Forfatter Emne: Venstrefløjen ignorerer forfølgelse af kristne  (Læst 582 gange)

Offline Phil (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    7.8%
  • Country: ph
    • Vis profil
Venstrefløjen ignorerer forfølgelse af kristne
« Dato: Februar 13, 2017, 10:45:52 am »

Folk der arbejder for at beskytte forfulgte grupper siger, at der er en "blind spot" i Vesten for den situationen ​​kristne står i rundt omkring i verden.

Fra Coptics i Egypten og "husmenigheder" i Kina til de "undergravende" i Nordkorea og "frafaldne" i Pakistan, de kristne er under angreb på den internationale scene.
Paul Coleman, vicedirektør for Alliancen Defending Freedom International, sagde den internationale forfølgelse af kristne bliver helt ignoreret af venstrefløjen
.
"Ingen person eller gruppe skal leve i frygt for at blive dræbt, tortureret eller undertrykt på grund af deres religiøse overbevisning," Sagde Mr. Coleman i en erklæring. "Efter alt at dømme er kristne den mest forfulgte gruppe på planeten."

Hver måned  bliver omkring 322 kristne dræbt, 214 kirker eller kristne ejendomme bliver ødelagt, og 772 voldshandlinger udføres på de kristne på grund af deres tro, ifølge Open Doors, en nonprofit gruppe, der hjælper forfulgte kristne.

Andrew Doran, vice president for In Defense of Christians, sagde deres råb om hjælp ofte møder døve ører i Europa og USA, fordi Kristendommen er den dominerende tro i en stadig mere sekulær kultur.

Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    97.4%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Det er helt forventeligt
« Svar #1 Dato: Februar 13, 2017, 11:15:54 am »

Man må forvente, at der er flest kristne, som bliver forfulgt, fordi der er flest af dem.
Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline J. Langgaard-Nielsen

• Fuld medlem
  • Activity:
    5.6%
  • Country: dk
  • "Stå skal vort fædreland - som fri mænds arv!"
    • Vis profil
Sv: Venstrefløjen ignorerer forfølgelse af kristne
« Svar #2 Dato: Februar 13, 2017, 02:58:42 pm »
Det er rigtigt, at det ofte bliver nedtonet, fordi der "bare" er tale om kristne.
Og det bliver formentlig meget værre henne i sidste halvdel af dette århundrede; i hvert fald har Pew Reserach Center lavet en stor undersøgelse, som viser at kristendommen vil blive overhalet af islam hvad angår antal tilhængere.

https://udfordringen.dk/2015/04/kristendommens-skaebne-kan-blive-afgjort-i-kina/

Pew-undersøgelsen viser bl.a., at der i 2050 vil være 2,92 milliarder kristne verden.
Det svarer til omtrent 31,4 pct af befolkningen - det samme som i 2010.

I mellemtiden vil antallet af muslimer øges fra 23,3 pct i 2010 til 29,7 pct -> 2,76 milliarder muslimer i 2050.

Med den vækstrate vil islam langsomt men sikkert overtage placeringen som verdens største religion i 2070.
Det er den udsigt, vi er mange, der ikke kan lide!
"Gud giv dig Fremtid, som Han gav dig Minder. Dig elsker jeg - Danmark mit Fædreland!"

Offline Trådløse-Anna

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
  • Tror på en fremtid uden de bl?s indblanding, :))
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Februar 13, 2017, 03:10:36 pm »
Pyt, du kan jo bare leve som du plejer,  :girl_smile:
<3 <3
Støttemedlem af brovte-banden, :)

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.2%
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Februar 13, 2017, 03:47:16 pm »

Det er jo det vi ikke kan, hvis islam får magten !!

Nu er jeg ikke så bekymret, da vi har hørt og læst gode nyheder - de sidste dage:

http://www.dr.dk/nyheder/regionale/syd/fadervor-og-salmesang-de-kristne-friskoler-faar-flere-elever

Et stigende antal forældre vælger at indskrive deres elever på en af landets 35 kristne friskoler.

Alene sidste år havde skolen 80 ansøgere til indskolingen, og skolen var derfor nødt til at oprette to børnehaveklasser.
Henning Høgild Pedersen mener, at det er skolens værdier, som får forældrene til at sende deres børn på de kristne friskoler.
- Vi lægger meget vægt på, at man skal tage hensyn til hinanden og skabe et fællesskab, hvor der er god trivsel, fortæller han.
Lektor Hans Raun Iversen fra Københavns Universitet siger til Jyllands-Posten, at han ikke er overrasket over udviklingen. Han henviser til, at danskerne i dag har stor tillid til folkekirken, og han mener, at det smitter af på de kristne friskoler.

Citat slut

Anderledes ser det ud for :

http://www.tvmidtvest.dk/artikel/flere-dropper-ud-af-efterskolen

Efterskolerne er i færd med at glemme en række kerneværdier

Frafaldet på efterskoler er fordoblet på 22 år. Det viser en ny undersøgelse
« Senest Redigeret: Februar 13, 2017, 03:49:32 pm af lyjse »

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
  • Country: bs
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Februar 13, 2017, 04:17:12 pm »

Det er jo det vi ikke kan, hvis islam får magten !!

Nu er jeg ikke så bekymret, da vi har hørt og læst gode nyheder - de sidste dage:

http://www.dr.dk/nyheder/regionale/syd/fadervor-og-salmesang-de-kristne-friskoler-faar-flere-elever

Et stigende antal forældre vælger at indskrive deres elever på en af landets 35 kristne friskoler.

Alene sidste år havde skolen 80 ansøgere til indskolingen, og skolen var derfor nødt til at oprette to børnehaveklasser.
Henning Høgild Pedersen mener, at det er skolens værdier, som får forældrene til at sende deres børn på de kristne friskoler.
- Vi lægger meget vægt på, at man skal tage hensyn til hinanden og skabe et fællesskab, hvor der er god trivsel, fortæller han.
Lektor Hans Raun Iversen fra Københavns Universitet siger til Jyllands-Posten, at han ikke er overrasket over udviklingen. Han henviser til, at danskerne i dag har stor tillid til folkekirken, og han mener, at det smitter af på de kristne friskoler.

Citat slut

Anderledes ser det ud for :

http://www.tvmidtvest.dk/artikel/flere-dropper-ud-af-efterskolen

Efterskolerne er i færd med at glemme en række kerneværdier

Frafaldet på efterskoler er fordoblet på 22 år. Det viser en ny undersøgelse

Og du mener seriøst at det er en god nyhed at folk indskriver deres børn til hjenevask i overtro?
Forskellen på kristne friskoler og muslimske ditto er ikke lige til at få øje på.
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    97.4%
    • Vis profil
Der er også lyspunkter
« Svar #6 Dato: Februar 13, 2017, 04:26:31 pm »
Fra DST

Medlem af Folkekirken 1. kvartal 2007
4 499 343

Medlem af Folkekirken 4. kvartal 2016
4 368 971

Ikke medlem af Folkekirken 1. kvartal 2007
945 871   

Ikke medlem af Folkekirken 4. kvartal 2016
1 377 426
Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    97.4%
    • Vis profil
Tag bekymringen med et gran salt - det er ateismen som vokser i vestlige lande
« Svar #7 Dato: Februar 13, 2017, 04:49:35 pm »
Jeg har ingen indvendinger imod Langgaard-Nielsen tal (som er helt korrekte).

Det er nødvendigt at se på, hvad der bliver af de kristne for at forstå tallene.

Det der sker er, at antallet af ikke-religiøse vokser meget hurtigt og især blandt hvide.

Ateisme i USA
I 2007 var der 16,1% som ikke var tilsluttet nogen religion, og heraf var 4,0% ateister/agnostikere

I 2014 var der 22,8% som ikke var tilsluttet nogen religion, og heraf var 7,0 % ateister/agnostikere

Derfor er der slet ikke tale om, at antallet af muslimer vil overhale "os" - men om at mange kristne bliver omvendte ateister/agnostikere og derfor vil de kristnes antal ikke vokse.

I et land som Frankrig vil ateister/agnostikere være den største "religion" i år 2070.

Kilden er som  Langgaard-Nielsens: PEW Reserch Center

http://www.pewforum.org/2015/05/12/chapter-1-the-changing-religious-composition-of-the-u-s/#atheists-and-agnostics-make-up-a-growing-share-of-the-unaffiliated

http://www.pewforum.org/religious-landscape-study/religious-family/atheist/

Vi ser også en lignende udvikling i Danmark (omend det går lidt langsommere end i de fleste vestlige lande) - hvor folk melder sig ud af folkekirken og bliver ateister/agnostikere.

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.2%
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Februar 13, 2017, 04:52:50 pm »
Landboen

Citér
Og du mener seriøst at det er en god nyhed at folk indskriver deres børn til hjenevask i overtro?
Forskellen på kristne friskoler og muslimske ditto er ikke lige til at få øje på.

Jeg griner altså af dig Landbo, du bliver så arrig  :hyper: :ROFL:

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.2%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Februar 13, 2017, 04:54:19 pm »
Anklager .. folk melder sig ud af Folkekirken, og frikerne vokser - sådan er det bare.

Og du kan ikke "snakke dig fra det"  :big_grin:

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    97.4%
    • Vis profil
Frygten for islams vækst er altså vildt overdrevet
« Svar #10 Dato: Februar 13, 2017, 05:07:27 pm »
Hvis vi ser på, hvor mange som enten er kristne eller ateister, så var der 3,3 milliarder i 2010.

Det kan vi sammenligne med 1,5 (andre kilder siger 1,6) milliarder muslimer.

Der er altså mere end dobbelt så mange, som enten er kristne eller ateister i dag - end der er muslimer.

Hvis vi ser på fremtiden, så vil der ske det, at mange kristne bliver omvendt til ateismen - men kun få muslimer vil blive omvendt til ateismen.

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
  • Country: bs
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Februar 13, 2017, 05:19:49 pm »
Landboen

Citér

Jeg griner altså af dig Landbo, du bliver så arrig

Hvordan tolker du lige at jeg er arrig?
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    97.4%
    • Vis profil
Ateisme/Agnosticisme
« Svar #12 Dato: Februar 13, 2017, 05:37:52 pm »
Hvem er ateister?

I USA kan jeg let finde ateisters etniske profil

Kilde: PEW

Et nyt syn på religion. Man kan se på, hvor Ateisme/Agnosticisme er den anden største religion

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.2%
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: Februar 13, 2017, 08:57:01 pm »
Anklager.. kun Gud ved, hvor mange kristne der findes.

Jeg bliver tit overrasket, når jeg ser en kendt person på TV, fortælle at han / hun skam er kristen.

Man behøver altså ikke være medlem af en kirke, eller gå rundt med et skilt på ryggen, der står man er kristen, .. jeg går faktisk aldrig i kirke, så jeg er sikkert ikke med i dine statistikker  :blum:

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    97.4%
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: Februar 13, 2017, 09:01:14 pm »
Anklager.. kun Gud ved, hvor mange kristne der findes.

Jeg bliver tit overrasket, når jeg ser en kendt person på TV, fortælle at han / hun skam er kristen.

Man behøver altså ikke være medlem af en kirke, eller gå rundt med et skilt på ryggen, der står man er kristen, .. jeg går faktisk aldrig i kirke, så jeg er sikkert ikke med i dine statistikker  :blum:

Hvis man kun tæller dem, som går regelmæssigt i kirke, så er der ikke mange kristne i Danmark  :big_grin: