Forfatter Emne: Fredsplan vedtaget for Syrien!?  (Læst 1442 gange)

Polle

• Gæst
Fredsplan vedtaget for Syrien!?
« Dato: December 19, 2015, 08:30:40 am »
Fredsplan vedtaget for Syrien!?

http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-12-18-fn-har-vedtaget-en-fredsplan-for-syrien

"FN's Sikkerhedsråd har fredag aften i fuld enighed vedtaget en resolution, der indeholder køreplanen for en fredsproces efter fem års borgerkrig i Syrien, der har kostet over en kvart million mennesker livet. Det skriver flere nyhedsbureauer.

Ifølge det tyske nyhedsbureau dpa lægger resolutionen op til, at der til januar skal indledes forhandlinger om våbenhvile og etableringen af en syrisk overgangsregering."

Jeg mener:

Det er da meget godt med en FN fredsplan, men hvad hjælper det, når de stridende parter ikke er enige i det?

Og dem der slet ikke er enig i dette er selvfølgelig Islamisk Stat!

Parterne i denne muslimske borgerkrigs konflikt, er vel indstillet på at kæmpe, til der er en der vinder?

Russerne går nok heller aldrig med til at afsætte Præsident Assad?

Hvad mener du?

Offline Germania Magna

• Senior medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Mand
  • Daner, grib til våben!
    • Vis profil
Sv: Fredsplan vedtaget for Syrien!?
« Svar #1 Dato: December 19, 2015, 12:21:52 pm »
Jeg mener, at den krig ikke er noget, vi skal blande os i. Hvorfor skulle vi bruge resurser, penge og potentielt lade danske liv gå til i den del af verden? Det kommer på ingen måde mig ved, om de mennesker leve under frygtelige forhold. Det er tværtom deres eget ansvar at rage kastanjerne ud af ilden.

Det vi derimod kan gøre er at sørge for at holde vore grænser lukket. Ikke én skal vi modtage! Så må de tage tilbage og acceptere at leve som slaver i eget land, eller de må tage kampen op, hvis de mener de ønsker at leve på en anden måde, end den der er dem mulig.

Men det er ikke noget, der på nogen måde kommer mig ved. Lad dem undertrykke hinanden alt det, de vil. Det er ikke vort problem.
« Senest Redigeret: December 19, 2015, 12:49:02 pm af Germania Magna »

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    3.2%
  • Country: dk
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: December 19, 2015, 03:10:00 pm »
Vi bliver nød til at skabe fred i syrien hvis vi vil undgå yderligere flygtningestrømme. Syrien fungerer som base for et hadefuldt regime der planlægger (og udfører) blodige angreb i vesten igen og igen.

Jeg er ikke sikker på at Syrien og Irak kan blive ved med at eksisterer som lande som det er idag, for de etniske spændinger er for store. I Nordirak er det nærlæggende at kurderne får deres egen nation (har de næsten allerede), og Syrien ser også ud til at være splittet i nord og syd.

Men islamisk stat skal i hvert fald udryddes. Det skal ikke være gratis at lave terror i vesten.

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    1.6%
  • Country: ph
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: December 19, 2015, 03:49:47 pm »
Vi bliver nød til at skabe fred i syrien hvis vi vil undgå yderligere flygtningestrømme. Syrien fungerer som base for et hadefuldt regime der planlægger (og udfører) blodige angreb i vesten igen og igen.

Jeg er ikke sikker på at Syrien og Irak kan blive ved med at eksisterer som lande som det er idag, for de etniske spændinger er for store. I Nordirak er det nærlæggende at kurderne får deres egen nation (har de næsten allerede), og Syrien ser også ud til at være splittet i nord og syd.

Men islamisk stat skal i hvert fald udryddes. Det skal ikke være gratis at lave terror i vesten.

Måske opretholdes krigen i Syrien af politiske årsager. Meget tyder på at IS i Syrien i virkeligheden kun er en lille flok kujoner der hurtigt kunne udryddes af koalitionen hvis de ville, men at der er alt for mange andre politiske interesser på spil i området. Det er der i hvert fald flere af de soldater der rent faktisk er på jorden i området, og kæmper mod IS der siger.

En af disse politiske interesser er den enorme flygtningestrøm til Europa. Krigen i Syrien har slet ikke et omfang der kan give anledning til så mange millioner af flygtninge som vi ser her, og slet ikke at flygte så langt gennem så mange sikre lande, helt til Skandinavien og endnu længere.

Mon ikke de fleste af de millioner unge mænd der strømmer til Europa og kalder sig flygtninge ville vende om og forsvare deres land, familie og ejendom mod angriberne, hvis det hele var hvad det udgiver sig for at være ?

Så det er helt i orden du/I hopper på den og gerne vil hjælpe, men hvorfor kan du/I så ikke gøre det for dine/jeres egne penge i stedet for andres ?

Vi hjælper også flygtninge fra stormflod og tyfoner, - men vi gør det for egne penge, egen arbejdskraft eller frivillige bidrag, - vi tvangsindlægger ikke en masse skatteydere til at betale for vores ideologi, - det gør man kun hvis man gerne vil spille frelst, - og det er nok der kæden hopper af for de fleste.

Giv folk mulighed for via stemmesedlen at bestemme om deres del af u-landsbidraget skal gå til flygtninge for tyfoner og oversvømmelser på Philippinerne, flygtninge fra Syrien, eller nogle andre. Så kunne bare lidt af pengene og indsatsen måske komme til at gøre lidt gavn.

Vi hjalp folk på flugt fra Idi Amin og hans bødler. De Danske politikere gave 400 millioner af skattydernes penge til Idi Amin.
« Senest Redigeret: December 19, 2015, 04:12:26 pm af Phil »
Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    26.8%
  • Country: 00
  • Dialektisk materialist og ateist.
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: November 22, 2016, 07:56:25 pm »
Det syriske regime støtter IS med våben. Formålet er at skaffe vesten en masse ballade.

Moskva støtter Syrien med våben, som ender hos IS. Som formål at splitte Vesteuropa og give dem problem på halsen. Desuden at generere flygtninge som destabiliserer Vesteuropa politisk. Og det lykkes for dem. Der er voldsom splid i EU p gr a flygtningestrømmen.

For Tyrkiet gælder det for alt i verden om at holde gryden i kog, for at undgå et selvstændigt kurdisk område, eller ligefrem en kurdiak stat. Tyrkiet har selv foretaget luftangreb på de kurdiske styrker der er med i offensiven mod IS.

http://www.dr.dk/nyheder/udland/stort-syrisk-fingeraftryk-paa-vaaben-i-irak
Vi kan godt selv læse nyheder!

Offline PU

• Hyper medlem
  • Activity:
    6%
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Dagens Blæser
« Svar #5 Dato: November 22, 2016, 08:08:01 pm »
Det syriske regime støtter IS med våben. Formålet er at skaffe vesten en masse ballade.

Moskva støtter Syrien med våben, som ender hos IS. Som formål at splitte Vesteuropa og give dem problem på halsen. Desuden at generere flygtninge som destabiliserer Vesteuropa politisk. Og det lykkes for dem. Der er voldsom splid i EU p gr a flygtningestrømmen.

For Tyrkiet gælder det for alt i verden om at holde gryden i kog, for at undgå et selvstændigt kurdisk område, eller ligefrem en kurdiak stat. Tyrkiet har selv foretaget luftangreb på de kurdiske styrker der er med i offensiven mod IS.

http://www.dr.dk/nyheder/udland/stort-syrisk-fingeraftryk-paa-vaaben-i-irak

Jeg kender ikke meget til sagerne, men jeg tror at våbnene er faldet i IS hænder efter IS sejre, hvis jeg skal gætte. Måske har du andre kilder, siden du kan være så sikker?

Citér
- Hvis vi antager, at et våben er produceret den 1. januar 2015. Derefter er det transporteret med skib fra Rusland til Syrien. Dernæst er det blevet indsat i kampzonen et sted i Syrien, og derfra er det havnet i IS' hænder
Iøvrigt mener jeg, at vi skal hjemsende de fremmede.

Offline PU

• Hyper medlem
  • Activity:
    6%
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Dagens Blæser
« Svar #6 Dato: November 22, 2016, 09:06:34 pm »
Jeg venter carlo, fair hvis du stadig ikke har et link klar.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    26.8%
  • Dialektisk materialist og ateist.
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: November 22, 2016, 09:31:37 pm »
Jeg venter carlo, fair hvis du stadig ikke har et link klar.

Venter på hvad? Link til hvad?
Vi kan godt selv læse nyheder!

Offline PU

• Hyper medlem
  • Activity:
    6%
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Dagens Blæser
« Svar #8 Dato: November 22, 2016, 10:07:46 pm »
til hvordan de syriske våben er havnet hos IS.