Forfatter Emne: Krigstid  (Læst 5999 gange)

Offline nobody

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
Sv: Krigstid
« Svar #30 Dato: December 22, 2016, 02:37:49 pm »
Anklageren.

Ingen dansker må gå i krig for en anden magt, i et andet land, ingen må det, de kan trække Danmark ind i en krig som vi intet har noget at gøre med, de enkle personer som vælger at gå i "krig" for en anden nation, de må aldrig komme ind i Danmark igen.

Hvis de har børn eller anden familie i Danmark, så skal de straks sendes til det land som personen "kæmpede" for, for folk kæmper kun for deres eget land, også er det bare UD, af Danmark.

Venlig Hilsen Poul Jørgensen

lyjse

• Gæst
« Svar #31 Dato: December 22, 2016, 04:55:30 pm »
nobody

Citér
Lyjse.

Der er ikke noget i vejen med den "almindelige" muslim, jeg har kendt mange, og de er lige så tro imod deres "gud", som vi er imod vores, problemet er den mindretalsgruppe som er "stærk" i deres tro, og som vil havde at alle andre også skal være det, og som ikke vil havde at folk har frihed til selv at vælge.

De "muslimer" du tænker på, kan sammenlignes med almindelige danskere, der måske går i kirke juleaften, for hyggens skyld.
De er kun "muslimer" fordi de kommer fra et muslimsk land.

Men de muslimer, der går i Moske, og bliver hjernevasket af deres imam, de skulle ikke opholde sig i Danmark !

Anklageren

• Gæst
« Svar #32 Dato: December 22, 2016, 07:25:23 pm »
Anklageren.

Ingen dansker må gå i krig for en anden magt, i et andet land, ingen må det, de kan trække Danmark ind i en krig som vi intet har noget at gøre med, de enkle personer som vælger at gå i "krig" for en anden nation, de må aldrig komme ind i Danmark igen.

Hvis de har børn eller anden familie i Danmark, så skal de straks sendes til det land som personen "kæmpede" for, for folk kæmper kun for deres eget land, også er det bare UD, af Danmark.

Kære Poul Jørgensen

Danmark er allerede i krig dernede, så lige i det her tilfælde, er det helt ved siden af.

Desuden kan det da ikke trække Danmark ind i en krig, at nogen frivillige deltager i en krig et eller andet sted.

Jeg giver en kasse bajere, hvis du kan komme med et eksempel på, at Danmark er blevet trukket ind i en krig af nogen frivillige, før den regel blev vedtaget for et par år siden  :yes:

Problemet med danskerne er, at de er begyndt at deltage i krige, men de har ingen sejrsvilje eller forståelse for, hvad de deltager i (det har forsvaret dog forhåbentlig).

Hvis briterne under Churchill havde haft en moderne dansker ved roret, dengang de under krigen skulle beslutte, om de ville alliere sig med Stalin imod Hitler - så havde de brokket sig indtil Hitler havde vundet - og det inden de fik besluttet sig til, om sejren mon var det vigtigste.

Offline TinaKyNaur

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
    • BALI
« Svar #33 Dato: December 22, 2016, 07:46:01 pm »
Anklageren.

Kære Poul Jørgensen

Danmark er allerede i krig dernede, så lige i det her tilfælde, er det helt ved siden af.

Desuden kan det da ikke trække Danmark ind i en krig, at nogen frivillige deltager i en krig et eller andet sted.

Jeg giver en kasse bajere, hvis du kan komme med et eksempel på, at Danmark er blevet trukket ind i en krig af nogen frivillige, før den regel blev vedtaget for et par år siden  :yes:

Problemet med danskerne er, at de er begyndt at deltage i krige, men de har ingen sejrsvilje eller forståelse for, hvad de deltager i (det har forsvaret dog forhåbentlig).

Hvis briterne under Churchill havde haft en moderne dansker ved roret, dengang de under krigen skulle beslutte, om de ville alliere sig med Stalin imod Hitler - så havde de brokket sig indtil Hitler havde vundet - og det inden de fik besluttet sig til, om sejren mon var det vigtigste.

Tysken havde Socialdemokraterne og de radikale, tyskerne kunne ikke have bedt om bedre håndlangere.

Anklageren

• Gæst
Åh - jeg ved nu ikke
« Svar #34 Dato: December 22, 2016, 09:42:01 pm »

Tysken havde Socialdemokraterne og de radikale, tyskerne kunne ikke have bedt om bedre håndlangere.

Da Danmark blev besat, meldte de mest højresnoede sig hurtigt til WaffenSS i stort tal.

De så stort på, om aksemagterne ville vinde, så Danmark ville blive permanent indlemmet i Det Tredje Rige - når bare kommunisterne blev bekæmpet.

Hvor dansk er det egentlig?

Briterne anså i starten af 1940'erne danskerne for at have tilsluttet sig Tyskland frivilligt.

Der var ingen modstand imod besættelsen i foråret 1940. Modstandsbevægelsen var ikke rigtig kommet i gang endnu så sent som ved starten af 1942 - hvor status var, at der næsten ingen modstand havde været, mens tusinder havde meldt sig til tysk krigstjeneste.

Mod slutningen af krigen (da det efter 1942 blev mere klart, at tyskerne kunne tabe), kom en lille modstandsbevægelse i gang, som lige netop reddede æren. Måske var modstandsbevægelsen endnu mindre i Østrig, men ellers gik modstandsbevægelserne noget mere til biddet i de øvrige besatte lande.

Set under et, nåede de aktive i modstandsbevægelsen næppe op på det antal danskere, som meldte sig til tysk krigstjeneste.

Jeg ved godt, at dette ikke er populært, men det er jo sandt.

« Senest Redigeret: December 22, 2016, 10:03:44 pm af Anklageren »

Albert )ohansen

• Gæst
Sv: Åh - jeg ved nu ikke
« Svar #35 Dato: December 22, 2016, 09:48:27 pm »
Der var ingen modstand imod besættelsen i 1939

Mon ej det mest af alt hænger sammen med, at Danmark da først blev besat året efter - i 1940? TUDEPRINS!! :drool: :drool: :drool:

Kærlig hilsen Albert Johansen

Anklageren

• Gæst
« Svar #36 Dato: December 22, 2016, 10:02:36 pm »

Mon ej det mest af alt hænger sammen med, at Danmark da først blev besat året efter - i 1940? TUDEPRINS!! :drool: :drool: :drool:

Undskyld fejlen - men nej - ude i Europa kæmpede andre lande allerede imod selve besættelsen, selvom de var chanceløse.

12.000 danskere meldte sig frivilligt til SS - men "kun" 6.000 blev optaget.

Heroverfor står, at danskerne efter krigen var meget stolte af den "store" modstandsbevægelse - "Holger Danske" - som talte omkring 350 da "Holger Danske" var størst (1945).

Der var vel kun omkring 1.000 aktive i den direkte modstandsbevægelse, som lavede aktioner imod tyskerne.

Jeg ved godt, hvor du ville have været, hvis du turde.

« Senest Redigeret: December 22, 2016, 11:55:00 pm af Anklageren »

Albert )ohansen

• Gæst
« Svar #37 Dato: December 22, 2016, 10:06:49 pm »

Undskyld fejlen - men nej - 12.000 danskere meldte sig frivilligt til SS - men "kun" 6.000 blev optaget.

Heroverfor står, at danskerne efter krigen var meget stolte af den store  modstandsbevægelse - "Holger Danske" - som kun talte omkring 350 da "Holger Danske" var størst (1945).

Der var vel kun omkring 1.000 aktive i den direkte modstandsbevægelse i alt.

Jeg ved godt, hvor du ville have været, hvis du turde.

Hva' fa'en, Anklager!? Er du da blevet blød på dine gamle dage? Du som jo da ellers nok plejer at holde på dine usandheder - hvor løgnagtige de da end måtte være :whistle: :mamba:

Vi husker da alle dengang, hvor du hårdnakket påstod, at Mellemamerika lå helt nede på det sydamerikanske kontinent, selvom alle geografibøger mener, at det er en del af Nordamerika.  :drool: :drool: :drool:

TUDEPRINS!!!

« Senest Redigeret: December 22, 2016, 10:08:33 pm af Albert )ohansen »

Anklageren

• Gæst
« Svar #38 Dato: December 22, 2016, 10:09:02 pm »

Hva' fa'en, Anklager!? Er du da blevet blød på dine gamle dage? Du som jo da ellers nok plejer at holde på dine usandheder - hvor løgnagtige de da end måtte være :whistle: :mamba:

Vi husker da alle dengang, hvor du hårnakket påstod, at Mellemamerika lå helt nede på det sydamerikanske kontinent, selvom alle geografibøger mener, at de er en del af Nordamerika.  :drool: :drool: :drool:

TUDEPRINS!!!

Det er der er vist ikke andre end dig, som er landsbytosse nok til at huske.

Er du blevet undersøgt?

Albert )ohansen

• Gæst
« Svar #39 Dato: December 22, 2016, 10:24:31 pm »
Er det det her, du forsøger at løbe fra?

Virkelighedens Amerika:

Anklagerens Amerika:

:big_grin:

TUDEPRINS!!
  :drool: :drool: :drool:

Anklageren

• Gæst
« Svar #40 Dato: December 22, 2016, 11:02:29 pm »
TUDEPRINS!![/b]  :drool: :drool: :drool:

Jeg tror, der er fået en atomfysiker tabt i dig ude på Fælleden.

Smitter du derude endnu?

Offline nobody

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #41 Dato: December 23, 2016, 07:43:31 am »
Lyjse.

Det har du 100% ret i, de muslimer der vil leve efter Koranen 100%, de bliver nød til at finde sig et muslimsk land at bor i, så for dem er der kun en vej, og det er ud af Danmark.

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Jeg er Muslim og Kommunist.
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #42 Dato: December 23, 2016, 09:05:56 am »
Lyjse.

Det har du 100% ret i, de muslimer der vil leve efter Koranen 100%, de bliver nød til at finde sig et muslimsk land at bor i, så for dem er der kun en vej, og det er ud af Danmark.

Det kan lige så godt være her i danmark, som jeg - de facto - allerede betragter som et Islamisk land. Det er nemlig sådan, at Islam er landets mest dyrkede religion allerede nu.  :happy:
Midlerne er underordnede.

Offline nobody

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #43 Dato: December 23, 2016, 09:21:23 am »
Tigermanden.

Mest dyrket?, de er tvunget til at tro på den måde, du er ved at være meget uhyggeligt, du virker næsten som du er radikaliseret :(.

Nej!, det kan IKKE lige så godt være Danmark, kan du ikke forstå det, Danmark er et FRIT land som er et kristent land, vil du havde et andet system, så rejs ud i verden og bosæt dig i sådanne et.

§ 4
Den evangelisk-lutherske kirke er den danske folkekirke og understøttes som sådan af staten.

Poul Jørgensen

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Jeg er Muslim og Kommunist.
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #44 Dato: December 23, 2016, 10:16:39 am »
Netop fordi danmark er et frit land, står det alle frit for at begynde at dyrke Islam. Det er ægte demokrati.
Midlerne er underordnede.