Forfatter Emne: Thou shalt not commit logical fallacies!  (Læst 537 gange)

Offline homofaber (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    36.6%
  • Country: 00
    • Vis profil
Thou shalt not commit logical fallacies!
« Dato: Februar 04, 2017, 07:08:03 pm »
Jeg tænkte, at eftersom vi har så mange højrenationale her på siden, der ofte har så svært ved at debattere uden konstant at anvende logiske fejlslutninger, ville jeg lige linke til denne lille samling af de mest bruge fejlslutninger, man ser dem bruge i debatter.
Måske det ville højne debatten en lille smule, hvis de tog et kig før de postede et svar.

https://yourlogicalfallacyis.com/system/App/Settings/a3posters/000/000/001/original/LogicalFallaciesInfographic_A3.pdf

doDO

• Gæst
Sv: Thou shalt not commit logical fallacies!
« Svar #1 Dato: Februar 04, 2017, 07:44:19 pm »
Jeg tænkte, at eftersom vi har så mange højrenationale her på siden, der ofte har så svært ved at debattere uden konstant at anvende logiske fejlslutninger, ville jeg lige linke til denne lille samling af de mest bruge fejlslutninger, man ser dem bruge i debatter.
Måske det ville højne debatten en lille smule, hvis de tog et kig før de postede et svar.

https://yourlogicalfallacyis.com/system/App/Settings/a3posters/000/000/001/original/LogicalFallaciesInfographic_A3.pdf

Du må ikke sidde på min ansigt
Håber jeg fik den oversat ansvarligt ,O)

Anklageren

• Gæst
Induktiv bevisførelse på et håbløst tyndt grundlag
« Svar #2 Dato: Februar 04, 2017, 08:38:11 pm »
Bevisførelsen går ud på, at man slutter til helheden ud fra nogle eksempler. Den såkaldte induktive bevisførelse i modsætning til deduktiv bevisførelse. Det kræver et meget stort antal eksempler for at den induktive bevisførelse giver nogen mening.

F.eks. nævner man tilfælde af nogen, som er blevet overfaldet af muslimer - og derudfra slutter man lynhurtigt til, at muslimer overfalder danskere.

Det strider imod den klassiske logik, som allerede Aristoteles havde styr på tre til fire hundrede år f.Kr.

De er måske bare lidt primitive i forhold til grækerne - eller også ser de et lys i Jehovas Vidner, som også tit nævner nogen tilfælde i Vagttårnet - og derudfra slutter sig til, at Jehovas plan med jorden er logisk.