Forfatter Emne: Kunne du blive dansk statsborger?  (Læst 686 gange)

Offline GuBBi (OP)

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    8.2%
  • Country: dk
    • Vis profil
Kunne du blive dansk statsborger?
« Dato: December 01, 2016, 10:50:11 pm »
Testen kommer jo ud hvert år, og mens det for nogen der en ret alvorlig affære, er det en mulighed for os til at afprøve vores almene viden og danmarkshistorie.

Hvad synes I? Er testen bedre i år, og hvad fik I?

Link til quizzen:
http://politiken.dk/indland/ECE3494132/her-er-testen-ved-du-nok-til-at-blive-dansk-statsborger/

Mit resultat:

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
De er for lette
« Svar #1 Dato: December 02, 2016, 12:24:29 am »
Prøven er uretfærdig, fordi jeg fik færre point end Gubbi, selvom han havde to forkerte.

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline GuBBi (OP)

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    8.2%
    • Vis profil
Sv: Kunne du blive dansk statsborger?
« Svar #2 Dato: December 02, 2016, 12:31:17 am »
Ja, jeg fik både 19'eren og 39'eren galt, men tid er også en faktor :D

Offline politisk ukorrekt

• Hyper medlem
  • Activity:
    9.4%
  • Country: 00
  • Selvfølgelig styrer aliens da verden.
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: December 02, 2016, 01:18:29 am »
I kan få lov at se reptiltossen tage prøven HER...

https://www.youtube.com/watch?v=BQ37a4g8Ye4

Hvis I vil have resultatet uden at se videoen, så kig lidt længere nede....

AFSLØRING AF RESULTAT: Er selv rimeligt tilfreds - fik 36 ud af 40 svar rigtigt og blev dermed kun en smule dårligere end "nørderne" ( :blum:) GuBBi og Anklageren :p

Og jeg får da lov til at beholde mit statsborgerskab...

Jeg kunne ikke lige huske om det var hvert fjerde eller femte år, der er Europaparlamentsvalg. Nok fordi det valg dybest set ikke interesserer mig så meget. Jeg kan her trøste mig med, at GuBBi og Anklageren ej heller kunne huske dét, kan jeg se. - Dog kunne jeg ej heller huske, hvor mange år en normalt normeret videregående uddannelse er på. Jeg husker, at da jeg læste for mange år siden, var det da normalt at bruge en 3-4 år på studiet, så derfor svarede jeg...ja, 3-4 år. Men det svar var så åbenbart forkert :ohmy:. Ej heller anede jeg, at en minister godt må lede flere ministerier. Det synes jeg faktisk lyder mærkeligt (kan man så både være social- og justitsminister på én gang? hmm...MEN nu da jeg tænker nærmere over det, kan jeg godt huske, at der er nogle, der har besiddet to ministerier på én gang. Det virker bare på mig ulogisk, at man kan det). Og endeligt tror jeg nok, at jeg misforstod spørgsmålet om homoseksuelle. Jeg opfattede spørgsmålet som, hvornår de fik lov at gifte sig og der svarede jeg 1989, da jeg mente, at det er ret mange år siden. Og jeg har lige tjekket Wikipedia og svaret var faktisk rigtigt. - MEN spørgsmålet handlede jo om, hvornår de fik LIGE RETTIGHEDER ved ægteskab, så det spørgsmål var lidt tricky formuleret og jeg misforstod det vist :yes:. Men bortset fra de fire svipsere, så svarede jeg da rigtigt på resten....
« Senest Redigeret: December 02, 2016, 01:45:55 pm af politisk ukorrekt »
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    14%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: December 02, 2016, 11:58:39 am »
Prøven her er noget nemmere end den sidste, hvor det lige på et hængende hår lykkedes mig at bestå. Men det skyldtes først og fremmest de mange årstal, der skulle svares på.
I'm a Troll

• Hyper medlem
  • Activity:
    9.4%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: December 02, 2016, 12:12:23 pm »
Prøven her er noget nemmere end den sidste, hvor det lige på et hængende hår lykkedes mig at bestå. Men det skyldtes først og fremmest de mange årstal, der skulle svares på.

Enig. Jeg mener også, at jeg præcist bestod med 1-2 points over grænsen sidste gang (fik vist 33-34 ud af 40). Denne gang var jeg over grænsen med en pæn margin (36 ud af 40). Det undrer mig dog lidt, at der er afsat 40 minutter til testen. Det tog mig 4½ minut at besvare de 40 spørgsmål (kan bevises hvis I ser min video ovenover hehe).

For at det skulle være en helt troværdig test, burde man slet ikke have tre valgmuligheder. Det gør det altså nemmere, når man ikke bare skal svare rent ud i luften. Tvivler på jeg havde fået mere end 32-33 rigtige uden valgmulighederne. :hyper:

I øvrigt tillykke med de 40 rigtige ud af 40 mulige. Sikker på du ikke smugkiggede først? :blum:

(ej, går jeg ud fra du ej gjorde :yes:).
« Senest Redigeret: December 02, 2016, 12:23:52 pm af politisk ukorrekt »
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

Offline Tørresnoren

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.4%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: December 02, 2016, 01:02:15 pm »
38 ud af 40...! - Gik ned på EU-afstemnings interval og skilsmisse/separation.... (Buuh!)

'So nu jaj vær' majet dugtige danske mand..!'  :JC_hurrah:

- skulle man lige fejre det med et tyskerspring, lidt engelsk lakrids, to finskbrød - og en kinarulle med fransk dressing... :big_grin:

'Det er aldrig for sent at leve lykkeligt til sine dages ende'...

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    14%
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: December 02, 2016, 02:34:55 pm »

For at det skulle være en helt troværdig test, burde man slet ikke have tre valgmuligheder. Det gør det altså nemmere, når man ikke bare skal svare rent ud i luften. Tvivler på jeg havde fået mere end 32-33 rigtige uden valgmulighederne. :hyper:

I øvrigt tillykke med de 40 rigtige ud af 40 mulige. Sikker på du ikke smugkiggede først? :blum:

(ej, går jeg ud fra du ej gjorde :yes:).

Ja, det kunne have været sjovt, hvis man kunne have taget testen uden de tre valgmuligheder, men det er jo blevet så moderne i dag - og det hjælper helt sikkert.
Nu er testen jo målrettet folk, der ikke har dansk som deres modersmål, så det er fint nok, de har god tid til at svare. På den anden side har de også forud haft mulighed for at læse på lektien, hvad vi andre ikke har.
I'm a Troll

Offline El_Nino

• Hyper medlem
  • Activity:
    10.4%
  • Vejen skal altid være snorlige og fremad
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: December 02, 2016, 07:44:20 pm »
og her er så mit -:
ndfødsretsprøven 2016
Super godt! Du fik 38/40 rigtige.

Du fik i alt 789,604 af 1200 mulige point.

Du er nummer 14775 ud af 21046 deltagere.
Spørgsmål 1
Korrekt
Spørgsmål 2
Korrekt
Spørgsmål 3
Korrekt
Spørgsmål 4
Korrekt
Spørgsmål 5
Korrekt
Spørgsmål 6
Korrekt
Spørgsmål 7
Korrekt
Spørgsmål 8
Forkert
Spørgsmål 9
Korrekt
Spørgsmål 10
Korrekt
Spørgsmål 11
Korrekt
Spørgsmål 12
Korrekt
Spørgsmål 13
Korrekt
Spørgsmål 14
Korrekt
Spørgsmål 15
Korrekt
Spørgsmål 16
Korrekt
Spørgsmål 17
Korrekt
Spørgsmål 18
Forkert
Spørgsmål 19
Korrekt
Spørgsmål 20
Korrekt
Spørgsmål 21
Korrekt
Spørgsmål 22
Korrekt
Spørgsmål 23
Korrekt
Spørgsmål 24
Korrekt
Spørgsmål 25
Korrekt
Spørgsmål 26
Korrekt
Spørgsmål 27
Korrekt
Spørgsmål 28
Korrekt
Spørgsmål 29
Korrekt
Spørgsmål 30
Korrekt
Spørgsmål 31
Korrekt
Spørgsmål 32
Korrekt
Spørgsmål 33
Korrekt
Spørgsmål 34
Korrekt
Spørgsmål 35
Korrekt
Spørgsmål 36
Korrekt
Spørgsmål 37
Korrekt
Spørgsmål 38
Korrekt
Spørgsmål 39
Korrekt
Spørgsmål 40
Korrekt
Tænk altid én gang til over det, før du gør det!

• Hyper medlem
  • Activity:
    9.4%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: December 02, 2016, 07:52:35 pm »
Det lyder mærkeligt, at man får under 800 ud af 1200 points, hvis man svarer på 38 rigtige ud af 40. Jeg fik f.eks. flere points - selvom jeg havde 4 forkerte. Men måske er det fordi svartiden også betyder meget? Jeg brugte jo 4½ minut på testen, så hvis man har brugt 10 minutter, får man sikkert pointfradrag, selvom man svarer flere rigtige ;)

Det er også mærkeligt, at på EB og Politiken opererer de med to forskellige pointskalaer. Skalaen burde være den samme for begge sites. Politikens går til maks. 1200 points, mens EB´s går til maks. 1400.

I øvrigt er det sjovt, at alle her på siden, der har taget testen, siger at de har fået mindst 36 ud af 40. Det tyder på, at de, som scorer lavere, bare undlader at poste deres score. Det er jo nok lidt ligesom på dating-sites, hvor det kun er mænd med de store dillere, der skriver størrelsen. Hvilket forvrænger det samlede billede.:yes:

Nå, jeg blev inspireret af denne test til også at tage en IQ-test...

https://www.youtube.com/watch?v=HAt3oLInfpU&feature=gp-n-y&google_comment_id=z12ljboyls3uibeyt04cj1ry0nnphzmqezw0k

Hvad får I andre i den test? :hyper: (ser frem til om det kun er de, som får over 130, der poster deres resultat? :blum:)

Testen kan findes HER: https://mensa.dk/test-din-ik (vælg ONLINE FOR-SJOV TEST).

Den test kræver lidt mere tålmodighed end Indfødsretsprøven. Mens sidstnævnte kun tog mig 4½ minut at gennemføre, brugte jeg 25 minutter på IQ-testen. Man har dog faktisk 40 minutter til rådighed, så jeg kunne måske godt have brugt lidt mere tid på de sidste 3-4 spørgsmål, som jeg må erkende jeg bare droppede hurtigt, da jeg ikke umiddelbart kunne se nogen sammenhæng i dem. :ohmy:

I øvrigt synes jeg den test er lidt dum. Måles Intelligens virkeligt kun på folks evne til at finde sammenhænge i små figurer? Det virker ret fjollet at tro, at man derved kan udlede folks totale intelligens, når der findes 117 andre evner, man kan have end lige evnen til at gennemskue figurer. :yes:
« Senest Redigeret: December 02, 2016, 08:09:05 pm af politisk ukorrekt »

Philip

• Gæst
« Svar #10 Dato: December 03, 2016, 10:10:37 am »
Testen kommer jo ud hvert år, og mens det for nogen der en ret alvorlig affære, er det en mulighed for os til at afprøve vores almene viden og danmarkshistorie.

Hvad synes I? Er testen bedre i år, og hvad fik I?

Link til quizzen:
http://politiken.dk/indland/ECE3494132/her-er-testen-ved-du-nok-til-at-blive-dansk-statsborger/

Mit resultat:

.

37 rigtige uden den forberedelse de får, det er blevet let at få borgerskab ser det ud til,selv om selv forsørgelse sikkert er den største hurdle.
Fejl i spørgsmål 10, 31 og 39

Offline Trådløse-Anna

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Tror på en fremtid uden de bl?s indblanding, :))
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: December 03, 2016, 10:19:11 am »
Jeg bestod den der med Olsenbanden,  - og mange af de andre spørgsmål,  mere siger jeg ikke, :girl_smile:
« Senest Redigeret: December 03, 2016, 10:28:15 am af Trådløse-Anna »
<3 <3
Støttemedlem af brovte-banden, :)