"Vist er Facebook en privat virksomhed, men det ændrer blot ikke på, at det fungerer som en virtuel offentlighed. Efter min mening bør en privat virksomhed ikke have så stor en magt til at styre den offentlige debat, som Facebook qua sin monopol-lignende status har."Sådan skriver Daniel Carlsen efter at være vendt tilbage efter en ny 30-dages karantæne fra facebook; den seneste fordi han havde skrevet sin uforbeholdne mening om kåringen af en ikke-vestlig pige som 'Miss Helsinki.'Hans gode humor fornægter sig imidlertid ikke. Over et billede af et par sortklædte "anti-racister" med banner, ses han smilende og ikke formummet foran stormtropperne til bekæmpelse af ytringsfriheden:https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1800336593551185&set=a.1431624970422351.1073741829.100007245845307&type=3&theaterCarlsen skriver: Jeg møder altid mine ekstremistiske modstandere, der vil begrænse min ytringsfrihed, med et smil."Det har der faktisk været flere eksempler på. For eksempel kan jeg huske, at han en gang lod sig forevige sammen med Tigermandens gode ven Simon Bünger (ham den lille småfede nar fra Redox, der altid går og fotograferer nationalsindede mennesker ved fredelige arrangementer.)Men bortset fra det, hvad synes du vedrørende Facebook?Har de for stor magt? Er de partiske, hvad angår hvad folk må skrive i deres domæne?
"Vist er Facebook en privat virksomhed, men det ændrer blot ikke på, at det fungerer som en virtuel offentlighed. Efter min mening bør en privat virksomhed ikke have så stor en magt til at styre den offentlige debat, som Facebook qua sin monopol-lignende status har."Sådan skriver Daniel Carlsen efter at være vendt tilbage efter en ny 30-dages karantæne fra facebook; den seneste fordi han havde skrevet sin uforbeholdne mening om kåringen af en ikke-vestlig pige som 'Miss Helsinki.'
Journalistisk set, har medierne også et stort problem, fordi de altid filtrerer gennem et rødt lejesvends filter.
Hvilken dansk lov, spørger jeg bare. Denne ytringsfrihed er et anliggende mellem den enkelte og staten, og har intet med Facebook's regler at gøre.Facebook og andre medier er i deres gode ret til selv at definere, hvad de vil lægge spalteplads til, like it or not, og er Hr. Carlsen utilfreds med lugten i bageriet, er der ingen, som tvinger ham til at blive.
Citat fra: Anti-rød efter Februar 14, 2017, 12:40:47 pmJournalistisk set, har medierne også et stort problem, fordi de altid filtrerer gennem et rødt lejesvends filter.Hvad skal man kalde en, der karakteriserer verdenspressen som "rød"? "Hjernevasket" er et af de udtryk, der falder mig først ind.
Lunavecchia:CitérHvilken dansk lov, spørger jeg bare. Denne ytringsfrihed er et anliggende mellem den enkelte og staten, og har intet med Facebook's regler at gøre.Facebook og andre medier er i deres gode ret til selv at definere, hvad de vil lægge spalteplads til, like it or not, og er Hr. Carlsen utilfreds med lugten i bageriet, er der ingen, som tvinger ham til at blive.Jo - omstændighederne tvinger ham. Vi, der heller ikke vil et Danmark, der styres af islam og fine fornemmelser hos apologeter som dig, vil forvente af Daniel Carlsen, at han fighter, prøver at få sin mening offentliggjort, hvor det er muligt. Herunder facebook, som jeg ikke selv dyrker, men han må jo have fået en del andre tilkendegivelser igennem uden at blive bannet, ikke?Jeg bruger jo også Din-debat, selv om jeg udmærket ved, at ejeren/'administratoren' er en kulturradikal fryns. Man er nødt til at prøve, uanset om du kan lide det. I en anden tid uden internet - Danmarks Besættelse i første halvdel af 40'erne - skabte censuren et hav af illegale blade.
Nye Borgerlige kan gå hen og overraske, - men lad os nu se, der er trods alt længe til der skal være valg i DK.Den "nye" alliance mellem DF og socialkammeraterne tror jeg til gengæld vil koste dem begge stemmer. Det ser ud som om en stor del af befolkningen lider af politikerlede og vil have nye boller på suppen, - uanset hvilke, - og det har jo før vist sig at være farligt.
Citat fra: Phil efter Februar 14, 2017, 03:03:09 pm Nye Borgerlige kan gå hen og overraske, - men lad os nu se, der er trods alt længe til der skal være valg i DK.Den "nye" alliance mellem DF og socialkammeraterne tror jeg til gengæld vil koste dem begge stemmer. Det ser ud som om en stor del af befolkningen lider af politikerlede og vil have nye boller på suppen, - uanset hvilke, - og det har jo før vist sig at være farligt.Det ved vi jo ikke, nu hvor Thulesen Dahl og Mette Frederiksen styrer meget af politikken sammen.Det gør det svært for regeringen - og valget uforudsigeligt.
Daniel Carlsen skriver endvidere på sit opslag på Facebook:"Jeg mener derfor ikke, at Facebook skal opsætte egne love og regler for ytringsfriheden, men at de skal underlægge sig den danske lovgivning om ytringsfrihed, når de opererer i Danmark."