Forfatter Emne: Bare rolig, verden bevæger sig stadig fremad  (Læst 1064 gange)

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    99.2%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Sv: Bare rolig, verden bevæger sig stadig fremad
« Svar #15 Dato: Januar 27, 2017, 05:56:22 pm »
Påfugle-teorien er grundlaget for at finde tøser!

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline politisk ukorrekt

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.4%
  • Country: 00
  • Selvfølgelig styrer aliens da verden.
    • Vis profil
Sv: Bare rolig, verden bevæger sig stadig fremad
« Svar #16 Dato: Januar 28, 2017, 01:10:48 am »
Påfugle-teorien er grundlaget for at finde tøser!

Ah, så giver det mening. Den slags har jeg nemlig ej heller forstand på. :hyper:
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    99.2%
    • Vis profil
A HA
« Svar #17 Dato: Januar 28, 2017, 01:21:06 am »
Den flotteste påfugl får flest tøser   :aww:

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline politisk ukorrekt

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.4%
  • Selvfølgelig styrer aliens da verden.
    • Vis profil
Sv: A HA
« Svar #18 Dato: Januar 28, 2017, 01:25:27 am »

Men hvis påfugleteorien holder, hvorfor findes der så stadig så mange grimme påfugle? Eller mennesker? Burde evolutionen ikke have frasorteret dem for længst?

Dersom grimme påfugle og grimme mennesker, stadig fødes i stor mængde, synes jeg ikke det tyder på, at påfugleteorien (udvælgelsesteorien) nødvendigvis fortæller hele sandheden om menneskets skabelse og udvikling. For så burde mange elementer for længst være blevet frasorteret - hvad de jo ikke er. Kriminelle, mordere o.s.v. fødes også stadig. Krøblinge, grimme mennesker o.s.v.

Og dog, måske skyldes det, at flotte mennesker også er mere selektive. Så de venter længere på den rette partner, før de korpulerer. Mens grimme mennesker nok er mindre kræsne og derfor i højere omfang tenderer til at hoppe på den første og den bedste påfugl, de møder.

Og hvis teorien holder, burde mennesker have været meget dumme, grimme o.s.v. for 500, 1000 eller 2000 år siden - i forhold til i dag. Det ved jeg så ikke om de nødvendigvis var. Jo, de var nok mindre belæste og mindre uddannede, men om de nødvendgivis var født dummere, er jeg ikke sikker på.
« Senest Redigeret: Januar 28, 2017, 01:41:16 am af politisk ukorrekt »
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    99.2%
    • Vis profil
'Grimme' hanfugle er mere jaloux end 'smukke' hanner
« Svar #19 Dato: Januar 28, 2017, 03:42:45 pm »

Men hvis påfugleteorien holder, hvorfor findes der så stadig så mange grimme påfugle? Eller mennesker? Burde evolutionen ikke have frasorteret dem for længst?

Dersom grimme påfugle og grimme mennesker, stadig fødes i stor mængde, synes jeg ikke det tyder på, at påfugleteorien (udvælgelsesteorien) nødvendigvis fortæller hele sandheden om menneskets skabelse og udvikling. For så burde mange elementer for længst være blevet frasorteret - hvad de jo ikke er. Kriminelle, mordere o.s.v. fødes også stadig. Krøblinge, grimme mennesker o.s.v.

Og dog, måske skyldes det, at flotte mennesker også er mere selektive. Så de venter længere på den rette partner, før de korpulerer. Mens grimme mennesker nok er mindre kræsne og derfor i højere omfang tenderer til at hoppe på den første og den bedste påfugl, de møder.

Og hvis teorien holder, burde mennesker have været meget dumme, grimme o.s.v. for 500, 1000 eller 2000 år siden - i forhold til i dag. Det ved jeg så ikke om de nødvendigvis var. Jo, de var nok mindre belæste og mindre uddannede, men om de nødvendgivis var født dummere, er jeg ikke sikker på.

Den australske sangfugl, rødrygget alfesmutte, er klar over, når han har scoret over sit niveau.

I hvert fald er de mindre attraktive hanner snedige nok til at vogte deres mager i parringstiden, hvor de mere attraktive artsfælder forlader magerne i jagten på parringer med andre hunner.

Det viser ny forskning fra Cornell University, som er beskrevet i det videnskabelige tidsskrift Biology Letters.

http://www.dr.dk/nyheder/viden/grimme-hanfugle-er-mere-jaloux-end-smukke-hanner

Fortidens mennesker har ikke nødvendigvis haft de samme skønhedsidealer - så man kan ikke tænke på den måde.

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.6%
    • Vis profil
Sv: A HA
« Svar #20 Dato: Januar 28, 2017, 04:49:54 pm »

Påfugleteorien eller seksuel selektion er også evolution. I øvrigt mener jeg, at man skal passe på med at overføre egenskaber fra en art og anvende dem på en anden. Dermed ikke sagt, at man ikke kan diskutere seksuel selektion, men det er bare ikke en afgørende mekanisme for menneskets udvikling.

Evolution handler om arters tilpasning, ikke til bestemte individer. Det er kun racehygiejnetilhænger, der tror, at man kan skabe en perfekt art uden variation. For en del år siden var der en fyr, der skrev bogen Born to run, hvor han var fortaler for, at den bedste måde at løbe, var i bare tæer, fordi vores fødder er udviklet via evolution til at løbe langt og at sko var unaturlige. Det førte til en masse fanboys, der påstod, at mennesker var skabt til at løbe, men det er kun få, der er skabt til at løbe og mange kan ikke uden sko med indlæg. Det er på den ene side korrekt, at mennesker som art er skabt til at løbe, men det er ikke alle, der kan løbe. Det er nok derfor, at mange ikke forstår evolution. Evolution kan ikke udrydde handicap, krumme næser, platfødder og andre skavanker, for det handler om variation gennem generationer.
It is a common mistake to theorize before one has data. Insensibly one begins to twist facts to suit theories, instead of theories to suit facts.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    99.2%
    • Vis profil
Mennesket er skabt til at leve i grupper
« Svar #21 Dato: Januar 28, 2017, 06:02:11 pm »

Påfugleteorien eller seksuel selektion er også evolution. I øvrigt mener jeg, at man skal passe på med at overføre egenskaber fra en art og anvende dem på en anden. Dermed ikke sagt, at man ikke kan diskutere seksuel selektion, men det er bare ikke en afgørende mekanisme for menneskets udvikling.

De sociale egenskaber er måske de allermest afgørende egenskaber for menneskeartens udvikling.

Alene er det langsomme menneske med ringe sanser og svage muskler et let bytte for rovdyr. Overlevelsesevne er meget afgørende for arten, fordi mennesket først kan formere sig i 15 års alderen - og får lidt afkom.

Når en hunmus er omkring fem uger gammel, kan den få unger. På et år kan en mus få 3 - 6 kuld med op til 8 unger i hver.

Derfor spiller overlevelsesevnen ikke den samme rolle for mus.