Forfatter Emne: Nu bliver det forbudt at bære niqab og burka i Østrig????  (Læst 616 gange)

Sharia

• Gæst
Nu bliver det forbudt at bære niqab og burka i Østrig????
« Dato: Februar 01, 2017, 07:54:55 am »
Forbuddet kommer til at gælde i offentlige rum som f.eks. skoler og retssale.

Er det ikke synd for dem?

http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE9331799/nu-bliver-det-forbudt-at-baere-niqab-og-burka-i-oestrig/

Kærlig Hilsen

Tigerklageren.

Nordboen

• Gæst
Sv: Nu bliver det forbudt at bære niqab og burka i Østrig!
« Svar #1 Dato: Februar 01, 2017, 02:47:12 pm »
Det er en dejlig ting.  :thumbsup:
Østrig er vist det femte land i Europa, som udsteder et forbud mod denne anmassende sharia-reklame i det offentlige rum.

Det er fristende at sige: Lad nu Danmark blive det sjette, men desværre kan Støjberg & Co. ikke engang finde ud af at sparke hard core-muslimen Asmaa Abdol-Hamid ned af den stol, nogen har anbragt hende på. Tænk, hun er politiansat, hun - af alle mennesker - repræsenterer en offentlig dansk myndighed!

De kalder hende "brobygger" i politiansættelsen på Fyn.... for mig lyder dette som et uhyggeligt mareridt.

Danmark, Danmark   :connie_nutzo:   :sad:

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.6%
  • Country: 00
    • Vis profil
Sv: Nu bliver det forbudt at bære niqab og burka i Østrig????
« Svar #2 Dato: Februar 01, 2017, 03:13:48 pm »
Jf. den sidste "burkarapport" var der tre i Danmark, der bar burka og 50-150 der bærer niqab.
It is a common mistake to theorize before one has data. Insensibly one begins to twist facts to suit theories, instead of theories to suit facts.

doDO

• Gæst
« Svar #3 Dato: Februar 01, 2017, 03:25:36 pm »
Jf. den sidste "burkarapport" var der tre i Danmark, der bar burka og 50-150 der bærer niqab.

Og to af dem som bærer Burka er ansat med at fjerne asbest plade fra valmtager i Hornbek ,o)

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    14.8%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Februar 01, 2017, 09:40:48 pm »
Ja, nu har man endelig forbudt kønsopdelt svømning i Aarhus, så det næste må blive burkaer, som virkelig er et kæmpestort problem.

Tænk engang, man risikerer at møde en kvinde iført burka en enkelt gang eller to i løbet af hele sit liv, og det er endda kun hvis man er rigtig heldig.
I'm a Troll

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    98.8%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Det er mindst verdens største problem
« Svar #5 Dato: Februar 01, 2017, 09:54:16 pm »
For hver 100 kroner som en mand tjener, tjener en kvinde med samme uddannelsesniveau i gennemsnit 80 kroner.

Forestil dig, at de danske kvinder havde lige så ivrige forkæmpere som de 200, der går med niqab.
Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
  • Country: bs
    • Vis profil
Sv: Det er mindst verdens største problem
« Svar #6 Dato: Februar 01, 2017, 10:41:08 pm »
For hver 100 kroner som en mand tjener, tjener en kvinde med samme uddannelsesniveau i gennemsnit 80 kroner.

Forestil dig, at de danske kvinder havde lige så ivrige forkæmpere som de 200, der går med niqab.
Gaaab ...
Så må madammerne tage sig sammen og blive bedre til selv at forhandle deres løn.
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    98.8%
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Februar 01, 2017, 11:00:18 pm »

Gaaab ...
Så må madammerne tage sig sammen og blive bedre til selv at forhandle deres løn.

Vil det sige, at du tjener godt?
Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
  • Country: bs
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Februar 02, 2017, 09:49:46 am »

Gaaab ...

Vil det sige, at du tjener godt?
Nej ikke nu. Kassearbejde i en fakta giver formidable 112,00 kr i timen.
Og sådan er det!
Og der er ikke forskel i lønnen om man er han- eller hunkøn.

Og hvornår "tjener man godt"?
Er det når man har nok til de faste udgifter, og er tilfreds med det?
Eller skal der være kæmpe overskud hver måned til overflødige rejser, dyre designermøbler osv.?

Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

Offline politisk ukorrekt

• Hyper medlem
  • Activity:
    11.6%
  • Selvfølgelig styrer aliens da verden.
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Februar 02, 2017, 01:50:43 pm »
Jeg har altid undret mig over, at folk påstår, at der kun er 3-4 stykker i hele Danmark der bærer Burka. Jeg synes, at jeg ser dem hver uge. Nu har jeg så fundet ud af, at det skyldes, at der åbenbart er forskel på en Burka og en såkaldt Niqub. Jeg har altid troet at det var en burka, når hele ansigtet minus øjnene var dækket til. Men nu erfarer jeg så, at en Burka er kun, hvis OGSÅ øjnene er dækket til.

Well, det er hermed et definitionsspørgsmål. Men burka eller niqab er ét fedt efter min opfattelse. Jeg kalder stadig en niqab for en burka, fordi på afstand ser kvinden altså præcist lige så tildækket ud som hvis hun bar burka. Og alene i denne uge har jeg her i byen set to kvinder med burka/niqab. Så ja, jeg synes at det ER et problem, at så forholdsvist mange kvinder i Danmark lever så undertrykt.

Derfor støtter jeg et forbud mod både burka og niqab.
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    98.8%
    • Vis profil
Staten som barnepige
« Svar #10 Dato: Februar 02, 2017, 01:56:35 pm »
Det er ligesom at sætte kvoter på antallet af kvinder i bestyrelser eller at forbyde at skrive "neger".

Det må være grænser for, hvad staten skal blande sig i.

Jeg har altid undret mig over, at folk påstår, at der kun er 3-4 stykker i hele Danmark der bærer Burka. Jeg synes, at jeg ser dem hver uge. Nu har jeg så fundet ud af, at det skyldes, at der åbenbart er forskel på en Burka og en såkaldt Niqub. Jeg har altid troet at det var en burka, når hele ansigtet minus øjnene var dækket til. Men nu erfarer jeg så, at en Burka er kun, hvis OGSÅ øjnene er dækket til.

Well, det er hermed et definitionsspørgsmål. Men burka eller niqab er ét fedt efter min opfattelse. Jeg kalder stadig en niqab for en burka, fordi på afstand ser kvinden altså præcist lige så tildækket ud som hvis hun bar burka. Og alene i denne uge har jeg her i byen set to kvinder med burka/niqab. Så ja, jeg synes at det ER et problem, at så forholdsvist mange kvinder i Danmark lever så undertrykt.

Offline politisk ukorrekt

• Hyper medlem
  • Activity:
    11.6%
  • Selvfølgelig styrer aliens da verden.
    • Vis profil
Sv: Staten som barnepige
« Svar #11 Dato: Februar 02, 2017, 02:00:38 pm »
Det er ligesom at sætte kvoter på antallet af kvinder i bestyrelser eller at forbyde at skrive "neger".

Jeg vil bare have lighed og rimelighed i loven.

Hvis kvinder må gå med burka og niqab, så skal det generelle maskeringsforbud ophæves for alle. Så ikke længere noget forbud mod at gå med elefanthue ved demonstrationer.
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    98.8%
    • Vis profil
Pjat
« Svar #12 Dato: Februar 02, 2017, 03:05:06 pm »

Jeg vil bare have lighed og rimelighed i loven.

Hvis kvinder må gå med burka og niqab, så skal det generelle maskeringsforbud ophæves for alle. Så ikke længere noget forbud mod at gå med elefanthue ved demonstrationer.

Maskeringsforbuddet går ikke ud på at forbyde fastelavn - og gælder også for kvinder i niqab.

Prøv du at tage en niqab på - og gå med i en demo - så bliver du arresteret og dømt ligesom de andre.

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.6%
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: Februar 02, 2017, 03:31:13 pm »

Ja, der er forskel på en burka og en niqab. Burkaen er mest benyttet i Afghanistan og områder af Pakistan, men den regnes som ofte som værende afghansk. Niqab bruges i langt flere lande og er som sådan ikke tilknyttet til et bestemt land eller kultur, men bruges mest af tilhængerne af salafiskolen og nogle der følger hanbali. Den er ikke obligatorisk i de fleste lovskoler.
De fleste, der går med niqab i Danmark, gør det ikke konsekvent. Den er også mest brugt af yngre konvertitter eller "born again" religiøse. Nogle bruger den mere op til højtider, men tager den af på skoler. Chadoren er mest iransk og er et langt stykke ovalt klæde, som bliver brugt mere alsidigt. Der er ikke tradition for ansigtsslør i Iran, og jeg har mest set den brugt af ældre iranske kvinder.
Uanset hvad er niqab næsten altid kun noget som yngre kvinder går med i en periode indtil de ikke gider det mere.
Jeg afviser ikke, at man kan støde på kvinder i niqab, men folk har en tendens til over overrapportere antallet af dem de ser eller også er det den samme. Personligt har jeg kun set én i Hillerød. I Imam Ali moskeen ser man dem ikke. Jeg har heller ikke set dem i Minhaj eller moskeen i Rovsingsgade. Jeg tror, de fleste vælgerIslamisk Trossamfund. Heller ikke til Hitz ut Tahrirs årlige forsamlinger ser man nogle i niqab. Jeg har en dansk veninde, der studerer interkulturel pædagogik og arabisk i Aarhus og på hendes studie har der kun været to, der i en periode gik med niqab.
It is a common mistake to theorize before one has data. Insensibly one begins to twist facts to suit theories, instead of theories to suit facts.

Offline El_Nino

• Hyper medlem
  • Activity:
    9.4%
  • Country: dk
  • Vejen skal altid være snorlige og fremad
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: Februar 02, 2017, 07:16:32 pm »

Hører ikke til i Danmark - og vil man bærer en sådan - så skrub af til dette land hvor det er et krav :JC_finger: :JC_ghey:
Tænk altid én gang til over det, før du gør det!