Forfatter Emne: Evnen til at tænke  (Læst 7107 gange)

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Evnen til at tænke
« Dato: Januar 11, 2017, 02:26:17 am »
Islamkritikerne bruger mange kræfter på at beskæftige sig med Sverige.

De har alle færdigheder, der er nødvendige for at modtage og behandle information - men de ved ikke, hvor mange muslimer der er i Sverige - selvom de har brugt mange hundrede timer af deres liv på netop det spørgsmål. De har udviklet evnen til at opfange og kassere oplysninger undervejs fra syns- og hørenerven til hjernen. De normale funktioner i den menneskelige bevidsthed er blevet fuldstændig ophævet.

Det gælder også, hvis man spørger dem om, hvor mange muslimer, de tror der er i Danmark. I gennemsnit troede danskerne allerede i 2015, at der var over en halv million muslimer i befolkningen - og det gennemsnit dækker jo over, at den ene halvdel af befolkningen troede, at der var flere. Man ved jo godt, hvilken halvdel det er.

En måling, som Megafon lavede for Politiken og TV 2, viste i 2015, at danskerne i gennemsnit forestillede sig, at 9,4 procent af befolkningen – eller et godt stykke over en halv million – var muslimer. Det korrekte tal var nærmere det halve i 2015.

http://politiken.dk/indland/politik/folketingsvalg2015/article5578589.ece

Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

Offline Tørresnoren

• Hyper medlem
  • Activity:
    6.8%
  • Country: 00
    • Vis profil
Sv: Evnen til at tænke
« Svar #1 Dato: Januar 11, 2017, 04:33:53 am »
Man ved jo godt, hvilken halvdel det er.

Ved 'man' nu også det..?

- men hvad nu hvis det også kun er halvdelen af 'mannerne' som 'godt ved det'....?
'Uanset hvor mørkt livet til tider kan se ud, så husk at der altid er lys i køleskabet'....

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Activity:
    6.6%
  • Jeg er Muslim og Kommunist.
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #2 Dato: Januar 11, 2017, 07:58:00 am »

Ved 'man' nu også det..?

- men hvad nu hvis det også kun er halvdelen af 'mannerne' som 'godt ved det'....?

Selvfølgelig ved man det. Du kan jo bare se her på debatten, hvordan der er to lejre, hvor den ene hele tiden fremhæver politisk korrekte voldtægter, der er begået på den anden side af jorden for at have noget at kritisere muslimerne for.

Overfor det står vi andre mere fornuftsbetonede individer, der ikke har behov for at finde på historier.

Jeg går ind for en strammere udlændingepolitik, men det her begrundet i fakta og ikke frygt. 

Frygt er den største trussel mod Danmark i øjeblikket for det er med til at splitte danskerne i to lige store grupper 'manner'. Det har man kun interesse i, hvis man vil destabilisere samfundet.

Oplysningstanken påbyder os at handle på baggrund af fornuft og rationale, og ikke som du gjorde i dit svar til mig - på baggrund af frygt.
Anklageren er sidens allerbedste debattør, det er godt, vi har ham som forummets leder og ansigt udadtil. :)

doDO

• Gæst
« Svar #3 Dato: Januar 11, 2017, 08:05:40 am »
Citat fra: Tørresnoren link=topic=5128.msg64534#msg64534 date=1484105633
[/quote

Selvfølgelig ved man det. Du kan jo bare se her på debatten, hvordan der er to lejre, hvor den ene hele tiden fremhæver politisk korrekte voldtægter, der er begået på den anden side af jorden for at have noget at kritisere muslimerne for.

Overfor det står vi andre mere fornuftsbetonede individer, der ikke har behov for at finde på historier.

Jeg går ind for en strammere udlændingepolitik, men det her begrundet i fakta og ikke frygt. 

Frygt er den største trussel mod Danmark i øjeblikket for det er med til at splitte danskerne i to lige store grupper 'manner'. Det har man kun interesse i, hvis man vil destabilisere samfundet.

Oplysningstanken påbyder os at handle på baggrund af fornuft og rationale, og ikke som du gjorde i dit svar til mig - på baggrund af frygt.

For en gang skyldt tigeren har du skrevet noget yderst fornuftigt uden at spamme samtlige tråde.
Du får lige et like.

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.6%
  • Country: aq
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Januar 11, 2017, 01:46:18 pm »
Politiken alias Pundiken lyver. Der findes ingen opgørelser over hvor mange muslimer der findes i Danmark da man ikke fører kontrol med folks tro.
I 4. kvartal af 2016 var der ifølge Danmarks Statistik 330388 indvandrere fra ikke-vestlige lande samt 142380 efterkommere fra ditto. Ikke-vestlige lande vil i praksis sige muslimske lande.
http://www.dst.dk/da/Statistik/emner/indvandrere-og-efterkommere/indvandrere-og-efterkommere
Dvs. 330388+142380=472768 i alt.
Der var 5745526 personer i alt i Danmark i 4. kvartal 2016.
http://www.dst.dk/da/Statistik/emner/befolkning-og-befolkningsfremskrivning/folketal
Dvs. de ikke-vestlige og deres efterkommere udgjorde 472768/5745526 * 100% = 8,2%. Og altså ikke de 4,7% som Pundiken har besluttet.
Nu skal man så også lige tænke på at Danmarks Statistik betragter en efterkommer som et barn hvis begge forældre ikke har dansk statsborgerskab. Hvis bare den ene har opnået dansk statsborgerskab, så bliver barnet ikke registreret som efterkommer. Dvs. at det reelle tal er langt højere. Dertil kommer alle dem der opholder sig illegalt i landet.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Det var bl.a. din evne til at tænke, jeg gik ud fra
« Svar #5 Dato: Januar 11, 2017, 02:18:59 pm »
Jeg opdagede jo forleden, at du troede, der er mange flere muslimer i Sverige, end der er i Danmark (sat i forhold til landenes størrelse)  :big_grin:

Selvfølgelig er antallet af ikke-vestlige indvandrere forskelligt fra antallet af muslimer, så her er vi klart inde på, at data går tabt fra din syns- og hørenerve på vejen til hjernen.

Ikke alene er der vietnamesere, kinesere, indere m.v. - men der er flygtet næsten en million kristne fra Irak, og også mange kristne fra Iran, og deres forfædre har været kristne længere tid, end danskerne har været kristne.

Hver måned finder voldelige episoder sted på danske asylcentre, og i en del af tilfældene er der tale om religionsmotiveret vold begået mod kristne flygtninge.

Et af de mest brutale tilfælde fandt sted for nogle måneder siden, da en afghansk kristen blev stukket ned af en muslim på et asylcenter i Avnstrup.

http://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/2014-08-16/kristne-asyls%C3%B8gere-foresl%C3%A5s-isoleret

Politiken alias Pundiken lyver. Der findes ingen opgørelser over hvor mange muslimer der findes i Danmark da man ikke fører kontrol med folks tro.
I 4. kvartal af 2016 var der ifølge Danmarks Statistik 330388 indvandrere fra ikke-vestlige lande samt 142380 efterkommere fra ditto. Ikke-vestlige lande vil i praksis sige muslimske lande.
http://www.dst.dk/da/Statistik/emner/indvandrere-og-efterkommere/indvandrere-og-efterkommere
Dvs. 330388+142380=472768 i alt.
Der var 5745526 personer i alt i Danmark i 4. kvartal 2016.
http://www.dst.dk/da/Statistik/emner/befolkning-og-befolkningsfremskrivning/folketal
Dvs. de ikke-vestlige og deres efterkommere udgjorde 472768/5745526 * 100% = 8,2%. Og altså ikke de 4,7% som Pundiken har besluttet.
Nu skal man så også lige tænke på at Danmarks Statistik betragter en efterkommer som et barn hvis begge forældre ikke har dansk statsborgerskab. Hvis bare den ene har opnået dansk statsborgerskab, så bliver barnet ikke registreret som efterkommer. Dvs. at det reelle tal er langt højere. Dertil kommer alle dem der opholder sig illegalt i landet.

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    14.2%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Januar 11, 2017, 04:23:32 pm »

Ved 'man' nu også det..?

Øh... jeg troede jeg læste et indlæg af Anklageren... så står der Tigermanden  :wacko2: :Laie_23: :connie_1:

Hm...

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Det er der ikke noget nyt i
« Svar #7 Dato: Januar 11, 2017, 04:54:43 pm »

Ved 'man' nu også det..?

Øh... jeg troede jeg læste et indlæg af Anklageren... så står der Tigermanden  :wacko2: :Laie_23: :connie_1:

Hm...

Tigermanden har adopteret mine tanker og formuleringer i årevis - bortset fra mine tanker om at islam er gammel fordummende overtro ligesom anden religion.

Offline Tørresnoren

• Hyper medlem
  • Activity:
    6.8%
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Januar 11, 2017, 04:58:54 pm »

Hm...

Jeg sidder sgu også og bliver lidt forvirret nu... - (jeg hører selvfølgelig også til den dumme halvdel af 'mannerne')

Kattepjevset :Cherna_29: skriver: 'og ikke som du gjorde i dit svar til mig - på baggrund af frygt.'

- jeg mener bestemt ikke jeg skulle have svaret ham på noget i denne tråd - (undgår i det hele taget helst at have noget som helst med den snotskovl at gøre)

Nogen gange er det er lidt svært at hitte ud af hvem der egentligt sidder og skriver hvad... - er der noget vi bør vide...? :smile1:
'Uanset hvor mørkt livet til tider kan se ud, så husk at der altid er lys i køleskabet'....

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.6%
  • Country: aq
    • Vis profil
Sv: Det var bl.a. din evne til at tænke, jeg gik ud fra
« Svar #9 Dato: Januar 11, 2017, 05:03:20 pm »
Ikke alene er der vietnamesere, kinesere, indere m.v. - men der er flygtet næsten en million kristne fra Irak, og også mange kristne fra Iran, og deres forfædre har været kristne længere tid, end danskerne har været kristne.

Ja, du har ret i at en vis andel af dem fra ikke-vestlige lande er andet end muslimer. Men hov, så skal man jo også tænke på at der jo også er muslimer blandt de indvandrere og efterkommere som kommer fra de vestlige lande.

Offline Tørresnoren

• Hyper medlem
  • Activity:
    6.8%
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: Januar 11, 2017, 05:06:00 pm »

Det skulle så være første gang i over 4000 indlæg at kattekræet skulle skrive sådan....?

- nå, men det er sikkert bare et udslag af at 'adoptere Anklagerens tanker og formuleringer'... :yes:

:big_grin: :ROFL:
« Senest Redigeret: Januar 11, 2017, 05:12:48 pm af Tørresnoren »

Offline Me

• Hyper medlem
  • Activity:
    3%
  • Country: dk
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Januar 11, 2017, 05:11:45 pm »
Det skulle så være første gang i over 4000 indlæg at kattekræet skulle skrive sådan....?

Tallet 4000 må være et magisk tal. :biggrin:
Altid glad for at hjælpe. :smile:

Offline Tørresnoren

• Hyper medlem
  • Activity:
    6.8%
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: Januar 11, 2017, 05:17:58 pm »

Tallet 4000 må være et magisk tal. :biggrin:

- eller som de siger over there: 'I smell a dead rat!'  :Cherna_29:/ :brr:

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Den tvivlende muslim
« Svar #13 Dato: Januar 11, 2017, 05:34:51 pm »

Ja, du har ret i at en vis andel af dem fra ikke-vestlige lande er andet end muslimer. Men hov, så skal man jo også tænke på at der jo også er muslimer blandt de indvandrere og efterkommere som kommer fra de vestlige lande.

Ja selvfølgelig.

Nu mangler vi bare at få sat tal på dem, og at definere en muslim.

Man plejer jo at anse muslimerne for at være dem, der anser sig selv for at være muslimer, men det er jo ikke sikkert, at de er mere religiøse end Naser Khader.

Han siger selv: "Den tvivlende muslim

Indtil jeg var en 17-18 år, var jeg praktiserende muslim, men gradvist udskiftede jeg islams strenge regler og ritualer med demokrati og humanisme. Jeg hældte med andre ord ung vin på en ny sæk - og den gamle sæk er smidt ud. Den nye sæk får med tiden mere indhold, men indtil videre består den af grundlæggende frihedsværdier, demokrati og den individuelle frihed til at bestemme over eget liv, krop og seksualitet. Dog er der også elementer af, hvad jeg har aversioner overfor, bl.a. at man slår ihjel i Guds navn. Jeg vil gøre op med det stereotype billede, som mange har af muslimer. Samtidig vil jeg sætte spørgsmålstegn ved den muslimske gudsforståelse, hvor alle handlinger foretages med henblik på at få en plads i Guds rige. I fordraget kommer jeg nærmere ind på, hvorfor jeg personligt, ja næsten fundamentalistisk, forsvarer demokratiet med næb og kløer, og hvorfor det at forlade islam af og til dukker op i min bevidsthed."

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: Januar 11, 2017, 05:37:40 pm »

Nogen gange er det er lidt svært at hitte ud af hvem der egentligt sidder og skriver hvad... - er der noget vi bør vide...? :smile1:

Ja - det er klart.

Der er ingen reel erstatning for viden - heller ikke humor  :smile1: