Forfatter Emne: Noget om Julen.  (Læst 1015 gange)

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
  • Country: bs
    • Vis profil
Sv: Noget om Julen.
« Svar #15 Dato: December 19, 2016, 04:58:55 pm »
jeg vil skide på julen hva rager den mig.

Er den ikke meget hyggelig her i den lange mørke vinter med en lysfest!?
Lysfest? Hyggeligt?
Overdrevent gaveræs, overflod af mad og drikke og sure miner hos curlingungerne over ikke at have fået det de ønskede sig.
Nej, jeg er også glad for at det juleræs er droppet her hos os.

Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

Offline El_Nino

• Hyper medlem
  • Activity:
    10%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • Vejen skal altid være snorlige og fremad
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: December 19, 2016, 10:46:54 pm »
jeg vil skide på julen hva rager den mig.

Du er ikke den Hanne, jeg kender  - ehhhh???? :JC_piano:
Tænk altid én gang til over det, før du gør det!

Offline Fynbokvinde

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: December 20, 2016, 05:46:55 pm »
citat af Landboen: "Lysfest? Hyggeligt?
Overdrevent gaveræs, overflod af mad og drikke og sure miner hos curlingungerne over ikke at have fået det de ønskede sig.
Nej, jeg er også glad for at det juleræs er droppet her hos os."

Jeg har for mange år siden sagt fra overfor gaveræset. Jeg giver kun børnene (og de er velopdragne ikke-curlingbørn) og få voksne julegaver. Så vil jeg helllere give en lidt dyrere fødselsgave hvor der er mere tid til at finde den perfekte gave.

I min familie er vi imod madspild, men nyder samvær hvor vi alle har en eller to retter med til fællesfrokost.

Tingene er ikke anderledes end man gør dem til, så juleræs er også droppet hos mig. Her er julen bare hyggelig.

Offline Lunavecchia (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    13.6%
  • Country: dk
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: December 20, 2016, 07:44:33 pm »
Man får måske et andet forhold til julen med alderen?

Personligt har jeg i al fald slet ikke det samme forhold til julen som dengang, jeg var barn eller selv havde børn i huset. Og jeg venter ikke besøg af børnebørnene her i december, så jeg har endnu ikke fået taget mig sammen til at pynte op til jul - hvis jeg nogensinde når det i år.

Men juleaften er hyggelig, og ungerne - både store og små - bliver glade for gaverne. De giver i al falde ikke udtryk for andet, så måske de bare er velopdragne ;-)
I'm a Troll

Offline Fynbokvinde

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: December 20, 2016, 10:00:03 pm »
Ja.. man får et andet forhold til julen med alderen.

For et barn er julen forventningernes glædes fest til mange ting. I min familie er det ikke kun til gaverne, selvom det da fylder meget for et barn. Men det  jeg husker fra min barndoms jul, er optakten gennem hele december, og  den særlige hyggelige stemning af nærvær og samhørighed med familien selve juleaften og i juledagene.

Og det er vel glæden over den tilbagevendende dejlige tid med det herlige ofte forudbestemte mad og andre traditioner samt især nærværet med familie og venner, -der gør at selv voksne ofte glæder sig i den dejlige juletid..
« Senest Redigeret: December 20, 2016, 10:01:42 pm af Fynbokvinde »

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
  • Country: bs
    • Vis profil
« Svar #20 Dato: December 20, 2016, 10:04:40 pm »
Måske folk skulle være bedre til at være nærværende og hyggelige resten af året, fremfor kun i juletiden!

Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

Offline Fynbokvinde

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #21 Dato: December 21, 2016, 02:40:11 pm »
Måske folk skulle være bedre til at være nærværende og hyggelige resten af året, fremfor kun i juletiden!

Jamen  er de fleste mon ikke også det?

I min familie samles vi også uden anledning, men det er da specielt med en højtid  som alle i de små familier ser frem til, og ved hele året at der skal man ihvertfald være sammen om noget hyggeligt..