Forfatter Emne: Er det ikke synd for muslimerne?  (Læst 3516 gange)

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    15.2%
    • Vis profil
Sv: Er det ikke synd for muslimerne?
« Svar #30 Dato: December 26, 2016, 10:57:22 pm »
Anklageren.. du kan ikke bruge din tid på slagteriet til noget  - der er kommet nye regler !

Så det du siger er altså, at muslimerne ikke overholder de danske love - tak for din indrømmelse,  men det vidste vi godt !

Bekendtgørelse om slagtning og aflivning af dyr

Jeg har lagt et link.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
« Svar #31 Dato: December 27, 2016, 12:28:19 am »
Dette oplæg handler om lovlige slagtninger - så det er det, jeg har kommenteret - bortset fra Lyjses beskrivelse af en ikke-troende-"muslim", der købte et får.

De lovlige slagtninger udgør næsten alle slagtninger, og de ulovlige slagtninger er en hel anden debat, som ulovligheder altid er.

De to metoder skal alligevel altid blandes sammen af sådan nogen som dig Carlo - fordi du dyrker en fobi - og så vil du gerne have - at dyrs eventuelle lidelser under de ulovlige slagtninger, skal blandes sammen med debatten om de lovlige slagtninger på en ufin måde.

For min skyld kan du bare dyrke dine fobier, men det er ikke godt for landbruget.

Det vil dog næppe påvirke landbrugets eksport af halal slagtede kyllinger og kreaturer - uanset hvor overtroisk du er - for den eksport er milliarder værd, og landbruget er trængt nok i forvejen efter finanskrisen.

Halalslagtninger er nemlig fuld ud lige så humane i Danmark i dag, som andre slagtninger - fordi muslimerne ikke har noget, imod at dyrene er bedøvede.

Derimod vil der ikke være jødiske kosher slagtninger i Danmark af kreaturer, fordi jøderne ikke vil acceptere bedøvelse.

Til Lyjse vil jeg sige, at jeg har skåret skinker, jeg har skåret forender og jeg har skåret midterstykker i 5 år på akkord, og derefter arbejdede jeg på værkstedet med at smøre maskiner, skifte olie, påfylde hydraulikolie og den slags.

Vi var tre, der ikke lavede andet, og jeg kom til at kende hele produktionsapparatet på det store slagteri med flere tusinde ansatte. Der blev både slagtet svin og kreaturer.

Jeg har mange gange stået og snakket med ham, der slagtede alle kreaturerne, mens han arbejdede. Vi havde nemlig god som smørere, for der var ingen som blandede sig i, hvad vi lavede, når bare produktionen kørte uforstyrret hele tiden. Hvis vi svigtede i vores arbejde stoppede hele produktionen, og det var dette, som betød noget (det koster hurtigt millioner).

Kreaturerne blev slagtede med en såkaldt boltpistol, som ikke minder om en pistol. Der gik en plasticslange op til nogen rør i loftet med trykluft, og det var trykluften der drev "bolten" ind gennem hjerneskallen. Så skvattede de om, og lå på jorden og sprællede. De blev stukket, og så stak han en tre meter lang fidijavert af nylon ind i gennem rygraden og trak den frem og tilbage et par gange. Så holdt de op med at sprælle og blev fuldstændig slappe. Derefter startede de deres rejse gennem produktionen hængt op i bagbenene under loftet.

Det er ikke noget man kan se på film, for slagterierne er meget påpasselige med, at det ikke bliver filmet.

Halalslagtninger foregår på næsten den samme måde. Blot er der ikke en bolt i boltpistolen - men en plade - som ikke gennemborer pandeskallen, men som alligevel gør dyret bevidstløs. De skvatter om på den samme måde og ligger og spræller - og der sker ellers det samme. Det tager i øvrigt ikke lang tid.

Selvom lovgivningen er forandret, så dør dyrene nok på den samme måde i dag.

« Senest Redigeret: December 27, 2016, 12:59:45 am af Anklageren »
Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Hvad er en muslim?
« Svar #32 Dato: December 27, 2016, 11:25:03 am »
Lyjse, du skrev Marts 15, 2016, 09:15:02 pm: "Nu har jeg forsøgt - jeg ved ikke hvor mange gange - at fortælle dig, at der findes mange søde og venlige muslimer, som ikke dyrker ISLAM - vil du venligst lægge DOKUMENTATION på din påstand !!"

http://www.din-debat.dk/index.php?topic=3241.msg36447#msg36447

Nu vil jeg gerne vide, om du i mellemtiden har fundet ud af, hvad en muslim er?

- for ellers snakker vi jo forbi hinanden.

Carlo kommer også med nogen underlige kommentarer, som om han heller ikke ved, hvad en muslim er.

Leksikonet siger: En tilhænger af islam kaldes en muslim.

Jeg vil også gerne have, at du relaterer det til, at du af og til har påstået, at denne eller hin ikke er kristen - selvom han ellers selv kalder sig kristen.

« Senest Redigeret: December 27, 2016, 11:26:56 am af Anklageren »

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    56.2%
  • Country: 00
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
Sv: Hvad er en muslim?
« Svar #33 Dato: December 27, 2016, 11:48:33 am »
Carlo kommer også med nogen underlige kommentarer, som om han heller ikke ved, hvad en muslim er.

En muslim er en udøver af islamisk despotisk livsform. I modsætning til den frie livsform i den kristne verden. Man kan sådan set godt være muslimsk ateist.

De tager det ikke så tungt med halalslagtning. Bare der ikke er nogen der ser det. De kan f eks godt æde et får der er blevet skudt og så fortælle at det er halalslagtet.
Licensnægteren: "Charlottesville er ingen ting i forhold til hvad der kommer i Sverige fra NMR fremover."

Offline J. Langgaard-Nielsen

• Senior medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • "Dig elsker jeg - Danmark mit Fædreland!"
    • Vis profil
Sv: Hvad er islam?
« Svar #34 Dato: December 27, 2016, 12:06:36 pm »
Anklageren:
Citér

Mon Anklageren ved, hvad en muslim er - og endnu bedre hvad islam er ?

"En tilhænger af islam kaldes en muslim." Jo, det kan de fleste vist finde ud af. Det er derefter, alt det interessante kommer. Hvad er islam?
Der er vist stadig en del, som påstår, at "det bare er en religion" - underforstået som kristendom, katolicisme, buddhisme eller hinduisme. 

Men det passer ikke. Islam er afgørende anderledes, fordi den også er et samfundssystem eller politisk ideologi med sin egen lov (sharia).

Måske burde jeg have startet en helt ny tråd, men nu vil jeg lige se, om der overhovedet er nogen, der kunne finde på at svare på ovenstående spørgsmål?

Profilen Carlo: "Skulle voldtægt ikke være straffrit for samfundets vel?" (Din-debat.dk 24/2 2016.)
Det er Carlos slags, jeg vil have buret inde. J. Langgaard-Nielsen.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Sv: Hvad er en muslim?
« Svar #35 Dato: December 27, 2016, 12:22:52 pm »
Man kan sådan set godt være muslimsk ateist.

Vel kan man da ej - tilsvarende at man ikke kan være kristen ateist!

Jeg har kun kommenteret de lovlige halal slagtninger, og det er ikke dyremishandling.

Tråden handler om ænder - og så er der ikke engang fysisk forskel på, hvordan de bliver slagtede - og det er lige præcis dér - jeg synes "I" er underlige - og det kan du da ikke udstrække til, at jeg mener noget om ulovlige slagtninger.

Jeg vil ikke afvise, at der kan foregå dyremishandling ved ulovlige slagtninger - men så længe de foregår i din fantasi, har jeg svært ved at hidse mig op :ahappy:

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Til Carlo
« Svar #36 Dato: December 27, 2016, 12:36:03 pm »
Langt de fleste danskere bor i eget hus, og der bor næsten ingen muslimer lige i nærheden. Det gør der jo ikke i parcelhuskvartererne, hvor det store flertal bor.

Mine forældre var flyttet modsat strømmen fra byen og ud på landet. Der boede ingen muslimer i nærheden af deres hus. Det gjorde der heller ikke, før de flyttede derud.

Alligevel var der ikke noget i verden, der kunne hidse min far op som muslimer. Ikke at han havde oplevet noget ubehageligt - men han havde hørt om det.

Det undrede mig - og før den tid interesserede spørgsmålet mig meget lidt.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #37 Dato: December 27, 2016, 01:11:57 pm »
Anklageren:
Citér

Mon Anklageren ved, hvad en muslim er - og endnu bedre hvad islam er ?

"En tilhænger af islam kaldes en muslim." Jo, det kan de fleste vist finde ud af. Det er derefter, alt det interessante kommer. Hvad er islam?
Der er vist stadig en del, som påstår, at "det bare er en religion" - underforstået som kristendom, katolicisme, buddhisme eller hinduisme. 

Men det passer ikke. Islam er afgørende anderledes, fordi den også er et samfundssystem eller politisk ideologi med sin egen lov (sharia).

Måske burde jeg have startet en helt ny tråd, men nu vil jeg lige se, om der overhovedet er nogen, der kunne finde på at svare på ovenstående spørgsmål?

Jeg har næsten undgået at debattere selve religionen islam i årevis, fordi jeg både er modstandere af islam og af kristendommen som ateist - og jeg gider ikke at blive beskyldt af nogen uvidende ignoranter for at forsvare islam.

Jeg er uddannet folkeskolelærer med samtidsorientering som linjefag. Det betyder, at jeg har lært om islam som en del af min uddannelse.

Hvordan har du lært om islam?

Det er mit indtryk, at de fleste danskere (men ikke alle), som ved noget om islam, aldrig har været i moskeen, eller har diskuteret islam med muslimer.

Danskernes opfattelse af islam er meget præget af foreningen Dansk Kultur, som driver islaminfo dk.

Dansk Kulturs formål er at fremme dansk kultur, demokrati, sprog, historie, bygningskunst og den danske sang.

Derfor er de måske ikke helt objektive sandhedsvidner, når vi taler om islam.

Islaminfo dk ser sig selv som et sted, hvor man kan få viden om islam, og henvender sig bl.a. til skolelever.

I skolen risikerer eleverne dog at få dårlige karakterer, hvis de citerer fra islaminfo dk - og eleverne ikke er klar over, at islaminfo dk har en ganske bestemt bias: at værne den kristne kulturarv imod islam.

Det er i det hele taget min opfattelse at danskere, som ved noget om islam - har en opfattelse der afviger en del fra muslimernes egen opfattelse.

Generelt præger kredsen omkring Grimhøj moskeen den danske opfattelse af islam meget - selvom de er ret ekstreme - hvorimod det store flertal af muslimerne ikke bliver hørt i offentligheden.

Det gælder f.eks. Muslimernes Fællesråd i Danmark og Dansk Islamisk Center.

Jeg har prøvet at læse lidt med i nogen debatter, hvor islamkritikere har debatteret islam med muslimer - hvor det har slået mig, at muslimerne ikke selv har kunnet få lov til at bestemme, hvad de må tro på.

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    56.2%
  • Country: 00
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #38 Dato: December 28, 2016, 01:24:42 pm »
Jeg har næsten undgået at debattere selve religionen islam i årevis, fordi jeg både er modstandere af islam og af kristendommen som ateist - og jeg gider ikke at blive beskyldt af nogen uvidende ignoranter for at forsvare islam.

Jeg er uddannet folkeskolelærer med samtidsorientering som linjefag. Det betyder, at jeg har lært om islam som en del af min uddannelse.

Det er da lige meget hvad nogen tror. Mig interesserer det ihvertfald ikke en døjt. Det ville være mere interessant at definere en religion på hvad de gør.

Forrygende mordbølge i Skåne.

http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-12-27-mordboelge-skyllet-ind-over-skaane-en-person-myrdes-hver-14-dag

Alskens illegalitet er islams evige og uadskillelige følgesvend. Og tvangsægteskaber hitter jævnligt pressen. Lige lidt fra sækken.

http://www.fyens.dk/modules/mobile/article?articleid=3099700

og

http://www.b.dk/danmark/pakistansk-far-ville-draebe-sin-datter

og

http://www.fyens.dk/indland/Pige-undslap-tvangsaegteskab-Min-far-vil-draebe-mig/artikel/3105353

Partsindlæg. Tyskerne har mistet tilliden til at integrationen kan lykkes.

https://www.welt.de/politik/deutschland/article160597281/Immer-weniger-Deutsche-glauben-an-Integrationserfolg.html

Licensnægteren: "Charlottesville er ingen ting i forhold til hvad der kommer i Sverige fra NMR fremover."

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    15.2%
    • Vis profil
« Svar #39 Dato: December 28, 2016, 10:18:44 pm »
Anklager.. jeg mener det samme, som dit citat - men  hvad kalder du en person, der kommer fra et muslimsk land, men ikke dyrker ISLAM ?

Ænder på landet, bliver halshugget - det gør de vel også på slagterierne.. det er da den bedste måde, de dør omgående, men at de skal gennem et bad med strøm, gør det da ikke bedre.. jeg hader at få stød  :angry: kaldes det halalslagtning, når de får stød ?

Citér
Danskernes opfattelse af islam

Den kommer fra det vi ser og hører / oplever - daglig terror -

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2016-12-27-kaempegrene-kastet-fra-motorvejsbro-to-anholdt-kort-efter

27. dec. 2016

På motorvej E45 i Aalborg måtte en bilist foretage en kraftig opbremsning og foretage en undvigemanøvre, for ikke at blive ramt af en større gren, der blev kastet ned fra en motorvejsbro.

https://nordjyske.dk/nyheder/politiet-fandt-tre-kaevler-ved-motorvejsbro/1fc1a716-7468-4678-9766-6c24a107d9d4/43/1560

Politiet fandt tre kævler ved motorvejsbro
Det kunne være gået helt galt, da der tirsdag eftermiddag blev kastet med tungt skyts mod bilister på E45

______

De mænd på henholdsvis 19 og 20 år er af udenlandsk herkomst og skulle i løbet af tirsdag aften afhøres med tolk.

f.eks. så vi jo også udsendelsen:

http://nyheder.tv2.dk/tema/moskeer

ISLAM = ONDSKAB !!!

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.2%
  • Country: dk
    • Vis profil
« Svar #40 Dato: December 28, 2016, 10:55:39 pm »
Anklager.. jeg mener det samme, som dit citat - men  hvad kalder du en person, der kommer fra et muslimsk land, men ikke dyrker ISLAM ?

Ænder på landet, bliver halshugget - det gør de vel også på slagterierne.. det er da den bedste måde, de dør omgående, men at de skal gennem et bad med strøm, gør det da ikke bedre.. jeg hader at få stød  :angry: kaldes det halalslagtning, når de får stød ?

Citér

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2016-12-27-kaempegrene-kastet-fra-motorvejsbro-to-anholdt-kort-efter

27. dec. 2016

På motorvej E45 i Aalborg måtte en bilist foretage en kraftig opbremsning og foretage en undvigemanøvre, for ikke at blive ramt af en større gren, der blev kastet ned fra en motorvejsbro.

https://nordjyske.dk/nyheder/politiet-fandt-tre-kaevler-ved-motorvejsbro/1fc1a716-7468-4678-9766-6c24a107d9d4/43/1560

Det kunne være gået helt galt, da der tirsdag eftermiddag blev kastet med tungt skyts mod bilister på E45

______

De mænd på henholdsvis 19 og 20 år er af udenlandsk herkomst og skulle i løbet af tirsdag aften afhøres med tolk.

ISLAM = ONDSKAB !!!
Så nu er kast med grene fra en bro terror?
Og det kan naturligvis kun være muslimer, ikke
Lysje?
Stop nu dig selv - du er pinlig.
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Det er mere synd for landbruget, hvis halal slagtninger forbydes
« Svar #41 Dato: December 29, 2016, 12:24:38 am »

Ænderne (og kyllingerne) får også stød på slagteriet, når det ikke er halal. Det er et krav i lovgivningen, at alle dyr skal bedøves efter 17. februar 2014. Det krav tror jeg også selv, at du har linket til.

Selve slagtemetoden af fjerkræ er den samme - om det er halal eller ej, men muslimerne kræver, at der står en troende muslim og stille for sig selv tænker: "I Guds navn. Allah er den største". Han siger ikke bønnen højt.

Det er også nødvendigt, at ænderne er bedøvede, så de hænger slappe i benene - hvis de bliver slagtet på de store slagtelinjer - hvor de automatisk får hovedet kappet af med roterende knive. Ellers kan det kikse.

Jeg er enig med dig i, at det er en tvivlsom fordel at give dem stød, i forhold til den gammeldags metode.

Dyrenes Beskyttelse anbefaler også, at bedøvelse i strømbad forbydes.

Citér

Citér

27. dec. 2016

______

ISLAM = ONDSKAB !!!
« Senest Redigeret: December 29, 2016, 12:40:32 am af Anklageren »

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    15.2%
    • Vis profil
« Svar #42 Dato: December 29, 2016, 09:09:27 am »
Landboen.. jeg syntes til gengæld du er pinlig - brok brok brok - hvorfor går du ikke ind i en debat ?

Sten og andet - kastet fra en motorvejsbro, og især når det sker "på stribe", vil jeg kalde terror - det er jo ikke kun et enkelt tilfælde !

Men det var bare fordi - det lige var sket igen, at jeg nævnte det, muslimer begår forbrydelser, hver eneste dag.

27. dec. 2016

Calo har lagt en række eks. på muslimernes forbrydelser.