Forfatter Emne: Facebook og kampen imod de falske nyheder  (Læst 2208 gange)

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    98.8%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Facebook og kampen imod de falske nyheder
« Dato: December 16, 2016, 02:12:36 am »
  • Facebook vil gøre det muligt for brugerne at rapportere en mistanke om, at en nyhed er løgnagtig
  • For at afgøre om nyhederne er falske, vil Facebook arbejde sammen med organisationer, der er vant til at faktatjekke historier. Det gælder eksempelvis nyhedsbureauet Associated Press
  • Hvis en række brugere anmelder samme nyhed for at være falsk, så vil Facebook sende denne historie videre til faktatjekkerne
  • De omstridte historier vil ikke umiddelbart blive fjernet fra Facebook, men blive rykket mod bunden af brugernes nyhedsstrøm
  • Facebook vil gøre det sværere at tjene penge på at linke til hjemmesider med løgnagtige historier

http://www.dr.dk/nyheder/udland/falske-nyheder-facebook-vil-have-dig-til-vaere-politibetjent

Det er et lille skridt på vejen ligesom at undgå at annoncere hos hjemmesider med løgnagtige nyheder.

Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    79%
  • Country: 00
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
Sv: Facebook og kampen imod de falske nyheder
« Svar #1 Dato: December 16, 2016, 01:11:08 pm »
Det er et lille skridt på vejen ligesom at undgå at annoncere hos hjemmesider med løgnagtige nyheder.

Ja, så skal FB have en million kommisærer til at sortere falske nyheder fra.

Annoncører er da ligeglade med falske nyheder. For dem gælder KUN gysser.

Du spredte iøvrigt også selv en falsk nyhed her på DD, da du nævnte noget med et skib der fragtede europæiske flygtninge til Afrika under WWII, men billedet viste coasteren "La Vlora" i en albansk havn i 1991.

De falske nyheder er kommet for at blive og det bliver kun værre. Se det hellere i øjnene.

Licensnægteren: "Charlottesville er ingen ting i forhold til hvad der kommer i Sverige fra NMR fremover."

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    98.8%
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: December 16, 2016, 07:40:06 pm »

Du spredte iøvrigt også selv en falsk nyhed her på DD, da du nævnte noget med et skib der fragtede europæiske flygtninge til Afrika under WWII, men billedet viste coasteren "La Vlora" i en albansk havn i 1991.

Det kan du nemt påstå, når vi ikke ved, hvad du hentyder til.

Jeg har vist aldrig bragt det billede, du viser.

Selvfølgelig kan man gøre noget ved de falske nyheder.

Du forstår slet ikke det med annoncørerne.

« Senest Redigeret: December 16, 2016, 07:50:51 pm af Anklageren »

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    79%
  • Country: 00
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: December 16, 2016, 08:14:37 pm »

http://www.din-debat.dk/index.php?topic=3716.15

Citér

Det gør jeg ikke, nej.
Licensnægteren: "Charlottesville er ingen ting i forhold til hvad der kommer i Sverige fra NMR fremover."

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    15.2%
  • Country: dk
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: December 16, 2016, 08:45:22 pm »
Jeg er ret mistænktsom overfor den her jagt på falske nyhedder. Hvad med at lære folk kildekritik istedet for at tro så lavt om dem? Det lader til at falske nyheder nu bliver gjort til forklaringen på hvorfor Trump kunne vinde præsidentvalget, og man antager på den måde at folk der stemte Trump på ingen måde kunne have haft en rationel grund til at gøre det. Medierne burde istedet lave selvransagelse. Der er en grund til at diverse blogs osv. pludseligt virkerede mere troværdige for folk. I årevis har, specielt amerikanske medier, erstattet reel nyhedsdækning med politiske propagantører, fra den ene eller den anden fløj, der råber deres holdning ud til alle der vil lytte. Fox news og MSNBC er mig bekendt de værste til dette og på hver deres fløj.

I det lys, er det intet under at fakta begynder at blive set som noget subjektivt, for hver fløj opererer med deres egne "fakta" der aldrig bliver anfægtet indenfor deres egen fløj. Den anden fløj behøver man slet ikke lytte til. De er enten moralsk underlegne, velfærdsnassere, racister eller kulturmarxister. Midten ophører med at eksisterer.

Og det er de samme nyhedsbureauer som nu skal faktatjekke nyhedder på facebook. Og de behøver kun tage fejl en enkelt gang før al tillid er væk til det system. Og hvem sørger for at disse faktaktjek foregår upartisk? Et eller andet siger mig at en artikel omkring det påståede løn-gap mellem mænd og kvinder ikke vil blive ramt af restriktioner på samme måde som hvis nogen laver en artikel om faderløshed blandt sorte i USA. Hvem sørger, med andre ord, for at politisk korrekthed ikke sniger sig ind i disse faktatjek?
« Senest Redigeret: December 16, 2016, 09:03:37 pm af GuBBi »

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    98.8%
    • Vis profil
Det er ikke sandt
« Svar #5 Dato: December 16, 2016, 11:39:09 pm »
Jeg er ret mistænktsom overfor den her jagt på falske nyhedder. Hvad med at lære folk kildekritik istedet for at tro så lavt om dem? Det lader til at falske nyheder nu bliver gjort til forklaringen på hvorfor Trump kunne vinde præsidentvalget, og man antager på den måde at folk der stemte Trump på ingen måde kunne have haft en rationel grund til at gøre det.

Årsagen er, at flere amerikanere læste de falske nyheder under valgkampen - især på Facebook - end der læste nyhederne i de etablerede nyhedsmedier.

Glem nu valgkampen, der ikke har meget andet at gøre med sagen, end at der blev sat fokus på problemet, så der blev forsket mere i amerikanernes adfærd.

Facebook og andre sociale medier er blevet en livsstil - og det er noget ret nyt, at så mange deler falske nyheder på Facebook, på Twitter og hvad de nu hedder.

Alene på Facebook er der over halvanden milliard aktive brugere - og for 10 år siden var ingen.

« Senest Redigeret: December 17, 2016, 05:09:32 am af Anklageren »

politisk ukorrekt

• Gæst
« Svar #6 Dato: December 17, 2016, 01:58:42 am »
Jeg er ret mistænktsom overfor den her jagt på falske nyhedder. Hvad med at lære folk kildekritik istedet for at tro så lavt om dem?

Jeg tror der er en agenda bag. Og agendaen er meget mørk og skummel. Nemlig at begrænse ytringsfriheden, så det kun er mainstreammedierne, der har ret til at ytre sig. Ved at dæmonisere de alternative medier.

Det lader til at falske nyheder nu bliver gjort til forklaringen på hvorfor Trump kunne vinde præsidentvalget, og man antager på den måde at folk der stemte Trump på ingen måde kunne have haft en rationel grund til at gøre det. Medierne burde istedet lave selvransagelse. Der er en grund til at diverse blogs osv. pludseligt virkerede mere troværdige for folk. I årevis har, specielt amerikanske medier, erstattet reel nyhedsdækning med politiske propagantører, fra den ene eller den anden fløj, der råber deres holdning ud til alle der vil lytte. Fox news og MSNBC er mig bekendt de værste til dette og på hver deres fløj.

Faktisk enig. Især i USA er der stor mistillid til mainstreammedierne, hvilket skyldes at kun 5 (så vidt jeg husker) forskellige COOPORATIONS står for ejerskabet af SAMTLIGE amerikanske mainstreammedier. Det betyder, at mainstreammedierne i realiteten er gansket topstyrede og derfor har amerikanske journlister overhovedet ikke frie hænder, men er styret af en agenda, som de få meget indflydelsesrige ejere af disse selskaber står for. Og ejerne er dem, jeg kalder Illuminati. Kort sagt bankeliten, den zionistiske elite o.s.v.

Ingen tvivl om at denne dæmonisering af de uafhængige frie medier kommer netop nu som en modreaktion mod Trumps sejr. Og det bekræfter mig bare i, at det var sundt, at Trump vandt. Fordi det viser jo bare, at magteliten stod bag Hillary og de har godt af at få lidt modstand, så det ikke udvikler sig til et totalt diktatur. Netop valgkampen i USA, hvor mainstreammedierne 100% stod bag Hillary, mens den amerikanske befolkning var totalt splittede (stort set 50-50), viser jo bare det misforhold der er mellem de almindelige amerikanere og mainstreammedierne. 50% af amerikanerne føler sig ikke repræsenteret af mainstreammedierne og det er jo derfor at de tyr til de alternative medier. USA har et demokratisk problem, når nu samtlige medier over én kam støttede samme kandidat. Og i stedet for at dæmonisere de alternative medier, kunne mainstreammeiderne spørge sig selv, om de ikke kunne give lidt mere plads til anderledes holdninger. Ellers er det jo ikke så sært, at store dele af seerne/læserne flygter, hvis de ikke føler sig repræsenteret af det pågældende medies linie...

I det lys, er det intet under at fakta begynder at blive set som noget subjektivt, for hver fløj opererer med deres egne "fakta" der aldrig bliver anfægtet indenfor deres egen fløj. Den anden fløj behøver man slet ikke lytte til. De er enten moralsk underlegne, velfærdsnassere, racister eller kulturmarxister. Midten ophører med at eksisterer.

Især i USA er det hele meget sort eller hvidt, hvilket nok skyldes det politiske system, der i og med at det altid er de samme to partier, der kæmper om præsidentposten, jo ikke giver meget plads til nuancerede holdninger. Det er meget enten eller. Her i Danmark har vi godt nok også kun to statsministerkandidater, men i det mindste har vi en lang række partier, som opsluger de menneskers holdninger, som der ikke er plads til i de største partier. Derfor har vi plads til langt mere nuancerede standpunkter i dansk politik end man har i USA. Jeg mener, at USA bør gøre op med deres politiske system, som jeg mener er et demokratisk problem. Der er ganske enkelt ikke plads nok til folk, der tænker udenfor boksen. Der giver vi mere plads til alle her i Danmark. Og derfor bliver debatten ekstremt polariseret og unuanceret i USA.

Og de alternative medier i USA er selvfølgelig heller ikke altid helt troværdige. Netop fordi debatten er så polariseret, så har vi jo set, at også Trump-fløjens medier har været lige så unuanceret som mainstreammedierne. Bare med modsat fortegn. Derfor så vi en så ekstrem tone under valgkampen, hvor begge lejre beskyldte hinanden for de mest ekstreme ting. Hillary-lejren mente at Trump er både kvindehader, voldtægtsforbryder, pædofil, storsvindler og plattenslager. Mens Trump-lejren mente, at Hillary er satanist, pædofil, lesbisk, ligeledes voldtægtsforbryder samt løgnhals og massemorder. Ikke ligefrem pæne ord de to lejre havde til modpartens kandidat. :hyper:

Ingen tvivl om, at visse af disse beskyldninger har været en smule overdrevne, selvom jeg tror der er lidt om snakken (magt korrumperer jo og jeg mener at både Hillary og Trump er korrupte - og det er også sandt at begge har været mistænkt for voldtægt af kvinder - ja også Hillary, der jo menes at være skabs-lesbisk). Men det handler om, at når nu præsidentkampagnen har været så ekstremt personfikseret, så har alle kneb tilsyneladende været anset som gyldige, bare man kunne smudse modparten til. Her tror jeg, at mainstreammedierne og de alternative medier har været lige gode om det....

Og ja, jeg har da også selv deltaget. Men kun fordi jeg mente, at Hillary-lejren ikke skulle have lov at stå uimodsagt, når de anklagede Trump for ditten og datten. For jeg mener ikke, at hun er bedre end Trump. Det er mit indtryk, at de begge er medlemmer af Illuminati og derfor begge er satanister og dybt kriminelle. Selv anbefalede jeg Trump - ikke fordi jeg bryder mig så meget om manden, men mest som trodsreaktion imod at, alle her i Danmark tilsyneladende blindt støttede Hillary. De trængte til at blive provokeret lidt, da de ikke kunne indse, at Hillary var/er mindst lige så farlig som Trump....

Og derfor er det også farligt nu at dæmonisere de alternative medier, for det betyder, at næste gang, vi måske står i en lignende situation, er der ingen til at agere modvægt til mainstreammediernes ensidige kampagne. Og det er et demokratisk problem. Og DERFOR har vi brug for de alternative medier. Og så er det jo bare op til folk selv at skille skidt fra kanel. En begrænsning af ytringsfriheden er ikke løsningen.

Og det er de samme nyhedsbureauer som nu skal faktatjekke nyhedder på facebook. Og de behøver kun tage fejl en enkelt gang før al tillid er væk til det system. Og hvem sørger for at disse faktaktjek foregår upartisk? Et eller andet siger mig at en artikel omkring det påståede løn-gap mellem mænd og kvinder ikke vil blive ramt af restriktioner på samme måde som hvis nogen laver en artikel om faderløshed blandt sorte i USA. Hvem sørger, med andre ord, for at politisk korrekthed ikke sniger sig ind i disse faktatjek?

Tja, mainstreammediernes definition af hvilke nyheder, der er falske, er jo meget subjektiv. F.eks. kalder de det for en falsk nyhed, at der lige nu kører en konspirationsteori om, at store dele af Washingtons magtelite er satanister og pædofile. Men jeg har set rigeligt med indicier på, at det er SANDT. Så som jeg ser det, forsøger mainstreammedierne jo bare at dække over sandheden i ren desperation for, at magteliten skal blive afsløret som de satanistiske forbrydere, jeg nu engang mener, at de er.

Prøv at Google John Podesta satanist and pedophile....og der kommer oceaner af materiale frem, som tyder på, at Demokraternes kampagneleder Podesta er involveret i både satanisme og i child trafficking. Og dette gør magteliten desperate - og derfor dæmoniserer de nu de alternative medier for at lægge låg på den frie debat, som truer deres magt.

Et billede siger mere end tusinde ord. Kan I andre ikke se, at dette billede af John Podesta er utroligt creepy?? Det mere end antyder, at manden er satanist. Han deltager åbenbart i sataniske ritualer, hvor der bliver skåret i hans hænder o.s.v. Og i flere af de lækkede Podesta-emails, er der hentydninger til satanisme...

« Senest Redigeret: December 17, 2016, 02:47:27 am af politisk ukorrekt »

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    98.8%
    • Vis profil
Valget er for længst overstået
« Svar #7 Dato: December 17, 2016, 03:55:56 am »

Ingen tvivl om at denne dæmonisering af de uafhængige frie medier kommer netop nu som en modreaktion mod Trumps sejr.

Det har ikke andet med valget at gøre, end at der blev sat fokus på det, så man begyndte at forske mere i folks adfærd.

Du var allerede præget af de falske nyheder lang tid før valget - og det vil du også være i fremtiden.

Pyramider på Sydpolen og andre mærkværdigheder.

« Senest Redigeret: December 17, 2016, 04:09:35 am af Anklageren »

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    98.8%
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: December 17, 2016, 04:56:13 am »

http://www.din-debat.dk/index.php?topic=3716.15

Citér

Det gør jeg ikke, nej.

De får ikke lov til at annoncere.

Der er ikke sådan et billede på linket, jeg har ikke set det før.

politisk ukorrekt

• Gæst
Sv: Valget er for længst overstået
« Svar #9 Dato: December 17, 2016, 11:34:46 am »

Ingen tvivl om at denne dæmonisering af de uafhængige frie medier kommer netop nu som en modreaktion mod Trumps sejr.

Det har ikke andet med valget at gøre, end at der blev sat fokus på det, så man begyndte at forske mere i folks adfærd.

Du var allerede præget af de falske nyheder lang tid før valget - og det vil du også være i fremtiden.

Nu var det altså ikke mig, der åbnede tråden om pyramider på Sydpolen. Jeg svarede blot på den. Og hvor I andre bare med det samme og pr. refleks afviser ideen, mener jeg, at der MÅSKE er noget om snakken og at sagen bør undersøges, inden man afviser teorien. Ja, klippeformationer er også tit pyramide-agtige, men jeg synes nu den formation på Sydpolen ser suspekt ud...og man kan ikke afvise, at klimaet engang har været anderledes på Sydpolen end i dag, og i så fald kan der godt have levet mennesker dernede. Eller pyramiden kan have været bygget af aliens. :yes:

Jeg fastholder i øvrigt, at mainstreammedierne er lige så meget fyldt med løgn som de alternative medier. På DR og TV2 forsøgte de f.eks. at bilde folk ind at Charlie Hebdo, 9/11 og Krudttønden-episoden var ægte terrorangreb. Det er jo løgn. De var alle false flags iscenesat af den luciferiske magtelite. Men den tanke afviser du jo også kategorisk, ligesom pyramide-tanken - fordi du ikke gider sætte dig ind i sagerne, men bare pr. automatik afviser den slags ideer som tåbelige. Det mener jeg så siger mere om folk selv, at de ikke har et mere åbent sind, end det siger om os, der giver os tid til at undersøge disse ting.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    98.8%
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: December 17, 2016, 12:59:17 pm »

Nu var det altså ikke mig, der åbnede tråden om pyramider på Sydpolen. Jeg svarede blot på den. Og hvor I andre bare med det samme og pr. refleks afviser ideen, mener jeg, at der MÅSKE er noget om snakken og at sagen bør undersøges, inden man afviser teorien. Ja, klippeformationer er også tit pyramide-agtige, men jeg synes nu den formation på Sydpolen ser suspekt ud...og man kan ikke afvise, at klimaet engang har været anderledes på Sydpolen end i dag, og i så fald kan der godt have levet mennesker dernede. Eller pyramiden kan have været bygget af aliens. :yes:

Jeg fastholder i øvrigt, at mainstreammedierne er lige så meget fyldt med løgn som de alternative medier. På DR og TV2 forsøgte de f.eks. at bilde folk ind at Charlie Hebdo, 9/11 og Krudttønden-episoden var ægte terrorangreb. Det er jo løgn. De var alle false flags iscenesat af den luciferiske magtelite. Men den tanke afviser du jo også kategorisk, ligesom pyramide-tanken - fordi du ikke gider sætte dig ind i sagerne, men bare pr. automatik afviser den slags ideer som tåbelige. Det mener jeg så siger mere om folk selv, at de ikke har et mere åbent sind, end det siger om os, der giver os tid til at undersøge disse ting.

For mig, der bor i et koldt bjerglandskab ser klipperne ikke suspekte ud. Kontinenterne bevæger sig med størrelsesordenen 3 cm om året, så man kan godt afvise, at placeringen af Antarktis på jordkloden kan været ret meget anderledes, i den tid der har levet mennesker på kloden.

Din hjerne er interessant, hvis man beskæftiger sig med noget, som kan afprøves. Hvis jeg arbejdede med at udvikle robotter, og havde penge nok, så ville du være god at have på holdet. Når man beskæftiger sig med noget, som ikke kan efterprøves, så er dine tanker mindre interessante, fordi de får alting til at flyde.

Der er en forskel på den måde mainstreammedierne og de alternative medier fortæller løgne på.

I de alternative medier er "nyhederne" ofte helt igennem konstruerede (som f.eks. at Obama er muslim og født i Afrika. Det er urimelige nyheder, fordi man kender hans forældre og kan tale med hans skolekammerater osv).

I mainstreammedierne er der som regel en kerne af fakta i nyhederne, og det er forholdsvis sjældent, at de helt igennem er konstruerede. Det åbner for, at man kan identificere fakta og omfortolke dem.

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.8%
  • Country: ph
    • Vis profil
Kort over isfrit antarktis
« Svar #11 Dato: December 17, 2016, 12:59:55 pm »
Nej det var mig der startede den tråd, og da jeg kan se der er interesse for lidt mere konkret viden kommer der lidt her.
Naturligvis med stråmand for dem der ønsker yderligere viden.

Både Piere Reis kort, Finaeus kort og flere andre cirkulerede i al hemmelighed blandt navigatører på Columbus tid. Det antydes flere steder at det netop var de kort Columbus havde med og viste kong Ferdinand og Isabella, da han skulle overtale dem til at give ham skibe og lade ham "opdage" Amerika.

Kortene som var kopierede fra ukendte originaler kom oprindelig fra Rosenkreutzerne, hvor de så havde dem fra, og har været en af årsagerne til starten af de store opdagelsesrejser, -  sammen med bl.a. Henrik Søfarerens berømte navigationsskole i Sagres. Han var i øvrigt også stormester for Rozenkreutzerne i Portugal og meget interesseret i pyramider, især den store pyramide i Gizah.

De kort Columbus havde, kom fra den tyske stormester for Rosenkreutzerne, til Columbus svigerfar, som var stormester for Rosenkreutzerne i Spanien. Columbus returnerede kortene 28 år senere, og det blev noteret af modtageren "at de var beskidte og havde været våde". 

Disse kort efterlader ingen tvivl om at Antarktis på et tidspunkt har været isfrit, hvordan skulle kortene ellers kunne angive ret præcise kystlinjer og højder på bjergene under isen ? - at angivelserne var korrekte kunne man først konstatere ved seismiske målinger i 1957.

Hvor stammer de originale kort oprindeligt fra ? Godt spørgsmål, ingen ved det med sikkerhed, - men det siges at the Arab caliph Abdullah al-Mamun entered the great pyramid of Gizah around AD 820. Pyramiden skulle have indeholdt "kort over himlens og jordens sfærer, jern der ikke kan ruste og glas der ikke kan gå i stykker". Interessant er det ogå at projektionspunktet for Piere Reis kort netop er nogle hundrede kilometer over den selvsamme pyramide.

In 1959, however, in the Library of Congress, Hapgood noticed a presumably authentic map that instantly wiped out his doubts: a map of what was almost certainly Antarctica, done in 1531 by the French cartographer Oronce Fine, also known as Oronteus Finaeus... Admittedly it is too close to the tip of South America, and it is incorrectly oriented, yet the proportions seem similar, the coastal mountains, found in the 1957 geophysical study are in roughly the right places and so are many bays and rivers. Furthermore, the shape of South America itself seems right, and the close resemblance between a modern, scientifically exact map of the Ross Sea and Finaeus' unnamed gulf is striking.

What is different, however, is that the Oronteus Finaeus map does not seem to show the great shelves of ice that, today, surround the continent, nor the great glaciers that fringe the coastal regions. Instead there seem to be estuaries and inlets, suggesting great rivers... It also suggested to Hapgood that since the Antarctic was certainly ice-bound in 1531 - when Oronteus Finaeus made his map - Finaeus must have had access to very ancient maps indeed: maps made when Antarctica was largely free of the mile-thick ice cap that buries it today, and presumably has covered it for millennia.

https://www.forbiddenhistory.info/?q=node/70

http://tywkiwdbi.blogspot.dk/2011/01/oronteus-fineus-map-of-ice-free.html

http://old.world-mysteries.com/sar_1.htm

« Senest Redigeret: December 17, 2016, 02:42:52 pm af Phil »
Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.

Åse Dane

• Gæst
« Svar #12 Dato: December 17, 2016, 01:03:36 pm »
politisk ukorrekt:
Citér
På DR og TV2 forsøgte de f.eks. at bilde folk ind at Charlie Hebdo, 9/11 og Krudttønden-episoden var ægte terrorangreb. Det er jo løgn. De var alle false flags iscenesat af den luciferiske magtelite.

Kunne du venligst fortælle mig præcist, hvad der skal være opfyldt, for at noget kan betegnes som et "ægte terrorangreb".

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    98.8%
    • Vis profil
Jeg kan vist godt delvist opgive den her tråd
« Svar #13 Dato: December 17, 2016, 02:46:13 pm »
Nej det var mig der startede den tråd, og da jeg kan se der er interesse for lidt mere konkret viden kommer der lidt her.
Naturligvis med stråmand for dem der ønsker yderligere viden.

Både Piere Reis kort, Finaeus kort og flere andre cirkulerede i al hemmelighed blandt navigatører på Columbus tid. Det antydes flere steder at det netop var de kort Columbus havde med og viste kong Ferdinand og Isabella, da han skulle overtale dem til at give ham skibe og lade ham "opdage" Amerika.

Piere Reis kort er muslimernes kort, som blev fundet af en gruppe historikere i 1929 i Istanbul i Topkapu-paladset på en støvet hylde.

At jeg kalder det muslimernes kort skyldes bl.a., at det er tegnet på gazelleskind og at Piri Reis var en osmannisk admiral født omkring 1465 i Tyrkiet.

Når man ikke tror, at det er Antarktis, man ser på kortet, så skyldes det ikke så meget, at kysten er isfri, men at der er tegnet landpattedyr på kortet.

Sporene af landpattedyr forsvinder ikke så let i et koldt klima. I Nordøstgrønland ligger der f.eks. rensdyrtakker overalt i landskabet, selvom rensdyret for længst er uddødt i Nordøstgrønland.

Det er karakteristisk for de alternative sites du linker til, at de kun beskæftiger sig med det, der kan underbygge en alternativ teori, så sådan noget bliver ignoreret på de sites.

Jeg ved ikke, hvor du har det andet kort fra, for Oronce Finés kort ser sådan her ud, hvor Asien og Amerika hænger sammen, og det er Australien, man ser mod syd.

Der er specielt en sætning, som jeg tvivler meget på, og det er hvor du skriver: "Disse kort efterlader ingen tvivl om at Antarktis på et tidspunkt har været isfrit, hvordan skulle kortene ellers kunne angive ret præcise højder på bjergene under isen ? - at angivelserne var korrekte kunne man først konstatere ved seismiske målinger i 1957."

Præcision er det sidste, man forbinder de gamle kort med, og ifølge leksikonet, er det blevet hævdet, at kortet er usædvanligt nøjagtigt, men dette er efter videnskabelig undersøgelse blevet afvist.

Det skulle ifølge leksikonet være tilbagevist af:

Gregory C. McIntosh, The tale of two admirals – Columbus and the Piri Reis Map of 1513, Mercator's World (Maj/June, 2000).

Af William Miller. Citat: "...William Miller wrote:...The examinations that I have made of it show all sorts of errors that certainly falsify any claim of unusual accuracy for this map..."

Dermed har jeg jo ikke påvist, at nordkysten af Antarktis ikke har været isfri, på nogen tidspunkter - men der er meget langt fra, at det er muligt at leve en eskimoisk levevis og til at bygge pyramider.

Somrene er jo lige så korte som heroppe, og vintrene har været meget kolde, fordi solen forsvinder om vinteren. Man kan ikke lave lange reb og hjul ud af dyresener og knogler.

Citat: En mere sandsynlig forklaring er, at "Antarktis' nordlige kystlinje" på kortet, faktisk er det nederste af Sydamerikas kystlinje, som er "bukket op til højre" for at kunne være med på kortet, hvilket græsset og dyrene, samt teksten om disse på denne del af kortet også peger på.
« Senest Redigeret: December 17, 2016, 03:00:31 pm af Anklageren »

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.8%
  • Country: ph
    • Vis profil
Sv: Jeg kan vist godt delvist opgive den her tråd
« Svar #14 Dato: December 17, 2016, 03:42:38 pm »

Det har du jo lov at mene, men kortene har naturligvis været undersøgt grundigt af både US airforce og adskillige videnskabsmænd, og jeg finder deres dokumentation (stråmand) mere pålidelig end hvad du tilfældigvis tror.

Oronzio Fineo lavede flere kort, bl.a. også et over Frankrig m.m, hvorfor du så kun viser hans såkaldte "Heart-shaped map", hvor antarktis er helt udenfor projektionen er mig lidt af en gåde.

Jeg siger heller ikke kortene er 100% korrekte, men netop at de var hastigt aftegnede kopier af endnu ældre kort og af den grund upræcise, men at de stadig rummer en viden der ikke burde være kendt på det tidspunkt, bl.a. Amerikas østkystlinie, - men netop ikke vestkysten. Derfor var Columbus resten af sit liv overbevist om han var nået til Asien/Indien.

Fakta er så vidt jeg er orienteret, at der også en gang har groet palmer på Grønland, det har nok været nogen lunde på samme tid antarktis har været isfrit. Hvor var polerne den gang ?

Her er et uddrag fra US airforce svar, efter de fik sendt kortene til undersøgelse, hele brevet kan læses i linket, og der findes flere andre.

8 RECONNAISSANCE TECHNICAL SQUADRON (SAC)
UNITED STATES AIR FORCE
Westover Air Force Base, Mass.

c. It is our opinion that the accuracy of the cartographic features shown in the Oronteus Fineaus [sic] Map (1531) suggests, beyond a doubt, that it also was compiled from accurate source maps of Antarctica, but in this case of the entire continent. Close examination has proved the original source maps must have been compiled at a time when the land mass and inland waterways of the continent were relatively free of ice. This conclusion is further supported by a comparison of the Oronteus Fineaus [sic] Map with the results obtained by International Geophysical Year teams in their measurements of the subglacial topgraphy. The comparison also suggests that the original source maps (compiled in remote antiquity) were prepared when Antarctica was presumably free of ice. The Cordiform Projection used by Oronteus Fineaus [sic] suggests the use of advanced mathematics. Further, the shape given to the Antarctic continent suggests the possibility, if not the probability, that the original source maps were compiled on a stereographic or gnomic type of projection (involving the use of spherical trigonometry).

We thank you for extending us the opportunity to have participated in the study of these maps. The following officers and airmen volunteered their time to assist Captain Lorenzo W. Burroughs in this evaluation: Captain Richard E. Covault, CWO Howard D. Minor, MSgt Clifton M. Dover, MSgt David C. Carter, TSgt James H. Hood, SSgt James L. Carroll, and A1C Don R. Vance.

LORENZO W. BURROUGHS
Captain, USAF
Chief, Cartographic Section
8th Reconnaissance Technical Sqdn (SAC)
Westover Air Force Base, Massachusetts

https://www.forbiddenhistory.info/?q=node/70

Finalius kort over antarktis ser sådan ud https://www.google.dk/search?q=finaeus+maps&espv=2&biw=1366&bih=676&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiNjurVtvvQAhWHiiwKHYpNCgwQ_AUIBygC

Piere Reis kort er muslimernes kort, som blev fundet af en gruppe historikere i 1929 i Istanbul i Topkapu-paladset på en støvet hylde.

At jeg kalder det muslimernes kort skyldes bl.a., at det er tegnet på gazelleskind og at Piri Reis var en osmannisk admiral født omkring 1465 i Tyrkiet.

Når man ikke tror, at det er Antarktis, man ser på kortet, så skyldes det ikke så meget, at kysten er isfri, men at der er tegnet landpattedyr på kortet.

Sporene af landpattedyr forsvinder ikke så let i et koldt klima. I Nordøstgrønland ligger der f.eks. rensdyrtakker overalt i landskabet, selvom rensdyret for længst er uddødt i Nordøstgrønland.

Det er karakteristisk for de alternative sites du linker til, at de kun beskæftiger sig med det, der kan underbygge en alternativ teori, så sådan noget bliver ignoreret på de sites.

Jeg ved ikke, hvor du har det andet kort fra, for Oronce Finés kort ser sådan her ud, hvor Asien og Amerika hænger sammen, og det er Australien, man ser mod syd.

Der er specielt en sætning, som jeg tvivler meget på, og det er hvor du skriver: "Disse kort efterlader ingen tvivl om at Antarktis på et tidspunkt har været isfrit, hvordan skulle kortene ellers kunne angive ret præcise højder på bjergene under isen ? - at angivelserne var korrekte kunne man først konstatere ved seismiske målinger i 1957."

Præcision er det sidste, man forbinder de gamle kort med, og ifølge leksikonet, er det blevet hævdet, at kortet er usædvanligt nøjagtigt, men dette er efter videnskabelig undersøgelse blevet afvist.

Det skulle ifølge leksikonet være tilbagevist af:

Gregory C. McIntosh, The tale of two admirals – Columbus and the Piri Reis Map of 1513, Mercator's World (Maj/June, 2000).

Af William Miller. Citat: "...William Miller wrote:...The examinations that I have made of it show all sorts of errors that certainly falsify any claim of unusual accuracy for this map..."

Dermed har jeg jo ikke påvist, at nordkysten af Antarktis ikke har været isfri, på nogen tidspunkter - men der er meget langt fra, at det er muligt at leve en eskimoisk levevis og til at bygge pyramider.

Somrene er jo lige så korte som heroppe, og vintrene har været meget kolde, fordi solen forsvinder om vinteren. Man kan ikke lave lange reb og hjul ud af dyresener og knogler.

Citat: En mere sandsynlig forklaring er, at "Antarktis' nordlige kystlinje" på kortet, faktisk er det nederste af Sydamerikas kystlinje, som er "bukket op til højre" for at kunne være med på kortet, hvilket græsset og dyrene, samt teksten om disse på denne del af kortet også peger på.
« Senest Redigeret: December 17, 2016, 03:45:00 pm af Phil »
Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.