Fritid > PC, internet og maskiner

Sæt tape for dit webcam

(1/5) > >>

Lone K:
http://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/12272938

”Dæk dit kamera til. Sådan lyder rådet fra flere eksperter. Alligevel er det kun 15 procent af danskerne, der har beskyttet kameraet i computeren. Kun 3 procent har beskyttet kameraet i deres smartphone. Det viser en undersøgelse, YouGov har foretaget for metroxpress.

- Jeg har ikke en computer med kamera og mikrofon i. Hvis man har det og ikke har brug for det, er det en gratis omgang at dække det til. Hvis jeg havde det, og jeg ikke havde noget at bruge det til, ville jeg selv dække det til.”

Jeg har computer med indbygget kamera i, og den er dækket til med et lille stykke papir og tape udenpå.

It-kriminelle bliver dygtigere og dygtigere hver dag, og selv om du har slukket for dit kamera og de overtager din pc, kan de oplukke kameraet igen og følge med i hvad du foretager dig på din computer.

Har du sat tape på din pc?

Landboen:
Ikke underligt at der bliver solgt tonsvis af staniol!

Nej gu har jeg da ej dækket mit webcam til med noget.
Det er slået fra.
Og så surfer jeg med omtanke og lader være med at trykke på underlige links.
Med almindelig sund fornuft kan man undgå meget.

Lone K:

--- Citat fra: Landboen efter December 08, 2016, 10:05:42 am ---Ikke underligt at der bliver solgt tonsvis af staniol!

Nej gu har jeg da ej dækket mit webcam til med noget.
Det er slået fra.
Og så surfer jeg med omtanke og alder være med at trykke på underlige links.
Med almindelig sund fornuft kan man undgå meget.

--- Afslutning på citat ---

Enig her - mit kamera er også slået fra, men kommer man alligevel til at klikke på link man nok ikke skulle have gjort, ja så kan de it-kriminelle slå kameraet til igen.

me:
Ja, det er vel ikke alle som gider at se denne figur, panda. :biggrin:

Ja, kært barn, mange navne. :smile:

Sharia:

--- Citat fra: Me efter December 08, 2016, 12:23:36 pm ---Ja, det er vel ikke alle som gider at se denne figur, panda. :biggrin:

Ja, kært barn, mange navne. :smile:

--- Afslutning på citat ---

Har du et liv?

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version