = Satan

Thi for os står kampen ikke mod kød og blod, men mod myndigheder og magter, mod verdensherskerne i dette mørke, mod ondskabens åndemagter i himmelrummet. Ef.B. 6

At skrive debatindlæg er en handling.
At skrive ondskabsfulde debatindlæg er en ondskabsfuld handling.

Om dit nag og dine ondskabsfuldheder mod visse debattører her på siden er et tegn på, at du har tabt kampen mod "ondskabens åndemagter i himmelrummet", må du selv bedømme.

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    5%
    • Vis profil
« Svar #82 Dato: Marts 13, 2017, 10:11:22 am »
Jeg havde ellers besluttet at.. jeg ville stoppe med - at diskutere dette emne - med dig Evalu, men nu syntes jeg, du bliver rigtig modbydelig !

Jeg havde en debat med politisk ukorrekt - vi er enige på et område, nemlig at den åndelige verden findes, og dermed findes dæmoner også.

Jeg skrev til politisk ukorrekt:

Citér
Det okkulte har sneget sig ind, alle vegne efterhånden, det "pakkes ind" i yoga - meditation / healing  mindfulness  o.s.v.

Og vi får flere og flere psykisk syge:

http://www.kl.dk/Momentum/momentum2016-10-2-id203327/

Det psykiatriske system får flere og flere patienter, og det sætter den kommunale socialpsykiatri under pres, fordi de økonomiske rammer ikke ændrer sig i samme takt som antallet af patienter.

Citat slut

Jeg havde ikke "ringet Lanboen op" men HOLD DA OP  :hyper: jeg ramte da hendes "ømme tå" !

Landboen

Citér
Jeg mener helt ærligt, at du er en latterlig dum kælling, som bør holde kæft med at udtale dig om noget, som du helt åbenlyst ikke kender en skid til.
Citér
Du er, som skrevet før, bare en dum kælling, som ikke evner at bruge de to hjerneceller du har, til noget fornuftigt.

Citér
Nu stopper du fandme dit ævl Lysje.

Citér
Tror du , at du selv er helt rask i bøtten?

Citér
Men du er tilhænger af at folk tilbeder en opdigtet figur fra en fortidsroman!
Citér

Så for at sige det, så du kan forstå det; BLAND DIG UDEN OM, OG HOLD DIN KÆFT.

Som "sagt" jeg har ikke "ringet Landboen op" - jeg vidste ikke, at jeg kunne "ramme hendes ømme tå" - hvordan skulle jeg vide det ??

Jeg er godt klar over, at Landboen "tabte ansigt" og nu forsvarer du hende.
Selvfølgelig har du din ret til det Evalu, og så lader vi den "ligge der".

Nu kan enhver læser, selv tage stilling til, hvad de skal tro og mene, politisk ukorrekt og jeg, har advaret.

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    5%
    • Vis profil
« Svar #83 Dato: Marts 13, 2017, 10:36:24 am »
Landboen - husk nu at trække vejret   :hyper: :hyper: :ROFL: :hyper: :ROFL:

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
  • Country: bs
    • Vis profil
« Svar #84 Dato: Marts 13, 2017, 10:41:20 am »
Landboen - husk nu at trække vejret 

Typisk tegn på et individ, som ikke kan argumentere fornuftigt; endnu et sølle angreb.
Man burde have ondt af dig Lysje, men ærlig talt; jeg er egentlig så hamrende ligeglad med personer som dig.

Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

Offline Evalu

• Hyper medlem
  • Activity:
    5%
    • Vis profil
« Svar #85 Dato: Marts 13, 2017, 10:54:04 am »
Jeg havde ellers besluttet at.. jeg ville stoppe med - at diskutere dette emne - med dig Evalu, men nu syntes jeg, du bliver rigtig modbydelig !

Jeg havde en debat med politisk ukorrekt - vi er enige på et område, nemlig at den åndelige verden findes, og dermed findes dæmoner også.

Jeg skrev til politisk ukorrekt:

Citér
Det okkulte har sneget sig ind, alle vegne efterhånden, det "pakkes ind" i yoga - meditation / healing  mindfulness  o.s.v.

Og vi får flere og flere psykisk syge:

http://www.kl.dk/Momentum/momentum2016-10-2-id203327/

Det psykiatriske system får flere og flere patienter, og det sætter den kommunale socialpsykiatri under pres, fordi de økonomiske rammer ikke ændrer sig i samme takt som antallet af patienter.

Citat slut

Jeg havde ikke "ringet Lanboen op" men HOLD DA OP  :hyper: jeg ramte da hendes "ømme tå" !

Landboen

Citér
Jeg mener helt ærligt, at du er en latterlig dum kælling, som bør holde kæft med at udtale dig om noget, som du helt åbenlyst ikke kender en skid til.
Citér
Du er, som skrevet før, bare en dum kælling, som ikke evner at bruge de to hjerneceller du har, til noget fornuftigt.

Citér
Nu stopper du fandme dit ævl Lysje.

Citér
Tror du , at du selv er helt rask i bøtten?

Citér
Men du er tilhænger af at folk tilbeder en opdigtet figur fra en fortidsroman!
Citér

Så for at sige det, så du kan forstå det; BLAND DIG UDEN OM, OG HOLD DIN KÆFT.

Som "sagt" jeg har ikke "ringet Landboen op" - jeg vidste ikke, at jeg kunne "ramme hendes ømme tå" - hvordan skulle jeg vide det ??

Nu kan enhver læser, selv tage stilling til, hvad de skal tro og mene, politisk ukorrekt og jeg, har advaret.

Hvad Landboen skriver er ikke dit ansvar.
Du er ansvarlig for dine egne indlæg og dine egne ondskabsfuldheder, Lyjse.

Du kan ikke på nogen måde forvente, at andres opførsel skal være i overensstemmelse med din tro.

Til gengæld kan andre med god grund forvente, at din opførsel vil være i overensstemmelse med det, som du påstår, at du tror på.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    98.6%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
« Svar #86 Dato: Marts 13, 2017, 12:02:47 pm »
Så for at sige det, så du kan forstå det; BLAND DIG UDEN OM, OG HOLD DIN KÆFT.[/b][/color]

[/quote]

Dit og politisk ukorrekts syn på at dæmoner lurer på os deles af et meget lille mindretal i befolkningen.

I dag er det mest satanister, der tror på dæmoner, for kirken har taget videnskaben til sig.

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline politisk ukorrekt

• Hyper medlem
  • Activity:
    11.6%
  • Selvfølgelig styrer aliens da verden.
    • Vis profil
« Svar #87 Dato: Marts 13, 2017, 12:13:46 pm »
Hov, Anklageren. Er der ikke rod i citaterne i dit indlæg?

Nå, men hvem siger at videnskaben ikke kan bevise at dæmoner eller interdimensionelle væsener findes? I CERN i Schweiz arbejder de jo på at skabe portaler til andre dimensioner.....

Men jeg mener nu, at der er rigeligt med beviser for, at dæmoner eller interdimensionelle væsener findes. Her ses f.eks. et sådant væsen. Videoen er på spansk, så forstår I ikke det sprog, så spring frem til 55 sekunder, hvor dæmonet kommer til syne. Der er muligvis tale om en reptilian:

https://www.youtube.com/watch?v=qIDTHA8oosw

Well, I kan også få billedet HER:

Der er lidt reptilian over ham, synes jeg....

MEGET lille reptilian løber rundt bag en baby:

HER videoen:

https://www.youtube.com/watch?v=rrnU0-Gsczs

Der er de, der mener at videoen er fake. Hvad ved jeg?

Men der er også de, der mener, at den lille reptilian-agtige skabning, der løber bag babyen, er DETTE væsen:

« Senest Redigeret: Marts 13, 2017, 12:33:21 pm af politisk ukorrekt »
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    98.6%
  • Country: gl
    • Vis profil
Jo - der er rod i citatet (min forrige kommentar)
« Svar #88 Dato: Marts 13, 2017, 01:02:17 pm »
Videnskaben giver sig ikke af med at bevise, at dæmoner findes.

Da jeg havde fysik som linjefag på seminariet, så rundedes de fleste kapitler i lærebøgerne af med en relativistisk afrunding. Her er vi allerede ude i noget, som er svært for de fleste. Det får mig til at tænke på, at man nok skal have læst fysik på universitetsniveau for at udlægge forsøgene i CERN. Det tager 10 års studier, fra man starter med MAT/FYS på gymnasiet.

Kristendommen påstår, at hvad de ikke kan forklare, er påvirkninger af dæmoner. Videnskaben har debunket kristendommens dæmoner en efter en.

Epilepsi er en sygdom og ikke en dæmonbesættelse - grå stær er også en sygdom, som man ikke kan helbrede ved at uddrive dæmoner osv.

Det er i det lys vi skal se Lyjses middelalderlige opfattelse.

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?