Forfatter Emne: Michelin drengen  (Læst 130 gange)

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    94%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Michelin drengen
« Dato: Februar 07, 2017, 01:37:27 pm »
For mange år siden var jeg arbejdsløs og endte som langtidsledig i en børnehave.

Jeg var sådan lidt ekstra arbejdskraft, og jeg kan huske to ting. Jeg byggede opholdsstuen om og malede den. Vandrørene skjulte jeg i væggen, og det er ikke lovligt. Man får det aldrig godkendt på teknisk forvaltning - men jeg brugte kobberrør, og de holder i 100 år. Jeg har heller aldrig hørt noget siden, og nu kommer jeg omsider til debatoplægget.

Jeg fik penge i den ene hånd og en lille dreng i den anden hånd

Opgaven gik ud på at gå over i Brugsen og finde noget han ville spise, men det måtte ikke være bananer eller ristede løg.

Det var en underlig arbejdsopgave, men jeg fandt ud af, at han nægtede at spise andet end bananer og ristede løg. Personalet vidste ikke, hvad de skulle gøre - derfor opgaven.

Hans mor spiste heller ikke andet end bananer og ristede løg, og æblet falder sjældent langt fra stammen. Det var en enlig mor, og hun var nok noget enfoldig, men bortset fra maden, så var hun ellers en OK-mor.

Man kunne godt se det på dem

Jeg kom altid til at tænke på Michelinmanden - småfede blege og bløde.

Det er ikke for at lyde sjov, for det var et alvorligt problem for drengen. Han ville altså ikke spise børnehave maden, fordi han ikke kunne lide almindelig mad. Det er usundt og man bliver fejlernæret af at spise så ensidigt.

Personalet ville med alle midler have drengen til at spise noget mere sundt - men det lykkedes ikke, mens jeg var der.

Skulle kommunen tvangsfjerne drengen, fordi han kun ville spise bananer og ristede løg? - og hvor går grænsen?

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?