Forfatter Emne: muslimer skal ikke tage afstand til isis  (Læst 4169 gange)

Anklageren

• Gæst
Mat 7: Døm ikke, for at I ikke selv skal dømmes
« Svar #45 Dato: November 22, 2016, 11:04:14 pm »
Jeg har skam tænkt over det Lyjse

Jeg er døbt, men fik mine forældres tilladelse til at melde mig ud af folkekirken. Jeg kan ikke helt huske, hvor gammel jeg var - men ikke 18.

Jeg tænkte meget over det, og det var netop krig, jeg havde sværest ved at forene med bibelen. Jeg ved ikke, om du tror, at i krig dræber man fjendens soldater på en ærefuld måde, hvis man er kristen, men sådan er det ikke. Man dræber oftest fjenden i flæng, hvor de fleste ofre er civile - hvor det er helt tilfældigt, om de bliver dræbt, bliver invalide eller sårede, så de kommer sig.

Hvad med jøderne? I 1947-48 kastede jøderne håndgranater ind på markedspladser med palæstinensere fra forbikørende taxaer. Jøderne sprængte bomber i busser og dræbte f.eks. indbyggerne i landsbyen Deir Yassin. De sprængte King David Hotel i luften hvor de dræbte 91 af forskellige nationaliteter. De myrdede FN's udsending Folke Bernadotte osv. - og det fik omsider Gud over på jødernes side.

Du kan jo heller ikke påstå, at kristne har holdt sig tilbage, for uden dem havde det været svært at skaffe soldater. Er det Guds vilje, at de små børn i Hiroshima fik strålesyge og døde under mange pinsler?

Du går vel ikke ind for, at kristne skal være militærnægtere for at leve op til Guds vilje?

Anklageren.. nu vil jeg forsøge at forklare dig, hvad det vil sige at være kristen.

Retfærdighed ved tro på Jesus Kristus

v21  Men nu er Guds retfærdighed åbenbaret uden lov, bevidnet af loven og profeterne, v22  Guds retfærdighed ved tro på Jesus Kristus for alle, som tror.
Der er ingen forskel; v23  for alle har syndet og har mistet herligheden fra Gud, v24  og ufortjent gøres de retfærdige af hans nåde ved forløsningen i Kristus Jesus. v25  Ham gjorde Gud ved hans blod til et sonoffer ved troen for at vise sin retfærdighed, fordi han havde ladet de tidligere synder ustraffede, v26  dengang han bar over med dem, for i den tid, der nu er inde, at vise sin retfærdighed, så han selv er retfærdig og gør den retfærdig, som tror på Jesus. Rom.B.3
« Senest Redigeret: November 22, 2016, 11:12:36 pm af Anklageren »

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    34%
  • Country: 00
    • Vis profil
Sv: muslimer skal ikke tage afstand til isis
« Svar #46 Dato: November 22, 2016, 11:12:45 pm »
De har da flyttet krigen til Danmark !

Konflikten mellem shia- og sunnimuslimer er eskaleret i Mellemøsten, og det kan mærkes i Danmark.

Naser Khader må vide, hvad det handler om, han er født i Syrien.

Igen, mere cherry picking og logiske fejlslutninger. Hold nu op med det.

Anklageren

• Gæst
Selvforsvars undskyldningen holder ikke
« Svar #47 Dato: November 22, 2016, 11:32:47 pm »
Det var f.eks. ikke selvforsvar, at Danmark var med til at angribe Saddam Hussein, for styret i Irak havde aldrig truet os - eller deltaget i terrorisme vendt imod Europa eller USA.

Saddam Hussein støttede enkerne efter palæstinensiske terrorister, som angreb mål i Israel, ved at give dem enkepension - og det var den eneste form for terrorvirksomhed irakerne havde deltaget i.

Taleban havde heller aldrig udført terrorisme imod vestlige mål.

Det har mange saudi arabere derimod gjort (incl. ødelæggelsen af World Trade Center -  men Saudi Arabien er ikke blevet angrebet, og har derimod leveret mest olie til vesten af alle - i den samme periode.

De har da flyttet krigen til Danmark !

Konflikten mellem shia- og sunnimuslimer er eskaleret i Mellemøsten, og det kan mærkes i Danmark.

Naser Khader må vide, hvad det handler om, han er født i Syrien.

http://blogs.bt.dk/verdenifoelgekhader/2015/05/22/nu-er-konflikten-rykket-taettere-pa/