Forfatter Emne: Eksempel på skaden som Konspirationsteorier giver  (Læst 14613 gange)

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
  • Country: bs
    • Vis profil
Sv: Eksempel på skaden som Konspirationsteorier giver
« Svar #30 Dato: Marts 09, 2017, 10:29:49 pm »
Landbo.. hvorfor vil du ikke indrømme, at det alternative er åndeligt ?

http://www.sunshineyoga.dk/spirituel-meditation/

Efter meditationen sørger vi for at lukke godt af til den åndelige verden igen.

Det er hinduisme.
Glem det Anklager. Lysje tror kun på en ting, og det er at hun altid har ret.
Jeg tror ikke på at hun kommer med en undskyldning for at have taget fejl.

Udenfor enhver form for pædagogisk rækkevidde.
 :dash2:
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.4%
    • Vis profil
« Svar #31 Dato: Marts 10, 2017, 10:51:57 am »
Landboen.. Anklageren har ret og du er så naiv, at det er skræmmende !!

https://www.religion.dk/sp%C3%B8rg-om-nyreligi%C3%B8sitet/yoga-har-r%C3%B8dder-i-hinduismen

Her er en af hinduismens guder

http://www.meditation.dk/Shiva.htm

Du er jo ikke ateist  :ROFL:

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    22.8%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #32 Dato: Marts 10, 2017, 10:58:54 am »
Jeg mener helt ærligt, at du er en latterlig dum kælling, som bør holde kæft med at udtale dig om noget, som du helt åbenlyst ikke kender en skid til.

Had ligger mig faktisk meget fjernt, så igen postulerer du noget, som du ikke aner en skid om.

Store ord på den første forårsdag.
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
    • Vis profil
« Svar #33 Dato: Marts 10, 2017, 08:56:41 pm »
Jeg mener helt ærligt, at du er en latterlig dum kælling, som bør holde kæft med at udtale dig om noget, som du helt åbenlyst ikke kender en skid til.

Had ligger mig faktisk meget fjernt, så igen postulerer du noget, som du ikke aner en skid om.

Store ord på den første forårsdag.
1. Den første forårsdag  var d. 1. marts jvf. kalenderen!
2. Stod jeg ansigt til ansigt med det uhyrlige kvindemenneske, ville jeg sige det samme.
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
    • Vis profil
« Svar #34 Dato: Marts 10, 2017, 09:00:57 pm »
Landboen.. Anklageren har ret og du er så naiv, at det er skræmmende !!

https://www.religion.dk/sp%C3%B8rg-om-nyreligi%C3%B8sitet/yoga-har-r%C3%B8dder-i-hinduismen

Her er en af hinduismens guder

http://www.meditation.dk/Shiva.htm

Du er jo ikke ateist  :ROFL:
Du er jo ikke kristen!

Tror du at meditation kun er en ting?

Tror du at det er sjovt at gå ned med stress og at skulle kæmpe sig tilbage igen?

Synes du selv at du er morsom?

Du er, som skrevet før, bare en dum kælling, som ikke evner at bruge de to hjerneceller du har, til noget fornuftigt.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
    • Vis profil
Jeg er ikke religiøs
« Svar #35 Dato: Marts 10, 2017, 09:42:35 pm »
Jeg har også prøvet at meditere engang for lang tid siden, men holdt op igen.

Man er først religiøs hindu, hvis man tror på genfødelse - hvis man ikke vil slå mus ihjel, fordi det måske er en forfader - og at man kan blive forenet med Brahman, hvis man er i nirvana på dødstidspunktet og den slags ting.

Man bruger bare en teknik, som stammer fra hinduismen.
Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.4%
    • Vis profil
« Svar #36 Dato: Marts 10, 2017, 10:31:46 pm »
Landboen..... du opfører dig, som om du også har dyrket det okkulte, det kan give  symptomer - som din opførsel, du er ikke i balance med dig selv  :angry:

Prøv nu at sætte dig ind i, hvad f.eks. meditation og mindfulness  går ud på.

http://www.visdomsnettet.dk/a-84-6/

Er det farligt at meditere? Det vil ikke være noget problem at finde kvalificerede kilder, der advarer mod meditation, men det er vigtigt at vide hvorfor, de advarer. Meditation bliver farlig, når man mediterer uden formål. Undlader du at målrette din bevidsthed, risikerer du at åbne for ukontrolleret indstrømning af energi og uønskede kræfter. Det er med andre ord farligt at gøre sindet tomt.

https://www.information.dk/indland/2011/01/myndigheder-advarer-risiko-ved-meditation

Forskning og eksperter advarer mod, at psykisk udsatte personer uden videre
begynder på meditations og mindfulnesskurser.

De senere år er meditations- og mindfulness-bølgen skyllet ind over Danmark. Med slogans som »få mere energi,« »dæmp stressniveauet,« og »styrk koncentrationsevnen« bliver fortravlede danskere lokket på kurser i håb om at finde nøglen til den indre ro.

Men forskning og eksperter påpeger, at meditation og mindfulness kan være deci-deret skadeligt for psykisk udsatte.

Citat slut

Du er meget naiv og uvidende - på det område, du "sluger alting råt" uden at tænke på den risiko, der er !!

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
    • Vis profil
« Svar #37 Dato: Marts 11, 2017, 07:27:33 am »
Landboen..... du opfører dig, som om du også har dyrket det okkulte, det kan give  symptomer - som din opførsel, du er ikke i balance med dig selv  :angry:

Prøv nu at sætte dig ind i, hvad f.eks. meditation og mindfulness  går ud på.

http://www.visdomsnettet.dk/a-84-6/

Er det farligt at meditere? Det vil ikke være noget problem at finde kvalificerede kilder, der advarer mod meditation, men det er vigtigt at vide hvorfor, de advarer. Meditation bliver farlig, når man mediterer uden formål. Undlader du at målrette din bevidsthed, risikerer du at åbne for ukontrolleret indstrømning af energi og uønskede kræfter. Det er med andre ord farligt at gøre sindet tomt.

https://www.information.dk/indland/2011/01/myndigheder-advarer-risiko-ved-meditation

Forskning og eksperter advarer mod, at psykisk udsatte personer uden videre
begynder på meditations og mindfulnesskurser.

De senere år er meditations- og mindfulness-bølgen skyllet ind over Danmark. Med slogans som »få mere energi,« »dæmp stressniveauet,« og »styrk koncentrationsevnen« bliver fortravlede danskere lokket på kurser i håb om at finde nøglen til den indre ro.

Men forskning og eksperter påpeger, at meditation og mindfulness kan være deci-deret skadeligt for psykisk udsatte.

Citat slut

Du er meget naiv og uvidende - på det område, du "sluger alting råt" uden at tænke på den risiko, der er !!

Nu stopper du fandme dit ævl Lysje.
Du kan finde ud af at Google dig til alle skrækhistorier, som passer ind i dit eget syge sind.
Men at finde noget positivt om mindfulness og meditation, det evner du ikke.

Har du nogensinde været ramt af stress?
Ved du hvad det er, eller er du bare endnu en af de mange, som fiser rundt og tror at det bare drejer sig om at tage sig sammen?

Meditation med koncentration på vejrtrækningen er sgu hverken okkult eller farligt.
Det hjælper en masse mennesker til at få ro, fremfor at fylde sig med diverse lykkepiller.

Jeg er i ganske fin balance med mig selv - og med dem jeg omgiver mig med.
Hvad fanden bilder du dig ind, sådan at sidde der og diagnosticere andre, som du intet kender til?

Tror du , at du selv er helt rask i bøtten?
Med alt dit bavl og jesus og sande kristne, tror jeg faktisk at du nok er den, der trænger mest til behandling af os to!

Du læser jo ikke engang det du selv citerer!
Og du læser ikke hvad jeg skriver.

Meditation målrettet vejrtrækningen giver ro i sindet, og overskud til at klare dagens opgaver.

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.4%
    • Vis profil
« Svar #38 Dato: Marts 11, 2017, 07:54:54 am »
Landboen... du skriver:

Citér
Ved du hvad det er, eller er du bare endnu en af de mange, som fiser rundt og tror at det bare drejer sig om at tage sig sammen?

Det er lige nøjagtigt i de tilfælde, man ikke skal meditere !!

Jeg citerer: risikerer du at åbne for ukontrolleret indstrømning af energi og uønskede kræfter. Det er med andre ord farligt at gøre sindet tomt.

Hvilke kræfter tror du, det drejer sig om ?

Svar: Okkulte kræfter !

Bemærk Landbo, den eneste der i denne tråd, har nævnt Jesus, det er dig !

Jeg citerer ( og bemærk - jeg har ikke henvist til kristne sider ! )

Er det nødvendigt at sige, at hvis du er eller har været psykisk syg eller er psykisk ude af balance, bør du under ingen omstændigheder meditere.

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
    • Vis profil
« Svar #39 Dato: Marts 11, 2017, 08:02:01 am »
Landboen... du skriver:

Citér

Det er lige nøjagtigt i de tilfælde, man ikke skal meditere !!

Jeg citerer: risikerer du at åbne for ukontrolleret indstrømning af energi og uønskede kræfter. Det er med andre ord farligt at gøre sindet tomt.

Hvilke kræfter tror du, det drejer sig om ?

Svar: Okkulte kræfter !

Bemærk Landbo, den eneste der i denne tråd, har nævnt Jesus, det er dig !

Jeg citerer ( og bemærk - jeg har ikke henvist til kristne sider ! )

Er det nødvendigt at sige, at hvis du er eller har været psykisk syg eller er psykisk ude af balance, bør du under ingen omstændigheder meditere.

Du er altså MEGET klogere end vores praktiserende læge?
Det ville da også være meget bedre at få piller, blive indlagt på den lukkede afdeling og gå helt ned med både virksomhed og privatliv!

Det er ufatteligt, at du ikke kan acceptere, at der er nogle, som får et godt udbytte af mindfulness og meditation.

Og så lige en tilføjelse;
Når du linker til http://www.visdomsnettet.dk/a-84-6/ og vælger at citere fra den side, så ville det kæde dig at læse det hele, og ikke kun pille dine egne fordomsfulde meninger ud af helheden!

Du vil ikke anerkende at meditation kan hjælpe.
Men du er tilhænger af at folk tilbeder en opdigtet figur fra en fortidsroman!

« Senest Redigeret: Marts 11, 2017, 08:11:36 am af Landboen »

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.4%
    • Vis profil
« Svar #40 Dato: Marts 11, 2017, 09:09:56 am »
Landboen... den måde du reagerer / opfører dig på.. viser tydeligt, at jeg har ret.

Du tror, at hvis du kan plukke et citat ud, der siger det er godt, så skal vi bare glemme alle advarsler.

https://www.information.dk/indland/2011/01/meditationskurser-kan-goere-mere-skade-gavn
I løbet af nogle uger måtte Iben sige farvel til sin studiegruppe og droppe at gå til eksamen. Hun følte sig mere og mere stresset og oplevede en stigende angst for at dumpe.

Hun havde hørt, at meditation skulle virke afslappende, så hun besluttede sig for at begynde på en meditationsskole i Aarhus sammen med tre venner.

»Vi startede med at sidde sammen med en meditationslærer, der skulle lære os teknikken. Det handlede meget om at forestille sig et lys og lade sig tømme for tanker. I starten hjalp det mig lidt med at slappe af. Men efter et par gange begyndte jeg at få meget voldsomme, mareridtsagtige oplevelser under meditationen. Jeg så billeder af venner og familie, der jagtede mig og slog mig. Det var så virkeligt, at min krop rystede, og jeg nærmest kunne mærke det fysisk, når de slog mig. Da det begyndte, blev jeg rigtig bange for meditationen,« fortæller Iben.

Meditationsunderviseren var psykolog, og da Iben fortalte om sine oplevelser, bad underviseren Iben om at stoppe med det samme og kontakte sin læge.

De følgende uger fik hun det dårligere. De søvnløse nætter fortsatte, vrangforestillingerne blev værre, og efter tre-fire besøg hos sin læge blev hun opfordret til at tage på skadestuen på Psykiatrisk Hospital i Aarhus. Her blev hun hasteindlagt 26. juni 2002 med diagnosen akut psykose, uspecificeret, der senere blev ændret til bipolar affektiv sindslidelse (tidligere kendt som manio-depressivitet, red.).

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
    • Vis profil
« Svar #41 Dato: Marts 11, 2017, 01:08:15 pm »
Landboen... den måde du reagerer / opfører dig på.. viser tydeligt, at jeg har ret.

Du tror, at hvis du kan plukke et citat ud, der siger det er godt, så skal vi bare glemme alle advarsler.

https://www.information.dk/indland/2011/01/meditationskurser-kan-goere-mere-skade-gavn
I løbet af nogle uger måtte Iben sige farvel til sin studiegruppe og droppe at gå til eksamen. Hun følte sig mere og mere stresset og oplevede en stigende angst for at dumpe.

Hun havde hørt, at meditation skulle virke afslappende, så hun besluttede sig for at begynde på en meditationsskole i Aarhus sammen med tre venner.

»Vi startede med at sidde sammen med en meditationslærer, der skulle lære os teknikken. Det handlede meget om at forestille sig et lys og lade sig tømme for tanker. I starten hjalp det mig lidt med at slappe af. Men efter et par gange begyndte jeg at få meget voldsomme, mareridtsagtige oplevelser under meditationen. Jeg så billeder af venner og familie, der jagtede mig og slog mig. Det var så virkeligt, at min krop rystede, og jeg nærmest kunne mærke det fysisk, når de slog mig. Da det begyndte, blev jeg rigtig bange for meditationen,« fortæller Iben.

Meditationsunderviseren var psykolog, og da Iben fortalte om sine oplevelser, bad underviseren Iben om at stoppe med det samme og kontakte sin læge.

De følgende uger fik hun det dårligere. De søvnløse nætter fortsatte, vrangforestillingerne blev værre, og efter tre-fire besøg hos sin læge blev hun opfordret til at tage på skadestuen på Psykiatrisk Hospital i Aarhus. Her blev hun hasteindlagt 26. juni 2002 med diagnosen akut psykose, uspecificeret, der senere blev ændret til bipolar affektiv sindslidelse (tidligere kendt som manio-depressivitet, red.).

Du tror, at hvis du kan plukke et citat ud, der siger det er skidt, så skal vi bare glemme alle dem der har haft glæde af det!
Og den måde du reagerer / opfører dig på.. viser tydeligt, at du kun er fokuseret på at finde alt det dårlige.'
Du har ikke ret.

Og stop så venligst med at gøre dig klog på min, eller min mands, sindstilstand.
Du nærmer dig drastisk stalking-grænsen med dine påstande.
Du kender ikke hverken mig eller min mand, og aner ikke hvad vi har være igennem.

Så for at sige det, så du kan forstå det; BLAND DIG UDEN OM, OG HOLD DIN KÆFT.

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.4%
    • Vis profil
« Svar #42 Dato: Marts 11, 2017, 04:08:47 pm »
Landboen... du udleverer dig selv, for åben skærm.

Hvis du taler sådan - til din mand, forstår jeg godt, han bliver syg .... du burde prøve, om du kunne beherske dig, jeg ville være flov, hvis jeg var dig ! :blush:

Jeg tror du fortryder, du blandede dig i debatten mellem politisk ukorrekt og mig - du skrev:
Citér
Har du overhovedet nogen som helst viden om hvad meditation og mindfulness går ud på?

Det havde du ikke regnet med, at jeg havde  :blum: men det var dig selv der spurgte !

For mit vedkommende, ville jeg aldrig i livet, give slip på min kontrol, da man så har "åbnet en dør" så onde kræfter- kan overtage magten over dig, som jeg også har henvist til.

Ingen vil kunne hypnotisere mig, da jeg ikke lægger mit liv, i en andens hænder.

Jeg var på besøg et sted, hvor der kom en nabo ind,  ( en clairvoyant ) og syntes det kunne være sjovt, at spå gæsterne.

Hun var godt igang - næste og næste - indtil hun kom til mig, og et øjeblik efter siger hun: "Dig kan jeg ikke spå".,

Du mener, din mand er helbredt for stress, ved at meditere.. jeg forestiller mig, at det, at der sker noget - at han tror på, at det kan hjælpe ( troen kan som bekendt - "flytte bjerge" ) gør, at han får det bedre, men at han ikke har været åben, og overgivet sig, til en anden person.

Derimod er du - blevet fyldt med had, og det vil enhver kunne bekræfte, hvis de læser dine hysteriske hadefulde svar, til mig

Det okkulte har spredt sig som pesten, og vi får flere og flere psykisk syge.

Mange går ind til det, lige så naive, som dig, og følgerne taler for sig selv.

.

« Senest Redigeret: Marts 11, 2017, 04:10:32 pm af lyjse »

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
    • Vis profil
« Svar #43 Dato: Marts 11, 2017, 04:22:40 pm »
Landboen... du udleverer dig selv, for åben skærm.

Hvis du taler sådan - til din mand, forstår jeg godt, han bliver syg .... du burde prøve, om du kunne beherske dig, jeg ville være flov, hvis jeg var dig ! :blush:

Jeg tror du fortryder, du blandede dig i debatten mellem politisk ukorrekt og mig - du skrev:
Citér
Har du overhovedet nogen som helst viden om hvad meditation og mindfulness går ud på?

Det havde du ikke regnet med, at jeg havde  :blum: men det var dig selv der spurgte !

For mit vedkommende, ville jeg aldrig i livet, give slip på min kontrol, da man så har "åbnet en dør" så onde kræfter- kan overtage magten over dig, som jeg også har henvist til.

Ingen vil kunne hypnotisere mig, da jeg ikke lægger mit liv, i en andens hænder.

Jeg var på besøg et sted, hvor der kom en nabo ind,  ( en clairvoyant ) og syntes det kunne være sjovt, at spå gæsterne.

Hun var godt igang - næste og næste - indtil hun kom til mig, og et øjeblik efter siger hun: "Dig kan jeg ikke spå".,

Du mener, din mand er helbredt for stress, ved at meditere.. jeg forestiller mig, at det, at der sker noget - at han tror på, at det kan hjælpe ( troen kan som bekendt - "flytte bjerge" ) gør, at han får det bedre, men at han ikke har været åben, og overgivet sig, til en anden person.

Derimod er du - blevet fyldt med had, og det vil enhver kunne bekræfte, hvis de læser dine hysteriske hadefulde svar, til mig

Det okkulte har spredt sig som pesten, og vi får flere og flere psykisk syge.

Mange går ind til det, lige så naive, som dig, og følgerne taler for sig selv..

Jo mere du prøver Lysje, des mere er det åbenlyst at du er syg i bøtten.
Du bliver ved med at udtale dig om mig og min personlighed, som om du kender mig - det gør du ikke, og det kommer du aldrig til.

Du mener, du tror ...
Jeg vil da give fanden i hvad du tror og mener.

Jeg ved hvad der sker her i mit eget hjem.
Jeg ved hvad der har hjulpet os igennem en alvorlig kritisk situation.
Jeg ved, at ingen her i huset er til hverken det okkulte eller andre underlige former for overtro.

SÅ tag og stop dig selv en gang for alle.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
    • Vis profil
« Svar #44 Dato: Marts 11, 2017, 04:27:14 pm »

Hun var vel bange for Mørkets Fyrste.

Du er en led mokke, fordi du blander dig i andres privatliv - mest fordi du ikke kender dem.

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?