Forfatter Emne: Facebook og kampen imod de falske nyheder  (Læst 2207 gange)

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    79%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
Sv: Jeg kan vist godt delvist opgive den her tråd
« Svar #15 Dato: December 17, 2016, 03:51:33 pm »
Fakta er så vidt jeg er orienteret, at der også en gang har groet palmer på Grønland, det har nok været nogen lunde på samme tid antarktis har været isfrit. Hvor var polerne den gang ?

Det kan forklares uden at inddrage konspirationsteorier.

Det er flere geologisk tidsaldre siden, og dels var temperaturerne noget højere, dels er kontinenterne blevet forskudt til koldere klima i mellemtiden.

Licensnægteren: "Charlottesville er ingen ting i forhold til hvad der kommer i Sverige fra NMR fremover."

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    98.8%
  • Country: gl
    • Vis profil
Sv: Facebook og kampen imod de falske nyheder
« Svar #16 Dato: December 17, 2016, 04:05:28 pm »
Der har været varmt på Grønland i kridttiden (der var en særlig varm periode) for 145 til 65 millioner år siden, hvor temperaturen var lidt højere end i det nuværende Danmark på øen Disko.

Det var dengang, der levede dinosaurer, så det er vist ikke ret aktuelt i denne tråd.
« Senest Redigeret: December 17, 2016, 04:08:16 pm af Anklageren »
Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    98.8%
  • Country: gl
    • Vis profil
Sv: Jeg kan vist godt delvist opgive den her tråd
« Svar #17 Dato: December 17, 2016, 06:04:39 pm »

Det har du jo lov at mene, men kortene har naturligvis været undersøgt grundigt af både US airforce og adskillige videnskabsmænd, og jeg finder deres dokumentation (stråmand) mere pålidelig end hvad du tilfældigvis tror.

Dine links er ikke et udtryk for videnskab. Jeg giver ikke meget for US airforce dokumentationen.

Hapgood havde nogen meget mærkelige teorier: Også at Acámbaro figurerne, der blev fundet i Mexico var tusinder af år gamle.

De 32.000 Acámbaro figurer forestiller dinosaurer og folk fra hele jorden inklusive ægyptere, sumerer og skæggede kaukasier (den hvide mand). 

Videnskaben anser Acámbaro figurerne for at være en forfalskning, som er opstået, fordi hver figur (som skulle være gravet ud af jorden) blev betalt til indianerne.

Derimod anså Charles Hapgood Acámbaro figurerne for at være et bevis på, at indianerne for årtusinder siden kendte civilisationer i den gamle verden, og at mennesket har sameksisteret med dinosaurer.

Teorien om, at dinosaurer skulle have overlevet et eller andet sted, indtil for få årtusinder siden, strider også imod videnskaben.

I almindelighed skal man passe på med at acceptere ekspertudsagnet - men man skal i særdeleshed være varsom med at tro på ekspertudsagnet fra en mand med så mærkelige teorier.

https://en.wikipedia.org/wiki/Charles_Hapgood

« Senest Redigeret: December 17, 2016, 06:32:33 pm af Anklageren »
Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

Offline Susanne Christensen

• Nyt medlem
  • *
  • Banned!
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
Sv: Facebook og kampen imod de falske nyheder
« Svar #18 Dato: December 18, 2016, 11:17:13 am »
  • Facebook vil gøre det muligt for brugerne at rapportere en mistanke om, at en nyhed er løgnagtig
  • For at afgøre om nyhederne er falske, vil Facebook arbejde sammen med organisationer, der er vant til at faktatjekke historier. Det gælder eksempelvis nyhedsbureauet Associated Press
  • Hvis en række brugere anmelder samme nyhed for at være falsk, så vil Facebook sende denne historie videre til faktatjekkerne
  • De omstridte historier vil ikke umiddelbart blive fjernet fra Facebook, men blive rykket mod bunden af brugernes nyhedsstrøm
  • Facebook vil gøre det sværere at tjene penge på at linke til hjemmesider med løgnagtige historier

http://www.dr.dk/nyheder/udland/falske-nyheder-facebook-vil-have-dig-til-vaere-politibetjent

Det er et lille skridt på vejen ligesom at undgå at annoncere hos hjemmesider med løgnagtige nyheder.

Gider overhoved ikke melde noget som helst til Fjæsen, jeg har meldt en for at oprette en profil på hans døde 21 måneder gamle årige søn, men det går ikke mod deres fællesskabsregler, så det er spild af tid.

Man har selv lov til at være kritisk, og ikke tro på alt man læser.
« Senest Redigeret: December 18, 2016, 11:42:23 am af Susanne Christensen »