Forfatter Emne: Antal indvandrere og efterkommere i Danmark  (Læst 276 gange)

Offline GuBBi (OP)

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    12.6%
  • Country: dk
    • Vis profil
Antal indvandrere og efterkommere i Danmark
« Dato: December 15, 2016, 08:30:18 pm »
Stødte lige på en tråd hvor trådstarter påstår at der findes over 472.768 ikke-vestlige personer i Danmark, fordi tallet efter sigende skulle være uden efterkommere.
(Tråd: http://www.din-debat.dk/index.php?topic=4914.0)

Nu er jeg lidt af en tal-nørd og er typen der faktisk har læst statistisk årbog fra start til slut, så med det samme var jeg ret sikker på at der var noget galt, og slog det op og ganske rigtig: Det inkluderer efterkommere!

De tal jeg bruger har jeg fra statistisk årbog 2016. Per 1. januar 2015 var der:
Ikke vestlige indvandrere: 290.333
ikke vestlige efterkommere: 132.927
Det giver et samlet tal for primo 2015 på 423.260 og det steg i løbet af 2015 til  452.548 (almindelig befolkningstilvækst + den store tilstrøm det år).

Danmarks statistik har ovenikøbet været så flinke at lave en befolkningsfremskrivning der viser at indvandrere og efterkommere fra ikke-vestlige lande i 2050 vil udgøre godt 700.000 til sammen, eller ca. 11% af befolkningen til den tid. Om det er et problem eller ej, er op til diskusion, men det er de bedste data vi har at gå efter.

Dette tal dækker dog over mere end folk fra mellemøsten og Afrika, og det jeg tror højrefløjen egentligt er interesseret i, nemlig hvor mange mennesker der er kommet fra muslimske lande (ret mig hvis jeg tager fejl). Jeg vil gerne hjælpe jer i dette henseende, så jeg har samlet tal fra muslimske lande/regioner (indvandrere + efterkommere):

Makedonien (er kun 1/3 muslimsk, men jeg sætter den bare på alligevel): 4.898
Tyrkiet: 62.219
Jugoslavien (var i sin tid primært kristent, men jeg er generøs og lader halvdelen være af muslimsk herkomst): 15.307/2 = 7.654
Afrika (langt fra alle lande i Afrika er muslimske, men jeg lader jer bare få hele kontinentet):  62.632
Hele Asien minus åbenlyst ikke-muslimske lande (Filippinerne, Indien, Kina, Nepal, Sri lanka, Thailand og Vietnam): 166.715

I alt er der MAKS MAKS MAKS: 304.118 indvandrere og efterkommere fra lande og regioner der har en signifikant muslimsk befolkning, og det er når vi er så generøse med tallet som vi nærmest kan være.

Man kan jo sagtens argumenterer for at det også er for mange, men det her er i hvert fald de fakta vi bliver nød til at argumentere udfra. Man kan have sine egne holdninger, men ikke sine egne fakta.

I reglen vil jeg anbefale altid at faktatjekke når nogen kommer med data der virker lidt utroligt og som lige præcis understøtter netop deres narrativ.

Kilde: http://www.dst.dk/Site/Dst/Udgivelser/GetPubFile.aspx?id=22258&sid=bef

Offline PU

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Mand
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Danskernes Parti
Sv: Antal indvandrere og efterkommere i Danmark
« Svar #1 Dato: December 16, 2016, 05:39:30 pm »
"Når en eller begge forældre, der er født i Danmark, opnår dansk statsborgerskab, vil deres børn ikke blive klassificeret som efterkommere"

https://www.dst.dk/da/Statistik/emner/indvandrere-og-efterkommere/indvandrere-og-efterkommere (under dokumentation)
Iøvrigt mener jeg, at vi skal hjemsende de fremmede.

Offline GuBBi (OP)

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    12.6%
  • Country: dk
    • Vis profil
Sv: Antal indvandrere og efterkommere i Danmark
« Svar #2 Dato: December 16, 2016, 06:58:54 pm »
"Når en eller begge forældre, der er født i Danmark, opnår dansk statsborgerskab, vil deres børn ikke blive klassificeret som efterkommere"

https://www.dst.dk/da/Statistik/emner/indvandrere-og-efterkommere/indvandrere-og-efterkommere (under dokumentation)

Ja, men det er sådanset også oplyst hvor mange der opnår dansk statsborgerskab i samme publikation. Det er et langt mindre tal (ca. 4.000 i hele 2015). Og det der blev påstået var at tallet generelt ikke inkluderede efterkommere. Det gør det bestemt.

Danmarks statistik har naturligvis bare en formel grænse for hvor man ikke længere fremgår som efterkommer i deres statistikker, hvilket de bliver nød til for ellers ville tallet være ca. 100%. Og kravet er relativt højt: Man kan ikke være 2.g'er men skal minimum være 3.g'er og have minimum en forældre der har opnået dansk statsborgerskab, så du også får det.

At du gerne vil have en statistik der tællere efterkommere i n antal led, uanset statsborgerskab, er én ting. Det er i og for sig fair nok. Men at påstå at tallene fra DS slet ikke tæller efterkommere med er falskt.