Forfatter Emne: Sjove billeder  (Læst 6082 gange)

Offline Trådløse-Anna

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.2%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
  • Tror på en fremtid uden de bl?s indblanding, :))
    • Vis profil
Sv: Sjove billeder
« Svar #30 Dato: Februar 18, 2017, 10:23:13 pm »

Jeg har haft med edb at gøre i ca. 36 år. :smile:

36 år???

Det må være heelt fra dengang en computer fyldte lige så meget som en 4 værelses lejlighed, eller hed det en datamat dengang,  :girl_smile:

Billede af Me s første datamat -->
« Senest Redigeret: Februar 18, 2017, 10:48:31 pm af Trådløse-Anna »
<3 <3
Støttemedlem af brovte-banden, :)

Offline Me

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
  • Køn: Mand
    • Vis profil
« Svar #31 Dato: Februar 18, 2017, 10:33:53 pm »
Mit interesseområde er meget. :smile:
Altid glad for at hjælpe. :smile:

Offline Me

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
    • Vis profil
« Svar #32 Dato: Februar 18, 2017, 10:53:28 pm »

Jeg har haft med edb at gøre i ca. 36 år. :smile:

36 år???

Det må være heelt fra dengang en computer fyldte lige så meget som en 4 værelses lejlighed, eller hed det en datamat dengang,  :girl_smile:

Billede af me s første datamat -->

Så store var de ikke den gang jeg begyndte. :smile:

Denne pc var den første jeg begyndte med, udover en datamat som jeg selv skulle samle, alle komponenterne var samlet løse i en kasse.

Altid glad for at hjælpe. :smile:

Anklageren

• Gæst
« Svar #33 Dato: Februar 19, 2017, 12:02:13 am »
Jeg tror, at dette var den første computer, jeg arbejdede på, men jeg er ikke helt sikker. Det var omkring 1970.

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    14.4%
  • Country: aq
    • Vis profil
« Svar #34 Dato: Februar 19, 2017, 12:24:29 am »
Min første computer:

:yes:

politisk ukorrekt

• Gæst
« Svar #35 Dato: Februar 19, 2017, 12:43:05 am »
I dag hvor de unge nærmest får en computer i 1 års fødselsdagsgave, virker det helt utroligt, det jeg nu siger. Men jeg var 20 år før jeg overhovedet rørte en computer første gang. Og hold op hvor var computere ineffektive dengang. Man kunne jo næsten intet på dem. Der er sket en enorm udvikling siden dengang.

Som fodboldfan husker jeg også de første fodboldspil, der kom frem. Det var nærmest bare tændstiksmænd og alle spillerne var ens (to tændstiksben, to tændstiksarme og en rund prik som hoved). I dag ligner de rigtige mennesker. Så Ronaldo ligner til forveksling den rigtige Ronaldo.

Med de nye kvantecomputere, der er ved at komme frem nu, så vil computerne udvikle sig endnu vildere de næste 20-30 år. Om 20 år tror jeg, at man vil kunne bruge computeren til at rejse et hvilket som helst sted hen i verden, man har lyst til. F.eks. kan man bare gå ind på Google Earth og teleportere sig til f.eks. Brasilien og så være fremme 10 sekunder senere. :yes:

Og det er ikke bare noget reptiltossen her finder på:

Citér
I teorien skulle det være muligt at bygge en computer, der kan regne mange gange hurtigere end dagens systemer. Teknologien spås ikke mindst en stor fremtid indenfor kryptering, hvor nøgler f.eks. kan verificeres flere millioner gange hurtigere end med nutidige systemer.

Men kvanteteknologien åbner også for kommunikation over meget store afstande, og måske bliver det endda muligt at teleportere genstande og mennesker én dag i en fjern fremtid.
Read more at https://www.computerworld.dk/art/225583/fup-eller-fremtid-mystik-om-ny-kvante-computer#WSrXi7IcWspCBryL.99

Kilde: https://www.computerworld.dk/art/225583/fup-eller-fremtid-mystik-om-ny-kvante-computer
« Senest Redigeret: Februar 19, 2017, 12:56:06 am af politisk ukorrekt »

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    14.4%
    • Vis profil
« Svar #36 Dato: Februar 19, 2017, 12:54:41 am »
I dag hvor de unge nærmest får en computer i 1 års fødselsdagsgave, virker det helt utroligt, det jeg nu siger. Men jeg var 20 år før jeg overhovedet rørte en computer første gang. Og hold op hvor var computere ineffektive dengang. Man kunne jo næsten intet på dem. Der er sket en enorm udvikling siden dengang.

Som fodboldfan husker jeg også de første fodboldspil, der kom frem. Det var nærmest bare tændstiksmænd og alle spillerne var ens (to tændstiksben, to tændstiksarme og en rund prik som hoved). I dag ligner de rigtige mennesker. Så Ronaldo ligner til forveksling den rigtige Ronaldo.

Med de nye kvantecomputere, der er ved at komme frem nu, så vil computerne udvikle sig endnu vildere de næste 20-30 år. Om 20 år tror jeg, at man vil kunne bruge computeren til at rejse et hvilket som helst sted hen i verden, man har lyst til. F.eks. kan man bare gå ind på Google Earth og teleportere sig til f.eks. Brasilien og så være fremme 10 sekunder senere. :yes:

Så vil alle muslimerne teleportere sig til Danmark.  :shok:

politisk ukorrekt

• Gæst
« Svar #37 Dato: Februar 19, 2017, 12:56:47 am »

Tja, måske er det alligevel ikke så god en idé med de dersens kvantecomputere.... :hyper:

Mens du svarede på mit indlæg, fik jeg lige tilføjet et link til min information, så I ikke bare tror at det er noget tossen her finder på :blum:...næh, det diskuteres seriøst, at teleportation vil være en mulighed i fremtiden.

Og selvom det er en fascinerende tanke, er den også lidt skræmmende. Du nævnte selv lige et skræmmende eksempel. :ohmy:

Aliens kender selvfølgelig allerede til denne teknik og det er dét, som gør dem i stand til at rejse over enorme afstande og besøge os. Det er derfor, at nogle beretter at have set ufo´er pludseligt forsvinde ud af det blå fra himlen. Det sker i det øjeblik, hvor de teleporteres tilbage til deres egen planet. :yes:
« Senest Redigeret: Februar 19, 2017, 01:05:10 am af politisk ukorrekt »

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: ph
    • Vis profil
« Svar #38 Dato: Februar 19, 2017, 03:00:59 am »

Nu har jeg ikke meget forstand på den slags, men er der ikke en mulighed for at man i så fald kan anbringe "modtager stationen" midt på en befærdet motorvej ?

Jeg mener at have set et par klip med "tidsrejsende" på youtube der uheldigvis for dem dukkede op midt i et vejkryds.

Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.

Anklageren

• Gæst
« Svar #39 Dato: Februar 19, 2017, 03:39:53 am »

Nu har jeg ikke meget forstand på den slags, men er der ikke en mulighed for at man i så fald kan anbringe "modtager stationen" midt på en befærdet motorvej ?

Jeg mener at have set et par klip med "tidsrejsende" på youtube der uheldigvis for dem dukkede op midt i et vejkryds.

Det kunne være sjovt at se politisk ukorrekt blive teleporteret sammen med nogen fluer  :big_grin:

Der er særdeles få videnskabsmænd som tror på, at man nogen sinde vil blive i stand til at kunne overleve.

Det er meget tættere på, at man vil kunne printe organer ud på en 3D-printer. Jeg har prøvet en 3D-printer - altså ikke med organer  :smile1:

Evalu

• Gæst
« Svar #40 Dato: Februar 19, 2017, 06:01:25 am »
Min første computer:

:yes:

Vi har gemt vores gamle Commodore64 med alt tilbehøret undtagen joy-sticks. Jeg tror, at vi sled dem op ved at spille Wintergames.

Anklageren

• Gæst
Her har vi revolutionen
« Svar #41 Dato: Februar 19, 2017, 11:50:58 am »

I 1973 kom verdens første computer med "mus" og netværk. Det var Xerox Alto som aldrig blev udbredt. Den var inspirationen for Apple teamet, som udviklede den computertype, som vi alle kender. Xerox gav Apples udviklere adgang til PARC-faciliteterne mod at få 1 million dollars i Apple-aktier.

Apple II fra 1977 skabte markedet for "hjemmecomputere".

I dag genkender alle den grafiske brugerflade.

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    14.4%
    • Vis profil
« Svar #42 Dato: Februar 19, 2017, 07:17:30 pm »
En vægtløs rumfrø:  :big_grin:

Anklageren

• Gæst
Hvad med en slankekur, så du kan blive model?
« Svar #43 Dato: Februar 19, 2017, 08:53:23 pm »

politisk ukorrekt

• Gæst
« Svar #44 Dato: Februar 20, 2017, 12:25:13 am »
Det kunne være sjovt at se politisk ukorrekt blive teleporteret sammen med nogen fluer  :big_grin:

Der er særdeles få videnskabsmænd som tror på, at man nogen sinde vil blive i stand til at kunne overleve.

Det er meget tættere på, at man vil kunne printe organer ud på en 3D-printer. Jeg har prøvet en 3D-printer - altså ikke med organer  :smile1:

Måske er der allerede nogle, der er i stand til at teleportere....

Det synes denne video at antyde. Se især på det første klip, hvor en mand dukker op ud af ingenting midt på vejen. Og i eksempel nr. 2 ser vi en mand gå GENNEM en LUKKET indgang til en butik, mens han svæver mellem 2016 og 2019.

5 People With Superpowers Caught on Tape

https://www.youtube.com/watch?v=A__vBYMrzlw
« Senest Redigeret: Februar 20, 2017, 12:26:45 am af politisk ukorrekt »