Forfatter Emne: Muslimer trænger til briller?  (Læst 2510 gange)

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    33.6%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Dialektisk materialist.
    • Vis profil
Sv: Det er resultater, der tæller
« Svar #15 Dato: November 16, 2016, 08:36:35 pm »
Jeg tror, at du og mange andre højrenationale skal være glad for, at folket ikke er blevet spurgt, om vi skal lukke muslimer ind i landet. Indtil videre går det rigtig skidt for die hard højrenationalisterne, der helst ser et 100% muslimfrit Danmark. De lidt mere bløde højrenationale har heller ikke noget flertal, langt fra - og indtil videre er det sidste skud på stammen, Nye Borgerlige, lidt tunge i bagdelen siden de ligger lige omkring spærregrænsen.

Nej, vi skal ikke have folkeafstemninger. Det er populisternes boltreplads. Det er set før. Og så vælger vi et parlament hvert 4. år til at tage beslutninger for os.

Hvordan skulle spørgsmålene til en folkeafstemning om muslimsk indvandring se ud? Skulle man spørge "Skal vi slæbe flere muslimer til Danmark?", ville der blive massivt nej. Spurgte man "Skal vi tage imod forfulgte flygtninge?", ville majoriteten af befolkningen sige ja.
DerRudi: "så overlader de det fornødne til mig og en lille kreds af håndfaste yngre venner. (Så skal vi sateme' !....)"

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    20.6%
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: November 16, 2016, 08:43:32 pm »
Jeg tror, at du og mange andre højrenationale skal være glad for, at folket ikke er blevet spurgt, om vi skal lukke muslimer ind i landet. Indtil videre går det rigtig skidt for die hard højrenationalisterne, der helst ser et 100% muslimfrit Danmark. De lidt mere bløde højrenationale har heller ikke noget flertal, langt fra - og indtil videre er det sidste skud på stammen, Nye Borgerlige, lidt tunge i bagdelen siden de ligger lige omkring spærregrænsen.

Nej, vi skal ikke have folkeafstemninger. Det er populisternes boltreplads. Det er set før. Og så vælger vi et parlament hvert 4. år til at tage beslutninger for os.

Hvordan skulle spørgsmålene til en folkeafstemning om muslimsk indvandring se ud? Skulle man spørge "Skal vi slæbe flere muslimer til Danmark?", ville der blive massivt nej. Spurgte man "Skal vi tage imod forfulgte flygtninge?", ville majoriteten af befolkningen sige ja.
Ja, jeg er enig, Carlo. Hvis folk vil have ændret noget, må de bruge samme metoder som alle andre, i stedet for bare at råbe folkeafstemning.

DerRudi

• Gæst
Sv: Nej, det viser, hvad plattenslageren ønsker
« Svar #17 Dato: November 16, 2016, 09:21:34 pm »
Anklageren:
Citér
Man kan ikke sige, at danskerne ønsker flere flygtninge - tværtimod - men danskerne - som de er flest - er ret venlig stemt over for flygtninge.
[....]

Demonstration foran Christiansborg 12. sep. 2015 med ca. 30.000 deltagere byder flygtninge velkomne
Samtidig var der en demonstration ved grænsen arrangeret af SIAD.

Gud fri mig vel! Det er kun en måned og ni dage siden Anklageren blev hængt til tørre for sit foto-plat. Alligevel genbruger han sit eget plat igen i dag!
En nu forhenværende DD-debattør viste Anklagerens billede af "de 30.000" udenfor Christiansborg samme dag, som Anklageren havde postet det her, til en pensioneret politimand, som har været vant til at vurdere deltagerantallet til demonstrationer.

Han sagde: DER ER UNDER 400 PÅ BILLEDET !

http://www.din-debat.dk/index.php?topic=4522.msg54495#msg54495

Jeg kan ikke vide, hvor Anklageren har lært sine fotomanipulationer og billige trick, men jeg ved, at måden ligner den, man anvendte i det gamle Sovjetunionen, når man skulle have ting - og billeder - til at passe med en ny virkelighed og præsentere dem i Pravda.
Så "huggede man en hæl og klippede en tå" her og der.
Folk, der har arbejdet med den slags, ved for eksempel, at hvis man vil give indtryk af, at der er virkelig mange til en begivenhed, skal man bare klippe helt tæt ved dem, der står yderst. Så kan iagttageren let få det indtryk, at der var mange flere , end der ses på biledet.

Anklagerens genbrug af genbrug af plat er bare så trættende!
« Senest Redigeret: November 16, 2016, 09:25:38 pm af DerRudi »

Offline J. Langgaard-Nielsen

• Senior medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • "Dig elsker jeg - Danmark mit Fædreland!"
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: November 16, 2016, 09:55:33 pm »
Carlo:
Citér

Man kan vel godt både have folkeafstemninger om store emner og så det repræsentative demokrati til at tage sig af "den daglige gænge". Det har de i Schweiz, og herhjemme har vi trods alt haft otte folkeafstemninger - alle om EF/EU - i perioden 1972-2015. Desuden om 18-års valgret og kvinders ligeret til at blive dronning (tror jeg nok; det kunne altså ikke engagere mig!)

Nu bliver spørgsmålene selvfølgelig ikke udformet så "bøwet", som du skriver dem der, men det ene svar (hvis det er et ja/nej) kan favoriseres, så det f.eks. ser mest positivt og "rart" ud at stemme ja, mens nej-sigere traditionelt af modparten fremstilles som "sure" og negative.
Trods dette sidste stemte et flertal af danskerne nej til EU-spørgsmål i 1992, 2000 og 2015.
Da eliten havde tabt euro-afstemningen 28. september 2000 kaldte Mimi Jakobsen fra det døende CD-parti flertallet for "dumme" og "fede mus i en osteklokke."

Jeg ser, at du foruden at være missionerende ateist også er kommunist. Det forklarer antagelig, at du tror, man altid kan få folket til hvad som helst, bare man tilsyneladende sætter en skål mælk op foran dem.

« Senest Redigeret: November 16, 2016, 10:00:20 pm af J. Langgaard-Nielsen »
Profilen Carlo: "Skulle voldtægt ikke være straffrit for samfundets vel?" (Din-debat.dk 24/2 2016.)
Det er Carlos slags, jeg vil have buret inde. J. Langgaard-Nielsen.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    33.6%
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: November 16, 2016, 09:58:12 pm »
Trods dette sidste forkastede et flertal af danskerne EU-flertal i 1992, 2000 og 2015.

Ja, og det var faktisk de afstemninger jeg sigtede til som "boltreplads for popuslister" og populisterne var bestemt ikke kun på højre fløj.
DerRudi: "så overlader de det fornødne til mig og en lille kreds af håndfaste yngre venner. (Så skal vi sateme' !....)"

Anklageren

• Gæst
Hvor er det ringe DerRudi
« Svar #20 Dato: November 16, 2016, 09:59:47 pm »
Citat: Ifølge Københavns Politi er cirka 30.000 nu mødt op på Slotspladsen.

http://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/30312905

Gud fri mig vel! Det er kun en måned og ni dage siden Anklageren blev hængt til tørre for sit foto-plat. Alligevel genbruger han sit eget plat igen i dag!
En nu forhenværende DD-debattør viste Anklagerens billede af "de 30.000" udenfor Christiansborg samme dag, som Anklageren havde postet det her, til en pensioneret politimand, som har været vant til at vurdere deltagerantallet til demonstrationer.

Jeg kan ikke vide, hvor Anklageren har lært sine fotomanipulationer og billige trick, men jeg ved, at måden ligner den, man anvendte i det gamle Sovjetunionen, når man skulle have ting - og billeder - til at passe med en ny virkelighed og præsentere dem i Pravda.
Folk, der har arbejdet med den slags, ved for eksempel, at hvis man vil give indtryk af, at der er virkelig mange til en begivenhed, skal man bare klippe helt tæt ved dem, der står yderst. Så kan iagttageren let få det indtryk, at der var mange flere , end der ses på biledet.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    33.6%
    • Vis profil
« Svar #21 Dato: November 16, 2016, 10:02:34 pm »

Op med humøret. Ikke så sur. Nu da du har fået din præsident i USA bør du være glad og springe som et forårslam på det grønne græs.

Offline J. Langgaard-Nielsen

• Senior medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
  • "Dig elsker jeg - Danmark mit Fædreland!"
    • Vis profil
« Svar #22 Dato: November 16, 2016, 10:09:17 pm »
Carlo:
Citér
Ja, og det var faktisk de afstemninger jeg sigtede til som "boltreplads for popuslister" og populisterne var bestemt ikke kun på højre fløj.

Nej...det skal så forstås sådan, at du kalder nej-sigerne "populister", uanset om de kom fra Fremskridtspartiet og DF eller som i 1992 også fra SF. For dig er det populisme at være imod, hvad folketingsflertallet og EU-toppen lægger frem?
Meget EU-syg må du være, når du mener, at eliten dernede bare skal tromle alt hen over medlemslandene. I sandhed en gakket holdning for en, der kalder sig "kommunist"!
Jeg kan fortælle dig, at DKP var blandt de mest aktive i agitationen for et nej i 1972.
Profilen Carlo: "Skulle voldtægt ikke være straffrit for samfundets vel?" (Din-debat.dk 24/2 2016.)
Det er Carlos slags, jeg vil have buret inde. J. Langgaard-Nielsen.

Anklageren

• Gæst
Hvor meget ligner vi Schweiz?
« Svar #23 Dato: November 16, 2016, 10:21:21 pm »
Man kan vel godt både have folkeafstemninger om store emner og så det repræsentative demokrati til at tage sig af "den daglige gænge". Det har de i Schweiz, og herhjemme har vi trods alt haft otte folkeafstemninger - alle om EF/EU - i perioden 1972-2015. Desuden om 18-års valgret og kvinders ligeret til at blive dronning (tror jeg nok; det kunne altså ikke engagere mig!)

Man skal nok ikke sætte overliggeren for højt, hvis man vil begrænse indvandringen gennem folkeafstemninger.

Fra Schweiz hører vi altid om de folkeafstemninger, der er kontroversielle, mens andre bliver tiet ihjel. Vi hørte en masse om at schweizerne stemte nej til at begrænse indvandringen fra EU i februar 2014, men senere i 2014 var der en mere vidtgående afstemning.

Den er blevet tiet ihjel i Danmark, og gik ud på at Foreningen Miljø og Befolkning (Ecopop) under overskriften "Stop overbefolkningen" ville have indvandringen begrænset til maksimalt 0,2 procent af befolkningstallet.

Det ville dengang svare til cirka 16.000 personer om året.

74% stemte imod.

http://borsen.dk/nyheder/ritzau/artikel/3/2017762/nej_ved_folkeafstemninger_i_schweiz.html

Vi ligner nok schweizerne så meget, at det ikke kan betale sig at stemme om at stoppe indvandringen helt - endsige at stemme om at sende de ikke-vestlige indvandrere hjem.

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    1.2%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #24 Dato: November 16, 2016, 10:57:26 pm »

Der er kun én, som er hængt til tørre i denne sag, og det er dig og din pensionerede politimand.

Billedet er et billede af udkanten af demonstrationen og er hentet fra nyhedsmedierne, og altså ikke noget Anklageren har manipuleret med.

Et andet billede fra samme demonstration viser et større udsnit af menneskemængden.

http://modkraft.dk/artikel/udl-ndingedebatten-er-d-d-nu-handler-det-om-solidaritet

I'm a Troll