Forfatter Emne: muslimer skal ikke tage afstand til isis  (Læst 4167 gange)

Offline J. Langgaard-Nielsen

• Senior medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • "Dig elsker jeg - Danmark mit Fædreland!"
    • Vis profil
Sv: muslimer skal ikke tage afstand til isis
« Svar #15 Dato: November 21, 2016, 09:49:46 pm »
Anklageren:
Citér
Jeg har ikke hørt, at du har taget afstand fra at kristne har gjort noget tilsvarende.
Hvorfor det?

Kan forstå på noget af det, der skrives af personligheder på siden, at du bor langt pokker i vold oppe i 'Eskimo-land.'
For mig ser det ud, som om du ikke kan tåle det.

Du vil have, at din moddebattør skal sidde og vurdere med sig selv, om nu han kan skrive dette eller hint om én befolkningsgruppe, hvis han ikke har skrevet det samme om en anden?
Og når så alle ved, at islam er sex-fikseret helt ud i det groteske!

Mand, mand - det er en debatside. Der skal folk selvfølgelig have lov at komme frem med, hvad de har på hjerte. Det forhindrer heller ingen dig i.

Hvad i alverden er dit ærinde?
Jeg er målløs.
Profilen Carlo: "Skulle voldtægt ikke være straffrit for samfundets vel?" (Din-debat.dk 24/2 2016.)
Det er Carlos slags, jeg vil have buret inde. J. Langgaard-Nielsen.

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: November 21, 2016, 09:52:10 pm »
Det er fandeme ikke meget galt:
http://www.nytimes.com/2015/08/14/world/middleeast/isis-enshrines-a-theology-of-rape.html

Vil gerne advare: Den artikel er kvalmene at læse.

Jeg har ikke hørt, at du har taget afstand fra at kristne har gjort noget tilsvarende.

Hvorfor det?

Der er flere ting galt her.

For det første er jeg ikke kristen.

For det andet kan jeg huske flere tråde hvor jeg har kritiseret forskellige kristne grupperingers tilgang til homoseksualitet (håber du tager mit ord for det, for jeg magter ikke grave det frem).

For det tredje, hvis jeg var kristen, ville jeg da til enhver tid tage afstand til kristne der mente at det var acceptabelt at begå uhyrligheder i kristendommens navn. Jeg har f.eks. ikke hørt om mange kristne der ikke ville tage afstand til Westboro baptist church.

For det fjerde (og sidste) så er elementet her jo at det gøres direkte i religionens navn. Det er ikke sammenligneligt med en person der gør forfærdelige ting og iøvrigt er kristen, med mindre han hævder at det var hans kristne tro der fik ham til at gøre disse forfærdelige ting. Hvis du ikke tager afstand til folk der bruger din ideologi, eller religion som skjold til at begå forbrydelser, så lader du i bedste fald disse mennesker styre hvordan din religion ses af udefrakommende, og i værste fald bliver din stilhed tolket som stille samtykke til forbrydelserne.

Anklageren

• Gæst
« Svar #17 Dato: November 21, 2016, 10:07:46 pm »
Gubbi skrev jo: "DERFOR bør muslimer tage afstand og sige at de handlinger ikke repræsenterer dem, og at de ikke deler den dødskult af en filosofi som terroristerne har taget til sig.

Hvis muslimer ikke tager afstand, så BLIVER terroristerne islams og muslimers eneste PR."

Jeg ved da godt, at du ikke er kristen Gubbi.

Vi har debatteret noget lignende i Syd-Sudan, hvor der ikke bare er tale om, at de tilfældigvis også er kristne - man hvor man gør noget tilsvarende i den kristne Guds navn - hvor man bruger voldtægt systematisk som et våben i den etniske udrensning.

Det ville ingen af de kristne her på debatten tage afstand fra. De påstod bare, at det var djævelens gerning, og at de derfor ikke er "rigtige kristne".

Det er tilsvarende, hvad muslimerne gør.

Jeg er en af de få her på Din-debat, som går ind for, at vi bomber Islamisk Stat, selvom det øger risikoen for terror - og det vil jeg gerne høre, om du også gør Langgaard-Nielsen?

Lektien fra Irak må være, at der skal være nogen til at tage over, når man trækker sig ud, som kan hævde magten, og det kommer ikke af sig selv.

For at det kan blive stabilt, skal de kæmpe færdig først, så der bliver en sejrherre, som er i stand til at forsvare staten.  Det man kan gøre er at hjælpe den side, som man er mindst utilfreds med - og det er ellers også den måde, som vesten tidligere har ageret på.

« Senest Redigeret: November 21, 2016, 10:17:26 pm af Anklageren »

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: November 21, 2016, 10:34:25 pm »
Gubbi skrev jo: "DERFOR bør muslimer tage afstand og sige at de handlinger ikke repræsenterer dem, og at de ikke deler den dødskult af en filosofi som terroristerne har taget til sig.

Hvis muslimer ikke tager afstand, så BLIVER terroristerne islams og muslimers eneste PR."

Jeg ved da godt, at du ikke er kristen Gubbi.

Vi har debatteret noget lignende i Syd-Sudan, hvor der ikke bare er tale om, at de tilfældigvis også er kristne - man hvor man gør noget tilsvarende i den kristne Guds navn.

Det ville ingen af de kristne her på debatten tage afstand fra. De påstod bare, at det var djævelens gerning, og at de derfor ikke er "rigtige kristne".

Det er tilsvarende, hvad muslimerne gør.

Jeg er en af de få her på Din-debat, som går ind for, at vi bomber Islamisk Stat, selvom det øger risikoen for terror - og det vil jeg gerne høre, om du også gør Langgaard-Nielsen?

Ja, der er både kristne og muslimer der laver "Ingen sand muslim/kristen" argumentet, men det har ikke været direkte fremført i den her diskussion. Det er naturligvis forkert når begge grupper gør det. Mht. Sydsudan er der vidst tale om en krig hvor begge sider begår uhyrligheder, men kristne bør stadig tage afstand hvis kristne i Sydsudan påstår at Jesus har lært dem at de skal slå kvinder og børn ihjel (et eksempel, naturligvis). For at være helt ærlig, så hører vi jo heller ikke så meget om Sydsudan fordi det er jo ikke nyt at fortælle at der er krig og massakrer i området. Ligesom vi heller ikke længere hører hver gang ISIS selvmordsbomber et sted i mellemøsten: Det er ikke en nyhed.

Det der kan gøre mig harm, selvom jeg er et meget liberalt menneske der vil forsvare trosfrihed med næb og klør, er når imamer og selvudnævnte muslimske talerør osv., udtaler sig om at den vestlige presse sætter muslimer i et dårligt lys, efter islamistiske terrorister endnu engang har massakreret uskyldige mænd, kvinder, og børn et sted i europa. Og så nægter de i samme åndedrag at tage afstand til de handlinger, da de ikke mener at det har noget med dem at gøre. Så tror jeg fanden at islam får et dårligt ry! Terroristerne siger at de handler i jeres tro, og de slagter os nådesløst når de får chancen, så for at forhindre at vi skal dømme samtlige muslimer baseret på terroristernes handlinger, BØR I tage afstand. Samtidig bør i kaste den forbandede offerretorik af helvede til og hanke op i jeres trosfælder: "Hvad fanden er der sket med vores religion siden folk dræber uskyldige i dens navn?"
Svar på det spørgsmål uden undskyldningerom vestlig undertrykkelse eller dumme USA.

Her er et par lande USA har haft bombet tilbage til stenalderen som ikke er muslimske: Vietnam, Tyskland og Japan.
En anden fællesnævner for landene er at ingen af dem idag producerer selvmordsbombere i hobetal, og alle sammen er relativt successfulde. Så jeg er træt af at høre vesten og USA blive bebrejdet for alt slemt islamister laver, for mens USA har begået mange fejl, er ideologien bag ISIS og selvmordsterrorister, helt hjemmebrygget i den muslimske verden.

Anklageren

• Gæst
« Svar #19 Dato: November 21, 2016, 11:10:32 pm »
Samtidig bør i kaste den forbandede offerretorik af helvede til og hanke op i jeres trosfælder: "Hvad fanden er der sket med vores religion siden folk dræber uskyldige i dens navn?"

Det er lige det, som jeg har imod religion i al almindelighed - så det er jeg enig i.

Der er en anden ting. Man siger af og til i debatten, at islam blander religion og politik - og det er jeg enig i, er forkert - men det er, som om man ikke forstår det, som man selv skriver.

Når man blander religion og politik - så er der der også en "politik del" - men "politik delen" eksisterer kun, imens man skriver den sætning - derefter er alt kun religion.

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    34%
  • Country: 00
    • Vis profil
« Svar #20 Dato: November 21, 2016, 11:33:58 pm »
ISIS adskiller sig ret markant ved at de erklærer muslimer, som ikke følger dem, udstødt/takfir. Det er ellers en praksis, som ortodokse muslimer ikke anvender. Udover ISIS er det kun wahabimuslimer, der gør brug af det. Taliban gjorde lidt af det samme, men det var i højere grad shiamuslimer, de gik efter. At bede nogle mennesker tage afstand fra en gruppe, som ønsker at udrydde dem, eller måske har familie, der er blevet jaget væk af isis, mener jeg er helt forkert. Jeg håber ikke, der er ret mange, der vil bede en shiamuslim om at tage afstand til ISIS. Hvis muslimer skal tage afstand til isis, skal det være en generel afstandstagen af de handlinger, og ikke fordi de kalder sig muslimer. Jeg kan godt skelne mellem handlinger, som ikke bliver begået i en speciel religions gud og udtalelser fra repræsentanter, som repræsenterer en undergruppe og ikke hele gruppen.
Jeg tror også godt, at de fleste muslimer kan skelne mellem Danskernes Parti og en ikke-muslimsk person, der ikke deler deres synspunkt, uden at folk skal tage afstand til Daniel Carlsen.
Det handler om tillid, noget som jo også skulle være dansk, og bede folk i tide og utide om at tage afstand, er jo det modsatte.
Jeg synes virkelig ikke, at der er ret mange med muslimsk baggrund, der bare skyder skylden på USA. Faktisk synes jeg, at mange af de muslimske debattører er langt mere nuanceret, fordi de i modsætning til så mange andre har stået midt i centrum. De eneste, der kører USA-trippet er folk som Hizb, al dawah osv. men dem er der vel ikke nogen, der tager seriøse mere. Vi er jo kommet ud af 90'erne.

Khaterah Parwani sagde engang, at på vestre borgerdyd holdte de stilhed for ofrene for angrebet på wtc. De hun også ønskede, at de skulle gøre det samme for ofrene i Afghanistan, var der modstand fra ledelsen. Så gik hun ud på gangen, hvor hizb tog imod hende som så kunne bekræfte, hvad de havde sagt; at samfundet var undertrykkende over for muslimer.
Man kan være uenig i den påstand, men det ændrer ikke på, at nogle grupper bruger det som metode til hvervning og de har nemt ved det. Og man kan stå og råbe om, at muslimer skal droppe offerrollen, men det nytter altså ikke ret meget, hvis man bare sidder med fingeren i sin egen navle. Jeg undrer mig mere om, hvorfor en person som Junes Kock, en person med dansk baggrund, er blevet som han er. Svin ham til, gør grin med ham for han gør ikke andet end at ødelægge det for alle.

Evalu

• Gæst
« Svar #21 Dato: November 22, 2016, 01:05:42 am »
Vi har debatteret noget lignende i Syd-Sudan, hvor der ikke bare er tale om, at de tilfældigvis også er kristne - man hvor man gør noget tilsvarende i den kristne Guds navn - hvor man bruger voldtægt systematisk som et våben i den etniske udrensning.

Jeg deltog i den tråd, og jeg tog afstand fra de uhyrligheder, der begås i Sydsudan af to  stridende grupper med hver sin kristne leder.

Det medførte, at jeg  blev beskyldt for, at jeg så ikke kunne være kristen, og det undrer mig, at du åbenbart er enig i den konklusion.

Jeg vil dog holde fast i, at jeg kan være kristen og samtidigt kan tage afstand fra uhyrligheder begået i Guds navn.

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    3%
    • Vis profil
« Svar #22 Dato: November 22, 2016, 08:51:24 am »

Jeg deltog i den tråd, og jeg tog afstand fra de uhyrligheder, der begås i Sydsudan af to  stridende grupper med hver sin kristne leder.

Det medførte, at jeg  blev beskyldt for, at jeg så ikke kunne være kristen, og det undrer mig, at du åbenbart er enig i den konklusion.

Jeg vil dog holde fast i, at jeg kan være kristen og samtidigt kan tage afstand fra uhyrligheder begået i Guds navn.

Jeg vil gerne se -  I lægger dokumentation på, at der skulle være kristne herinde, der ikke tager afstand til den slags !!

Anklageren

• Gæst
« Svar #23 Dato: November 22, 2016, 09:37:17 am »

Du må undskylde, at jeg udtalte mig for kategorisk. Du deltog ikke i dobbeltmoralen.

Jeg har et godt indtryk af din kristendom.

Anklageren

• Gæst
« Svar #24 Dato: November 22, 2016, 10:03:52 am »

Jeg vil gerne se -  I lægger dokumentation på, at der skulle være kristne herinde, der ikke tager afstand til den slags !!

Lyjse: "Det har ikke noget med kristendom at gøre !"

http://www.din-debat.dk/index.php?topic=3232.msg36318#msg36318

Fakta: De er praktiserende kristne. Wikipedia: "Kristendommen kan siges at være en central faktor i forsøget på nationsbygning i Sydsudan."

Du bruger "ikke sand kristen" argumentet - men du vil ikke acceptere "ikke sand muslim" argumentet f.eks. mht Islamisk Stat - og det gør dig dobbeltmoralsk.

Og NEJ - det er ikke noget helt andet - det er det samme.

###

Fra en FN rapport: "Regeringen har opfodret sine soldater til at brænde børn levende og til at voldtage kvinder, fordi der ikke er penge til at betale dem. I sidste halvår af 2015 melder rapporten om tilfælde, hvor medlemmer af oppositionen – også børn - er blevet hængt op i træer og blevet skåret i stykker. I et tilfælde lukkede regeringsstyrker mere end 60 mænd og drenge ind i en shipping-container, hvor de led kvælningsdøden."

http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-07-28-verdens-yngste-nation-paa-randen-af-ny-borgerkrig-de-tvang-mig-til-at-drikke-de

« Senest Redigeret: November 22, 2016, 10:29:55 am af Anklageren »

Evalu

• Gæst
« Svar #25 Dato: November 22, 2016, 10:23:11 am »
Du må undskylde, at jeg udtalte mig for kategorisk. Du deltog ikke i dobbeltmoralen.

Jeg tror ikke, at du kan finde nogen her på debatten - kristne eller ikkekristne - der ikke tager afstand fra den slags uhyrligheder.

Jeg fastholder (som sagt), at man kan være kristen og tage afstand fra uhyrligheder begået i Guds navn; men det standpunkt har gjort mig meget upopulær hos nogen, der benægter, at der begås uhyrligheder i Guds navn.

Nu skal tråden ikke handle om mig, da emnet er, om muslimer skal tage afstand til Isis; men man kan godt trække en parallel.

Muslimer, der tager afstand til uhyrligheder begået i Allahs navn, kan nemlig opleve at blive mødt med et argument om, at de så ikke er rigtige muslimer, og den diskussion kan jeg faktisk godt forstå, at de ikke gider tage.

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    3%
    • Vis profil
« Svar #26 Dato: November 22, 2016, 10:27:09 am »
Jeg stiller lige mit spørgsmål én gang til for "Prins Knud" :

Det fik jeg ikke... jeg tror ikke på, der findes kristne, der ikke tager afstand til enhver forbrydelse !!

Men hvis man ikke kan kende forskel på kristne  - og dem der bliver kaldt for "kristne" - men begår forfærdelige forbrydelser -  så ved man ikke, hvad det betyder, at være kristen - og dermed er man ikke kristen !!

Anklageren

• Gæst
En slags regler for dig selv - og helt andre regler for de andre
« Svar #27 Dato: November 22, 2016, 11:07:15 am »

Det fik jeg ikke... jeg tror ikke på, der findes kristne, der ikke tager afstand til enhver forbrydelse !!

Men hvis man ikke kan kende forskel på kristne  - og dem der bliver kaldt for "kristne" - men begår forfærdelige forbrydelser -  så ved man ikke, hvad det betyder, at være kristen - og dermed er man ikke kristen !!

Er andre katolikker også falske kristne?

« Senest Redigeret: November 22, 2016, 01:26:54 pm af Anklageren »

Sharia

• Gæst
Frafaldne muslimer skal tage afstand til muslimer?
« Svar #28 Dato: November 22, 2016, 12:49:04 pm »

Muslimer som begår terror er ikke sande muslimer for de ved ikke hvad det vil sige at være muslim. derfor behøver andre muslimer ikke tage afstand til den terror som isis laver. præcis samme argument.

En muslim er en muslim, så længe de læser samme syge koran, og gider rende rundt med en karklud?

Anklageren

• Gæst
Sv: Frafaldne muslimer skal tage afstand til muslimer?
« Svar #29 Dato: November 22, 2016, 01:03:22 pm »

Muslimer som begår terror er ikke sande muslimer for de ved ikke hvad det vil sige at være muslim. derfor behøver andre muslimer ikke tage afstand til den terror som isis laver. præcis samme argument.

En muslim er en muslim, så længe de læser samme syge koran, og gider rende rundt med en karklud?

Pyt
Der er alligevel ikke nogen, som tror du opfatter meningen.